لطفا صبر کنید

شناخت مزایا بازاریابی ویدیویی ویروسی

بازاریابی ویروسی را می توان همچون معجزه ای کارآمد در حوزه بازاریابی دانست که با توجه به نقش خودجوش کاربران در اشتراک گذاری محتوا ویدئویی مانند موشن گرافیک ، تاثیر شگرفی در کسب و کار شما در زمینه های مختلف از معرفی برند، محصولات و خدمات می تواند فراهم کند. اگر دوست دارید درباره مزایا بینظیر بازاریابی ویدئویی ویروسی بیشتر بدانید ما تا انتها این مطلب از سایت دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ همراه باشید.

نقش بازاریابی ویدیویی ویروسی در رونق کسب و کارها

در این روش نوین با راهکار هایی شگفت انگیز می توان شاهد برانگیختن حس کنجکاوی زیاد گروه مخاطب بود که ویدئو ها را به سرعت بین علاقمندان و گروه هدف بارها و بارها به اشتراک می گذارند.

خوشبختانه امروزه با توجه به شناخت مزایای جذاب ویدئو این روش در دسترس و آسان ، این راهکار توانسته خود را به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی شاخص در بسیاری از شرکت ها مطرح کند.

بی جهت نیست که بیش از ۹۴ درصد از بازاریابان از فرصت جذاب و پر بازده فضای مجازی همچون فیسبوک و یوتیوب برای انتشار محتوای ویدئویی خود استفاده می کنند، اما زمانی می توان خصوصیات ویروسی را به یک ویدئو نسبت داد که شاهد اشتراک و گردش سریع آن در بین موج بالای کاربران اینترنت بود، در این صورت نه تنها نتایج خارق العاده ای را می توان تجربه کرد بلکه این هدیه باور نکردنی همواره به شما مزایای خارق العاده ای را می دهد.

چرا باید به بازاریابی ویدیویی ویروسی اهمیت داد؟

مزایایی که بازاریابی ویدئویی ویروسی به همراه داشته توانسته بسیاری از شرکت ها و سازمان های موفق را ترغیب کند که برای جذب مشتریان هدف از این استراتژی باور نکردنی بهره ببرند از جمله:

  • شاید ملموس ترین نتیجه این استراتژی موفق را بتوان با برند سازی کسب و کارها مرتبط دانست اما هزینه بسیار پایین آن در مقایسه با سایر راهکارهای تبلیغاتی می تواند هر مدیر و بازاریابی را ترغیب کند که حداقل یک بار این روش را امتحان کنند.
  • هزینه بالایی پخش تبلیغات تلویزیونی برای برند ها به همراه دارد اگرچه نتایج شگفت انگیزی را نیز شاهد خواهند بود اما مشاغل تازه کار نمی توانند از این فرصت استفاده کنند اما در صورتی که بتوانید از امکانات مبتنی بر بستر اینترنت به ویژه ساخت ویدئو تبلیغاتی بهره ببرید، سایت های بینظیری همچون یوتیوب به صورت رایگان فرصت طلایی را برای شما فراهم می کنند تا شاهد نتایج خارق العاده باشید. علاوه بر آن که برای تهیه این قبیل ویدئو ها نیاز به بودجه کلانی در مقایسه با ویدئو های تجاری نیز نیست.
  • اگر دوست دارید جامعه هدفمند مخاطبان خود را شناسایی کنید نباید از بازاریابی ویدئویی ویروسی به راحتی رد شوید. اگرچه ویدئو های تجاری که با کمک رسانه عمومی در معرض دید قرار می گیرند افراد بیشتری آن ها را می بینند اما در بازار یابی ویدئویی ویروسی، تمایل خود جوش مخاطبان برای اشتراک گذاری ویدئو برای افرادی که به این خدمات نیاز دارند می تواند تضمین کننده موفقیت و فروش بالای شما باشد.
تاثیر موشن گرافیک بر کاربران
بیشتر بخوانید

نحوه انجام بازاریابی ویروسی

اگر می خواهید ویدئویی جذاب و مخاطب پسند تولید کنید که در تبلیغات نیز موفق باشد باید بتوانید که با پرسیدن سوالاتی، دید کلی از ایده ذهنی و استراتژی خود به دست آورید همچون:

  • هدف از تولید این ویدئو برای بیان چه داستانی است؟
  • آیا مفهوم این ویدئو می تواند با برند شما ارتباط سازنده ای برقرار کند؟
  • چه چیزی عامل ترغیب کننده افراد برای تماشای این ویدئو است؟
  • آیا جذابیت ویدئو به حدی است که مخاطبان آن را با دیگران به اشتراک بگذارند؟

به طور کلی برای بیان یک داستان و استفاده از استراتژی ویدئویی اصول حرفه ای باید رعایت شود که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می شود:

  • برانگیختن احساسات فردی متناسب با ریتم داستان می تواند بازخورد شاخصی را برای شما فراهم کند.
  • بهتر است متن داستان به شکل شفاف، خلاصه و کوتاه بیان شود.
  • برنامه ریزی برای گسترش بازاریابی را فراموش نکنید.
  • کیفیت را فدای طول ویدئو نکنید.

جمع بندی

اگر دوست دارید که از موج اشتراک گذاری خود جوش افراد برای اشتراک ویدئو ها عقب نمانید، بهتر است از ابتکارات خلاقانه همچون ایجاد صدای هیجان انگیز نیز چشم پوشی نکنید تا اشتیاق افراد برای اشتراک آن افزایش پیدا کند البته به این مفهوم نیست که محتوای غمگین یا تراژدی می تواند کلید موفقیت شما باشد بلکه افراد بیشتر مایلند ویدئو های طنز و هیجانی را به اشتراک بگذارند.‌

نوشتن ایده ذهنی به شکل داستان و بازخوانی آن توسط چندین نفر می تواند به شما کمک کند که ویدئو را به شکل حرفه ای تر و اصولی تولید کنید.

کاربرد موشن گرافیک در مباحث آموزشی
بیشتر بخوانید

سخن آخر

در آخر توصیه می کنیم که برای استفاده از این روش خارق العاده برنامه ریزی پیوسته و نقشه راه را به شکل درست ترسیم کنید.این راهکار فقط برای کسب و کار های خاص و مطرح نیست، هر برند و شرکتی می تواند متناسب با اهداف خود از فرصت ویروسی شدن یک ویدئو بهترین بهره وری را داشته باشد.

شبکه های اجتماعی همچون کانالی جذاب و سریع می توانند کمک کنند که شما به اهداف خود برسید.

اگر دوست دارید که از این فرصت شما نیز استفاده کنید، کارشناسان ما این آمادگی را دارند که در زمینه بازاریابی ویدئو سفارشات شما را ثبت و مسیر موفقیت برند شما هموارتر کنند.

No Comments

پیام بگذارید

سوالی دارید ؟

021-71053977

تلگرامواتساپ
021-71053977 مشاوره رایگان