تدوین ویدیو
آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ آماده ارائه خدمات تدوین ویدیو برای ساخت انواع تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک و غیره می باشد، در این صفحه تعرفه تدوین ویدیو و نمونه کارها به صورت تفکیک شده قرارداده شده است که می توانید مشاهده کنید.
تدوین ویدیو چیست؟
تدوین ویدیو فرآیندی است که در آن ویدیوها و فایلهای صوتی مختلف به منظور خلق یک ویدیو نهایی که پیام یا داستانی را به طور مؤثر بیان میکند، برش داده شده، ترکیب و تنظیم میشوند. این فرآیند شامل انتخاب بهترین لحظات فیلمبرداری شده، چیدمان آنها در ترتیبی منطقی و جذاب، افزودن افکتهای ویژه، تنظیم رنگ و اضافه کردن موسیقی پسزمینه و صداگذاری است. تدوینگران از نرمافزارهای تخصصی تدوین ویدیو برای انجام این کار استفاده میکنند.
اهمیت تدوین ویدیو در این است که توانایی تبدیل محتوای خام و اغلب نامرتب به یک اثر هنری منسجم و معنادار را دارد. یک تدوین خوب میتواند تأثیر ویدیو بر مخاطب را به طور قابل توجهی افزایش دهد. پیامهای کلیدی را تقویت کند و احساسات مورد نظر را القا کند. در عصر دیجیتال امروز که محتوای ویدیویی نقش مهمی در بازاریابی، آموزش، سرگرمی و ارتباطات دارد، تدوین ویدیو به یک مهارت حیاتی تبدیل شده است. از ساخت تریلرهای فیلم و ویدیوهای تبلیغاتی گرفته تا وبینارها و دورههای آموزشی آنلاین، تدوین ویدیو امکان ارائه محتوای جذاب و حرفهای را فراهم میآورد.
چرا تدوین ویدیو پلاسینگ
آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ یک شرکت تولید کننده انواع تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک است که امکان سفارش تدوین ویدیو را به صورت آنلاین برای شما مشتریان عزیز فراهم کرده که هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست و کلیه کار ها بصورت آنلاین انجام می شود. ویژگی های مهم سفارش تدوین ویدیو به آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ:
- سرعت تحویل بالا؛
- کیفیت مناسب؛
- قیمت مقرون به صرفه.
تعرفه تدوین ویدیو 1403
هزینه تدوین ویدیو 1403 تخت تاثیر عوامل مختلفی چون زمان کلی ویدیو و البته میزان زمان خروجی از ویدیو مشخص می شود. در ادامه فرمول اصلی مصاحبه زمان و مقدار دریافتی نهایی را برای سهولت درک این موضوع آورده ایم. برای سفارش تدوین ویدیو در پلاسینگ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
خدمات رایگان
برای تمام پروژه های ویدیویی
موسیقی
لوگو متحرک
لوگو موشن
باکس مشخصات
تعرفه تدوین ویدیو
تعرفه خدمات سال 1403
سبک | فایل ارائه شده | تعرفه (دقیقه) |
---|---|---|
تدوین اقتصادی | mp4 | 500/000 تومان |
تدوین اختصاصی | mp4 | 700/000 تومان |
تدوین فیلم | mp4 | 300/000 تومان |
تدوین ویدیو صفر تا صد
تدوین ویدیو را هنر نامرئی نیز می نامند، هدف تدوینگران این است که یک ویدیو به صورت یکپارچه، بدون هیچ گونه دخل و تصرفی تولید کنند. تدوینگران نقش اصلی در تولید فیلم ها دارند که با ترکیب سکانس ها با هم تلاش می کنند تا یک ویدیو با معنی بسازند، آن ها یکی از مهم ترین شخصیت ها در پروسه تولید ویدیو ها هستند. کار یک تدوینگر از زمان شروع فیلم برداری آغاز می شود، به طوری که تمام صحنه هایی که روزانه فیلم برداری می شود در اختیار تدوینگر قرار می گیرد. انواع تدوین در ساخت یه ویدیو عبارتند از:
- تدوین ویدیو؛
- تدوین و میکس کردن صدا؛
- جاگذاری موسیقی متن؛
- ایجاد جلوه های کامپیوتری.
وظیفه یک تدوینگر این است که شات های مختلف از فیلم را برای ایجاد صحنه ها به یکدیگر متصل کند سپس تمام صحنه های تدوین شده را برای ایجاد ویدیو مورد نظر به هم متصل کند. آن ها معمولا در زمان فیلم برداری همراه کارگردان هستند تا دیدگاه او را نسبت به فیلم درک کنند و بتوانند فیلم را بر اساس دیدگان سازنده آن به مخاطب نمایش دهند.
تدوین از ابتدا تا کنون
در زمان قدیم، تدوینگر فیلم نوارهای طولانی فیلم را برش می داد و آن ها را با چسب به نوارهای دیگر می چسباند تا رول های فیلم ایجاد شود اما امروزه تمام این کارها به کمک برنامه های مخصوص تدوین فیلم انجام می شود. تدوینگر ها زمان زیادی رو صرف ساخت و اصلاح ساختار فیلم می کنند، آن ها در طول پروسه تولید فیلم برداری حضور دارند تا بتوانند مفهوم مد نظر کارگران را درک کنند.
تدوین ویدیو صفر تا صد
تدوین ویدیو را هنر نامرئی نیز می نامند، هدف تدوینگران این است که یک ویدیو به صورت یکپارچه، بدون هیچ گونه دخل و تصرفی تولید کنند. تدوینگران نقش اصلی در تولید فیلم ها دارند که با ترکیب سکانس ها با هم تلاش می کنند تا یک ویدیو با معنی بسازند، آن ها یکی از مهم ترین شخصیت ها در پروسه تولید ویدیو ها هستند. کار یک تدوینگر از زمان شروع فیلم برداری آغاز می شود، به طوری که تمام صحنه هایی که روزانه فیلم برداری می شود در اختیار تدوینگر قرار می گیرد. انواع تدوین در ساخت یه ویدیو عبارتند از:
- تدوین ویدیو؛
- تدوین و میکس کردن صدا؛
- جاگذاری موسیقی متن؛
- ایجاد جلوه های کامپیوتری.
وظیفه یک تدوینگر این است که شات های مختلف از فیلم را برای ایجاد صحنه ها به یکدیگر متصل کند سپس تمام صحنه های تدوین شده را برای ایجاد ویدیو مورد نظر به هم متصل کند. آن ها معمولا در زمان فیلم برداری همراه کارگردان هستند تا دیدگاه او را نسبت به فیلم درک کنند و بتوانند فیلم را بر اساس دیدگان سازنده آن به مخاطب نمایش دهند.
تدوین از ابتدا تا کنون
در زمان قدیم، تدوینگر فیلم نوارهای طولانی فیلم را برش می داد و آن ها را با چسب به نوارهای دیگر می چسباند تا رول های فیلم ایجاد شود اما امروزه تمام این کارها به کمک برنامه های مخصوص تدوین فیلم انجام می شود. تدوینگر ها زمان زیادی رو صرف ساخت و اصلاح ساختار فیلم می کنند، آن ها در طول پروسه تولید فیلم برداری حضور دارند تا بتوانند مفهوم مد نظر کارگران را درک کنند.
مهارتهای لازم برای تدوین و ویرایش فیلم
برای تدوین و ویرایش فیلمهای حرفهای، دانش و تسلط بر ابزارهای نرمافزاری مرتبط و شناخت دقیق از پلتفرمهای انتشار ویدیو ضروری است. این ضرورت از آنجایی نشأت میگیرد که هر پلتفرمی ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارد و برای جذب ترافیک بیشتر به وبسایتهای مشتریان و ارتقاء رتبهبندی آنها، آگاهی از این ویژگیها بسیار مهم است. برای مثال، اگر محتوای ویدیویی قرار است در فیسبوک یا توییتر منتشر شود، استفاده از اقدامهای عملی (CTA) برای افزایش نرخ تعامل و فروش از طریق بازاریابی محتوای ویدیویی، امری حیاتی است.
علاوه بر این، داشتن مهارت در جستجوی محتوا و استفاده از ابزارهای جستجوی کلیدواژه برای شناسایی مطالب جدید، اهمیت ویژهای در تولید و تدوین محتوای ویدیویی دارد. این امر به فریلنسرها و سازندگان فیلم امکان میدهد که همواره محتوای تازه و جذاب تولید کنند.
مهارتهای تدوین و ویرایش فیلم نیز بخش حیاتی از تیم تولید محتوای ویدیویی است. سازندگان فیلم باید با جنبههای مختلف ویرایش و ابزارهای تدوین فیلم آشنا باشند. برای افزایش مهارت در این زمینه، میتوان از منابع آموزشی آنلاین و دورههای تخصصی استفاده کرد.
فعالیت در شبکههای اجتماعی نیز جزئی لاینفک از این حرفه است. حضور فعال در پلتفرمهای مختلف اجتماعی به افزایش مخاطب و دسترسی به مخاطبان هدف کمک میکند. به خصوص برای سازندگان محتوای ویدیویی در حوزههای خاص مانند مد و فشن، فعالیت در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت ضروری است.
در نهایت، آگاهی دیجیتالی گسترده و تهیه محتوای تکمیلی مانند ویدیوهای آموزشی و سرگرمکننده، به جذب مشتریان و کسب درآمد بیشتر کمک میکند. این رویکرد، همراه با بررسی دقیق اهداف و موضوعات مدنظر سفارشدهندگان، اساس ساخت و تدوین فیلمهای موفق را تشکیل میدهد.
تدوینگر نیاز به خلاقیت زیادی دارد تا بتواند محصولی مورد توجه مخاطبان ارائه دهد، برای تدوین باید پرسونا و دیدگاه مخاطبان را شناخت تا بتوان ویدیویی تاثیرگذار تهیه کرد. از لازمه های اصلی و مهم کار تدوین، داشتن دید هنری برای درک و فهم درست منظور فیلم ساز است. یک تدوینگر باید دقیق باشد تا بتواند کوچک ترین و مهم ترین موارد موجود در صحنه را کنار هم قرار دهد تا یک ویدیو زیبا را خلق کند. از آنجا که تمام کار تدوین به کمک نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود، لازم است تدوین گر از مهارت های کامپیوتری برخوردار باشد.
مراحل تدوین ویدیو چگونه است؟
هنر تدوین هم مانند هر هنر دیگری مراحل و پیچیدگی های خاص خود را دارد که در زیر با سه مرحله اصلی آن آشنا می شویم.
مرحله اسمبلی
در این مرحله طرح اولیه در ذهن تدوینگر به وجود می آید به این صورت که تمام پلان ها، سکانس ها و صحنه ها توسط ادیتور شماره گذاری می شود. سپس تدوین گر از روی نمایش نامه و فیلم نامه یادداشت برداری می کند تا تمام اتفاقات و مطالب را لیست کند، او یا این کار به درک درست داستان می رسد.
مرحله راف کات
راف کات اولین مرحله از مجموعه مراحل تدوین از نظر فنی است، در این مرحله ابتدا و انتهای پلان ها کمی بیشتر فیلم برداری می شود تا تدوینگر بتواند هر صحنه ای را که به نظرش مناسب بود، انتخاب کند.
مرحله فاین کات
در این مرحله پلان هایی که در زمان و مکان های مختلف فیلم برداری است به یکدیگر طوری متصل می شوند که ادغام آن ها منجر به تشکیل خط داستانی شود؛ راف کات یکی از حساس ترین بخش تدوین است که هرگونه سهل انگاری در آن به تمام ویدیو آسیب می رساند.
مهارتهای لازم برای تدوین و ویرایش فیلم
برای تدوین و ویرایش فیلمهای حرفهای، دانش و تسلط بر ابزارهای نرمافزاری مرتبط و شناخت دقیق از پلتفرمهای انتشار ویدیو ضروری است. این ضرورت از آنجایی نشأت میگیرد که هر پلتفرمی ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارد و برای جذب ترافیک بیشتر به وبسایتهای مشتریان و ارتقاء رتبهبندی آنها، آگاهی از این ویژگیها بسیار مهم است. برای مثال، اگر محتوای ویدیویی قرار است در فیسبوک یا توییتر منتشر شود، استفاده از اقدامهای عملی (CTA) برای افزایش نرخ تعامل و فروش از طریق بازاریابی محتوای ویدیویی، امری حیاتی است.
علاوه بر این، داشتن مهارت در جستجوی محتوا و استفاده از ابزارهای جستجوی کلیدواژه برای شناسایی مطالب جدید، اهمیت ویژهای در تولید و تدوین محتوای ویدیویی دارد. این امر به فریلنسرها و سازندگان فیلم امکان میدهد که همواره محتوای تازه و جذاب تولید کنند.
مهارتهای تدوین و ویرایش فیلم نیز بخش حیاتی از تیم تولید محتوای ویدیویی است. سازندگان فیلم باید با جنبههای مختلف ویرایش و ابزارهای تدوین فیلم آشنا باشند. برای افزایش مهارت در این زمینه، میتوان از منابع آموزشی آنلاین و دورههای تخصصی استفاده کرد.
فعالیت در شبکههای اجتماعی نیز جزئی لاینفک از این حرفه است. حضور فعال در پلتفرمهای مختلف اجتماعی به افزایش مخاطب و دسترسی به مخاطبان هدف کمک میکند. به خصوص برای سازندگان محتوای ویدیویی در حوزههای خاص مانند مد و فشن، فعالیت در پلتفرمهایی مانند اینستاگرام و اسنپ چت ضروری است.
در نهایت، آگاهی دیجیتالی گسترده و تهیه محتوای تکمیلی مانند ویدیوهای آموزشی و سرگرمکننده، به جذب مشتریان و کسب درآمد بیشتر کمک میکند. این رویکرد، همراه با بررسی دقیق اهداف و موضوعات مدنظر سفارشدهندگان، اساس ساخت و تدوین فیلمهای موفق را تشکیل میدهد.
تدوینگر نیاز به خلاقیت زیادی دارد تا بتواند محصولی مورد توجه مخاطبان ارائه دهد، برای تدوین باید پرسونا و دیدگاه مخاطبان را شناخت تا بتوان ویدیویی تاثیرگذار تهیه کرد. از لازمه های اصلی و مهم کار تدوین، داشتن دید هنری برای درک و فهم درست منظور فیلم ساز است. یک تدوینگر باید دقیق باشد تا بتواند کوچک ترین و مهم ترین موارد موجود در صحنه را کنار هم قرار دهد تا یک ویدیو زیبا را خلق کند. از آنجا که تمام کار تدوین به کمک نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود، لازم است تدوین گر از مهارت های کامپیوتری برخوردار باشد.
مراحل تدوین ویدیو چگونه است؟
هنر تدوین هم مانند هر هنر دیگری مراحل و پیچیدگی های خاص خود را دارد که در زیر با سه مرحله اصلی آن آشنا می شویم.
مرحله اسمبلی
در این مرحله طرح اولیه در ذهن تدوینگر به وجود می آید به این صورت که تمام پلان ها، سکانس ها و صحنه ها توسط ادیتور شماره گذاری می شود. سپس تدوین گر از روی نمایش نامه و فیلم نامه یادداشت برداری می کند تا تمام اتفاقات و مطالب را لیست کند، او یا این کار به درک درست داستان می رسد.
مرحله راف کات
راف کات اولین مرحله از مجموعه مراحل تدوین از نظر فنی است، در این مرحله ابتدا و انتهای پلان ها کمی بیشتر فیلم برداری می شود تا تدوینگر بتواند هر صحنه ای را که به نظرش مناسب بود، انتخاب کند.
مرحله فاین کات
در این مرحله پلان هایی که در زمان و مکان های مختلف فیلم برداری است به یکدیگر طوری متصل می شوند که ادغام آن ها منجر به تشکیل خط داستانی شود؛ راف کات یکی از حساس ترین بخش تدوین است که هرگونه سهل انگاری در آن به تمام ویدیو آسیب می رساند.
سفارش تدوین ویدیو را ثبت کنید
اگر قصد ساخت تیزر به کمک ویدیو های تدوین نشده خود را دارید همین الان به ما در واتس اپ یا تلگرام پیام دهید و تدوین ویدیوی خود را سفارش دهید، ما در هر ساعت از شبانه روز آماده دریافت سفارشات شما هستیم.
سوالات متداول
بیشترین سوالاتی که پرسیده شده
تدوین ویدیو در پلاسینگ بین 2 الی 3 روز زمان می برد.
برای سفارش تدوین لازم است ویدیو مورد نظر را همراه با اطلاعات و استراتژهای ساخت به ما تحویل دهید تا ویدیو بر اساس اهداف مد نظر شما تدوین شود.
بله شما می توانید یک بار پروژه خود را اصلاح کنید اما هر تغییر که باعث ساخت پروژه جدید شود، مشمول هزینه می شود.
زمان سفارش بر اساس زمانبندی، کل هزینه به صورت کارت به کارت یا درگاه پرداخت کامل دریافت می شود.
- تماس با کارشناسان پلاسینگ؛
- دریافت مشاوره و ارسال ویدیو خام؛
- ارسال توضیحات کوتاه از هدف ویدیو برای فهم بهتر تدوینگر؛
- تدوین پروژه و تحویل در زمان اعلامی.