مزایای بازاریابی با موشن گرافیک | ساخت موشن گرافیک و رشد کسب وکار
فهرست مطالب
اگر لازم است مفهوم پیچیدهای را به یک مفهوم ساده ترجمه کنید، اما نمیدانید چه نوع ابزاری را باید انتخاب کنید، خواندن این مقاله به حل مشکل شما کمک خواهد کرد. پاسخ ما این است: چرا باید موشن گرافیک بسازیم ؟ باید بگوییم که نه تنها از نظر جذابیت بصری این سبک از ویدئوها قابل توجه هستند، بلکه ساخت موشن گرافیک منجر به افزایش ارتباط شما با مخاطبتان نیز می شود.
بدون شک تا به الان متوجه این موضوع شده اید که محتوای ویدیویی می تواند چه تاثیر فوق العاده ای بر استراتژی بازاریابی شما بگذارد. انیمیشنهای تبلیغاتی ابزاری بسیار کارآمد هستند که به موجب ایده پردازی به روشی کوتاه، ساده و قانع کننده مفهوم را به مخاطب انتقال می دهند، موشن گرافیک امروزه محبوب ترین سبک تبلیغات به روش ویدیو است که برای تقویت و گسترش کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، انیمیشنهای تبلیغاتی ابزاری بسیار کارآمد برای ایده پردازی به روشی کوتاه، ساده و قانع کننده هستند. و موشن گرافیک امروزه محبوب ترین سبک ویدیو برای تقویت یک کمپین به شمار میروند.
موشن گرافیک در بازار رقابتی این روزها یک استراتژی تبلیغاتی مناسب است که شما را در بین رقبا متمایز میکند و با اعتمادسازی در بین مخاطبین، جذب مشتری بیشتری را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به صورت کامل به این موضوع می پردازیم.
ویژگی های اصلی موشن گرافیک
همانطور که توضیح دادیم، موشن گرافیک استاد توضیح مفاهیم دشوار و اطلاعات سخت است. اما چندین نوع ویدیوی توضیح دهنده وجود دارند، بنابراین چه چیزی موشن گرافیک را از آنها متمایز میکند و مهمترین استراتژی ویدیو مارکتینگ است :
- ظرافت: به نظر میرسد موشن گرافیک از انواع دیگر فیلم های توضیح دهنده از ظرافت بیشتری در بیان برخوردار است.
- تشریفات: میتواند آن ظاهر “جدی” را داشته باشد که مشاغل شرکت ها به دنبال آن هستند.
- رنگهای روشن: از پالت های رنگی واضح که برای اهداف آموزشی استفاده میشود، استفاده میکند.
- ساده سازی: یک قدرت شگفت انگیزی برای ترکیب ایدههای پیچیده و دادههای سخت مثل آمار، نمودار، اعداد و موارد دیگر دارد.
- سرگرم کننده: میتواند محتوای خسته کننده را به یک فیلم سرگرم کننده تبدیل کند.
موشن گرافیک یکی از برجسته ترین ویدیو توضیح دهنده
جدا از تمام ویژگیهای که در بالا به آنها اشاره کردیم، میخواهیم به 3 ویژگی اصلی در مورد موشن گرافیک اشاره کنیم که سایر ویدئوها توضیح دهنده فاقد آن هستند.
تصویر سازی خیره کننده
از استراترژی های از بازاریابی ویدیویی می توان به ساده سازی مفاهیم پیچیده به کمک تصاویر اشاره کرد. هر تصویر بهترین جایگزین هزاران کلمه است. کمک گرفتن از تصاویر یکی از تکنیک های اصلی برای یادگیری مسائل سخت است. حضور طراحی گرافیک هایی مانند نمودارها، نقشهها و چیدمانها بسیار قابل درک تر و به یاد ماندنی تر از هر مقاله طولانی و کسل کننده است. تصویرسازی جذاب برای جذب مخاطبین شما در حین نمایش اطلاعات سخت یک سبک عالی و مفید است.
نریشن و صداگذاری متناسب با ویدیو تبلیغاتی
به قول اهالی صنعت سینما موسیقی باید در خدمت متن باشد!
نریشن یا موسیقی متن یکی از عناصر مهم در روایت طراحی گرافیکی است که میان مکث های تصاویر، به کمک صدای گوینده شرایط دلچسبی به وجود می آید. همچنین افکتهای صدایی جذاب(صداسازی) با موشن گرافیک با توجه به درخواست مشتری نیز امکان پذیر است.
البته در موشن گرافیک موزیکال نیز ساخت شعر و آهنگ مختص با پروژه ی شما برای رسیدن به نتیجه بهتر یکی از قابلیت های خاص موسیقی در موشن گرافیک است.
انتخاب تصاویر خلاقانه و سناریو جذاب
گاهی برای بعضی از موشن گرافیک ها مانند موشن گرافیک دو بعدی امکان طراحی کاراکتر و تصاویر اختصاصی وجود دارد که این مورد خیلی عالی است. اما اگر به طور مثال برای موشن گرافیک اقتصادی مجبور به استفاده تصاویر آرشیوی هستیم باید به سراغ مرتبط ترین عکس و کاراکترهای موجود برویم.
طراحی کاراکتر اختصاصی یا کمک گرفتن از تصاویر موجود برای به نمایش درآوردن سناریو بسیار موضوع مهمی است که باید به صورت جدی آن را دنبال کرد. سناریو و خلاقیت(نوآوری) از موضوعات مهم برای رسیدن به نتیجه در تبلیغات ویدئویی است که باید به صورت جدی آن را در نظر داشته باشید.
کاربرد موشن گرافیک در رشد کسب و کار
موشن گرافیک سبک جدیدی از تبلیغات برای انواع کسب وکارهاست که با طراحی گرافیک خاص خود توانسته است؛ مزیت رقابتی مثال زدنی را به همراه داشته باشد.
در موشن گرافیک، حرکت و نریشن به طراحی گرافیک اضافه میشود. به این ترتیب یک کار گرافیکی زیبا نمایان کننده هویت کسب و کارتان است. سبک این ویدئوها به گونه ای می باشد که به صورت دقیق و موثر اطلاعات برند شما را منتقل میکند و افراد بیشتری مایل به تعامل با شما خواهد کرد. این موضوع در کنار برندینگ باعث می شود که اعتماد سازی برای خدمات و محصولات شما صورت بپذیرد.
میکندکه ویدیوهای شما را مشاهده کنند و تعامل بیشتری صورت میگیرد و به شرکت، محصول یا خدمات شما اعتماد خواهند کرد. در نتیجه، شما تبدیل به کسبوکار ایدهآل از نگاه مشتری خواهید شد. به طور کل محتواهای ویدیوی انتقال اطلاعات را در اندک زمانی امکانپذیر میکنند که در چشم ببیننده این سبک از محتوا جذابیت بیشتری دارد.
اشتراک گذاری اطلاعات
موشن گرافیک یک روش عالی برای اشتراک اطلاعات، افکار و پیام کسبوکارتان است. این سبک از محتوای ویدیوی برای انتقال ایده یا اطلاعات کسب و کار شما بهترین گزینه خواهد بود که برای مخاطبین در هر سن و سلیقهای جذاب و قابل درک خواهد بود.
قابل انتشار در رسانه های اجتماعی
زندگی امروز بسیار متکی به پلتفرمهای رسانه های اجتماعی است. برای جذب حداکثر نگاه مخاطبین باید از موشن گرافیک در رسانه های اجتماعی موثر کمک بگیرید تا افراد بیشتری شما را بشناسند و در نتیجه تبدیل به یک برند نام آشنا شوید.
ایجاد هویت بصری در لوگو
لوگو شرکت را می توان با افزودن موشن گرافیک به آن جذابتر کرد. این روش باورنکردنی برای متمایز کردن کسب و کار شما با رقبا گزینه حائز اهمیتی خواهد بود. البته سبک خاص و مقرون به صرفه بودن این روش توجه بسیاری از مشاغل را به خود جلب کرده است.
بازاریابی دیجیتال
موشن گرافیک کاربرد گستردهای در ارتباط با مشتری و جذب سرمایه دارد. محتوای با کیفیت در موشن گرافیک نقش مهمی در پیشبرد اهداف برندسازی و جذب نگاه مشتری دارد.
طبق تحقیقات منتشر شده در اروپا در سال 2022 مصرف اینترنت جهانی توسط تماشای ویدیو به 80 درصد افزایش پیدا کرده است، که این امر لزوم توجه به تبلیغات ویدیوی مانند موشن گرافیک را بیشتر میکند. این تکنیک جدید و بسیار قدرتمند در کنار امکانات مدرن قابلیت استفاده در کمپین های تبلیغاتی را نیز دارا میباشد که باعث دیده شدن بیشتر برند و معرفی کسب و کار شما نیز میگردد. تعرفه موشن گرافیک بسیار بصرفه و مناسب است که این امر محبوبیت آن را بیش از سایر محتواهای ویدئویی میکند.
موشن گرافیک در برندینگ
برای برندینگ و رشد کسبوکار خود باید محتوا و تبلیغات خود را جدی بگیرید. برندسازی یکی از مهمترین کاربردهای مهم ساخت موشن گرافیک میباشد که به کمک تصویرسازی و طراحی کاراکتر توانسته نظر مخاطب را به خوبی جلب نماید و مفاهیم را به خوبی منتقل کند.
مخاطب برند یا محصول شما با ویدیو تبلیغاتی ارتباط بهتری را به نسبت متنهای طولانی برقرار خواهند کرد. موشن گرافیک، اطلاعات کسبوکار شما را به صورت خلاقانه در کمترین زمان انتقال میدهد. سبک انتقال اطلاعات در موشن گرافیک باعث می شود، هر قشر در هر سن و سالی تعامل و ارتباط خوبی با محتوای ویدیو برقرار کند. موشن گرافیک در هر پلتفرمی به راحتی در دسترس مخاطب قرار میگیرد، که بازدید بیشتری را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. به طور کل طراحی موشن گرافیک به شما کمک خواهد کرد تا برند خود را معرفی نمایید و کنجکاوی مردم را نسبت به کسبوکار خود تحریک کنید که این امر باعث میشود مخاطب برای خرید محصولات یا خدمات شما را دنبال کند.
جمع بندی
ابزارهای زیادی برای دسترسی به مشتریان بیشتر و انتقال ایده کسب و کار شما به مخاطبین وجود دارند. و همه این ابزارها در نوع خود، در جای خود مفیدند. اما با توجه به مشاهدات و مطالعه رفتار مشتریان، و از سوی دیگر افزایش حجم بیشتر دادهها، مردم علاقهمند به مسائلی هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن، مفهوم یا منظور را برساند. از میان ابزارهای کلی که به صورت متن، تصویر و فیلم هستند، فیلم جایگاه بالاتری در بین مردم دارد. و در این میان موشن گرافیک با توجه به اینکه از سایر ابزارها مانند متن و تصویر کمک میگیرد، یک ویدئوی توضیح دهنده عالی است. و از ظرافت و تشریفات بیشتری برخوردار است. یک گرافیک زنده است و قابلیت ادغام با سایر انواع ویدئوهای توضیح دهنده را نیز دارد.
دیدگاهتان را بنویسید