تغییر استراتژی تبلیغاتی در چه زمان باید صورت گیرد؟

در حال حاضر که تاثیر بازاریابی و استراتژی تبلیغاتی در افزایش بازدهی مشاغل مختلف به خوبی روشن شده است افراد به دنبال ایده های جدید هستند که در کمترین زمان بتوانند به شکل موثر نتایج چشم گیری را مشاهده کنند. همواره بهترین ترفن تبلیغاتی به مفهوم گرانترین نیست. کم نیستند تاکتیک های تبلیغاتی که توانسته اند با هزینه اندک سودآوری بسیاری را به همراه داشته باشند. برای اینکه بتوانید شناخت بهتری از فعالیت های تبلیغاتی به دست آورید در این مطلب سعی کرده ایم که با مطرح کردن سه پرسش اساسی روند شکل گیری کمپین تبلیغاتی را بیشتر برای شما توضیح دهیم.
بودجه مدنظر برای فعالیت کمپین تبلیغاتی
همواره هزینه کردن برای تبلیغات تبدیل به سود نمی شود. قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید بتوانید دید کلی نسبت به میزان هزینه و بازگشت سرمایه داشته باشید در غیر این صورت نه تنها نتیجه ای مشاهده نخواهید کرد بلکه حتی ممکن است به شکست نیز بیانجامد. مثال : برای ساخت ویدیو تبلیغاتی شما می توانید از ویدیو رئال استفاده کنید ، از موشن گرافیک هم می توانید استفاده کنید ، در نظر داشته باشید ، تعرفه موشن گرافیک نسبت به ویدیو رئال بسیار پایین تر است.
میزان سرمایه برگشتی
نیاز نیست که حتما یک متخصص آمار و یا تحلیل گر حسابداری باشید، می توانید با یک حساب سر انگشتی نیز در برآورد هزینه های کمپین تبلیغاتی و مدیریت آن موفق باشید. به طور مثال اگر برای تبلیغات یک میلیون تومان هزینه کرده اید و بازگشت سرمایه نیز به همان میزان یک میلیون است نه تنها استراتژی جواب نداده است بلکه وقت و انرژی خود را بیهوده صرف کرده اید.
شناخت بهترین استراتژی تبلیغاتی
در حال حاضر که روز به روز روش های جدیدی از تبلیغات رونمایی می شود اگرچه شما حتی با راهکار های قبلی نیز به سود دهی رسیده اید، همواره به دنبال طرح های جدید تر باشید. گاه می توان فقط با مقداری تغییر رشد قابل ملاحظه ای را نیز در کسب و کار را به دست آورد پس ابتکار و خلاقیت را در روش های تبلیغاتی فراموش نکنید.
دیدگاهتان را بنویسید