10 روند جدید در موشن گرافی سال 2020 (شماره 3)

در قسمت اول و دوم این مقاله، تایپوگرافی جنبشی، متن شکسته و انتقال یکپارچه را بررسی کردیم. در قسمت دوم مقاله هم به معرفی سه روند دیگر از موشن گرافی: خطوط نازک، دانه، و حرکت مایع در سال 2019 خواهیم پرداخت. در قسمت سوم و آخر هم چهار مورد باقی مانده را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. فیلمها در آدرس زیر قابل دسترس هستند:
https://www.wix.com/blog/design/2018/12/motion-graphics-trends-2019/
مطالب این سایت به فارسی روان ترجمه شده و در دسترس شماست. لطفا نمونه فیلمها را از ادرس فوق مشاهده کنید.
7) ترکیب 2D و 3D
نوستالژییک ابزار قدرتمند در طراحی است. اما اکنون که فناوری ما را قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری میکند، طراحان شروع به ادغام ویکپارچهسازی با سیستمعامل 2D با تکنیک های گرافیکی متحرک 3D حرکت میکنند. این نوع انیـمـیشنها ممکن است ابتدا صاف و حتی کاغذی به نظر برسند، اما ادغام حرکات دوربین از زوایای مختلف به حجم و عـمـق عناصر میبخشد. این تریلر برای فیلم انیمیشنAway از کیفیت 2D دلپذیری و دلپذیری آن برخوردار است، اما به تدریج متوجه خواهید شد که دوربین در بزرگنمایی و چرخش ظاهر میشود و صحنهها را زنده میکند.
سیزدهمین تصویر- استفاده از ترکیب 2d,3d در انیمیشن away
چهاردهمین تصویر، انیمیشن توسط Motion Corpseرا نشان میدهد. در نگاه اول این ویدئو مانند یک کلاژ به نظر میرسد، اما یک پیچش سه بعدی شگفت آور را نیز در خود جای داده است.
چهاردهمین تصویر- استفاده از ترکیب 2d,3d در انیمیشنMotion Corpse
8) تایپوگرافی بزرگ ، جسورانه
یکی دیگر از روندهای برجسته در دنیای متن در طراحی، تایپوگرافی بزرگ و غالب است. ما همچنین میتوانیم این روند را در بسیاری از وب سایتها مشاهده کنیم، زیرا این امر به مارک ها و طراحان این امکان را میدهد تا پیامهای خود را با صدای بلند و واضح و روشن بیان کنند، با جسورانه بیان کنند که چه کسانی هستند و چه چیزی در نظر دارند. ویدیوی زیر که برای ویدیوی موسیقیG-Dragon ایجاد شده است، بر نوع تأکید میکند. متن ترانه ها در پیام کلی نقش اساسی دارند و طراح Le.Ho.An به آنها بستر مورد نظر خود را میدهد، زیرا کلمات صفحه را تصاحب میکنند و تصاویر اصلی ویدیو را تشکیل میدهند.
پانزدهمین تصویر- استفاده از تایپوگرافی برای ویدیوی موسیقیG-Dragon
ویدیویState، Understated، این باور عمومی را زیر سؤال میبرد که همه ما باید سبک فردی خود را بیابیم و در کمال آن تلاش کنیم. درعوض، آنها معتقدند که هدف زندگی بیشتر “ساختن چیزهای جالب” است. برای تأکید بر این، این فیلم با یک عدم تطابق زیبا از تکنیکها و روندها حرکت میکند و با استفاده از تایپوگرافی از صفحه نمایش به عنوان گذر از سبک ها و صحنههای مختلف استفاده میکند. این قطعه شما را به سفری از تصاویر سه بعدی سورئال، به تصاویر غلیظ، سایههاییکپارچهسازی با سیستمعاملبرده و دوباره برمیگرداند.
شانزدهمین تصویر- استفاده از تایپوگرافی برای ویدیویState، Understated
9) طراحی ایزومتریک
نمایانگر فضاها و اشیاء سه بعدی در صفحههای دو بعدی ثابت شده است که در سالهای گذشته مرکز توجهو آشفتگی زیادی بوده است. ما دائما در جستجوی بهترین راهها برای نمایش فعالیت های بدنی و اشیاء مانند نوت بوک یا میکروفون در فزاینده برنامه های تلفن همراه هستیم که طراحی و توسعه میدهیم. Skeuomorphism لحظه شکوه و عظمت خود را داشت، اما اکنون مدت زیادی مرده است که با طراحی مسطح جایگزین شده است. طراحی ایزومتریک در تلاش است تا راهی برای نشان دادن عناصر سهبعدی روی صفحه پیدا کند. در ویدئوی زیر ویژگی های مختلف برنامهPikotea در یک دنیای ایزومتریک مشاهده میشود و یک ویترین دیجیتالی و بازیگوش ایجاد میکند که متناسب با عملکرد برنامه است.
هفدمین تصویر- طراحی ایزومتریک در ویدئوی Pikotea
Météorites دارای یک سبک ایزومتریکاست، تصویری از مدیر هنریدر یک حلقه سه بعدی چرخش برایGuerlain Paris قرار داده شده است.
هجدمین تصویر- استفاده از طراحی ایزومتریک در Météorites
10) سورئالیسم دیجیتال
با ادامه تحقیقات کاوشگران در مورد چگونگی به تصویر کشیدن زندگی واقعی و سه بعدی در صفحههای مسطح، روند جدیدی آغاز میشود: دیجیتالسورئالیسم. این سبک یک دنیای مجازی سورئال را نشان میدهد که از تصاویر و مواد کاملاً واضح تشکیل شده است که به طور همزمان آشنا و خیالی به نظر میرسند. تقاطع طراحی متریال و دیجیتالی، رفتارهایی را امکان پذیر میکند که در زندگی واقعی غیرممکن باشند: از حباب هایی که هرگز پاپ نمیشوند تا اشیاء تبخیر شده در هوای نازک یا مخالف گرانش و مایعات که به طرز جادویی به مواد جامد تبدیل میشوند. موشن گرافی تبلیغاتی زیر، که برای پرتاب دوربین جدید سامسونگ توسط هنرمند دیجیتال و کاربر Wix ، دانیل آریستیزال ساخته شده است، محدودیت های مواد را گسترش می دهد و تصاویر جالبی از اشیاء آشنا را ارائه میکند که به طریقی برای ما بیگانه است.
نوزدهمین تصویر- استفاده از دیجیتالسورئالیسم در ویدئوی تبلیغاتی
همین مورد در مورد فیلمMoth Studio برای کانال تلویزیونیE4 نیز وجود دارد زیرا شخصیتهای سه بعدی را با تصاویری که شبیه به یک تصویر بسیار دیجیتالی از طبیعت است، ادغام میکنند.
بیستمین تصویر– استفاده از دیجیتالسورئالیسم در ویدئویMoth
دیدگاهتان را بنویسید