لطفا صبر کنید

متحرک سازی در افترافکت در ساختار های لایه ای

آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ با داشتن کارشناسان حاذق و توانمند در زمینه موشن گرافیک از جمله تیم های بسیار موفقی است که می تواند در طراحی موشن گرافیک خدمات ارزنده ای را برای شما و کسب و کارتان فراهم کند. متحرک سازی در افتر افکت را می توان یکی از فاکتور های بسیار شاخص این نرم افزار کاربردی دانست که حتی روند کاری آن را نیز اغلب بر این اساس تعیین می شود به طوری که در صورت عدم تنظیم درست فریم های متحرک سازی مشاهده مشکلات عدیده دور از انتظار نیست. اگر کیفیت نهایی پروژه برای شما مهم است باید تعادل در زمینه متحرک سازی را به شکل جدی و اصولی انجام دهید. با توجه به اهمیت موضوع متحرک سازی در افترافکت در این مطلب از سایت قصد داریم که از زاویه دیگر آن را بررسی کنیم تا بتوانید از مشاهده نتایج بی نظیر نهایی آن شگفت زده شوید پس با ما همراه باشید.

متحرک سازی در افترافکت

ساختار متحرک سازی در افترافکت به چه صورت است؟

افتر افکت را می توان دنیای شگفت انگیزی دانست که به راحتی زمینه را فراهم می کند تا ایده ها و مفاهیم ذهنی را به تصویر کشید. از دیگر خصوصیات منحصر به فرد این نرم افزار این است که نه تنها روند متحرک سازی طراحی را ساده می کند بلکه این امکان نیز فراهم است بتوان طرحی را از بیرون به آن افزود و یا در تنظیم آن دست برد.

سازگاری بالای متحرک سازی در افتر افکت با سایر نرم افزار های ادوبی سبب استقبال زیاد از آن در بین کاربران شده است تا بتوانند طراحی هایی که قبلا حتی با فتوشاپ انجام گرفته است را نیز به محیط نرم افزار افتر افکت برده و با آن مچ ( Match) کنند. بی جهت نیست که گروهی از طراحان که حتی اشکالی را توانسته اند به شکل لایه ای در فتوشاپ طرح بزنند برای روح بخشی و جذابیت از آپشن های افتر افکت استفاده می کنند.

تشریح متحرک سازی در افتر افکت با یک مثال

برای تفهیم بهتر این فرآیند می توانید به تصویر زیر نگاه کنید که در آن دو درخت دیده می شوند که طراحی آن در نرم افزاری به جز افتر افکت صورت گرفته است اما در نرم افزار افتر افکت هر یک از این درخت ها به عنوان یک لایه ای جدا مطرح هستند. البته سایر اجزا از ابر ها، برگ ها و تپه ها را نیز به صورت لایه های مجزا در نظر گرفته شده اند تا بتوان به راحتی از طریق این نرم افزار متحرک سازی را شاهد بود.

ویدیو تبلیغاتی اینستاگرام
بیشتر بخوانید

بی جهت نیست که کاربران و طراحان تمایل زیادی دارند که از افتر افکت استفاده کنند تا علاوه بر آن که بتوانند تغییرات از جمله رنگ را در هر لایه پیاده سازی کنند، شاهد مزاحمت سایر لایه ها برای دیگری نیز نباشند. این نرم افزار قدرتمند شرایطی را فراهم کرده است که هر فرد بتواند به طراحی لایه ها پرداخته و پس از آن در صورت تمایل سایر لایه ها را نیز به آن وارد کند.

کاربرد متحرک سازی در افترافکت چیست؟

طراحی لوگو را می توان یکی از نقاط قوت و شاخص در کاربرد های متحرک سازی افتر افکت دانست. لوگو ها که اغلب به شکل تصاویر ثابت طراحی می شوند در برند ها و شرکت ها برای ارائه و معرفی بهتر محصولات و یا خدمات یک شرکت استفاده می شوند، در واقع نقش برند سازی را دارند.

بدون متحرک سازی در افتر افکت با توجه به فضای یک بعدی لوگو ها نمی توان انتظار جذابیت و جلب نگاه بینندگان را داشت اما در حال حاضر متحرک سازی نیز در این حوزه تغییرات جذابی را فراهم کرده به طوری که حتی در انیمیشن های تبلیغاتی نیز متحرک سازی منحصر به فردی در طراحی لوگو به کار می آورد.

فضای منعطفی که در نرم افزار افتر افکت وجود دارد سبب شده که بتوان از قابلیت های شگفت انگیز آن در سایر حوزه ها بیشترین استفاده را کرد. سال هاست که کشور های پیشرفته از جمله اروپا از قابلیت های نرم افزار افتر افکت در حوزه طراحی لباس و ویدئو های فشن و مد استقبال منحصر به فردی صورت کرده اند تا از این طریق بتوانند به ترسیم بهتر ایده های ذهنی طراحی بپردازند.

بهترین سبک موشن گرافیک
بیشتر بخوانید

همچنین در تیزر های تبلیغاتی متحرک سازی افتر افکت توانسته تغییرات زیادی را در این حوزه به وجود آورد که علاوه بر ابتکار و مشاهده ایده های ناب بتوان اعمال کلی گزینه های متحرک سازی را نیز شاهد بود.

متحرک سازی در افتر افکت به صورت چند لایه چگونه صورت می گیرد؟

اگرچه متحرک سازی در افتر افکت مدت هاست که توسط طراحان حرفه ای صورت می گیرد اما پس از ورود این نرم افزار در حوزه ساخت انیمیشن نگاه جدیدی به متحرک سازی شده است. البته نباید از نقش افزونه های جدید که توانسته سرعت روند متحرک سازی را بالا ببرد در این امر غافل شد.

اگرچه طراحی هر لایه به شکل جداگانه صورت می گیرد اما در آخر فضایی چند لایه را شاهد خواهید بود. مزیت نرم افزار افتر افکت در این زمینه را می توان به شکل گیری لایه ها به حالت نرمال دانست تا در پروژه های گروهی نیز احتیاج به اعمال جداگانه فریم، مرتفع شود. طراحی فریم اصلی و استفاده از آن در قسمت های مختلف فرآیند چند لایه را پیش رو می گذارد.

سخن پایانی

نیاز نیست که آموزش متحرک سازی در افتر افکت را به شکل پبچیده و مفهومی بیاموزید. بسیاری از طراحان موفق نیز در ابتدای راه تصاویر ثابت و با یک شخصیت اصلی را به کار می گرفتند و پس از تجربه و شناخت بهتر، کم کم از تصاویری که دو شخصیت اصلی داشتند، استفاده کردند. محبوبیت بالای افترافکت بی ارتباط با این قابلیت نیست که از جمله نرم افزار هایی است که علاوه بر امکان طراحی جداگانه هر بخش، امکان تغییر و تنظیمات نیز به سهولت وجود دارد تا بتوانید در کمترین زمان شاهد اهداف مدنظر باشید.

No Comments

پیام بگذارید

سوالی دارید ؟

021-71053977

تلگرامواتساپ
021-71053977 مشاوره رایگان