طراحی سایت

در مقاله قبلی در مورد تعیین هدف و استراتژی طرح خود و اهمیت بررسی آخرین روندهای طراحی وب صحبت کردیم. گفتیم که ابتدا باید بدانیم هدف کلی طرح کسب و کار ما چیست، بسته به اینکه چه باشد طراحی وب برای آن متفاوت خواهد بود. لذا در ادامه در مورد روند بررسی طراحی وب متناسب با طرح شمـا مطالبی را ارائه کردیم. در این مقاله هم به بررسی بسترهای نرم افزاری، شخصی سازی به عنوان گامهای بعدی خواهیم پرداخت.
1) بستر نرم افزاری خود را انتخاب کنید.
اولین چیزی که وقتی به طراحی وب با کیفیت فکر میکنیم و به ذهن متبادر میشود، یک آژانس حرفهای است، درست است؟ در حالی که شرکت های برتر تا حد زیادیاین کار را عالی انجام میدهند و میتوانند بسیار چشمگیر باشند، ولی راه دیگریهم وجود دارد: ابزارهای آنلاین DIY هستند که به شما امکان میدهند وب سایت خود را طراحیو ایجاد کنید- بدون اینکه نیاز به دانستن یک خط کد داشته باشید. به طور طبیعی، گزینههای مختلفی وجود دارد که از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند، اما ما این کار را در بازار انجام دادهایم و بهترینها را در بازار تحقیق کردهایم. از طریق ترکیبی از تحقیقات تخصصی و آزمایش دقیق، اکنون میتوانیم بهترین گزینهها را برای طراحی سایت شخصی شما نمایان کنیم. سه گزینه برتر برای وبسایتهای معمولی و فروشگاههای آنلاین در ادامه معرفی خواهند شد:
1) وردپرس
وردپرس یکCMS متناسب با منبع آزاد (سیستم مدیریت محتوا) است – همه شما واقعاً باید بدانید که در حال حاضر محبوب ترین پلت فرم برای طراحی وب سایت وردپرس است.وردپرس به شما امکان کنترل کامل وب را از نظر ظاهریبه شما داده و از نظر فنی نیز استفاده از آن رایگان است. برایپایداری وب سایت خود، در واقع باید هزینه میزبانی وب، امنیت، نام دامنه و سایر افزونه ها یا مضامین مورد نیاز خود را بپردازید. اما بزرگترین مسئله وردپرس این است که واقعاً برایافراد غیر آشنا مناسب نیست. مگر اینکه با کد راحت باشید. اگر بودجه استخدام یک توسعه دهنده حرفه ای را ندارید، استفادهاز آن بسیار مشکل خواهد بود.به همین دلیل، ما توصیه میکنیم افرادی که میخواهند سایت خود را بسازند، به سازندگان وب سایت و مراکز تجارت الکترونیکی بچسبند.
2) وبسایت سازها
اگر به دنبال فروش آنلاین نیستید، سازندگان وب سایت مؤثرترین راه برای ایجاد وب شما هستند. بیشتر این وبسایت سازها از کدهای آماده برای امور مشخصی مثل سایت نیازمندیها و غیره استفاده میکنند و هزینههای اندکی دارند. الگوهای این وبسایتها مشخص بوده و شما باید بسته به اینکه هدف طراحی شما چیست، در داخل آن دسته به جستجوی طراحی و ترکیبها بپردازید. بعضی از وبسایت سازها حتی نسخههای اندروید و آی اواس سایت را از قبل آماده کردند و به صورت جداگانه به فروش میرسانند. و اگر الگو یا طرحی را بپسندید، ولی در بخشهایی از آن بخواهید سلیقهای رفتار کنید، در قبال دریافت هزینه این تغییرات را برای شما اعمال میکنند.
3) وبسایتهای سفارشی
این شرکتها و موسسات بسیار شبیه وبسایت سازها هستند ولی سایتی را به طور ویژه برای شما طراحی و کار میکنند. و معمولا هزینههای بالایی دارند و مناسب طرحهای تجاری با سود بالا هستند. نگهداری این وبسایتها مستلزم هزینه سالیانه است. بنابراین پیشنهاد میشود در ابتدا نگاهی به اندازه طرح و کسب و کار خود بیندازید، بودجه خود را بررسی کنید. به سراغ وبسایت سازها بروید اگر مقیاس کاری شما خیلی پویا و متغییر نیستو اندازه نبستا متوسطی دارد. مثلا یک وبسایت شخصی است. ولی اگر فکر میکنید که نیاز به ذخیره سازی داده و پردازش آنها در مقیاس بزرگ دارید و یا طرح خاصی را در ذهن میپرورانید، حتما از وبسایتهایی با طراحی سفارشی استفاده کنید.
2) شخصی سازی کنید. الگوی فردی خود را ایدهپردازی و پرورش دهید.
اکنون شما در مورد هدف سایت خود کاملاً واضح هستید و بسترهای نرم افزاری موجود را بررسی کردهاید، بهیک ایدهبرای شخصی سازی طرح خود نیاز دارید. یک الگو که شالوده وبسایت شما را تشکیل میدهد. به الگویی مثل ساختار خانه خود بیاندیشید- قبل از اینکه تمام وسایل خود را پر کنید، ظاهر اصلی آن را شکل دهید.اکثروبسایت سازها یا حتی شرکتهایی که نمونه کارهای سفارشی دارند، طیف وسیعی از قالب و الگوها را برای انتخاب شما ارائه میدهند که با محتوایفیک و مثال گونه از قبل پر شدهاند. به عنوان مثال ، اگر می خواهیدیک وب سایت برای کافی شاپ جدید خود داشته باشید، میتوانید الگوهای مربوط به “کافه” را مرور کنید. بسیاری از این موارد در حال حاضر دارای فرم تماس، فهرست، و اطلاعات تماس با این نسخه هستند؛ همه آنچه که میتواند برای یک وبسایت کافی شاپی کافی باشد. اکثریت قالبها پیش نمایش دارند، بنابراین میتوانیدبه ایده روشنی از آنچه در ذهن خود دارید، بدست آوریدو مهمتر از همه، ببینید آیا متناسب با نیازهای شماست یا خیر. این سه روش هر کدام که باشد، نیاز به ایده پردازی دارد. هرچند در گزینه دوم به مراتب کمتر است ولی حتما سعی کنید فکر و ایده خود را روی مسائل طراحی وب پیاده کنید. این طور نباشد که مثلا برای طراحی یک سایت نیازمندیها از الگوهای عینی دیوار و شیپور استفاده کنید. کلیات امور را بشناسید و سپس آنرا با فکر و ایده و تبلیغات پیامکی هدفمند خود پرورش دهید.
دیدگاهتان را بنویسید