لطفا صبر کنید

فیلم نامه تیزر تبلیغاتی

نگارش فیلم نامه را می توان یکی از انواع هنر های شاخص نویسندگی دسته بندی کرد اما فراموش نکنید که ویدیو تبلیغاتی به مفهوم تیزر تبلیغاتی نیست و در انواع فیلم‌ نامه های تبلیغاتی، گروه های متفاوتی قرار دارند. زمانی که ویدئویی را فرد بدون فیلم نامه تهیه کند همانند جسمی بدون قلب است که نمی توان انتظار نتیجه کارآمد را از آن داشت. فرقی ندارد که شما برای ارائه خدمات و یا محصولات چه شرکت و سازمانی به دنبال تهیه ویدئو هستید تا زمانی که فیلم ‌نامه اصولی تهیه نکنید نمی توانید به انتقال مفاهیم به گروه مخاطب و اهداف تعیین شده امیدوار باشید اما زمانی می توان در تهیه فیلم ‌نامه یک تیزر تبلیغاتی موفق بود که مراحل اصلی را به درستی طی کرد. با توجه به اهمیت تهیه فیلم نامه حرفه ای تیزر تبلیغاتی در این مطلب سعی کرده ایم که مراحل نوشتن را به طور خلاصه وار اشاره کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید‌.

تهیه خلاصه فیلم نامه

بهتر است فرد قبل از آن که اقدام به نگارش فیلم نامه اصلی تیزر تبلیغاتی کند ایده کلی را به شکل خلاصه به قلم درآورد. در حقیقت از مزایای این کار، می توان به تعیین هدف، شناخت مخاطبان اصلی و انتقال مفاهیم اشاره کرد.

اگر شما برای نوشتن خلاصه فیلم نامه دچار چالش هستید می توانید با پرسیدن پرسش هایی یک دید کلی به دست آورید همچون:

-هدف از ساخت ویدئو چیست؟

-چه اهداف و نتایجی قرار است از ویدئو به دست آید؟

-گروه مخاطب چه قشری از جامعه هستند؟

-با تهیه ویدئو افراد باید به کدام سمت هدایت شوند؟

-به دنبال انتقال چه مفاهیمی در ویدئو هستید؟

پس توصیه می کنیم که اهداف و نتایج مدنظر ویدئو را حتما قبل از شروع نوشتن فیلم نامه تیزر تبلیغاتی به درستی تعیین کنید.

تیزر تبلیغاتی

انتقال پیام اصلی به صورت داستان وار در تیزر تبلیغاتی

در واقع یک ویدئو فقط برای یک هدف ساخته نمی شود و نتایج بسیاری در پس آن است. برای اینکه بتوانید در این زمینه عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشید می توانید از شیوه داستان گویی در فیلم‌ نامه و دیالوگ ها استفاده کنید.

زمانی می توان امیدوار بود که مخاطب پیام ویدئو مدنظر شما را دریافت کند که در نحوه انتقال نیز ابتکار عمل داشته باشید البته به این مفهوم نیست که داستان را به شکل پیچیده یا فوق العاده بیان کنید اما اصولی همچون رعایت بیان موضوع به شکل داستانی با داشتن نقطه شروع و نقطه ختم که بیننده تصور درستی از آن در ذهن داشته باشد می تواند در جذب افراد بسیار موفق عمل کند.

لوگو موشن چیست
بیشتر بخوانید

انتقال مفاهیم با شناخت درست مخاطب

کم نیستند ویدئو های تبلیغاتی که تهیه شده‌ اند اما به علت ضعف نگارش در انتقال مفاهیم با شکست رو به رو شده اند. استفاده از فیلم ‌نامه هایی که به زبان مخاطب نگاشته شده اند می تواند ذهن مخاطب را درگیر کند و بهتر است چارچوب ذهنی سختی که در سر دارید را کنار بگذارید و با استفاده از لحن ساده و محاوره ای که اغلب گروه های مخاطب به جزء بانک ها و بیمارستان ها با آن موفقیت بالایی کسب کرده اند را به کار گیرید.

نگارش فیلم نامه هایی که این ذهنیت را در مخاطب القا می کند که با یک رباط مواجه هستند می تواند یک ضعف بزرگ باشد.

استفاده از آرایه های ادبی، اشعار و سخنان پیچیده می تواند برای بسیاری از مخاطبان جذاب نبوده حتی عملکرد منفی نیز داشته باشد پس با شناخت درست مخاطب از لحن نگارشی درستی استفاده کنید.

نگارش فیلم نامه کوتاه و در عین حال جذاب

با توجه به دغدغه و دل مشغولی های زیادی که در زندگی روزمره افراد وجود دارد مخاطبان علاقمندند که در ویدئو های بین ۲ یا ۳ دقیقه نهایتا حرف اصلی را بشنوند.

البته نباید فراموش کنیم که در ویدئو های آموزشی ممکن است این زمان تا نیم ساعت نیز افزایش پیدا کند.

تهیه فیلم نامه ای اصولی که از واژگان درست و با مفهوم در جایگاه مناسب استفاده شده است با مدت زمان کم نتایج شگفت انگیزی در مقایسه با ویدئو های طولانی مدت دارد.

معمولا در فیلم نامه های ویدئو های تبلیغاتی موفق استفاده از جملات خاص که در عین سادگی تکراری نیستند توانسته به خوبی افراد را توجیه کند که پیام اصلی ویدئو را دریافت کنند.

استفاده از خلاقیت در تهیه فیلم نامه

ابتکار عمل در ساخت ویدئو می تواند در جذب مخاطب بازدهی بیشتری داشته باشد. علاوه بر کلمات می توانید از روش های دیگری همچون داستان سرایی در ویدئو با کمک تدوین، استفاده از تصاویر متحرک، موسیقی های جذاب و حتی جلوه های صوتی دوبله نیز کمک بگیرید.

تاثیری که جلوه های صوتی بصری در جذب مخاطب دارند بر کسی پوشیده نیست. بهتر است به شکل فکر شده و مناسب از این آپشن ها استفاده کنید تا به عنوان یک شرکت حرفه ای در ذهن مخاطب ثبت شوید.

خواندن چند باره فیلم ‌نامه

بهتر است که قبل از این که فیلم نامه تیزر تبلیغاتی را به مرحله اجرا درآورید، چندین بار از روی آن روخوانی کنید تا بتوانید ضعف های آن را بهبود بخشید و نقاط قوت را ارتقاء دهید.

طراحی سایت تجاری بیزینسی
بیشتر بخوانید

در واقع این کار علاوه بر آن که می تواند موجب روان تر شدن نگارش فیلم نامه شود، می تواند تصور بهتری از بازخورد ویدئو شما در ذهن مخاطب نیز برای خودتان به دست آورد.

البته توجه به نکات زیر نیز در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد:

-مدت زمان خواندن فیلم نامه

-پیدا کردن مفاهیم اصلی و تاکیدی در فیلم نامه

-یافتن بخش های پیچیده و دشوار فیلم‌نامه

حتی افرادی که فیلم نامه حرفه ای نیز می نویسند چندین بار آن را اصلاح می کنند تا بتوانند بهترین کار را ارائه کنند پس از این مرحله را سرسری رد نشوید.

تیزر تبلیغاتی

اصلاح و بهبود خلاصه فیلم نامه

برای درک بهتر پایه و اساس مفاهیمی که در فیلم‌ نامه قرار است به گروه مخاطب هدف منتقل شود باید قبل از آن که اتمام کار صورت گیرد بتوانید مقایسه درست و حرفه ای را در ارتباط با خلاصه ای که ابتدا به نگارش درآمده و فیلم ‌نامه نهایی داشته باشید. مطرح کردن پرسش های زیر می تواند به این فرآیند کمک کند. از جمله آن که:

-آیا طرح نهایی فیلم ‌نامه می تواند به خوبی اهداف مدنظر را به دست آورد؟

-نحوه برقراری ارتباط مخاطب با فیلم نامه چگونه خواهد بود؟

-روایت داستان در ذهن بیننده به صورت منطقی صورت گرفته است؟

استفاده از شیوه های جذاب همچون صدا و تصویر به گونه ای است که مخاطب، زده نشود ابتکار جذابی است.

نگارش فیلم نامه باید به شکل روان نوشته شود و مفاهیم پیچیده و طولانی زیاد در آن به کار نرود. در واقع مطرح کردن چنین پرسش های می تواند دید کلی نسبت به طرح سناریو به شما بدهد تا بتوانید با ذهنی باز آن را اصلاح کنید.

نگران نباشید اگرچه ممکن است شما زمان نسبتا زیادی را برای اصلاح کنار بگذارید اما بازدهی که این ویدئو کوتاه و جذاب می تواند برای شما به همراه داشته باشد به این نکات اصلی وابسته هستند.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید یک فیلم نامه خوب بنویسید نیاز نیست که حتما نویسنده قابلی باشید، در صورتی که به اصول مهم و حرفه ای نگارش فیلم نامه بتوانید پایبند باشید انتقال مفاهیم به راحتی و به شکل جذاب صورت می گیرد پس توانایی خود را دست کم نگیرید اما اگر دوست دارید با تیم حرفه ای در زمینه نگارش فیلم نامه تیزر تبلیغاتی در تماس باشید می توانید با ما تماس بگیرید تا شما را به این هدف برسانیم.

No Comments

پیام بگذارید

سوالی دارید ؟

021-71053977

تلگرامواتساپ
021-71053977 مشاوره رایگان