طراحی کاراکتر و اصول طراحی
طراحی کاراکتر یکی از رشته های شاخه ی هنر های تجسمی است که یک اثر خلاقانه تصویری و القا کننده ی تجسمی یک مفهوم با فرم بصری است. در صنعت های مختلف از کاراکتر های اختصاصی جهت معرفی، نمایش و تبلیغات محصولات و خدمات خود به مخاطبان استفاده می کنند.

تصویر ساز، تمام کاراکتر ها و تصویرسازی ها را با توجه به پرسونا و بازار هدف در اشکال و ابعاد مختلف طراحی می کند. در نظر داشته باشید، زمانی یک کاراکتر موفق خواهد شد که بتواند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند؛ با استفاده از کارکتر ها می توان داستان های جذابی راجع به خدمات و محصولات ارائه داد. در کل یک کاراکتر جذاب و به یاد ماندنی کاراکتری است که با موضوع و پرسونای مخاطبان هم سو باشد تا بتواند مخاطب را از لحاظ روحی و احساسی با خود همراه سازد.
انواع طراحی کاراکتر در پلاسینگ
در آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ 4 مدل کاراکتر طراحی می شود که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.
کاراکتر گرافیکی
طراحی کاراکتر های گرافیکی، نوعی تصویرسازی انیمیشنی و کارتونی است که با توجه به حوزه فعالیت کسب و کار شما طراحی و تولید می شود.
کاراکتر رئال
طراحی کاراکتر های رئال بر گرفته از دنیای واقعی است که طراحی این نوع کاراکتر ها می تواند راوی داستان هر موضوع وکسب و کاری باشد به همین دلیل از آن ها در ساخت موشن گرافیک، انیمیشن های تبلیغاتی و موشن رئال استفاده می شود.
کاریکاتور چهره
طراحی کاریکاتور چهره، نوعی از طراحی های خنده دار با اغراق و بزرگ نمایی زیاد از انسان است که استفاده از آن ها در تبلیغات باعث جذب مخاطب می شود.
کاراکتر حیوان و اشیا
طراحی کاراکتر حیوان و اشیاء بسیار مناسب معرفی محصول، خدماتو برندیگ است. این مدل کاراکتر ها به دلیل همراه بودن اشیا و حیوانات با هم می تواند تاثیر بسیار خوبی روی برندینگ بگذارد.
کاربرد طراحی کاراکتر
از کاربرد های طراحی کاراکتر می توان به استفاده در پوسترها و بنرهای تبلیغاتی به شیوه ای خاص، حرفه ای و متفاوت از نقاشی دیجیتال، جهت ترغیب مخاطبان برای معرفی، خرید محصولات، استفاده از خدمات شما و حتی بنر های کمپین های تبلیغاتی اشاره کرد و از بازخورد های خوب مخاطبان بهره برد. به عنوان مثال در طراحی بسته بندی محصولات آرایشی، بهداشتی، مواد غذایی و… جهت متمایز کردن برند شما نسبت به رقبای خود، در طراحی تصاویر کتاب کودکان با الهام از متن برای روایت بهتر داستان و انتقال پیام می توان از خدمات طراحی کاراکتر به سبک های مختلف و متنوع استفاده کرد.
اصول طراحی کاراکتر
برای طراحی کاراکتر لازم است قوانین و اصول مهمی مانند زیبایی شناسی، شخصیت شناسی، رفتارشناسی و طراحی بصری را رعایت کنید.
- اصل زیبایی شناسی؛
زیبایی شناسی یکی از اصول مهم طراحی کاراکتر و امری به شدت حسی است؛ برای رعایت اصول زیبایی شناسی لازم است توازن، تناسب، حجم، بافت، رنگ، نماد و… را رعایت کنید. - اصل شخصیت شناسی؛
در طراحی آگاهی از شخصیت کاراکتر مانند قهرمان، ضد قهرمان، مهربان و … بسیار مهم است؛ چرا که یک طراح با دانستن و شناخت دقیق شخصیت ها می تواند کاراکتر های خلاقانه و جذابی را طراحی کند. - اصل رفتار شناسی؛
رفتارشناسی دانشی است که به شما در شناخت بهتر شخصیت ها کمک می کند؛ برای رعایت اصول رفتار شناسی شما با در نظر گرفتن عملکرد ها، تصمیم ها واکنش های کاراکتر داستان به درک درستی از شخصیت آن می رسید که می تواند بسیار کمک کننده در زمان طراحی باشد. - اصل طراحی بصری.
اصل طراحی بصری بیانگر مبانی شکل گیری کاراکتر است به این صورت که طراح به رعایت مفاهیمی مانند حجم، رنگ، نور، بافت، خط، شکل و… می پردازد.
دیدگاهتان را بنویسید