اینفوموشن یا اینفوگرافیک متحرک چیست؟
محتوای ویدیویی جذابیت و محبوبیت بیشتری نسبت به سایر سبکهای تولید محتوای بصری دارد، این امر اهمیت تولید محتوای ویدیویی را پررنگتر از قبل میکند. اینفوموشن سبک جدیدی از موشن گرافیک میباشد که به تازگی در سبک محتوای تصویری طرفداران خاصی خود را پیدا کرده است.
اینفوموشن از ترکیب دو تکنیک اینفوگرافیک و موشن گرافیک خلق میشود که اطلاعات آماری و تخصصی را به صورت ویدئو به نمایش می گذارد. سبک طراحی این تکنیک مورد استقبال مشاغل و سازمان هایی که دادههای زیادی دارند، زیرا حجم زیادی از دادههای آماری و تخصصی را به روش بسیار جذاب و قابل فهم در قالب ویدیویی خلاقانه به مخاطب ارائه میکند که این امر ارتباط بصری و تعامل خوبی را با مخاطب به همراه دارد.
شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با اینفوگرافیک و موشن گرافیک آشنایی ندارید ازین جهت در ادامه نگاهی به موشن گرافیک و اینفوگرافیک بیاندازیم و سپس به تعریف اینفوموشن بپردازیم. برای درک بهتر اینفوموشن مقاله ای دیگری با نام معرفی اینفوموشن را پیشنهاد میکنیم که مطالعه بفرمایید تا درک بهتری را نسبت به موضوع داشته باشید.
اینفوگرافیک چیست؟
در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی در زندگی، آمار و اطلاعات زیادی در حال تولید و انتشار میباشد. سبک زندگی و مشغله زیاد در زندگی شهری زمان خواندن مطالب زیاد را بسیار محدود کرده است. به زبان راحت میلی برای خواندن متنهای طولانی در بین مردم وجود ندارد. از اینفوگرافیک برای درک بهتر و سرعت بخشیدن به اطلاعات پیچیده استفاده میشود تا با شیوه ای جذاب و زیبا مطالب سخت به مخاطبان انتقال پیدا کند. از اینفوگرافیک، در کنفرانسها، ارائههای علمی، تبلیغات شرکتها کمک گرفته میشود.
برای درک بهتر اینفوگرافیک مقاله ای با عنوان اینفوگرافیک چیست را قبلا منتشر کردهایم که پیشنهاد میکنیم حتما آن را مطالعه بفرمایید.
- چه زمانی از اینفوگرافیک استفاده میشود؟
اصولا از این محتوا برای درک اطلاعات پیچیده و دشوار کمک گرفته می شود تا درک بهتری را برای مخاطب رقم بزند. بطور کلی اینفوگرافیک در موارد زیر بیشتر قابل استفاده خواهد بود :
– شرح موضوعهای کلی و سخت،
– خلاصه کردن گزارش طولانی
– خلاصه پست و استوری
– گزارش های آماری
– مقایسه و جمع بندی مطالب
– توضیح روند پیچیده
– نمایش تحقیقات و داده ها
– در زمانی که توضیحات مطالب زیاد است و از حوصله جمع خارج باشد از محتوا اینفوگرافیگ کمک گرفته میشود. با این تعاریف استفاده از اینفوگرافیک تقریبا در همه جا مفید خواهد بود. معمولا اینفوگرافیک سعی دارد تا مسائل پیچیده و ناملموس را به کمک طراحی گرافیک خاص و قابل فهم به مخاطب توضیح دهد.


موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک به زبان ساده، به حرکت در آوردن تصاویر گرافیکی می باشد که دارای انواع مختلفی چون: موشن گرافیک اختصاصی، اقتصادی، وایت برد، کمیک موشن، موشن گرافیک سه بعدی، استاپ موشن، موشن شرکتی، موشن فتومونتاژ و موش گرافیک موزیکال است که هر کسب و کاری متناسب با سبک کار و نیاز تبلیغاتی خود میتواند از آن بهره ببرد. موشن گرافیک بیشتر بر عناصر بصری متمرکز است و کسب وکارهای مختلف برای رشد برندینگ و تبلیغات از موشن گرافیک کمک میگیرند.
اینفوموشن چیست؟
اینفوموشن از ترکیب دو تکنیک جذاب اینفوگرافیک و موشن گرافیک ساخته می شود که خروجی بسیار جذاب و حرفه ای را به تصویر میکشاند. ترکیب این دو متد، باعث استقبال خوبی از سمت مخاطبان شده است. در اینفوگرافیک متحرک به دنبال انتقال اطلاعات سخت به زبان ساده به کمک تصویر و ویدیو هستیم تا یادگیری آن برای مخاطبان ساده شود. اصولا به کمک مختصرسازی در اینفوگرافیک متحرک می توان اطلاعات جدید را به زبان ساده بیان کرد. در اینفوموشن تلاش می شود، ویدیو محتوایی با حفظ پویایی محتوای اصلی، مخاطب را جذب کند و آن را به سمت هدف متمرکز نگه دارد. اینفوموشن دانشی نوپا اما قدرتمند است که توانسته در انتقال مفاهیم به مخاطب بهترین پاسخگویی را داشته باشد و گزینهای مناسب برای مشاغلی خواهد بود که با داده و آمار سرکار دارند.
مراحل ساخت اینفوموشن
اینفوموشن نیز مانند دیگر تکنیک های محتوای ویدیویی نیازمند طی کردن مسیر خاصی برای رسیدن به نتیجه است. حفظ ظرافت و دقت تاثیر مستقیمی بر کیفیت خروجی دارد. برای ساخت اینفوموشن 5 مرحله اصلی را باید طی کرد تا خروجی کار به درستی مشخص شود که شامل:- نوشتن سناریو و داستان ویدیو؛
- کار کردن بر روی یک قسمت داستان؛
- قبل شروع کار اطلاعات کافی را کسب نماید؛
- محتوا به زبانی بیان شود که قابل فهم برای بیننده باشد؛
- داده های مهم را در اینفوموشن به کار ببرید.

کاربرد اینفوموشن چیست؟
از کاربردهای اصلی اینفوموشن میتوان به انتقال سریع و آسان اطلاعات آماری استفاده کرد و در پلتفرم های مجازی، محتوای بصری سایت، تبلیغات بصری و غیره استفاده کرد. البته در کنار این موارد اینفوگرافیک متحرک کاربردهای مهم دیگری چون:- درک راحت اطلاعات آماری و سخت
- قابلیت معرفی برند با زبان های دیگر تنها با یک اینفوموشن ثابت
- ارتباط با مخاطب بدون صدا تنها با تصاویر اینفوگرافیک در اینفوموشن
- آزادی طراح در ایده و خلاقیت نامحدود را نیز معرفی کرد.
دیدگاهتان را بنویسید