بهترین روش های تولید محتوا در اینستاگرام
فهرست مطالب
چه کسی است که از افزایش فالوور و دیده شدن بیشتر در شبکه های اجتماعی استقبال نکند؟ شبکه های اجتماعی (social media) رفته رفته بین ما محبوبیت بیشتری پیدا کرده و این روز ها به بستری مهم برای درآمدزایی بیشتر کسب و کار ها و افراد مختلف تبدیل شده است. تولید محتوای اینستاگرام در جذب مخاطب بیش از هر برنامه ریزی دیگری تاثیرگذار است. با ساخت محتوای ارزشمند مخاطبان جدید بیشتری را جذب خواهید کرد.
بررسی ها نشان میدهد کیفیت بالای محتوای در کنار تداوم رمز موفقیت صفحات محبوب در شبکه های اجتماعی است. کسب و کار ها و افراد، با توجه به شرایط ویژه و توجه بسیار زیادی که در این بستر وجود دارد، همواره سعی میکنند با تولید محتوای باکیفیت بتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.
شناخت مخاطبان
شناخت نیاز ها و خواسته های مخاطب هدف سنگ زیربنای استراتژی بازاریابی محتوای شما در شبکه های اجتماعی است. اگر کاربرهای اینستاگرام از پستهای شما استفاده نکنند، محتوای شما به درد نمیخورد و به هدفتان هم نمیرسید. برای شناخت مخاطبها میتوانید از قسمت insight اینستاگرام کمک بگیرید. در این بخش، میتوانید سن، جنسیت، محل زندگی و زمان فعالیت آنها را ببینید. با اسکرول در صفحه فالوورها هم میتوانید به اطلاعات خوبی برسید. چه کسانی بیشتر با پستهای شما تعامل دارند؟ فالوورهای کنونی پیج از چه گروهی هستند؟ علاقهمندی آنها چیست؟ این سؤالها به شناخت بهتر مخاطبان کمک میکنند.
تولید محتوا از طریق تقویم محتوایی
تقویم محتوایی شامل اقداماتی است که شما از قبل برای آن برنامه ریزی می کنید؛ با ساختن یک تقویم محتوایی مناسب هم در وقت خود صرفهجویی می کنید، هم ریتم مشخص و برنامه ریزی شده به پیج خود می دهید که دیگر از این نگران نخواهید امروز چه محتوایی برای مخاطبین منتشر کنم و هم حضور خود را در اینستاگرام به درستی مدیریت می کنید. در تقویم خود نوع محتوایی که قرار است کار کنید (موضوع پست، نوع محتوا عکس یا ویدیو و …) را مشخص کنید و علاوه بر آن، کپشن، هشتگ ها و زمان انتشار پست را نیز بنویسید. تنها با برنامهریزی و تدوام است که در شبکه های اجتماعی به موفقیت میرسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به دامن پستهای لحظه آخری میشوید که خیلی از استاندارد های شما را زیر پا میگذارند.
محتوای متنی
نکته مهمی که میتواند در کنار انتشار انواع تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به شما کمک کند، نگارش محتوای متنی با کیفیت است. برای جذب مخاطبین شما باید با توجه به کسب و کار خود، به تولید محتوا متنی بپردازید در این زمینه شما می توانید از طریق داستانسرایی، استفاده از مطالب طنز، نوشتن تجربیات شخصی و… محتوای متنی تولید کنید. با استفاده از این نکات شما می توانید بهتر روی مخاطب خود تاثیر بگذارید. به یاد داشته باشید شما باید به مخاطبین هدف خود دقت داشته باشید و با استفاده از جملات پر انرژی سعی کنید که یک کال تو اکشن مناسب برای مخاطبین طراحی کنید. بارگزاری مصاحبه ها با مخاطان نیز میتواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند.
کپشن نویسی
به یاد داشته باشید که مخاطبهای شما علاوه بر خود پست، به کپشن هم نگاه میکنند. پس باید به کپشن هم توجه ویژهای داشته باشید. سعی کنید در کپشن کامل توضیح دهید که پست شما درباره چه موضوعی است.بهترین برنامه های تولید محتوا فرا بگیرید و طبق آن گام بردارید. قرار دادن یک کال تو اکشن مناسب (نوشتن نظر/پرسیدن سوال/مراجعه به لینک در بایو) هم گزینه مناسبی است که باعث می شود مخاطب زمان زیادی را در صفحه شما باشد.
محتوای تصویری
تحقیقات و بررسی ها نشان داده است که در رسانههای اجتماعی، تصاویر بخشی جداییناپذیر هستند و تعامل اجتماعی مخاطبان را افزایش میدهند. اما نکتۀ مهم این است که استفاده از تصاویر به همین سادگی نیست و باید تصویرسازی همراه با استراتژی انجام شود تا برای مخاطب جذابیت داشته باشد. تولید محتوای تصویری باید به برند سازی شما کمک کند و برای مخاطبان معنی و مفهوم داشته باشد تا آنها را تحت تأثیر قرار دهد.
محتوای ویدیویی
هر شبکه اجتماعی بر پایه یک نوع محتوای خاص فعالیت دارد که این مورد درباره اینستاگرام و روبیکا هم صدق می کند. اینستاگرام به طور معمول از همان ابتدای شروع فعالیت خود، بر پایه محتوای تصویری فعالیت داشته است. در این نوع شبکه های اجتماعی توجه بسیار زیادی را به محتوای ویدیویی که شما در پیج خود تولید و منتشر می کنید دارد. به طور کلی تاثیر گذاری محتوای ویدیویی مانند موشن گرافیک بر روی مخاطبان، چندین مرتبه بیشتر از یک تصویر ساده است. لذا امروزه پیج ها اهیمت بیشتری را به محتوای ویدیویی می دهند.
نکات مهم تولید محتوای ویدیویی اینستاگرام
- طول ویدیو؛
همان طور که می دانید اینستاگرام همیشه برای محتوای ویدیویی درون خود، محدودیت هایی را در نظر گرفته است. اما باید بدانید که از زمان آمدن قابلیت IGTV دیگر محدودیتی برای طول ویدیو های شما وجود ندارد. به نوعی می توانید ویدیو هایی طولانی هم ایجاد کنید. همچنین اگر تولید محتوای ویدیو اینستاگرام با زمان زیادی انجام شود، مطمئن باشید که این گونه بازخوردی بهتر را دریافت می کنید. - ابعاد ویدیو؛
یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برنامه های تولید محتوای ویدیو اینستاگرام برای شما به همراه دارند، تعیین ابعاد ویدیو است. اینستاگرام هر ویدیویی را با هر ابعادی قبول نمی کند. ویدیو برای انتشار در قالب پست دارای یک اندازه و برای انتشار در قالب استوری، دارای یک اندازه متفاوت است. - استفاده از زیرنویس؛
اینستاگرام در حال حاضر دارای 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه است؛ لذا اصلا بعید نیست که شما در بین فالوور های خود، از مخاطبان ناشنوا برخوردار باشید. پیشنهاد می کنیم که در ویدیو های خود حتما از زیرنویس استفاده کنید. این کار می توان نشان دهد که شما تا چه میزان به مخاطبان خود اهمیت می دهید. - گرافیک ویدیو؛
اصلا به این موضوع توجه نکنید که با پایین آوردن کیفیت ویدیو، بتوانید حجم آن را هم کاهش دهید؛ این بسیار کار اشتباهی است. شما هر ترفندی را هم که در تولید محتوای ویدیو اینستاگرام رعایت کنید ولی گرافیک ویدیو پایین باشد، انگار هیچ کاری را انجام نداده اید. - استفاده از احساسات؛
زمانی که شما بتوانید احساسات کاربران را در اینستاگرام از طریق هر گونه محتوایی تحت تاثیر قرار دهید، در این صورت بازخورد عالی را هم دریافت می کنید. در مرحله اول باید به شناخت کافی از علایق، احساسات و پرسونای مخاطب های خود برسید. سپس باید در ویدیو خود از آن احساسات استفاده کنید؛ این کار باعث می شود تا نرخ تعامل ویدیو شما نیز افزایش پیدا کند. - شروع و پایانی مناسب.
در تولید محتوای ویدیو اینستاگرام خود، به شروع و پایان ویدیو دقت بسیار زیادی را داشته باشید. زمانی که ویدیو شما شروعی مناسب را داشته باشد، طبیعتا مخاطب در اینستاگرام ترغیب به ادامه مشاهده آن می شود همچنین یک پایان خوب می تواند باعث شود تا مخاطب مجددا اقدام به مشاهده ویدیو کند.
لزوم بهره بردن اصولی از هشتگ ها
استفاده درست از هشتگها، راهی رایگان و مناسب برای دیده شدن بیشتر پست های شما در شبکه های اجتماعی است. با تحلیل پست های موفق صفحات رقبا و بررسی و برگزاری جلسات طوفان فکری با مشاوران خود ، سعی کنید بهترین هشتگها را پیدا کنید و آنها را به کار بگیرید. البته این را هم در نظر بگیرید که نباید در استفاده از هشتگها زیادهروی کنید؛ سعی کنید رویه طبیعی اما موثری داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید