لطفا صبر کنید

تعرفه ساخت موشن گرافیک

آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ ارائه دهنده خدمات منحصر به فرد انواع موشن گرافیک است که شما می توانید با نازلترین قیمت شاهد نتایج شگرفی در کسب و کار خود باشید. در حال حاضر موشن گرافیک توانسته کاربرد های وسیعی پیدا کند اما هنوز هستند افرادی که قادر نیستند تفاوت هنر تجسمی، برنامه کودک و موشن گرافیک را از یکدیگر تشخیص دهند اما برنامه کودک و موشن گرافیک نه تنها در موضوعات بلکه سر فصل ها نیز به شدت متمایز هستند. افرادی که در زمینه تبلیغات فعالیت می کنند باید بتوانند این دو را به خوبی از یکدیگر تمیز دهند تا کاری خاص و شاخص ارائه دهند. در این مطلب از سایت دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ علاوه بر بیان تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک، تعرفه موشن گرافیک را نیز اشاره می کنیم پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید

تعرفه موشن گرافیک

تمایز های تاریخی برنامه خردسالان و موشن گرافیک کدامند؟

اگرچه تعیین تاریخ دقیق تولید موشن گرافیک و یا انیمیشن کار آسانی نیست اما شواهد نشان می دهد که اثر “سفری به ماه” که انیمیشنی با سبک استاپ موشن بود در قرن بیستم میلادی توسط جرج ملیس تولید و عرضه شد و نگاه بسیاری جلب کرد.

جان ویتنی آمریکایی نیز در اواسط قرن بیستم میلادی با بیان اصطلاح موشن گرافیک به عنوان اولین فعال در این حوزه نامی بر جای گذاشته است که نخستین موشن گرافیک را نیز درشرکتی به همین اسم تولید و عرضه کرد.

سال ۱۹۳۰ را می توان به عنوان نقطه عطفی در این عرصه یاد کرد که نه تنها برنامه کودک ها رنگی شدند بلکه صدا گذاری جذاب و متناسب توانست بسیاری از بینندگان را حیرت زده کند. البته در این مسیر شکوفایی چالش ها و مشکلاتی نیز توانست سرعت رشد آن را به شدت کُند نماید به طوری که از سال ۱۹۸۰ برنامه کودکان سازی سنتی چندان با استقبال مواجه نشد اما تاثیری که ورود کارتن کامپیوتری در جذب مخاطب برنامه خردسالان داشت سبب رونق دوباره آن شد.

موشن گرافیک و تکنولوژی رابطه تنگاتنگی با هم دارند، همزمان با پیشرفت تکنولوژی محبوبیت  موشن گرافیک نیز بیشتر شده است. بی جهت نیست که در این سال های اخیر موشن گرافیک توانسته به خوبی خود را در سایر حوزه ها از فیلم سازی، کسب و کار ها و حتی سخنرانی ها جای دهد.

چه تفاوت های فنی و ساختاری بین موشن گرافیک و برنامه خردسالان وجود دارد؟

موشن گرافیک نسبت به کارتن های خردسالان از سادگی ساختاری بیشتری برخوردار است که برخاسته از تفاوت های آن ها از نظر مفاهیم انتزاعی، استفاده از رنگ ها، حجم ها و انواع هندسی است.

شناخت مزایا بازاریابی ویدیویی ویروسی
بیشتر بخوانید

اما در کارتن ها به علت روایت خاص داستان ها، ماجرا ها و پردازش صحنه پیچیدگی های بیشتری مشاهده می شود.

علاوه بر آنکه در موشن گرافیک شخصیت سازی و جان بخشی چندان مطرح نیست ولی تمرکز برنامه های خردسالان بر تعریف کاراکتر ها و روایت داستان از این طریق است.

از دیگر تفاوت های شاخص این ‌دو می توان به نوع آن ها اشاره کرد به طوری که در فیلم های انیمیشنی شاهد اجرای تخیلات و ایده های کارگردان هستیم‌ اما کاربرد موشن گرافیک بیشتر در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، تجاری و برای معرفی اهداف مد نظر است.

از نظر روایت داستان نیز بین این دو نیز تفاوت فاحشی وجود دارد معمولا نفر سوم برای روایت در موشن گرافیک انتخاب می شود اما رابطه ها و اتفاقاتی که شخصیت ها خلق می کنند اساس تولید برنامه های خردسالان است.

با توجه به طولانی تر بودن زمان برنامه خردسالان حتی ممکن است در چندین فصل سریالی نیز تولید شوند اما زمان موشن گرافیک از چندین ثانیه یا دقیقه متغییر است.

تفاوت موشن گرافیک در انگیزه و محتوا با برنامه خردسالان

در برنامه خردسالان با توجه به این که روایت داستان در قالب سینمایی صورت می گیرد علاوه بر این که پیام به شکل غیر مستقیم و داستان گونه منتقل می شود، تماشای آن ها بیشتر جنبه سرگرمی دارد اما موشن گرافیک توانسته به خوبی در فضای وب، تلویزیون و تالار های همایش و کنفرانس جای خود را باز کند تا به صورت سریع و قابل درک با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند. در حال حاضر نیز استقبال وسیعی از آن در استراتژی های تبلیغاتی، تیزر سازی و حتی تیتراژ صورت گرفته است.

تفاوت نوع مخاطبان برنامه کودک و موشن گرافیک

برنامه های کودک که اغلب به شکل داستان و پر از شخصیت های جذاب تولید می شوند توانسته اند از بین‌ تمامی گروه های سنی علاقمندانی را جذب کنند اما در موشن گرافیک با توجه به اهداف مد نظر مخاطبان تنها گروه خاصی هستند.

سفارش ویدئو موشن گرافیک

اگر شما نیز با توجه به قابلیت های فراوان موشن گرافیک مایلید از این فرصت طلایی برای اهداف مد نظر استفاده کنید پس از برآورد اولیه درباره انگیزه ها و نیاز خود، باید بتوانید بودجه مد نظر را نیز مشخص کنید.

رپورتاژ آگهی را بهتر بشناسیم
بیشتر بخوانید

در دنیای موشن گرافیک تنوع به شدت بالاست که هر فرد و سازمان می تواند متناسب با اهداف مد نظر انتخاب شایسته ای داشته باشد. اگر شما نیز مایلید از این هنر بدیع و خارق العاده برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید، می توانید با پرسیدن چندین پرسش به یک دیدگاه کلی برسید:

– هدف و منظور برای تولید و تنظیم موشن گرافیک چیست؟

– گروه اصلی مخاطب کدام یک از اقشار جامعه هستند؟

– در موشن گرافیک علاوه بر معرفی و توضیح محصولات چه مفاهیمی باید منتقل شوند؟

انتخاب روش رسانه ای برای تهیه موشن گرافیک و تاثیر آن بر تعرفه

با توجه به این که شما با چه هدفی قصد تولید موشن گرافیک دارید و قرار است از چه موقعیت رسانه ای استفاده کنید، ممکن است تعرفه آن متفاوت باشد. به طور مثال مطمئنا موشن گرافیکی که قرار است در تلویزیون پخش شود هزینه بیشتری با موشن گرافیکی دارد که برای شبکه های اجتماعی بار گذاری می شود.

همچنین شما نباید تاثیر نوع موضوع ساخت موشن گرافیک بر تعرفه را فراموش کنید. اگر دوست دارید که موشن گرافیک حرفه ای و تاثیر گذاری را بسازید باید نکات و المان های مد نظر را حتما یاداشت کنید تا به خوبی به تصویر کشیده شوند. انواع موشن گرافیک ممکن است از چندین ثانیه تا چندین دقیقه به طول بیانجامند که مدت زمان آن نیز می تواند در تعرفه ساخت تاثیر گذار باشد.

سخن آخر

موشن گرافیک یا گرافیک متحرک این ابزار تبلیغاتی شاخص می تواند با ایده های خاص و منحصر به فرد به موفقیت کسب و کار شما بیانجامد.

با توجه به این که موشن گرافیک از تنوع بالایی از نظر اشکال و سبک برخوردار است علاوه بر آن که تجهیزاتی که برای هر یک به کار می رود متفاوت است، هزینه آن نیز یکسان نیست و نرخ تعرفه متناسب با شرایط تعیین می شود.

اما آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ با کارشناسان حاذق و توانمند می تواند متناسب با شرایط و اهداف مد نظر شما با نازلترین قیمتی هر آنچه را که در ذهن دارید به تصویر بکشند.

اگر دوست دارید که از تعرفه دقیق ساخت موشن گرافیکی مطلع می شوید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

No Comments

پیام بگذارید

سوالی دارید ؟

021-71053977

تلگرامواتساپ
021-71053977 مشاوره رایگان