انواع لوگو موشن
فهرست مطالب
انواع لوگو موشن
لوگو موشن نه تنها به جذابیت، رسمی و حرفه ای بودن لوگوی شرکت می افزاید، بلکه استفاده از آن در ابتدا یا انتهای ویدئوی تبلیغاتی می تواند تا حدودی جلوی کپی کاری رقبا را بگیرد. نوع لوگوی متحرک بر اساس جذابیت و موضوع کسب وکار، می تواند به شکل های ساده، دوبعدی یا فلت و سه بعدی ساخته شود.- لوگو موشن فلت
- لوگو موشن سه بعدی
- لوگوموشن های آماده
کدام لوگو موشن را برای کار خود انتخاب کنیم؟
این فرم هنری که در سال های اخیر توجه بخش عمده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی مختلف را به سمت خود جلب کرده است، پیشرفت های زیادی در مهارت های تکنیکی مربوط به تبلیغات آنلاین یافته و جایگاه قابل ستایشی را برای خود پیدا کرده است. این که بدانید برای چه کار یا محصولی و با صرف چه مقدار هزینه می خواهید صاحب لوگو موشن خود بشوید انتخاب را برای شما آسان خواهد کرد با انواع لوگو موشن آشنا شوید :
1. فوتو موشن
از ترکیب عکس و برخی المان های انیمیشنی ویدئوهای فوتوموشن ساخته می شود که عموما مشخصات یک محصول را دربر می گیرد. موشن روی عکس، ویدئوهای کوتاهی ست که قابلیت انتشار در فضای مجازی، سایت، سیدی و غرفههای نمایشگاهیِ را دارد.
2. ویدئو موشن
ویدئو موشن، مناسب کلیپ های تبلیغاتی و آموزشی میباشد و از ترکیب ویدئو یا فیلم ضبط شدهی واقعی با برخی المانهای انیمیشنی یا موشن گرافیک ساخته می شود.مثلا یک بازیگر توضیحاتی درباره شرکت یا محصولی داده و همزمان جهت جذابیت بیشتر مواردی به شکل موشن گرافیک یا جلوه های ویژه روی بخشی از تصویر اعمال می گردد.
3. تایپو موشن
تایپو موشن ها با نرم افزار قدرتمندی چون افترافکت ساخته میشوند و ویدئوهایی هستند که از نوشته ها و جملات به شکلی جذاب، متفاوت و متحرک تشکیل شده اند.
4. استوری موشن
استوری موشن، ویدئوهای کوتاه مناسب برای قرارگرفتن در استوری اینستاگرام میباشد که با قیمت بسیار مناسب برای اشخاص یا شرکت های مختلف طراحی و ساخته می شود.
چه نکاتی را برای ساخت لوگوموشن در نظر بگیریم؟
لوگو موشن را با تیزر تبلیغاتی ، ویدیوکلیپ یا تبلیغ اشتباه نگیرید. اینها محتواهای ویدیویی جذاب متفاوتی هستند که خلاصه، کوتاه و دقیق می باشند. لوگویی که با افزوده شدن انیمیشن در سبک های مختلف و با برند سازی به سازمان هویت بخشیده و نام تجاری را از رقبا متمایز می کند.
الف) برندسازی
امروزه تاثیرگذاری ویدیوها و تصاویر متحرک در ماندگار شدن عناوین در ذهن بسیار زیاد است. همانطور که طبق تحقیقات دانشمندان ، فقط یک دقیقه از یک ویدیو میتواند به اندازه ۱.۸ میلیون کلمه ارزش آفرینی داشته باشد. زمانی که یک لوگوموشن در مقابل دیدگان بیننده و مخاطب به نمایش در می آید، بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول نمی کشد. ولی همین زمان کوتاه هم از یک تصویر ثابت، اثرگذاری بیشتری دارد.
ب) سبک انیمیشن
سبک انیمیشن لوگو باید با نام تجاری و آنچه قرار است ارائه بشود، هماهنگ باشد. مادامی که سبک انیمیشن متناسب با نوع سازمان و کسب وکار باشد، تجربه و درکی متفاوت از طرز دیده شدنِ برند را در مخاطبان ایجاد می کند.
- انیمیشن سنتی
اینها نقاشی های دستی هستند که به انیمیشن تبدیل می شوند.
- انیمیشن ۲ بعدی
در این سبک اجزا یا طراحی کاراکتر های یک لوگو در دو بعد و سطح حرکت داده می شود.
- انیمیشن سه بعدی
این لوگوهای متحرک در نرم افزار دیجیتال ایجاد شده و از تصاویر دنیای واقعی تقلید می شود.
- انیمیشن گلی یا سفالی
در این سبک از قطعات وشخصیت های ساخته شده از گل رس برای ایجاد یک انیمیشن استفاده می شود. هنری دیرینه که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است.
- انیمیشن HTML
این نوع انیمیشن، مجموعهی متنوعی از فیلترهای متن و تصاویر HTML5، JavaScript و CSS3 را در کتابخانه ی خود دارد و از آن برای ایجاد انیمیشن و افکت استفاده می کند.
- انیمیشن تایپوگرافی حرکتی
این انیمیشن با استفاده از متن با فونت های مختلف ایجاد می شوند که همگی متحرک هستند.
لوگوموشن با چه ابزاری ساخته می شود؟
نرم افزارهای کامپیوتری متعددی برای طراحی های گرافیکی مانند طراحی لوگو؛ طراحی کارت ویزیت و طراحی لوگوموشن وجود دارد که نرم افزار افتر افکت شرکت ادوبی یکی از محبوب ترین و کامل ترین برنامه های این زمینه می باشد. کار با این نرم افزار آسان بوده و ببه همین دلیل، یکی از پراستفاده ترین نرم افزارها برای طراحان لوگو موشن می باشد.
در کنار افترافکت، بسته به نوع پروژه و سبک اجرایی آن از نرم افزارهای دیگری مثل سینما 4D، ایلاستریتور و فتوشاپ هم در ساخت یه لوگوموشن استفاده می شود.
دیدگاهتان را بنویسید