موشن گرافیک دو بعدی چیست؟
موشنگرافیک دوبعدی چیست؟ یکی از بهترین روشهای جذب مخاطبان به کسبوکارتان کمکگرفتن تبلیغات است. دنیای مارکتینگ این روزها بسیار گسترده است و بسیاری از صاحبان مشاغل و کسبوکارهای کوچک تا بزرگ بودجهای جداگانه برای معرفی و رقابت با سایرین اختصاص دادهاند. اما مهمترین موضوع دراینبین انتخاب سبک مناسب و بروز تبلیغات است. با تلفیق دنیای گرافیک و دنیای تبلیغات، حوزه ساخت موشنگرافیک بیش از قبل رونق پیدا کرده است. بسیاری از کسبوکارها برای رسیدن به اوج محبوبیت و برندینگ خود از تبلیغات ویدئویی کمک میگیرند تا در میان مخاطبان خود محبوبیت روزافزونی را تجربه نمایند. ازآنجاییکه موشنگرافیک دوبعدی به نسبت سایر تبلیغات ویدئویی از بهصرفهتر است و در زمان کمتری آماده میگردد؛ بیش از سایر تبلیغات ویدئویی جایگاه پیدا کرده است. باتوجهبه این موضوعات در این مقاله در کنار هم به بررسی موشنگرافیک دوبعدی میپردازیم؛ همراه ما باشید.
موشنگرافیک دوبعدی چیست؟
موشن گرافیک دو بعدی به مجموعه تصاویر یا وکتورهایی گفته میشود که در فضای دوبعدی ساخته میشوند. عموما لوگوها، شماتیک و برخی طراحیها و نقشهها بهصورت دوبعدی انیمیت میشوند تا در حوزه کسبوکار شما سختترین پیامها را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کنند و با آن تعامل بگیرند. با مشاوران تیم پلاسینگ تماس بگیرید.
موشنگرافیک دوبعدی چه کاربردهایی دارد؟
یکی از کاربردهای مناسب موشنگرافیک دوبعدی، تاکید و برجستهسازی لوگو و برند یک شرکت یا کمپانی و یا معرفی تولیدات آنها است. از دیگر کاربردهای موشنگرافیک دوبعدی میتوان انتشار دیجیتالی اطلاعیهها، راهنماهای فنی، سمینارها و ارائههای علمی و هر نوع فیلم کوتاه دیگر که حاوی پیامی باشد را اشاره کرد.
البته موشنگرافیک یکی از ابزارهای مناسب و کاربردی برای آموزشهای داخلی ادارات و سازمانها، یا همان آموزش حین خدمت نیز به شمار میرود. تعداد بسیار زیادی از کلیپهای انگیزشی نیز که در فضای مجازی مشاهده کردهاید نیز در این دسته از ویدئوها قرار دارند. اگر برای گزارشهای کاری و ارائه اطلاعات به مقامات بالاتر خود به دنبال روش مناسبی هستید؛ بهترین گزینه موشن گرافیک است. موشنگرافیک دوبعدی برای انتقال پیام از المانها بصری کمک میگیرد که این موضوع باعث میشود که محتوای تبلیغات در ذهن مخاطب ماندگار گردد. بهطورکلی، موشنگرافیک دوبعدی یک روش بهصرفه و مناسب برای تأثیرگذاری بیشتر اطلاعات بر مخاطبان و دوام و ماندگاری یک موضوع ارائه شده است.
موشنگرافیک دوبعدی چه مزیتهایی دارد؟
موشنگرافیک دوبعدی یکی از بهترین انتخابها برای تولیدات کسبوکارهای مختلف بهحساب میآید و یک سبک محبوب در از تلفیق ویدئوهای گرافیکی و تبلیغات است. نکات مختلفی برای همهپسند بودن موشنگرافی دوبعدی یاد میشود که در ادامه به مهمترین آنها اشاره میکنیم:

بهصرفه و اقتصادیبودن | تعرفه ساخت موشنگرافیک
در مقایسه با تبلیغات ویدئویی قیمت ساخت موشنگرافیک بسیار بهصرفهتر است و هزینه کمتری برای سفارشدهنده به همراه دارد. البته در کنار هزینه موشن گرافی نباید از تأثیرگذاری بسیار بالا آن بر جامعه هدف غافل شد. دررابطهبا تعرفه اگر ابهامی دارید؛ مقالهای با عنوان تعرفه ساخت موشن گرافیک را منتشر کردهایم که خواندن آن خالیازلطف نیست.
سفارش موشنگرافیک، سریع و آسان
یکی از دلایل بهصرفهبودن سفارش موشن گرافیک دو بعدی نسبت به سایر قالبهای ویدئویی راحت بودن پروسة تولید و سرعت ساخت بالایی آن است. البته نکته مهم که دراینرابطه باید توجه داشته باشید کیفیت ساخت موشنگرافیک است. برای تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات خود باید جدای از بحث هزینه موشنگرافیک تبلیغات خود را به شرکتهایی بسپارید که کیفیت نهایی پروژه شما بتواند رضایت مخاطب را جلب کند.
امکان ادیت موشنگرافیک دوبعدی
در طول فرایند ساخت موشنگرافیک تغییرات جز جدانشدنی کار هستند، البته که این تغییرات در موشنگرافیک دوبعدی هزینه کمتری به نسبت سایر نمونهها دارد. سهولت انجام تغییرات و سرعت بالا از مزیتهای اصلی این سبک از محتوای ویدئویی یاد میشود.
تطابق موشنگرافیک با سایر ویدئوهای تبلیغاتی
شما هم ویدئوهای تبلیغاتی متعددی را مشاهده کرده اید که از ترکیب موشن گرافیک دو بعدی با فرمت های ویدیویی ساخته شده اند. گاهی استفاده خلاقانه دو سبک خاص محتوایی در کنار یکدیگر این امکان را برای شما فراهم میکند که اطلاعات خود را خیلی تأثیرگذارتر بیان کنید.
بصری کردن دادهها با ساخت موشنگرافیک دوبعدی
یکی دیگر از کاربردهای موشنگرافیک در فضای کسبوکارها را میتوان به ترکیب اطلاعات سخت داده و اعداد بهصورت ویدئوهای جذاب بیان کرد. بیان اطلاعات سخت به کمک ویدئوهای جذاب یک فضای بصری جذاب و قابلفهم ایجاد میکند که مخاطب شما درک راحتی را از موضوع به دست میآورد. برای این منظور تلفیق نمودارها، گرافها و اینفوگرافیکها، در موشنگرافیک دریافت موضوع را برای مخاطب بسیار سادهتر خواهد کرد.

نرمافزارهای ساخت موشنگرافیک دوبعدی
نرمافزارهای متعددی برای تولید موشنگرافیک در منابع مختلف نام برده اند.اگر به دنبال ساخت ویدئوهای استاندارد و باکیفیت هستید، بهترین نرمافزارهای مخصوص این کار عبارتاند از:
- افتر افکت Adobe After Effects
- فتوشاپ Adobe Photoshop
- ایلوستریتور Illustrator
نرمافزارهایی که اشاره شد، با تمرکز بر اصول حرفهای و تخصصی به تولید ویدئوهای تبلیغاتی دوبعدی میپردازند. برای آن که بهتر و البته باکیفیتتر در ذهن مخاطب خود ماندگار شوید باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. دنیای تبلیغات حرفهای و پر از رقابت است که اگر به دنبال دیدهشدن هستید باید به بهترین شکل خود را معرفی کنید.
در آخر، آیا موشنگرافیک دوبعدی برای کسبوکار من مناسب است؟
جواب این سوال پس از بررسی شرایط کاری و سبک تبلیغات شما مشخص میگردد.موشنگرافیک دوبعدی بهترین گزینه برای هر کسبوکاری است.تعرفه موشن گرافیک دوبعدی مناسب، ساخت راحتتر و در زمان کم صورت میگیرد. از دیگر مزیتهای موشنگرافیک دوبعدی میتوان به انتشار سریع آن در فضای مجازی اشاره کرد. با این تفاسیر گرافیک دوبعدی برای هر کسبوکاری قابلانجام خواهد بود. اگر شما هم برای کسبوکار خود به دنبال ساخت موشنگرافیک هستید،
دیدگاهتان را بنویسید