همه چیز درباره تیزر تبلیغاتی
چرا تبلیغ تیزری؟ شما اگر مدیر یک مجموعه هستید، باید بدانید که در بازارهای پر رقابت امروز برای حفظ بقا و البته رشد روزانه فعالیت خود، داشتن تبلیغات هدفمند اهمیت بسیار بالایی دارد. تبلیغات ویدئویی، از کاربردیترین و بهترین گزینههای بازاریابی اینترنتی در دنیای دیجیتال امروز به شمار میرود. مزایای تیزرهای تبلیغاتی اینگونه است که با عدم نمایش همهجانبه کسبوکار، سبب برانگیختهشدن حس کنجکاوی مخاطب میگردد، در نتیجه جذب مشتری و درآمد بالاتر را برای هر تجارتی به همراه خواهد داشت.
از اهداف اصلی استفاده از تیزر تبلیغاتی میتوان به جذاب ترین روش های بازاریابی و جذب مخاطبان به سمت یک کسب و کار و خدمات اشاره کرد. یکی از ابزارهایی که برای بازاریابی می توان از آن استفاده کرد که بازدهی بالایی دارد، ساخت تیزر تبلیغاتی است. تیزر تبلیغاتی نوعی از آگهی است که سعی دارد درباره یک برند، محصول یا خدمت اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار مخاطبان در قالب یک فایل ویدیویی قرار دهد.
چرا باید تبلیغات تیزری خود را داشته باشیم؟
در عصر دیجیتال رقابت زیاد است و موفقیت و دیدهشدن در میان رقبا شاید مثل همان ستاره کوچک در آسمان دوردست به نظر برسد که هر چه تلاش کنیم، دستمان به آن نمیرسد. اگر شما هم به دنبال آن ستارهی موفقیت در کسبوکارتان هستید،مزایای تیزرهای تبلیغاتی نردبانی است که باعث میشود دستتان به آن ستاره برسد!
اگر در ده یا بیست سال پیش فعالیت تجاری خود را داشتیم، با استراتژیهای سنتی به موفقیت دست پیدا میکردیم. امروز باید جور دیگری قدم بردارید. زندگی امروز درگیر دنیای هوشمند است که بهتبع آن برای دیدهشدن و بقای کسبوکار خود باید از روشهای تبلیغات جدید کمک بگیرید.
ویدئوها و تیزر تبلیغاتی یکی از پربازدهترین سبک تبلیغات هستند. هدف از تیزرهای تبلیغاتی رشد و برندینگ کسبوکار شماست که افزایش فروش را نیز به همراه دارد. تبلیغ تیزری کسبوکارتان به مشتری هدف نشان میدهد که چگونه محصول و برندتان یک مشکل را حل میکند، چه تأثیری بر زندگی آن دارد، هزینه آن چقدر است و از چه مسیری میتواند آن را تهیه کند؟
چرا تبلیغ تیزری؟ طبق تحقیقات مراکز معتبر دنیا، با داشتن تبلیغات ویدئوی مثل تیزر تبلیغاتی، نرخ تبدیل مشتریان تا 34 درصد افزایش پیدا میکند. تاثیر تیزر تبلیغاتی نهتنها رشد و درآمد را برای شما به همراه دارد، بلکه باعث افزایش اعتبار یک برند یا محصول در میان مردم میشود؛ در نتیجه مردم شما را به نسبت سایر رقبا ترجیح خواهند داد.
شاید از یک نگاه دیگر نیز جالب باشد که موتورهای جستجو نیز ویدئوها را نسبت به متن و عکس بیشتر ترجیح میدهند. اگر وب سایت مخصوص خود دارید، با نمایش تیزر تبلیغاتی خاص خود، بهترین چهره خود را به دیگران نمایش دهید.

تیزر تبلیغاتی چیست؟
تیزر تبلیغاتی در واقع ویدیویی کوتاه از انواع ویدیو مارکتینگ هستند که به صورت مختصر در مدت زمان کوتاه به معرفی برند، محصولات و خدمات می پردازد.اهمیت تیزر تبلیغاتی برای کسب و کارها، آشنایی مخاطبان و مشتریان با کسب و کارها شما و تبدیل کردن آن ها به مشتریان بالفعل و وفادار است. در گذشتهای نه چندان دور، تیزر تبلیغاتی تلویزیونی تنها محدود به تبلیغات تلویزیونی بودند اما امروزه تبلیغات ویدیویی محدود به تلویزیون نیستند و شما می توانید از آن ها در شبکه های اجتماعی و وبسایت های خود استفاده کنید.
پس تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی است که قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی، در قالب ویدیو، عکس، ایمیل و … ظاهر می شود و تلاشش این است که با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزد.. تیزر تبلیغاتی معمولا اطلاعات زیادی در اختیار بیننده نمی گذارد و در واقع هدفش این است که مخاطب را وادار کند تا انتهای ویدیو را ببیند.
انواع تیزر تبلیغاتی | 6 سبک معروف تیزر
تیزر های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند.هدف از تیزرهای تبلیغاتی متفاوت بوده و با مقاصد متعددی ساخته می شوند در ادامه به بررسی انواع تیزر تبلیغاتی می پردازیم:
تیزر رئال
تیزر تبلیغاتی رئال به تیزر های تبلیغاتی گفته می شود که تمام صحنه های فیلم برداری شده برای ساخت این تیزر از دنیای واقعی پیرامون ماست. این تیزرها توسط دوربینهای فیلم برداری و مطابق با سناریو هایی که از پیش نوشته شده اند تولید میشوند. معمولا تیزر های رئال استوری لاین یا خط داستانی مشخصی را دنبال می کنند و سعی می کنند پیام خود را واضح به مخاطب انتقال دهند.
به عنوان مثال تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیرید که معمولا عده ای افراد برای تبلیغ محصول، به با هم مکالمه یا بیان ویژگی های منحصر به فرد محصول می پردازند؛ تیزر رئال برای قشر خاصی ساخته نمی شوند و برای تمامی سنین مناسب هستند.
موشن گرافیک
تیزر موشن رایج ترین سبک از تیزر تبلیغاتی است که برگرفته از طراحی های کامپیوتری و خروجی های گرافیکی است. برای ساخت موشن گرافیک هیچ گونه فیلم برداری واقعی انجام نمی شود و تمام فیلم برداری ها با استفاده از دوربینهای مجازی داخل نرم افزار انجام می شود.؛ موشن گرافیک ها را با انواع نرم افزار های طراحی انیمیشن می سازند، در واقع دنیا ی موشن گرافیک بسیار وسیع است و هیچ حد و مرزی ندارد.
موشن رئال
تیزر رئال ویدیویی است که از عناصر واقعی بهره میبرد اما موشنگرافیک از عناصر گرافیکی تشکیل شده است. ترکیب این دو مدل محتوایی، رئال موشن را به وجود آورده است. اگر در یک محتوا هم واقعیت و هم گرافیک میخواهید بهترین گزینه برای شما رئال موشن است.
- امکان اضافه کردن تصاویر کارتونی دو بعدی یا سه بعدی پس از فیلم برداری؛
- محبوبیت بالا تیزرهای رئال انیمیشن از نگاه مخاطبان؛
- امکان تلفیق تصاویر و افراد واقعی در کنار شخصیت های کارتونی؛
- امکان ساخت کاراکتر های اختصاصی برای هر برند.
بهره بردن از تصاویری که به صورت مجازی تهیه شده اند و ترکیب آن ها با تصاویری که بصورت واقعی فیلم برداری شده اند، جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند و همین امر باعث شده است تا بسیاری از تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده این روزها از این دست تیزرها باشند.
تیزر تبلیغاتی صنعتی
تیزر تبلیغاتی صنعتی فیلم کوتاهی است که با هدف نمایش و معرفی یک پروژه صنعتی یا کارخانه، کارگاه و حتی واحد صنعتی کوچک فیلم برداری و تدوین می گردد. ساخت تیزر صنعتی به معرفی برند، محل کار، ابعاد پروژه، مراحل تولید و فرایند آن، خطوط تولید، تنوع محصولات، کارکنان، ارائه و پخش آن میپردازد. به زبان خلاصه در ساخت تیزر صنعتی، صفر تا صد یک مکان صنعتی را بهصورت خلاصه در قالب یک ویدئو تبلیغاتی با هنر خلاقیت تدوین و جلوههای ویژه منحصربفرد به نمایش می گذارند.
تیزر تبلیغاتی معرفی محصول
تیزر تبلیغاتی معرفی محصول، ویژگی های منحصربفرد و عملکرد خاص محصول شما را با چاشنی خلاقیت و با جذابیت بسیار زیادی به نمایش می گذارد. تیزر تبلیغاتی محصول یک تاکتیک مناسب برای بازاریابی محصول است که تمامی حسن ها و فواید کلی را به تصویر می کشد.
تیزر تبلیغاتی محصول باید تمامی نکات کلیدی محصول چون سایز، حجم، رنگ و مدل که مورد نیاز مشتری است را به بهترین شکل نمایش دهد و ذهن مخاطب را نسبت به محصول درگیر نماید. در نظر داشته باشید که ویدیوی معرفی محصول نباید زمان بسیار داشته باشد و هر چه بتوانید در زمان کمتر با تکنیک های تدوین ویدیو حرف های بیشتری را به مخاطب برسانید؛ تیزر موفق تری را داشته اید.
به طور کل سبک نمایش در این تیزر تبلیغات به گونهای است که با پوشش تمام حسن ها و فواید محصول حس یک خرید حضوری را برای شما فراهم میکند و ذهن شما را درگیر تبلیغ موردنظر خواهد کرد.
تیزر تبلیغاتی موزیکال
تیزر تبلیغاتی موزیکال با همراهی آهنگ های شاد یا ترانه های شخصی سازی شده، محصول یا خدمات شما را به بسیار خلاقانه و با سبک مدرن معرفی خواهد کرد. هدف اساسی از ساخت تیزر تبلیغاتی نمایش برند و آشنایی با برند، تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار می باشد. تیزر تبلیغاتی موزیکال، کسبوکار شما را وسعت میبخشد و در اندک زمانی سرعت فروش غیرمنتظرهای را برایتان به همراه خواهد زد.

انواع تیزرهای تبلیغاتی – مزایای ساخت تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی برای اهداف مختلفی فیلم برداری و تدوین می شوند که در ادامه نگاهی به بعضی از مهمترین آنها خواهیم داشت:
معرفی برند، نمایش برند
گاهی لازم است که با تیزر تبلیغاتی حرفه ای یک نمایش حرفه ای از خود داشته باشید تا با قدرت از رقبا متمایز شوید. هویت برند خود را تقویت نمایید هدف این سبک از تیزر تبلیغاتی معرفی یک محصول یا خدمات نیست؛ بلکه با نمایش ارزش ها، اهداف و داستان برند، جایگاه آن را در میان رقبا بالا می برد.
تیزر معرفی محصول ، خدمات
برای نمایش و معرفی یک برند یا خدمات از تیزر تبلیغاتی معرفی محصول کمک گرفته می شود. برای کسب موفقیت در این مسیر باید هدف تبلیغات خود را بدانید و رسانه ای که میخواهید درآن تیزر تبلیغاتی خود را منتشر کنید، مشخص کنید.
بطور مثال، ساخت تیزر تبلیغاتی معرفی محصول یک اپلیکیشن موبایل با یک محصول مصرفی مثل لوازم خوراکی متفاوت است. هر سبک از این تبلیغات شخصیت و نوع خاصی از بیان را طلب می کنند.
تیزر صنعتی و نمایش قدرت یک صنعت
مجموعه کارگاهی، تجاری و کارخانه ی خود را در مدت زمانی کوتاه به کمک هنر تصویربرداری خلاقانه به تصویر بکشید. در تیزر صنعتی امكانات، برتری ها نسبت به رقبا و نقاط قوت خود را برای مخاطب عام به روشنی نشان دهید.
بطور مثال اگر کارخانه تولید قطعات سنگین دارید، اگر برای مخاطب اهمیت دارد که مسیر تولید و فعالیت شما چگونه است، آن را نمایش دهید. اما با نمایش محصولات در محیط کارخانه و نمایش موارد مهمتر می توانید در کنار کاهش اتلاف زمان و هزینه به زیباترین و خلاقانه ترین حالت خود را معرفی کنید.

مزایای بازاریابی با استفاده از تیزر تبلیغاتی
مزایای بازاریابی ویدیویی با استفاده از تیزرهای تبلیغاتی، بسیار زیاد است که در ادامه با برخی از این مزایای تیزر تبلیغاتی برای کسب و کار ها آشنا میشویم.
- جذب و جلب اعتماد مشتری؛
- اعتبار دادن برند؛
- برتری نسبت به رقبا؛
- افزایش فروش؛
- بهبود سئو؛
- افزایش اعتبار برند.
با استفاده از تیزر تبلیغاتی حرفه ای می توانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید و آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید که این کار باعث افزایش فروش، بهبود سئو، پیشی گرفتن از رقبا و… می شود.
کاربرد تیزر تبلیغاتی چیست؟ (6 هدف کاربرد تیزر تبلیغاتی)
در ابتدا با این سوال شروع کنیم، تیزر تبلیغاتی چیست؟ تیزرهای تبلیغاتی برای منظورهای مختلفی ساخته میشوند تا بتوانند پیام های مختلفی را به مخاطبین خود منتقل کنند. برخی از متداول ترین محل های نمایش تیزر های تبلیغاتی عبارتند از:
- نمایش در جشنواره ها و همایش ها؛
- به نمایش در آوردن سمینار ها و کنفرانس ها؛
- نمایش تیزر های تبلیغاتی در سالن انتظار بیمارستان ها، فرودگاه ها، هتل ها و سایر سازمان ها؛
- پخش تیزر ها در وب سایت ها؛
- نمایش تیزرها در رسانههای عمومی و شبکه های اجتماعی؛
- ساخت تیزر برای نمایش در رسانه هایی تصویری مانند تلویزیون.
ویژگی های تیزر موفق | اهداف اصلی استفاده از تیزر تبلیغاتی
این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید در هر حوزه ای که کار می کنید برای باقی ماندن در بازار لازم است از روش های نوسن بازاریابی استفاده کنید. در این بازار پر رقابت همیشه برندی موفق تر است که بتواند پیام های تبلیغاتی بهتری را به مخاطبین خود انتقال دهد. ویژگی های تیزر موفق عبارتند از:
- استفاده از جلو ها و جذابه های دیداری و شنیداری؛
یک تیزر موفق جاذبه دیداری و شنیداری دارد تا بتواند مخاطب را با استراتژی های درست جذب کند. - سناریو قوی؛
سناریو مهم ترین بخش یک تیزر است، سناریو باید با توجه به هدف شما نوشته شود تا بتواند تاثیر درستی روی مخاطبین تیزر بگذارد. - انتخاب عوامل تهیه؛
عوامل تهیه حرفه ای و با تجربه مانند کارگردان، تدوینگر، تصویربردار و… تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت تیزر می گذارد، پس در زمان انتخاب عوامل تهیه دقت کنید تا کار با کیفیت تری برای شما تهیه و تولید شود. - شناخت نیاز ها و خواسته های مخاطب.
تیزر تبلیغاتی موفق است که مورد علاقه و توجه مخاطبان قرار گیرد، در نتیجه قبل از ساخت تیزر لازم است نیاز ها، خواسته ها و پرسونای مخاطب را مد نظر قرار دهید تا پروژه ای باب میل و علاقه مخاطبین ساخته شود.
مراحل تولید و ساخت تیزر تبلیغاتی
به طور کلی برای ساخت تیزر تبلیغاتی باید سه مرحله پیش از تولید، تولید و پس از تولید را طی کنید. در ادامه هر کدام از این مراحل را شرح می دهیم:
پیش تولید
قبل از این که اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی کنید، در ابتدا باید بدانید که چرا تیزر تبلیغاتی می سازید و چه پیامی را می خواهید به مخاطب منتقل کنید؟ پاسخ دادن به این سوالات به شما در هدفمند شدن تیزر تبلیغاتی تان کمک می کند؛ چرا که شما هزینه و انرژی زیادی را باید برای ساخت تیزر تبلیغاتی مصرف کنید. از مهمترین اقدامات قبل از تولید تیزر تبلیغاتی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کسب اطلاعات کامل در خصوص هدف تهیه تیزر؛
- نگارش سناریو مناسب، اصولی و هدفمند با استراتژی تیزر؛
- بررسی و انتخاب لوکیشن ها و آشنایی کامل با محصول؛
- بررسی و انتخاب نریتور و بازیگر؛
- انتخاب تجهیزات فیلمبرداری مناسب؛
- جمعآوری تیم عوامل تهیه کارشناس و حرفهای تولید و تهیه تیزر؛
- برنامهریزیهای دقیق و انجام هماهنگی های لازم با عوامل تهیه.
با توجه به مطالب گفته شده در مرحله ی پیش تولید تمامی کار های مقدماتی ساخت تیزر انجام می شود، در این مرحله لازم است درباره تمام مطالب گفته شده برنامه ریزی کنید چرا که انتخاب های اشتباه می تواند ضرر های جبران ناپذیری به پروژه شما وارد کنند.
تولید
پس از مشخص کردن هدف ساخت تیزر و انجام اقدامات اولیه، نوبت به اجرای پروژه تیزر سازی میرسد؛ تیزر تبلیغاتی رئال با استفاده از بازیگران، فیلمبرداران و عوامل تهیه حرفه ای ساخته می شود که ضبط پلان ها طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم تولید بین یک تا چند روز بسته به نوع پروژه به طول می انجامد.. توجه داشته باشید که در زمان انتخاب عوامل سازنده تیزر نهایت دقت را به خرج دهید، چرا که کیفیت تیزر تبلیغاتی شما به دست آن ها رقم میخورد.
پس از تولید
در این مرحله راش های فیلم برداری شده، به دست تدوینگر ماهر برای تدوین داده می شود که تدوینگر با توجه به نوشته های منشی صحنه و سناریو بهترین پلان های ضبط شده را انتخاب می کند و کنار هم قرار می دهد. پس از تولید تیزر تبلیغاتی، نوبت به تنظیم عوامل مختلفی از جمله صداگذاری، ترکیب تصاویر، انتخاب موسیقی و جلوه های ویژه میرسد. ضمنا پس از تدوین ویدیو و ترکیب تصاویر، باید تیزر را قبل از پخش عمومی، در ابتدا ارزیابی کنید؛ به این صورت که با نشان دادن آن به برخی از افراد متخصص، ویژگی های مختلفی از جمله لحن، زمان، متناسب بودن نور و… با جامعه هدف و استراتژی های انتخابی بررسی کنید.
نقش تیزر تبلیغاتی در رشد کسب وکارها
تبلیغات ویدئویی با برانگیختن علاقه کاربران نسبت به محصول یا خدمات سعی دارند که مخاطب بیشتری را به سمت کسب وکار شما روانه کنند. همانطور که می دانید میزان یادآوری متن سخت خواهد بود اما تماشای ویدیو تاثیرات نام شما را در ذهن مخاطب ماندگار می کند.
به طور کل تیزر تبلیغاتی بهآرامی اطلاعات مربوط به یک رویداد آینده، معرفی محصول یا اطلاعات کسبوکارتان را به مخاطبان نمایش می دهند و مخاطبان را ترغیب خواهند کرد تا پیام پشت هر تبلیغ را به درستی کشف نمایند و این موضوع باعث افزایش آگاهی و تعامل میان مخاطبان می گردد.
به طور کلی تبلیغات ویدئوی با سرعت بیشتری نام تجاری شما را برای مخاطبین منعکس می کنند که این موضوع اهداف غایی کسب وکارتان یعنی برندینگ و اعتمادسازی در میان مخاطبان را به همراه دارد. تفاوتی ندارد که در چه حوزه ای با رقبای خود مشغول به دست و پنجه نرم کردن هستید؛ تیزر تبلیغاتی محصول یا خدمات شما را به درست ترین و اصولی ترین شکل در میان مخاطبین نمایش می دهد. توجه به این موارد رشد کسب وکار و البته درآمد زایی بیشتر را برایتان به همراه دارد. اگر مایل هستید که بیشتر در رابطه با این موضوع مطالعه کنید؛ مقاله ای با عنوان نقش تیزر تبلیغاتی در رشد کسبوکار را مطالعه نمایید.
در آخر، چرا تبلیغ تیزری؟
بهترین راه برای معرفی شما به مخاطبین و حتی سایر کسب و کارها استفاده از تیزرتبلیغاتی است. هدف از تیزرهای تبلیغاتی، به کمک ویدیوهای بسیار باکیفیت از محصول و یا خدمات شما، مجموعه شما را به احسنترین شمایل به بیننده نمایش میدهد که این امر اعتمادسازی بسیار مناسبی را به همراه خواهد داشت. مشتری هرجا برند شما را ببیند،بی شک شما را می شناسد.
ساخت تیزر تبلیغاتی معرفی محصول یا تیزر صنعتی و البته حتی تیزر تبلیغاتی که خلاقانه و مدرن باشد؛ مخاطبان را مایل به بازدید و اشتراک محتوای شما خواهد کرد. با داشتن محتوایی مناسب و جذاب ارتباط خود را با مشتری حفظ نمایید. این امر در مسیر برندینگ و نمایش کسب وکار شما بهترین گزینه خواهد بود.
البته به این نکته توجه داشته باشید؛ مزایای تیزرهای تبلیغاتی برای کسب وکارها زیاد است و ساخت تیزر تبلیغاتی کاری تخصصی است و نیازمند مهارت خاص خود است که هرکسی از عهده آن برنمیآید. برای این کار از افراد ماهر کمک بگیرید. اکثرا برای ساخت تیزرهای خود آن را به تیمهای متخصص تیزرسازی میسپارند؛ تیم تخصصی پلاسینگ در این مسیر همراه شماست.
سلام
خواستم تشکر کنم بابت این مقاله جامع و کاربردیتون
درود بر شما بچه های تولید محتوا پلاسینگ
سلام ممنون از محبت شما
سلام وقت بخیر، چقدر زمان برای ساخت تیزر تبلیغاتی آشپزی نیاز است؟
سلام برای برنامه ریزی انجام ساخت تیزر تبلیغاتی باید با کارشناسان صحبت کنید.
سلام تزر تبلیغاتی چه تاثیری به روی کسب و کارمن داره؟
سلام هر کسب و کاری با تبلیغات اصولی و دارای چارچوب به طور حتم به نتایج خوبی چون افزایش درآمد، جذب مخاطب بیشتر و البته برندینگ دست پیدا می کنه
سلام
وقت بخیر
بنده برای سالن آرایشگاه خودم قصد دارم تیزر تبلیغاتی بسازم ، هزینه تیزر تبلیغاتی رو لطفا بفرمائید ، در سایت پیدا نکردم
سلام وقت شما بخیر برای دریافت هزینه و مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
سلام
ممنون از مقاله جامع و کاملتون
بنده قصد داشتم در این حوزه وارد شوم ، جایی برای آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی میتونید معرفی کنید ؟