اموزش ساخت تیزر استوری
تیزر استوری چیست؟ چرا اموزش ساخت تیزر استوری اهمیت دارد؟ چرا کسب وکارها به دنبال آموزش ساخت تیزر استوری هستند؟ پاسخ این سوالات بسیار ساده است. تیزر استوری یک آگهی تبلیغاتی است که به کمک تصاویر ویدیویی و محل نمایش آن در فضای اینستاگرام با مخاطبین بسیار زیادی ارتباط برقرار می کند. در واقع کسب وکارها می توانند به کمک تیزر استوری در یک فضای مطمئن با مخاطب خود ارتباط بگیرند و مشتریان جدیدی را با خود همسو کنند.
بنظر شما چرا اینستاگرام بستر مناسبی برای تیزر استوری محسوب میشود؟ با گسترش فضای وب و حضور پلتفرم های مجازی، لزوم ساخت محتوای مناسب برای انتشار در این فضا اهمیت پیدا میکند. همانطور که میدانید یکی از بهترین گزینههای انواع محتوای ویدیویی، تیزر تبلیغاتی است. مخاطب در دنیای امروز برای رفع نیاز خود در فضای اینستاگرام در حال گشتوگذار است. اینستاگرام پلتفرمی با امکانات تبلیغاتی قابلیت تعامل با کاربر را از طریق ویدئو و نریشن برای هر کسبوکاری فراهم خواهد کرد. در حال حاضر محتوای ویدیویی در درجه نخست علاقه کاربران قرار دارد با این شرایط تمامی کسب وکارها برای برندینگ و فروش بیشتر در این حوزه تبلیغات خود را منتشر می کنند.
حال باید پاسخ سوال تیزر استوری چیست را بدهیم. همانطور که میدانید تیزر استوری شامل تصاویر، ویدئوها، موشنگرافیک و نریشن میباشد که با هدف جلب توجه مخاطب هدف و تبدیل آن به مشتری وفادار طراحی میگردد. البته برای تاثیرگذاری بیشتر باید طبق نظر سلایق کاربران و البته الگوریتم اینستاگرام پیش بروید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. برای درک بهتر این مقاله همراه ما باشید تا باهم نگاه کامل تری به تیزر استوری و روش ساخت تیزر استوری داشته باشیم.
تیزر استوری چیست؟
همانطور که میدانید تیزر استوری مانند تیزر تبلیغاتی با تصویرسازی خارق العاده و نریشن خاص برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب خواهد شد. تیزر سرنخ های لازم برای ترغیب مخاطب در جهت دنبال کردن داستان یک برند را به دیگران ارائه می دهد. امروزه به یکی از پرطرفدارترین سبک تبلیغات در فضای گرافیکی تیزر استوری است؛ از این رو بسیاری از کسب وکارها به دنبال اموزش ساخت تیزر استوری و روش ساخت تیزر استوری هستند. همانطور که می دانید این نمونه از تبلیغات تیزری بسیار مناسب برای انتشار در فضای استوری اینستاگرام خواهد بود. البته ایده برای تولید محتوای ویدیویی چون تیزر استوری نیز بسیار پراهمیت است که پیشنهاد می کنیم ابتدا با یک کلیک مقاله را مطالعه نمایید.
تیزر استوری به معنای پرداختن به داستان یک برند یا معرفی محصول یا خدمات است؛ همراه با موشن یا حرکت در کنار نریشن توانسته جذابیت زیادی را در قالب یک ویدیو تبلیغاتی برای مخاطب داشته باشد. همانطور که می دانید استوری ها قابلیت جذاب و مخاطب پسند اینستاگرام هستند که توانسته این روزها مخاطبین بسیار زیادی را با خود همراه می کند. تعامل مخاطبین با استوری بیش از سایر بخش ها چون پست اینستاگرام خواهد بود. کاربران اینستاگرامی اغلب دنبال کننده استوری ها هستند و این سبک محتواها را بیشتر می پسندند. با انتشار تیزر استوری تعامل بیشتری را با مخاطب برقرار خواهید کرد. با این شرایط ساخت و آموزش تیزر استوری به شما کمک می کند که دنبال کنندگان بیشتری را برای کسبوکار خود رقم بزنید.
تاریخچه تیزر استوری | اموزش ساخت تیزر استوری
برای اشاره به تاریخچه تیزر استوری باید ابتدا نگاهی به تیزر تبلیغاتی داشته باشیم زیرا تیزر تبلیغاتی و دنیای تبلیغات باهم از زمان های دور در ارتباط بوده اند. در روزهای اول تبلیغات، بیشتر به صورت تبلیغات کاغذی یا بعدها ارسال پیامک و یا برگزاری نمایشگاههای تجاری دنیای تبلیغات در حال فعالیت بوده اند ؛ اما با گسترش روشهای تبلیغاتی، تولید تیزرهای تبلیغاتی به شکل تخصصی گسترش پیدا کرد.
در دهه ۱۹۵۰ تبلیغات تلویزیونی در لیست اصلی ترین روش تبلیغاتی فعالیت می کردند. در این دهه برندهای بزرگی چون کوکاکولا، فورد و ماینتا با تولید تیزرهای تبلیغاتی تلاش داشتند که بازار خوبی را برای خود رقم بزنند. با گذشت زمان در دهه های بعدی تیزرهای تبلیغاتی با حضور تکنولوژی دنیای خلاق تری به خود گرفته اند.
در دهه ۱۹۹۰ با ظهور اینترنت دنیای تیزرهای تبلیغاتی نیز تغییرات بسیار زیادی به خود دید. از این دهه به بعد سبک تبلیغات تیزری به صورت آنلاین توانست جایگزین مناسبی برای تبلیغات گذشته گردد. در دهه های اخیر با رشد دنیای مجازی، تبلیغات ویدیویی و تکنولوژی سبک جدید تیزر استوری را رقم زدهاند. تیزر استوری با استفاده از محتوای ویدیویی و محتوای تبلیغاتی توانسته است این روزها بازار خوبی را به خود اختصاص دهد. تیزر استوری به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تبلیغات در پلتفرم اینستاگرام است که با قدرت خلاقیت توانسته است بازار خوبی را برای تمامی کسبوکارها رقم بزند. البته با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از تیزرهای تبلیغاتی، احتمالاً در آینده نزدیک اهمیت بیشتر تیزر استوری را خواهیم داشت.
اهمیت جذب مخاطب در تیزر استوری
تهیه و تولید تیزر استوری در معرفی، جذب و برندسازی کسبوکارها بر کسی پوشیده نیست. ویدیو تبلیغاتی اینستاگرام یا تیزر استوری با تاثیرگذاری عمیق روی مخاطب در جذب و ترغیب آن برای همراهی شما بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.
امروزه مخاطبان اطلاعات منتشر شده به صورت بصری را بهتر و عمیق تر درک میکنند که این امر باعث جلب توجه مخاطب به تیزر استوری بیش از قبل میشود. تهیه و تولید تیزر استوری جذاب و با کیفیت تاثیر گذاری بیشتری را بر روی مخاطب به همراه دارد.
تیزر استوری، فرآیند دریافت اطلاعات مغز را هدف میگذارد و با کمک ابزار بصری و محتوای ویدیویی می تواند پردازش اطلاعات را در ذهن مخاطب سرعت بیشتری ببخشد. همیشه تبلیغات ویدیویی در کنار بازدهی بالا به علت تعرفه بسیار زیاد نگران کننده بودهاند. البته تعرفه ساخت تیزر استوری بسیار مناسب است که این امر باعث محبوبیت بیشتر آن از نگاه صاحبان مشاغل شده است. البته نباید کیفیت مناسب و تخصصی بودن آن را زیر سوال ببریم. روش ساخت تیزر استوری بسیار نیازمند تخصص کافی به دنیای دیجیتال مارکتینگ است تا بتواند با انتشار هدفمند در زمان مناسب بهترین آگاهی را برای مخاطبان و البته بازدید بیشتر را به همراه داشته باشد.
در آخر اهمیت اموزش ساخت تیزر استوری
اگر شما نیز کسب و کاری در اینستاگرام دارید باید تیزر استوری بسازید! اما ساخت تیزر استوری نیازمند تخصص است که در پلاسینگ مشاوران ما همراه شما هستند. بسیاری از کسبوکارها هزینههای کلانی را برای تیزر تبلیغاتی میپردازند؛ اما نتیجه معکوس را داشته است که در اینجا اهمیت تخصص و آشنایی با پلتفرمهای اینستاگرام اهمیت پیدا میکند. اگر بدانید که میزان قابل توجهی از مردمی که در اینستاگرام به دنبال برندها هستند، اینستاگرام را جدیتر دنبال میکنید و برای آن برنامهریزی خواهید داشت. تیزر استوری، موشن گرافیک یا هرگونه محتوای ویدیویی فرصتی خاص برای دیده شدن شما به صورت منحصربفرد و متمایز از رقبا میسر میکند. متمایز باشید تا دیده شوید!
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
موشن استوری
همه چیز درباره موشن استوری
اپلیکیشن ساخت استوری موشن
موشن استوری چیست
ویدیو تبلیغاتی اینستاگرام
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
در پخش تیزر چکار کنیم جذب بیشتری داشته باشد ؟
برای جذب بیشتر مخاطب توسط تیزر تبلیغاتی از انتخاب تیم مناسب و طراحی سناریو باید برنامه ریزی درستی انجام شود و در بسترهای رسانه ای مناسبی آنرا منتشر نمایید.