معرفی موشن رئال
در رابطه با معرفی موشن رئال باید گفت: ویدیوی تبلیغاتی برای جذب مشتری و تحت تاثیر قرار دادن آن ها انجام می شوند. نکات مهمی که در ساخت آن حائز اهمیت است شامل تهیه سناریو یا فیلمنامه، فیلم برداری، صداگذاری، انتخاب بازیگران، لوکیشن مناسب و… می باشد. موشن رئال ویدیویی تبلیغاتی است که در ساخت آن از ترکیب دو بخش کارکترهای کارتونی و شخصیت های واقعی استفاده می شود.
همانطور که از نام رئال مشخص است این روش تبلیغات بر پایه واقعی بودن و حضور بیشتر افراد مانند فیلم های سینمایی به طور زنده در سر صحنه است، در واقع ساخت موشن رئال تلفیقی از روش ساخت تیزر رئال و موشن گرافیک است.
ویژگی منحصربفرد تیزر تبلیغاتی
امروزه هر کسب و کاری برای باقی ماندن در بازار به رقابت با رقبا می پردازد، بنابراین هر برند یا کسب و کار برای معرفی خود لازم است تبلیغات گسترده ای انجام دهد تا بتواند در تجارت خود موفق شود. موشن رئال ویدیو های تبلیغاتی کوتاهی هستند که با ترکیب واقعیت و کاراکتر های کارتونی مخاطب را جذب خود می کند. ویژگی های موشن رئال عبارتند از:
- امکان اضافه کردن تصاویر کارتونی دو بعدی یا سه بعدی پس از فیلمبرداری؛
- محبوبیت بالای موشن رئال از نگاه مخاطبان؛
- امکان ساخت شخصیت های کارتونی اختصاصی برای برند؛
- استفاده از پرده سبز برای فیلمبرداری؛
- لزوم استفاده از شخصیت های واقعی در ویدیو.

تفاوت تیزر موشن رئال با موشن گرافیک
تیزر رئال تصویر برداری از عناصر واقعی صحنه می باشد؛ اما در موشن گرافیک تنها از کاراکتر های کارتونی و جلوه های ویژه استفاده می شود که این کار توسط طراح گرافیک در نرم افزار های گرافیکی ساخته می شود. نوع دیگر تیزر که امروزه در تلویزیون بیشتر شاهد آن هستیم تیزر رئال انیمیشنی است که تلفیق هر دو تیزر رئال و موشن گرافیک است. علاوه بر این دیگر تفاوت تیزر رئال با موشن گرافیک در هزینه تولید آن است که هزینه تولید و ساخت تیزر تبلیغاتی رئال نسبت به موشن گرافیک بیشتر است.
کاربردهای تیزر تبلیغاتی
تیزرهای تبلیغاتی به منظورهای مختلفی ساخته میشوند و پیامهای مختلفی را به مخاطبین خود منتقل میکنند بعضی از متداول ترین محل های نمایش موشن رئال عبارتند از: نمایشگاه ها، کنفرانس ها، پخش در رسانه های تصویری یا در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهر، برای اطلاعرسانی و معرفی محصولات و خدمات.
مراحل ساخت
- پیش تولید؛
برای ساخت موشن رئال همانند دیگر تیزر تبلیغاتی، ابتدا باید هدفتان از ساخت تیزر را مشخص کنید. فروش محصول، برندینگ، رقابت، معرفی خدمات یا نوع محصول و… پس از آن سناریویی متناسب با نوع تیزر تبلیغاتی خود بنویسید. سپس با توجه به سناریو نگارش شده به انتخاب بازیگر، موسیقی، طراحی شخصیت های کارتونی، انتخاب گوینده، گروه فیلم برداری بپردازید. - تولید؛
در این مرحله بعد از انتخاب گروه فیلم برداری، بازیگر و.. ضبط ویدیو از مجری طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم تولید انجام می شود. - پس از تولید.
در نهایت ویدیو ضبط شده به طراح گرافیک داده می شود تا به ویدیو ضبط شده کاراکتر های کارتونی و وکتور ها اضافه کند و در نهایت پروژه به واحد اصلاح رنگ، نور و صداگذاری تحویل داده می شود تا پروژه آماده تحویل شود.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
قانون نسبت طلایی در عکاسی چیست؟ چطوری عکس های خوبی بگیریم؟
آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال | پرده سبز
طراحی انیمیشن یا موشن گرافیک
تصویرسازی چیست؟ | آشنایی 0 تا 100 با اصول تصویرسازی
موشن گرافیک موزیکال چیست؟
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
برای تیزر تبلیغاتی از چه روشی استفاده کنیم؟