معرفی اینفوموشن
فهرست مطالب
اینفوموشن یکی از جدیدترین رشته های گرافیکی است که نام آن ترکیبی از اینفوگرافیک و موشن گرافیک است. اینفوموشن، تصاویر اینفوگرافیک را با استفاده از موشن گرافیک به حرکت در می آورد به همین دلیل آن را اینفوگرافیک متحرک هم می نامند. هدف اینفوموشن مانند اینفوگرافیک، تلاش برای بیان مسائل پیچیده به ساده ترین حالت ممکن است. اینفوموشن ها طراحی شدند تا جذابیت بیشتری به تصاویر اینفوگرافیک دهند و با به حرکت درآوردن تصاویر و وکتور ها، فهم آن ها را برای مخاطبان ساده تر کنند. اینفوموشن ها به دلیل جذابیت بالا و علاقه کاربران بسیار محبوب هستند که کسب و کار های زیادی از آن ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.
تعریف اینفوموشن
اینفوموشن یکی از سبک های موشن گرافیک است که از دو کلمه (Information) به معنی اطلاعات و (Graghic) به معنی گرافیک تشکیل شده است و در واقع به نمایش تصویری یا دیداری داده ها، اطلاعات و دانش گفته می شود. معمولا اینفوموشن ها سعی میکنند تا مسائل پیچیده و ناملموس را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنند به طوری که قابل فهم و واضح برای مخاطب باشد. اینفوگراف ها متشکل از شکل، نقشه، نمودار، جدول و متن هستند که آن ها را نوعی نقشه مفهومی برای درک آسان تر مطالب می توان دانست.
تفاوت اینفوگرافیک و اینفوموشن
شاید برخی افراد با نگاه به دو کلمه اینفوگرافیک و اینفوموشن فکر کنند، این دو کلمه معنا و مفهوم یکسانی دارند در حالی که اینطور نیست. اینفوگرافیک، استندی تبلیغاتی برای نمایش مجموعه ای از داده ها و اطلاعات به صورت گرافیکی است که هدف آن درک راحت تر داده ها و اطلاعات پیچیده است. اما اینفوموشن، کلیپی تبلیغاتی برای نمایش مجموعه ای از داده ها و اطلاعات به صورت گرافیکی و متحرک است که با به حرکت درآوردن تصاویر و وکتورها به جذابیت ویدیو و درک سریع تر اطلاعات کمک می کند.
تاثیر اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک
افزودن حرکت به تصاویر اینفوگرافیک باعث تاثیرگذاری بیشتر اینفوموشن بر روی مخاطبان شده است؛ دلایل تاثیر اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک عبارتند از:
- افزایش جلب توجه مخاطبان؛
پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی باعث ارتباط بهتر مخاطبان با محتوای ویدیویی شده است که می توان گفت افراد با ویدیو هایی مانند اینفوموشن ارتباط بهتری برقرار می کنند. - افزایش بازاریابی و فروش؛
اینفوموشن بهترین روش بازاریابی و نمایش خود به مخاطبان است؛ مخاطبان محتوای ویدیویی به اشتراک می گذارند که این خود یک مزیت نسبت به اینفوگرافیک است و با این کار می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. - افزایش درک بهتر مخاطب از محتوا؛
هدف اینفوگرافیک ساده کردن مسائل پیچیده است که اینفوموشن در کنار ساده سازی مسائل به کمک حرکت عناصر سازنده آن به افزایش درک بهتر مخاطب از محتوا کمک می کند. - برقراری ارتباط با مخاطبان.
اینفوموشن نسبت به اینفوگرافیک مطالب خود را به صورت داستانی برای مخاطب توضیح می دهد، تا به این صورت بتواند مخاطب را همراه خود کند که همین امر باعث ایجاد تعامل و ارتباط با مخاطب می شود.
کاربرد اینفوموشن
فرض کنید حجم زیادی از دیتا ها و اطلاعات را در اختیار دارید و می خواهید آن را در کوتاه ترین زمان به بهترین نحو به نمایش بگذارید؛ اما برای بیان مطالب ذهنی خود به مخاطب با مشکل مواجه شده اید. ارائه اطلاعات به صورت متن برای مخاطب کسل کننده است؛ بهترین راه برای بیان مطالب پیچیده و آماری به مخاطبان تهیه اینفوموشن است، این سبک ویدیو به کمک جلوهای دیداری و شنیداری به درک درست اطلاعات کمک می کند تا بتوان بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب گذاشت.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تبلیغات هدفمند چیست؟
تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟
تبلیغات همسان چیست؟
راهنمای کامل نصب و ثبت نام چت جی پی تی (Chat GPT)
همه چیز در مورد تدوین ویدیو | بازاریابی ویدئویی
پادکست چیست و چطور آن را بسازیم؟
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
اینفوموشن هم شما کار می کنید ؟
اینفوموشن واقعا تاثیرگذار و مفیده در زمینه انتقال اطلاعات و مفاهیم خاص.
درسته دوست عزیز 🌿🌱
این سبک ویدیو میتونه مفاهیم سخت و پیچیده رو به ساده ترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کند.
سلام روزتون بخیر 🌿🌱
بله، اینفوگرافیک یکی از محبوب ترین سبک های موشن گرافیک هست که مجموعه ما به صورت حرفه ای و تخصصی روی این سبک ویدیو تبلیغاتی کار می کنه.