آموزش فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی
بنظر شما آموزش فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی چه اهمیتی دارد؟ مگر میشود در دنیای امروز کسی اهمیت و کاربرد تیزر تبلیغاتی را نداند؟ تیزر تبلیغاتی نمایش کوتاه تبلیغاتی دررابطهبا موضوعی مشخص در بستر رسانههای تصویری است. تیزرهای تبلیغاتی حسابی بازار گرمی را برای خود ایجاد کردهاند که ازاینجهت باهدف برانگیختن حس کنجکاوی، جذب و در نهایت خرید محصول را از سمت مشتری باعث به همراه دارند.
اما نکته بسیار مهم دررابطه با تیزر تبلیغاتی، آموزش فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی است که فیلمبردار بتواند با هنر و تکنیک فیلمبرداری حرفهای، تصویری زیبا از محصول یا برندتان در ذهن مشتری جای بگذارد. مزایای تیزر تبلیغاتی چیست؟ سؤالی است که بسیاری از کسبوکارها به دنبال پاسخ آن هستند. در یک مقاله بهصورت جداگانه به این موضوع پرداختهایم با یک کلیک آن را مطالعه بفرمایید.
با حضور پلتفرمهای مجازی این روزها بسیاری از کسبوکارها به اهمیت تیزر تبلیغاتی رسیدهاند. در هر حوزهای که فعالیت میکنید، برای تبلیغات و نمایش خدمات خود از تیزر کمک بگیرید. اگر دانشی نسبی در حوزه عکاسی تبلیغاتی، فیلمبرداری و تبلیغات دارید و دوست دارید در حوزه ساخت تیزر تبلیغاتی فعالیت کنید در این مقاله همراه ما باشید.

آموزش فیلمبرداری تیزر
اولین نکته دررابطه با آموزش فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی که لازم است به آن اشاره کنیم، توجه به مشتریان خواهد بود. نیاز مشتری و اینکه مشتری به دنبال چه چیزی میگردد از مهمترین ارکان مهم در زمان برنامهریزی برای فیلمبرداری به شمار میرود. در فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی باید سلایق و خواستههای مشتری که شامل افکتها، حال و هوای محیط فیلم یا عناصر موجود در کادر فیلمبرداری تیزر میشوند، را بهگونهای پیش ببرید تا بتوانید بهترین نتیجه را در کنار تخصص حرفهای خود از پروژه حس کنید. پس از نیاز مشتری، سناریو از ارکان اساسی فیلمبرداری تیزر به شمار میرود که باید برای این مورد توضیحات بیشتری را در ادامه داشته باشیم.
روش فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی چگونه است؟
در ادامه نگاهی به نکات فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی خواهیم داشت تا در انتهای مقاله شما هم بتوانید یک تیزر تبلیغاتی هدفمند برای کسبوکار خود بسازید.
برنامهریزی را جدی بگیرید!
قبل از هر اقدامی دررابطهبا روش فیلمبرداری تیزر باید برنامهریزی را جدی بگیرید. تمام جوانب کار را بررسی کنید و برای هر قدم خود برنامهای داشته باشید تا در خلال کار دچار مشکلات احتمالی نگردید.اهداف خود را از ساخت تیزر مشخص کنید. سپس ببینید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، طبق این دو عامل سبک تولید محتوا ویدئویی خودتان را انتخاب نمایید.
نوشتن سناریو
گام دوم آموزش فیلمبرداری تیزر که باید آن را جدی بگیرید؛ نوشتن سناریو و حرکات دوربین است. تمام حرکتهای دوربین، زوم دوربین، زاویه و سناریو انجام کار را باید در این مرحله برنامهریزی کنید. به عبارتی تمام جزئیات ریزودرشت یک ویدئو، هماهنگی بین محیط، دوربین و موضوع تبلیغات در سناریو مشخص میگردد.
بهتر است با این سؤالات مسیر خودتان را مشخص کنید.
- صحنه چگونه باشد؟
- چه اتفاقهای پیش رو است؟
- در پسزمینه چه اتفاقهایی میافتد؟
- دوربین چطور باشد و چگونه حرکت کند؟
در این مرحله باید در نظر بگیرید که چه تجهیزاتی نیاز دارید و چه کسانی باید در کنار شما باشند. اهمیت تجهیزات فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی بسیار مهم است؛ زیرا بر کیفیت خروجی شما تأثیر بسیار زیادی را به همراه دارد. تیزر تبلیغاتی موزیکال، تیزر صنعتی یا تیزر محصول تفاوتی ندارد؛ نوشتن سناریو برای رسیدن به نتیجه مناسب در تمام این روش ها یکی است.
خرید تجهیزات حرفهای یا اجاره؟
برای ساخت تیزر تبلیغاتی و همانطور که در آموزش فیلمبرداری تیزر میدانید، باید از تجهیزات بسیار گسترده و حرفهای استفاده کرد. برای دسترسی به بسیاری ازاینقبیل وسایل نیاز نیست که تجهیزات حرفهای خریداری کنید. با اجاره تجهیزات حرفهای میتوانید بهصورت موقت فیلمبرداری تیزر خود را انجام دهید.

نمونه کار خارجی ببینید.
قبل از شروع به کار دررابطهبا تیزر تبلیغاتی، نمونههای مشابه خارجی را بادقت مشاهده نمایید. حرکت دوربین، زاویه دوربین و تدوین ویدئو را بهدقت تماشا کنید. برای افراد تازهکار این مسیر، یک مرجع بسیار مناسب خواهد بود.
نورپردازی | زمان درست فیلمبرداری
حتی اگر بهترین تجهیزات دوربین و لنز را خریده باشید؛ اما نورپردازی مناسب نداشته باشید؛ بدون شک کیفیت کار بهشدت پایینی را در انتها خواهید داشت. حتی اگر سیستم نورپردازی سینمایی ندارید از تکنیک مناسب فیلمبرداری در زیر آفتاب کمک بگیرید. البته باید گفت که نور مستقیم آفتاب باعث ایجاد سایه در سوژه یا چهره فرد میگردد.
اگر قرار است که فیلمبرداری تیزر را در لوکیشنهای فضای بیرون انجام دهید. نکات فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی که باید آن را جدی بگیرید شامل: گام اول زمان فیلمبرداری مناسب انتخاب کنید. بهتر است که تایم فیلمبرداری در ابتدای روز یا عصر باشد. گام دوم: در زمان انتخاب لوکیشن و بستن قاب فیلمبرداری سعی کنید در کادر بسته خود چیدمان عناصر را بهدقت بررسی کرده تا مشکلات احتمالی را از بین ببرید.
ساختن ویدئو | آموزش فیلمبرداری تیزر
در مراحل آموزش فیلمبرداری تیزر، به ساخت ویدئو رسیدهایم. روش فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی به اینگونه است که در گام اول شما نوع ویدئو مدنظر خود را انتخاب کردهاید و تمام مسیر را بر طبق آن چیدهاید. حالا وقت عمل رسیده است! حرکت دوربین، لوکیشن، انجام حرکتهای بازیگر تیزر و وظایف دستیار را هماهنگ کنید وکار خود را شروع کنید.
تسلط بر نرمافزارهای تدوین ویدئو
آموزش فیلمبرداری تیزر بدون صحبت از تدوین ویدئو نشدنی است! در این مرحله باید با دانشی که نسبت به نرمافزارهای تدوین ویدیو دارید، بر اساس سناریوی اصلی ویدئو را تدوین کنید؛ همچنین افزودن عکسها و متون هم در این بخش صورت میگیرد. در این بخش باید انتخاب موزیک و ساند افکتهایی متناسب با سناریو و فیلمبرداری را داشته باشید که در زمان تدوین ویدئو به تیزر تبلیغاتی خود اضافه کنید. این امر در جذابیت تیزر بسیار حائز اهمیت است.

در آخر، نکات فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی که باید به آن توجه شود.
ضمن تشکر از زمانی که در اختیار ما گذاشتید؛ همانطور که میدانید هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی، تبلیغ و بازاریابی کالا یا خدمات است. آموزش فیلمبرداری تیزر مانند ساخت یک فیلم نیازمند داشتن تیم کارگردانی بسیار قوی و احتیاج به یک فیلمنامه، صحنهآرایی، تدوین ویدئو خواهد بود.
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم؛ گام نخست در تولید یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت، خلاقیت و ایده پردازی در سناریونویسی است. جذب مخاطب توسط سناریو و فیلم برداری صورت میگیرد. از این جهت برای نوشتن سناریو باید از افراد باتجربه کمک بگیرید تا در خروجی نهایی تجربه خاصی را رقم بزنید. در این رابطه مقالهای با عنوان ایده برای تولید محتوای ویدیویی را منتشر کردهایم که شما را برای نوشتن ایده های بکر و خلاقانه کمک خواهد کرد. صداگذاری و نریشن مناسب نیز از جمله دیگر نکات اساسی در ساخت تیزر تبلیغاتی است که در ارتقا کیفیت تیزر تبلیغاتی موثر هستند.
دیدگاهتان را بنویسید