موشن گرافیک شرکت توزیع برق | فرهنگ سازی صرفه جویی
موشن گرافیک شرکت توزیع برق راه جدیدی است که امسال شرکت توزیع برق در برنامه فرهنگ سازی خود آن را نهادینه کرده است. با افزایش مصرف برق در فصل گرم سال،نیاز به فرهنگسازی مصرف بهینه اهمیت پیدا میکند. شرکتهای توزیع برق در استانها به دنبال راههای جدیدی هستند؛ تا با فرهنگسازی استفاده صحیح و صرفهجویی در مصرف برق را ماندگار و نزدیک به استاندارد الگوی مصرف کند.
از مهمترین شاخصههای توسعه اقتصادی یک کشور نهادینهشدن فرهنگ صرفهجویی در تمامی موارد، بهویژه صرفهجویی در مصرف منابع طبیعی است. انرژی برق بهعنوان یکی از حاملهای مهم، تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمِ بسیار زیادی را بر زندگی مردم برجای میگذارد. از این رو صرفهجویی در این زمینه، رشد اقتصادی کشور را تسریع میکند.
همانطور که میدانید، انرژی برق در جایجای زندگی انسان رسوخ کرده است. برق یکی از نیازهای اساسی بشر امروزی است که فعالیتهای روزمره بدون این انرژی حتی قابلتصور نیست.
البته در نظر بگیرید که سرانه مصرف برق در تمامی کشورهای جهان یکسان نخواهد بود. در برخی کشورها از انرژی برق بیشتر و در برخی کمتر خواهد بود. کشور ما در دوره طی ۳۰ساله، سرانه مصرف برق 48 برابری را تجربه کرده است. ازاینرو سالانه با نزدیکشدن روزهای گرم سال، اداره برق برنامههای بسیار زیادی را در برنامه مدیریت خود بهمنظور کاهش مصرف انرژی توسط کاربران ارائه میدهد. البته دراینبین فرهنگسازی مدیریت مصرف برق در قالب ویدئوهای آموزشی همیشه در ابتدای لیست برنامههای شرکت توزیع برق بوده است
موشن گرافیک شرکت توزیع برق
یکی از بزرگترین مزیتهای موشن گرافیک یا ویدیو تبلیغاتی مجاب کردن تماشاگران به انجام کار است. طبق تحقیقاتی که منتشر شده است، 90 درصد شرکتکنندگان در یک نظرسنجی اذعان کردهاند که با محتوای ویدئویی ارتباط بهتری پیدا کردهاند. مخاطب شما ویدئو آموزشی را به چشم تبلیغ آزاردهنده نگاه نخواهد کرد؛ ازاینرو نتیجه نهایی همان خواهد شد که انتظار دارید. این موضوع باعث شده است که شرکت توزیع برق استان ها در سال جاری با ساخت موشن گرافیک در مسیر فرهنگ سازی قدمی استوار بردارد.
لزوم برنامههای مدیریت مصرف + موشن گرافیک شرکت توزیع برق
کمبود انرژی و افزایش مصرف برق در روزهای گرم سال، اهمیت مدیریت مصرف انرژی را پررنگتر میکند. با افزایش بیرویه مصرف انرژی در سالهای اخیر و گرمای بیش از اندازه روزهای تابستان، ضرورت صرفهجویی در مصرف این منابع هر روز ملموستر میگردد. شرکت توزیع برق هر ساله در شروع روزهای تابستان، برنامههای مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار میدهد. این برنامهها بهمنظور مدیریت هر چهبهتر مشکلات مربوط به کمبود انرژی پیریزی میشود. اقدامات در حوزههایی چون فرهنگسازی و ارتباط با مردم و نیز بهرهمندی از سیستمهای تشویقی دستهبندی میگردد که در قالب ویدئوهای موشنگرافیک بسیار مثمرثمر واقع شده است. انرژی الکتریکی با صرف هزینه بسیار زیادی از سوختهای فسیلی، انرژی پتانسیل آب، انرژی هستهای و غیره به دست میآید که ازاینرو به سرمایهگذاری بسیار زیادی نیز نیازمند است.به طور مثال: جهت تأمین برق یک لامپ ۱۰۰ وات معمولی، سرمایهگذاری سنگینی بالغ بر ۱۴۰ دلار به نیاز است یا برای احداث یک نیروگاه برق جدید باید بین ۳ تا ۸ سال زمان لازم صرف کنیم. این نکته تنها لزوم صرفهجویی و مصرف بهینه را بیش از قبل پر رنگ میکند.
در کشورهای روبهرشد بینش صرفهجویی و بهینهسازی مصرف انرژی در مسیر اجرا است و در برخی کشورها مانند ایران نیز مشکل اجرای برنامههای بهینهسازی مصرف انرژی را روبرو هستیم.
کشورهای جهان در مسیر رسیدن به توسعه پایدار و رسیدن به رفاه اجتماعی باید بهگونهای عمل کنند که برنامههای صرفهجویی در مصرف انرژی مغایرتی با راهبرد توسعه اقتصادی نداشته باشد. بلکه آنها را بهتر هدایت کندتا در کنار برنامهای منسجم، عملی و سازمانیافته با آگاهی و تجربه به هدف دست پیدا کنید.
دیدگاهتان را بنویسید