5 مرحله برای شروع به کار طراحی با موشن گرافی

مراحل طراحی موشن گرافی
موشن گرافی یک نظم بصری است که اصول طراحی گرافیک را برای تولید فیلم کوتاه چند ثانیهای یا چند دقیقهای از طریق استفاده از پویا سازی و جلوه های بصری به کار میگیرد. برای شروع به کار طراحی موشن گرافی ، در این مقاله ما 5 مرحله را پیشنهاد و شرح خواهیم داد.
1) مرحله اول: مجموعه ابزار
برای شروع کار با موشن گرافی، ابتدا باید ابزارهای مورد نیاز را برای سناریو سازی و مفهوم سازی بشناسید . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله 5 نرم افزار ضروری برای یادگیری موشن گرافی را بخوانید.
کسانی که قبلاً با فضای کاری Adobe آشنایی دارند، می توانند مستقیماً به Adobe After Effects پرش کنند. Adobe After Effects شروعی برای کار با ابزار انیمیشن 2Dو (3D) است. و این امکان را به شما میدهد تا صحنههای ساده ایجاد کنید و بلافاصله آنها را در پویا سازی به کار گیرید. این ابزار همچنین جلوهها و گزینههای متنوعی را برای پیاده سازی آنچه در ذهن خود دارید، در اختیار شما قرار میدهد.
2) مرحله دوم: کتابخانه ویژوال
در حالی که از ابزارهای مورد نیاز برای طراحی موشن گرافیهای زیبا استفاده میکنید، به شما پیشنهاد میکنیم از ابزارها خارج شوید و به دنبال گیف های زیبا، فیلمها، هنر، موسیقی و مناظر خیره کنندهای باشید که میتوانید آنها را پیدا کنید و در داخل فیلم خود استفاده کنید.حتی از خاطرات طراحیخود استفاده کنید و دوباره آنها را بکار ببندید. اگر بخواهید یک طراح حرکتی خوب باشید، بدون ایجاد کتابخانهای شخصی از تصاویر، صحنههای آماده، گیف و غیره نخواهید توانست در این زمینه مهارتهای لازم را به دست آورید.
3) مرحله سوم: اصول انیمیشن
بعد از گذراندن مدتی در Adobe After Effects و تماشای دهها گرافیک حرکتی، اکنون بهتر است در مورد اصول انیمیشن توسط فرانسیس توماس و اولی جانستون دیزنینکاتی را بیاموزید. اصول 12 گانه پویا سازی را بدانید. این اصول به شما کمک میکند انیمیشن خود را پویاتر و مهمتر از همه لذت بخش تر خلق کنید. اصول 12 گانه انیمیشن به شرح زیر است:
- کشش و اسکواش Stretch and Squash
- پیش بینی Anticipation
- صحنه سازی Staging
- پیشروی به جلو و در معرض یکدیگر قرار دادن Straight Ahead & Pose to Pose
- ادامـه تا انتهاو عـمـلیـات همپوشانی Follow Through and Overlapping Action
- تسهیل ورودی و خروجی Ease-in & Ease-out
- قوس ها Arcs
- اقدام ثانویه Secondary Action
- زمان سنجی Timing
- اغراق Exaggeration
- طراحی جامد Solid Drawing
- درخواست Appeal
در مقاله اصول 12 گانه انیمیشن این موارد بیشتر بررسی شدهاند. رجوع کنید به مقاله موشن گرافی در مقابل انیمیشن را مطالعه کنید.
4) مرحله چهارم: کنجکاوی
به نظر من اگر به همه چیزهایی که مشاهده میکنید کنجکاو باشید سریعترین چیزها را یادخواهید گرفت. در مواجهه با اشیایی که خلق میشوند بپرسید، چگونه ساخته شده است؟ چرا هنرمند این را خلق کرده است؟ معنای عـمـیـقتر این قطعه چیست؟ بسترهای نرم افزاری مانند Holdframe.com با بارگیری یک پروژه در درک معنا و مفهوم آن نقش بسزایی ایفا میکند. از این سایت بهره بگیرید و پروژه خود را در آن آپلود کنید. آنرا بشکنید و به صورت فریم به فریم پیش روید. با نحوه ایجاد انیمیشن آشنا شوید و از دانشی که جمع کردهاید برای ساختن فیلم طرح و ایده خود استفاده کنید. توصیه میکنیم حتماً آن را چک کنید و پروژههای مختلف را چندین بار بشکافید و اجزا و عناصر را به جزئیات بررسی کنید.
5) مرحله پنجم: انجام
این مهمترین مرحله در مورد نحوه تبدیل شدن به یک طراح حرکتی است. برای موفقیت در این زمینه، واقعاً باید آنچه را که انجام میدهید دوست داشته باشید. این فقط یک شغل نیست، بلکه یک اشتیاق، یک روش زندگی است. بعضی اوقات از شما خواسته میشود پروژههای سخت یا زمان بری را انجام دهید یا با مشتری های وسواسی و سخت گیر کار کنید. فقط به یاد داشته باشید، این بخشی از کار است. در پایان روز، آنچه را که انجام میدهید را دوست داشته باشید و به خود بگویید اگر دوباره میخواستم این کار را انجام دهم، قطعاً همین مسیر را انتخاب میکردم.
جمع بندی
به طور خلاصه، در این پست در مورد 5 مرحله چگونگی شروع کار با موشن گرافی برای شما توضیح دادیم. ابتدا درباره ابزارهای مورد نیازصحبت کردیم. ارزش واقعی نه در دانستن ابزارها بلکه در تـمـرین کردن آنهاست دوم، ساخت کتابخانهای از تصاویر، اشیا، گیف و غیره را پیشنهاد کردیم. سوم، اصول انیـمـیشن را معرفی کردیم و توصیه کردیم به آنها آویزان شوید. چهارم، کنجکاو و بررسی جزء به جزء را پیشنهاد کردیم. و پنج گفتیم که، از روند کار لذت ببرید. و با همه خلاقیت و با همه قلب تان کار کنید.
دیدگاهتان را بنویسید