10 روند جدید در موشن گرافی سال 2020 (شماره 1)

در این مقاله به معرفی 10 روند موشن گرافی در سال 2020 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید که موشن گرافی جدید بتوانید خلق کنید.
در قسمت اول این مقاله، سه مسئله اول را بررسی خواهیم کرد و هفت مورد بعدی را در دو مقاله دیگر توضیح خواهیم داد.
این داستان را میتوان به شیوه های مختلفی بیان کرد – به ویژه هنگامی که از گرافیک حرکتی استفاده میشود که در آن طراحان محدود به فیلم های واقعی زندگییا اصلاً واقعیت نیستند. اکنون که این فناوری امکان گسترده ای از این امکانات را فراهم می کند، دشوار است بدانید که تمرکز خود را روی چه مواردی قرار دهید. از روزهای کم تجربه flipbooks و انیمیشن سلولی سفید و سیاه و سفید، تا اختراع Adobe After Effects و Cinema 4D، راه درازی در پیش گرفتهایم. با وجود این همه تغییر و تنوع، تکنیکهای معدودی وجود دارند که هیچگاه از جذابیت ما کم نمیکنند. در این مقاله، نگاهی به روندهای برتر گرافیک حرکت در سال 2019 می اندازیم:
1) تایپوگرافی جنبشی
در میان طراحان، قوانین خاصی وجود دارد که ما ملزم به رعایتآنها هستیم. مثـلا در مورد متن؛ ما در شرایط معمول، هرگز حروف را کشیده شده یا تحریف شده نمینویسیم. و از حروف استاندارد و کلـمـات درست استفاده میکنیم. اما فقط بعضی اوقات، قوانین باید شکسته شوند. امروزه طراحان بیشتری هستند که مرزهای تایپوگرافی را کشیده تر میکنند و به جای استفاده از حروف و واژهای استاندارد، از کشیدن، پـیـچـاندن، پیکسل کردن و تنوع بخشیدن به متن در داخل اشکال مختلف استفاده میکنند. و ساختارهای دو بعدی و سه بعدی بسیار زیبا و شکیل به وجود میآورند.در لینک زیر اولین فیلم نمونهی کامل از این روند گرافیکی حرکت، گرفتن یک فونت ساده sans-serif و کشف امکانات آن است:
wix.com/blog/design/2018/12/motion-graphics-trends-2019/
تصویر فیلم اول- گرفتن یک فونت ساده sans-serif و کشف امکانات آن
مثال دیگر ویدئویدومی در لینک فوق است کهبرای واژه بسکتبال است که کل زبان تصویری آنها به دور ذات هر کلمه، “بسکتبال” و “برای همیشه” میچرخد و در نتیجه مضامین حرکت، استمرار و سرعتی که در نحوه انیـمـیشن متن قابل مشاهده است، میشود.
تصویر دوم- حرکت واژه بسکتبال
2) متن شکسته
موضوع مهم دیگر در تایپوگرافی، متن شکسته است. این به هیچ وجه یک روند جدید نیست، اما ما میتوانیم کاربردهای جدیدی از آن را مشاهده کنیم که آن را به سطح دیگری برساند. کلمات با روشهای مختلفی پخش میشوند – آنها میتوانند به تدریج، یک به یک ظاهر شوند، در سطوح مختلفی قرار بگیرند، یا خود نامهها میتوانند از بین بروند و در سراسر صفحه پخش شوند. متن شکسته در سومین فیلملینک بیانگر نقل قول آشپز فرانسیس مالمان در مورد بزرگ شدن است. کلمات دلپذیر در ارتباط با صدای راوی، خود را در معرض نمایش قرار میدهند. آنها به صورت شاعرانه انیمیشن میشوند و به معنای واقعی کلمات نمایش داده میشوند. به عنوان مثال، کلمه “choices” شکافته شده است، هر حرف در یک نقطه متفاوت روی صفحه نمایش داده میشود و کلمات “growing up” بلند میشوند و از نظر جسمی بلندتر میشوند.
تصویر سوم-نقل قول آشپز فرانسیس مالمان در مورد بزرگ شدن
مثالی دیگر، متن در چهارمین فیلموبسایت wix.com است که توسط Enle Li و Liz Xiong نیز به شکلی استفاده شده است که کاملاً با معانی کلمات مطابقت دارد. توجه کنید که چگونه چهار حرف کلمه “rain” منفجر میشود و قطرههای باران ظریفی را تقویت میکند که توسط موسیقی متن فوق العاده توسط پادشاهی سبز تقویت شده است (موشن گرافی جدید)
چهارمین تصویر- شکسته شدن واژه باران
3) انتقال های یکپارچه
انتقال یکپارچه یکی از آن روندهایی است که همیشه در قلب ما خواهد ماند. عدم کاهش بین صحنهها باعث میشود فیلمها با احساس بسیار روان همراه شوند، زیرا صحنهها به طور ظریف در یکدیگر میآمیزند. در Le Cube’s Confidante، گذارها به عنوان یک صحنه اصلی تبدیل میشوند، زیرا صحنهها به طور یکپارچه به موارد جدید تبدیل میشوند. یک قسمت از این ویدئو به عنوان یک چشم گیر عمل میکند و توجه بینندگان را به آن تصویر جلب میکند، در حالی که سایر عناصر در پس زمینه تغییر میکنند، و از لکههای نامشخص و شکلها به شخصیت ها و اشیاءتغییر شکل میدهند.(موشن گرافی جدید)
پنجمین تصویر- یکپارچه سازی سکانسها
مثالی دیگر، ششمین فیلم این وبسایت است که در آن نتایج مشابه موسیقی ویدیویی پابلو لوزانو برای تامارا قدوومی حاصل میشود. این فیلم احساسی ما را به یک مسافرت سوق میدهد، زیرا اشکال انتزاعی در جریان است که به ایجادیکنواختی بین صحنه ها کمک میکند.
ششمین تصویر- یکنواختی بین صحنهها
دیدگاهتان را بنویسید