در 8 گام وب سایت خود را طراحی کنید!

در مقاله قبلی طراحی وب سایت در مورد انتخاب بستر نرم افزاری، شخصی سازی و پرورش الگوی فردی صحبت کردیم. در ادامه در مورد برند سازی و تولید محتوا از هر توعی که باشد، صحبت خواهیم کرد.
1 ) در مورد برندسازی خود تصمیم بگیرید
زمان شروع طراحی وب سایت شما فرا رسیده است! اکنون، اجازه دهید آنچه را که آموخته ایم، را عملی کنیم. هنگام طراحی سایت خود، باید در مورد چگونگی ارتباط تمام کارهایی که انجام میدهید- با نام تجاری کسب و کار خود، فکر کنید. همه چیز از طرح رنگ گرفته تا سبک قلم و تصاویر در داستان برند شما نقش دارند. مهم است که همه آنها یک پیام واحد را ارسال کنند.
طرح رنگی
رنگ یکی از بزرگترین ابزارهای ارتباطی یک برند است. در حقیقت مطابق با Matters Color ،یک رنگ شخصی میتواند تا 80 ٪شناخت برند را تقویت کند. روانشناسی زیادی مربوط به درک مردم از رنگ وجود دارد، بنابراین مهم است که بدانید که چگونه از آن در رابطه با صنعت و کسب و کار خود استفاده کنید. برای کمک به شما، یک اینفوگرافیک طراحی کردهایم که توضیح میدهد رنگهای مختلف به چه معناست و نحوه استفاده از آنها چگونه به شما کمک میکند.
شخصی سازی رنگ:
چه رنگی مناسب وبسایت شما است.؟
سبز: نماد آرامش، سالمتی، طبیعت و ثروت است. و یکی از بهترین رنگها برای پردازش توسط چشم است. و آرامش به دنبال دارد. سبز معموال جز دو رنگ مورد عالقه مردان و زنان است.
زرد: نماد جوانی، بشاش بودن و خوش بینی است. و معموال برای جلب توجه حضار از رنگ زرد استفاده می شود. در پردازش فشار زیادی به چشم وارد میکند بنابراین کمتر استفاده میشود.
نارنجی: نماد دوستی، خالقیت و سرگرمی است. و مردم را به تشویق به انجام کاری میکند. و برای فروشگاههای اینترنتی و خرید بسیار مناسب است.
قرمز: نماد شور و شوق، انرژی و نشاط، ضرورت و هیجان و خطر است. و میتواند مردم را به خرید تشویق کند و شور و شوق بیافریند و مردم را به خرید بیشتر تحریک کند.
صورتی: نماد دخترانگی و زنانگی، شیرینی و عاشقی، باروری و بی گناهی است. معموال در سرویسهایی استفاده میشود که محصوالتی برای دختران و زنان دارند.
بنفش: نماد مالکیت، موفقیت، ثروت و خرد و دانایی است. بیشتر در سرویسهایی استفاده میشود که محصوالت زیبایی و جوانی ارائه میکنند و خاصیت آرامش بخشی بر روی مردم دارد.
آبی: نماد آرامش، اعتماد و ثبات و صلح است. و معموال در بانکها و سرویسهایی استفاده میشود که نیاز به کسب اعتماد از سوی مردم دارند. رنگ آبی معموال یکی از دو رنگ برتر مردان و زنان است.
خاکستری: نماد سادگی، بی طرفی، آینده نگری و منطق است. و بیشتر در صنعت و تکنولوژی استفاده می شود. مسائلی به دقت و توجه و احتیاط یا کنترل بیشتری نیاز دارند و پیچیده هستند.
سیاه: نماد قدرت، لوکس بودن و ظرافت و پیچیدگی است. معموال در برندهای خاصی استفاده میشود که می خواهند قدرت و ظرافت و زیبایی و پیچیدگی خود را به نمایش بگذارند.
بیشتر مارک ها دارای یک رنگ غالب، سپس دو یا سه رنگ ثانویه هستند. رنگ آبی محبوب ترین رنگ است که یک سوم از 100 مارک برتر جهانی از آن در آرم خود استفاده می کنند. اگر میخواهید طراحی وب سایت شما مطابق با روندهای مدرن باشد، از رنگ های پر جنب و جوش استفاده کنید.
قلم نوشته یا فونت
شبیه به رنگ، فونت مورد نظر شما تأثیر زیادی در مورد آن چه مردم درباره وب سایت شما میاندیشند، دارد. متوسط کاربر وب سایت حدود ٪20 متن در هر صفحه را میخواند ، بنابراین افزایش جذابیت آنها با یک فونت مناسب بسیار مهم است. به طور طبیعی، مشاغل یقه سفید مایل به استفاده از سبکهای کالسیک قلم هستند. فونت هایی مانند Nazanin B و Zar B مترادف با حرفهای بودن هستند، به همین دلیل هنگام بحث درباره مسائل جدی استفاده می شوند. با این حال، یک مارک سرگرم کننده یا بازیگوش ممکن است بخواهد فونتهای انتزاعی تر را کشف یا ترکیب کند. مهم است که تعادل بین جذابیت و خوانش برقرار کنید.
تصاویر
تصاویر این قدرت را دارد که یک وب سایت متوسط را به یک جشن بصری تبدیل کند. محتوای تصویری برای افزایش کلیک و تعامل مفید است، اما در سطح ابتداییتر، تصاویر به سادگی در ذهن جای میگیرند. طبق یک مطالعه، اگر بخشی از اطالعات را میشنویم، تنها ٪10 از آن را به یاد خواهیم آورد – اما اگر به آن عکسی اضافه کنید ، 65 ٪آنرا به خاطر خواهید داشت. گفته می شود، مراقب باشید سایت خود را با تصاویر زیاد بار نکنید. بسیاری از تصاویر با کیفیت باال ممکن است عالی به نظر برسند، اما میتوانند سایت شما را کند کنند. کاربران وب بی تاب هستند و اگر سایت شما به سرعت بارگیری نشود، شما را ترک خواهند کرد.
2 ) دست به کار شوید و محتوای خود را از هر نوعی که باشد، تولید کنید
دو مورد دیگر وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید: موقعیت یابی و بهینه سازی. موقعیت یابی به جایی که محتوای شما در هر صفحه قرار دارد، و نحوه ارائه آن اشاره می کند. در عین حال، بهینه سازی فرایند افزایش محتوا برای کمک به رتبه بندی باالتر در موتورهای جستجو مانند Google یا Bing است.
تثبیت موقعیت
تحقیقات در مورد الگوهای خواندن به ما میآموزد که افراد معموالً محتوا را با فرمت F استفاده می کنند. به زبان ساده، کاربران وب سایت، صفحه را به شکلی شبیه F اسکن میکنند. این تصویر از یک مطالعه نیلسون گرفته شده است، جایی که این گروه حرکت چشمی خوانندگان را در یک صفحه وب مشاهده کرده اند.
به همین علت است که میله های ناوبری در وب سایت ها تقریباً همیشه در بالای صفحه قرار دارند. این اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به سایت به آن جذب میشوند. پس مطالب خود را با توجه به این موارد بارگزاری کنید، تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری مطالب مهم شما را مشاهده کنند.
بهینه سازی
در Optimization Engine search (به طور خالصه SEO )به منظور افزایش کیفیت یا کمیت افرادی که از صفحات شما بازدید می کنند، تغییراتی در وب سایت خود ایجاد میکنید. به سئو مانند این فکر کنید :
اگر صاحب یک اتومبیل مسابقه هستید، هدف این است که در یک مسابقه پیروز شوید. وقتی موتور را تغییر میدهید، الستیک ها را تعویض میکنید یا شاسی را سبکتر میکنید، کاری که میکنید، بهینه سازی ماشین است. اکنون شانس به مراتب بهتری برای برنده شدن در مسابقه دارید! سئو بسیار مشابه است. ممکن است سایت شما چندان متفاوت به نظر نرسد، اما ایجاد ترفندهایی در مورد محتوا، تصاویر و پاسخگو بودن می تواند تأثیر بسزایی در میزان رتبه آن در نتایج موتور جستجو داشته باشد. در این جا فقط چند مورد از مهمترین کارهایی که میتوانید هنگام طراحی وب سایت بهینه انجام دهید:
• روی متاداده حساسیت داشته باشید و با دقت تنظیم کنید.
• تصاویر فشرده کنید.
• از متون جایگزین تصاویر استفاده کنید تا در صورت بارگزاری نشدن تصویر، متن نمایش داده شود.
• وبسایت را سازگار با نسخههای موبایلی بنویسید و طراحی کنید.
• لینکهای داخلی را تقویت کنید.
ادامه در مقاله بعد….
دیدگاهتان را بنویسید