موشن گرافیک استراتژی بازاریابی شما را بهبود می بخشد
اگر لازم است مفهوم پیچیدهای را به یک مفهوم ساده ترجمه کنید، اما نمیدانید چه نوع ابزاری را باید انتخاب کنید، خواندن این مقاله به حل مشکل شما کمک خواهد کرد. پاسخ ما این است: ساخت موشن گرافیک چرا ؟ زیرا نه تنها از نظر جذابیت بصری قابل توجه است بلکه میتواند منجر به افزایش ارتباط شما با مخاطبتان شود. ما به این سبک ویدیویی خواهیم پرداخت و تحلیل خواهیم کرد که چرا بهترین گزینه برای توضیح یک ایده بوده و استراتژی بازاریابی شما را ارتقا میبخشد.
تا اینجای کار، احتمالاً شما در مورد همه مزایای فوق العاده استراتژی بازاریابی که یک محتوای ویدیویی میتواند به برنامه بازاریابی شمـا اضافه کند، کم و بیش چیزهایی میدانید. به عنوان مثال، انیمیشنهای تبلیغاتی ابزاری بسیار کارآمد برای ایده پردازی به روشی کوتاه، ساده و قانع کننده هستند. و موشن گرافیک امروزه محبوب ترین سبک ویدیو برای تقویت یک کمپین به شمار میروند.

ویژگی های اصلی موشن گرافیک
همانطور که توضیح دادیم، موشن گرافیک استاد توضیح مفاهیم دشوار و اطلاعات سخت است. اما چندین نوع ویدیوی توضیح دهنده وجود دارند، بنابراین چه چیزی موشن گرافیک را از آنها متمایز میکند و مهمترین استراتژی ویدیو مارکتینگ است :
- ظرافت: به نظر میرسد موشن گرافیک از انواع دیگر فیلم های توضیح دهنده از ظرافت بیشتری در بیان برخوردار است.
- تشریفات: میتواند آن ظاهر “جدی” را داشته باشد که مشاغل شرکت ها به دنبال آن هستند.
- رنگهای روشن: از پالت های رنگی واضح که برای اهداف آموزشی استفاده میشود، استفاده میکند.
- ساده سازی: یک قدرت شگفت انگیزی برای ترکیب ایدههای پیچیده و دادههای سخت مثل آمار، نمودار، اعداد و موارد دیگر دارد.
- سرگرم کننده: میتواند محتوای خسته کننده را به یک فیلم سرگرم کننده و سرگرم کننده تبدیل کند.
موشن گرافیک یکی از برجسته ترین ویدیو توضیح دهنده
جدا از تمام ویژگیهای که در بالا به آنها اشاره کردیم، میخواهیم به 3 ویژگی اصلی در مورد موشن گرافیک اشاره کنیم که سایر ویدئوها توضیح دهنده فاقد آن هستند.
ویژوالهای خیره کننده
یک از استراتژی بازاریابی تاکنون درباره نقش اصلی که محتوای بصری در فرآیند انتزاع ساده سازی مفاهیم ایفا میکند، آگاه هستید. تا بوده تصاویر تکنیک اصلی برای یادگیری چیزهای دشوار به شمار رفتهاند. گرافیک هایی مانند نمودارها، نقشهها و چیدمانها بسیار قابل درک تر و به یاد ماندنی تر از هر مقاله طولانی و کسل کننده هستند. این سبک برای جذب مخاطبین شما در حین نمایش اطلاعات سخت یک سبک عالی و مفید است.
گرافیک پویا زنده
ما میدانیم که طراحی گرافیک مهم است و همچنین منشأ این فیلم ها است، اما انـیمـیشن به همان اندازه مهم است! از آنجا که میتواند زندگی را به گرافیک استاتیک بیاورد و بدون آن کارایی نخواهد داشت. یکی از سودمندترین دارایی های این سبک ویدیویی، توانایی آن در توضیح مفاهیم پیچیده با گرافیک های متحرک است. به این ترتیب بینندگان شما میتوانند در عرض چند ثانیه همه چیز را درباره محصول شما بیاموزند!
مخلوط کردن با سایر انواع ویدیوی توضیح دهنده
در صورت نیاز شرکت شما اضافه کردن مقداری احساسات یا داستان پردازی به ویدیو، مخلوط کردن گرافیکهای متحرک با انواع دیگر فیلمهای توضیح دهنده، امکان دیگری است. موشن گرافیک ممکن است گاهی اوقات کمی سرد باشد، به همین دلیل میتوانید از دو نوع ویدیوی مختلف استفاده کنید تا از گرافیکی که نشان میدهید، آن را لمس گرم و انسانی کنید. به عنوان مثال، اضافه کردن یک شخصیت متحرک، آن را سرگرم کننده تر، جذاب تر و جذاب تر می کند که در استراتژی بازاریابی بسیار مهم است.
جمع بندی
ابزارهای زیادی برای دسترسی به مشتریان بیشتر و انتقال ایده کسب و کار شما به مخاطبین وجود دارند. و همه این ابزارها در نوع خود، در جای خود مفیدند. اما با توجه به مشاهدات و مطالعه رفتار مشتریان، و از سوی دیگر افزایش حجم بیشتر دادهها، مردم علاقهمند به مسائلی هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن، مفهوم یا منظور را برساند. از میان ابزارهای کلی که به صورت متن، تصویر و فیلم هستند، فیلم جایگاه بالاتری در بین مردم دارد. و در این میان موشن گرافیک با توجه به اینکه از سایر ابزارها مانند متن و تصویر کمک میگیرد، یک ویدئوی توضیح دهنده عالی است. و از ظرافت و تشریفات بیشتری برخوردار است. یک گرافیک زنده است و قابلیت ادغام با سایر انواع ویدئوهای توضیح دهنده را نیز دارد. در این مورد توصیه می کنیم مقاله های «استفاده از موشن گرافیک در اینستاگرام» و «در چه مواردی از موشن گرافیک استفاده کنیم» را مطالعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید