چند نوع لوگو موشن داریم
فهرست مطالب
از گذشته صنعتگران، کالای تولیدی خود را با آرم یا نشانی خاص روانه بازار می کردند تا محصولشان ازبقیه متمایز باشد .از حدود نیم قرن پیش و با شروع انقلاب دیجیتال که رقابت برای ثبت برندها آغاز شد لزوم استفاده از نشان تجاری یا لوگو بیش از پیش نمایان گردید. در دنیایی متاثر از تبلیغات ویدئویی و رسانه های تصویری قدم بعدی در طراحی یک لوگو متحرک کردن آن بود که بتواند در کمترین زمان بیشترین انتقال پیام را انجام دهد و این چنین بود که لوگو موشن متولد گردید.
لوگوموشن چیست؟ | کاربرد لوگوموشن
همانطور که گفتیم یک طراحی لوگوی قوی و حرفه ای نقش بسیار مهمی در استراتژی برند سازی یک شرکت دارد.این روزها در ابتدا و انتهای یک تیزر تبلیغاتی شاهد آرم یا نشان های تجاری هستیم که به وسیله صدا یا گوینده و نمادهای گرافیکی به صورت متحرک به نمایش درمی آید و چنان استادانه داستان برند را بیان می کند که ماندگارترین تاثیر بر ذهن مخاطب حک می شود .
Logo Motion یا لوگو اینترو یعنی انیمیت یا حرکت دادن لوگو با استفاده از نرم افزارهای انیمیشن که به قوی ترین و زیبا ترین روش مخاطب هدف را به سمت برند بکشاند. هر قدر این طراحی و استفاده از تکنیک های پویانمایی حرفه ای تر باشد در مخاطبان احساس بهتری ایجاد کرده و اعتماد آنان را به تبلیغات برند افزایش خواهد داد.
بنابراین طراحی موشن لوگو :
– تاثیر آنی بر مخاطب می گذارد
– بازدهی بالایی در جذب مخاطب خواهد داشت.
– تبلیغات یک برند را در کمترین زمان ممکن به انجام می رساند.
– به مراتب از هزینه های تبلیغات می کاهد.
– در هویت بخشیدن به نام تجاری بسیار تاثیرگذار است.
– یک لوگو موشن خوب، برند را یادآوری می کند.
– باعث ایجاد ذهنیت مطلوب و اعتماد سازی در مخاطب می گردد.
چند نوع لوگو موشن داریم
تهیه لوگو اینترو در سایز و فرمت های گوناگون امکان پذیر است و طراحی آن تا حدود زیادی به نوع کسب و کار و نام تجاری و چگونگی استفاده از آن در تبلیغات دارد. به علاوه انتخابی کاملا سلیقه ای ست. لوگو موشن ها بر اساس کاربردی که دارند به انواع زیر تقسیم می شوند: 1- سیال (Fluid) 2- طبیعی (Organic) 3- برداری (Vector) 4- دستی (Hand – Drawn) 5- کلاژ (Collage) 6- فیلم (Film) اکنون دیگر دوره گرافیک های ایستا به پایان رسیده ، لوگو متحرک امروزی را میتوان در دسته بندهای دو بعدی و سه بعدی نیز قرار داد.لوگو موشن فلت
این نوع لوگو اینتروها با فضای دو بعدی سروکار دارد.از ویژگی های آن سادگی عناصر ، تایپوگرافی درشت واستفاده مناسب از رنگ ها می باشد.طراحی این موشن های فلت اغلب مینیمال بوده و با افکت های گرافیکی و کارتونی ظاهری جذاب به تیزر تبلیغاتی برند می بخشد و هویت نام تجاری را نشان می دهد
لوگو موشن سه بعدی
لوگو اینتروهای سه بعدی حال و هوایی حرفه ای و رسمی به برند می بخشند . برای تهیه آن در مرحله اول، لوگوهای تولید شده را به وسیله حجم دادن به صورت مدل سه بعدی در می آورند. سپس آن را با محیطی سه بعدی ترکیب کرده و با استفاده از حرکات دوربین در قالب لوگو موشن به آن صوت وحرکت را اضافه کرده و طراحی را کامل می کنند . این قابلیت به صورت غیر مستقیم باعث روح بخشی به ویدئو گردیده و با تاثیر آنی که روی مخاطب می گذارد، او را مجاب به خرید ازبرند شما می نماید.
پروژه افترافکت لوگو موشن
به محض اینکه لوگو موشنی ترند شد؛ صاحبان کسب و کار بزرگ و کوچک که خود توانایی طراحی لوگو اینتروها را ندارند؛ به سراغ خرید پروژه افترافکت لوگو موشن می روند. با این کار هم در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده وهم پول زیادی را به سمت طراحان لوگو موشن سرازیر نموده اند. طرح کلی این لوگو متحرک های آماده در ویدئوهایی به صورت پیش نمایش توسط طراحان ارائه می گردد تا کار مشتری را برای انتخاب آسان باشد. پس از انتخاب طرح و قالب توسط مشتری ، طراحان لوگوی مورد نظر را با نرم افزارهای گرافیکی در فرم جاگذاری کرده و با ایجاد تغییراتی روی طرح آن به صورت سفارشی و اختصاصی در اختیار برند متقاضی می گذارند.چگونه و کجا لوگو موشن را به کار ببریم تا بیشترین تاثیر را داشته باشد؟
این روزها لوگوی متحرک، این ابزار جالب و سرگرم کننده شما را از رقیبانتان متمایز می سازد. یک لوگوی منحصر به فرد از حرکت و جلوه های تصویری ویژه ای برخوردار است که باعث تمایز آن ازسایر لوگو موشن ها می شود.هر روز به وسعت استراتژی ویدئو مارکتینگ افزوده می شود؛ لذا برای اینکه از قافله تکنولوژی عقب نمانید به موارد زیر دقت کنید:
– اگر موشن گرافیک خود را با نشان دادن لوگو موشن آغازکنید در ذهن مخاطب حرفه ای تر به نظر می رسید . در Intro ویدیوهای برند، پیام نام تجاری شما از لحظه ای که ویدئو پخش می شود خیلی ساده و واضح به مخاطب منتقل می گردد.
– لوگو موشن ها به همان صورت که در ابتدای ویدیو به شما سود می رسانند؛ در outro و پایان ویدئو هم پرفایده اند. وقتی ویدئو، با لوگو ی متحرک برند شما آغاز می شود و با همان پایان می یابد؛ به مخاطب یادآوری می کند که شما که هستید. برند را در ذهنشان حک می کند و با این اثر گذاری فوق العاده مخاطب، بیش ازپیش به خرید ازبرند شما مجاب می گردد.
– ایمیل در کسب و کارهای بیزینس به بیزینس یا همان B2B هنوز هم از پر کاربردترین راه های ارتباطی ست. اغلب مردم به راحتی از کنار بیشتر این سرویس دهنده های قدیمی که با ظاهر ساده و ثابت شان حوصله سربر هستند، بی تفاوت می گذرند .استفاده از لوگو موشن در ایمیل راهکاری موثر برای جلب توجه مردم است و ظاهر وسوسه انگیز آن مردم را به دیدن محتوای ایمیل ترغیب می کند.
کاری کنید که مخاطبین در اولین برخورد با برندتان، عاشق آن شوند. اولین برخورد تاثیر مستقیمی بر نظر مخاطبان برند شما دارد. فقط چند ثانیه طول میکشد تا لوگو اینترو از مقابل چشمان مخاطب شما عبور کند و احساسات او را برانگیزد. یک لوگوی متحرک قوی که حاوی داستان برند شماست در ذهن مخاطب خاطره میسازد. وقتی از همان برخورد اول او را شگفت زده کنید می توانید اطمینان داشته باشید که او کاری را انجام میدهد که شما میخواهید.
دیدگاهتان را بنویسید