ماده 1 : طرفین قراداد
الف : واحد پلاسینگ گویندگان به مدیریت آقای محسن عابدی به عنوان درگاه واسط فی مابین سفارش دهنده و گوینده که از این پس واحد گویندگان پلاسینگ نامیده می شود .
ب : گوینده شخص حقیقی ایی که به عنوان ارائه دهنده خدمات گویندگی به سفارش دهندگانی که از طریق سامانه آنلاین (wwwplusing.ir) درخواست خدمات گویندگی می نمایند که از این پس گوینده نامیده می شود و مشخصات وی در هنگام ثبت نام دریافت می گردد .
ج : سفارش دهنده ، به اشخاص حقیقی یا حقوقی که توسط سیستم واحد گویندگان درخواست های گویندگی و نظایر آن را برای گوینده ارسال می نمایند و از این پس سفارش دهنده نامیده می شوند.
2 : موضوع قرارداد
فعالیت بصورت دورکاری و پروژه ای (فریلنسری) به عنوان گوینده و ارائه دهنده خدمات در سامانه گویندگان پلاسینگ
ماده 3 : مدت قرارداد
مدت قرارداد از زمان ثبت نام به عنوان گوینده تا زمانی که گوینده اعلام عدم تمایل برای ادامه همکاری نماید و یا اینکه یکی از قوانین واحد گویندگان نادیده گرفته شود و پس از تشخیص ناظرین پلاسینگ ، گوینده صلاحیت ادامه همکاری با پلاسینگ را نداشته باشد .
ماده 4 : تعهدات گوینده
الف : گوینده موظف است سفارشات دریافتی از طریق پلاسینگ را نهایتاً تا 30 دقیقه پس از ثبت ، ضمن بررسی کامل متن و جزئیات پروژه، در صورت رعایت شدن قوانین وب سایت پلاسینگ و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران، زمان تحویل پروژه را مشخص نموده و بر اساس جزئیات خواسته شده، پروژه را در زمان مقرر در سایت بارگذاری و تحویل نماید . و در صورتی که امکان انجام هر یک از موارد گفته شده را به هر دلیلی نداشت بلافاصله با واحد پشتیبانی تماس بگیرد.
نحوه هماهنگی موارد مرتبط با سفارشات :
در ساعات اداری تنها از طریق تماس با شماره 02171053977 و در زمان های غیر کاری (تا ساعت 22:00) از طریق پیام رسان های ایتا – واتساپ – تلگرام
ب : گوینده متعهد می گردد از انجام سفارشاتی که خارج قوانین بوده امتناع نماید و ضمن هماهنگی با واحد پشتیبانی سفارش را لغو نماید، در صورت انجام این موارد (اعلام زمان تحویل یا تحویل پروژه ) و مشاهده توسط واحد نظارت:
- ضمن لغو سفارش ، فایل از سرور پلاسینگ حذف خواهد شد.
- یک نسخه از فایل پروژه جهت بررسی احتمالی مراجع قانونی در سرور داخلی مجموعه ذخیره خواهد شد.
- برای بار اول جریمه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان و به مدت یک ماه کارمزد گوینده به میزان 5 درصد افزایش خواهد یافت.
- برای بار دوم جریمه نقدی معادل دو میلیون تومان و به مدت سه ماه کارمزد گوینده به میزان 10 درصد افزایش خواهد یافت .
- برای بار سوم پنل گوینده برای همیشه غیر فعال خواهد شد.
- در صورت بروز مشکل قانونی و قضائی اطلاعات کامل پروژه و گوینده در اختیار مراجع قانونی (با حکم قضائی) قرار خواهد گرفت و گوینده می بایست شخصاً پاسخگو باشد.
ج: لیست محتوای مجرمانه که انجام آنها توسط گوینده مجاز نخواهد بود به شرح زیر است :
موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای
د: گوینده متعهد می گردد کلیه آموزش ها و دستورالعمل های دریافت سفارش و بارگذاری نمونه کار پلاسینگ را که در لینک زیر قرار دارد را دنبال نموده و بر اساس آن عمل نماید.
ماده 5 : تعهدات پلاسینگ
الف: پلاسینگ به عنوان یک سامانه آنلاین ارائه خدمات گویندگی تمام تلاش خود را می نماید تا با انجام تبلیغات ، و توسعه نرم افزاری شرایط دریافت و مدیریت پروژه را برای گوینده فراهم نماید.
ب : کلیه مبالغ دریافتی از سفارش دهندگان تا زمان تحویل پروژه و تائید توسط کاربر نزد پلاسینگ امانت خواهد بود و پلاسینگ متعهد می گردد نهایتاً پس از 7 روز کاری نسبت به تسویه حساب با گوینده اقدام نماید، مشروط بر آنکه گوینده شماره شبا خود را جهت واریز خودکار هزینه ها اعلام نموده باشد.
ج : پلاسینگ تمام تغییرات وضعیت سفارشات ، پرداخت و تائید و عدم تائید انتشار نمونه کارها را بصورت پیامک و پوش نوتیفیکیشن برای گوینده ارسال می نماید و از این بابت هزینه ای دریافت نخواهد کرد .
ماده 6 : مبلغ قرارداد
این قرارداد هیچگونه رابطه استخدامی فی مابین گوینده و پلاسینگ ایجاد نمی نماید و با توجه به فعالیت دورکاری و فریلنسری گوینده تنها در صورت دریافت پروژه و انجام آن توسط گوینده و همچنین تائید پروژه توسط سفارش دهنده با کسر کارمزد مندرج در ماده 7 همین قرارداد ، هزینه به گوینده پرداخت خواهد شد. بنابر این هیچ مبلغ ثابتی تحت عنوان حقوق، عیدی، مزایا ، پاداش و … به گوینده تعلق نمی گیرد .
ماده 7 : کارمزد سایت
کارمزد سفارشات
در حال حاضر کارمزد دریافتی پلاسینگ از گویندگان به میزان 50% از مبلغ کل سفارش می باشد، در صورتی که گوینده فعالیت گویندگی خود را بصورت انحصاری به سایت پلاسینگ محدود نماید شامل معافیت 10 درصدی در پرداخت کارمزد خواهد شد و در نهایت به میزان 40 درصد کارمزد از سفارشات وی کسر خواهد شد .
کارمزد اصلاحیه ها
کارمزد سفارشات اصلاحیه به میزان 10 درصد از مبلغ کل اصلاحیه می باشد.
تبصره 1 : میزان کمیسیون دریافتی از گوینده با توجه به شرایط لحظه ای سایت تعیین گردیده و با تشخیص پلاسینگ امکان کاهش و یا افزایش آن در آینده وجود خواهد داشت .
ماده 8 : تعرفه گذاری
در حالت پایه تعرفه گذاری بر عهده گوینده خواهد بود و پلاسینگ به عنوان ناظر می تواند در این خصوص اعلام نظر نماید، در تعرفه گذاری توسط گوینده می بایست موارد زیر رعایت گردد :
- تعرفه اعلامی گوینده باید با میزان تخصص، سابقه و شهرت گوینده همخوانی داشته باشد.
- تعرفه گوینده نباید بیشتر از تعرفه اعلامی خارج از پلاسینگ (مشتریان حضوری یا دیگر سایت ها) باشد.
- تعرفه گوینده نباید از مقادیر زیر کمتر باشد:
– دقیقه ای : 200.000 تومان
– بالای 10 دقیقه : 150.000 تومان - بروز رسانی تعرفه در بازه های زمانی طولانی بر عهده گوینده می باشد و در صورت عدم بروز رسانی قیمت تا هر زمان گوینده موظف است پروژه ها را با همان تعرفه تحویل دهد و پس از آن می تواند اقدام به بروز رسانی قیمت نماید.
ماده 9 : ارائه تخفیف گوینده
- گوینده می تواند بنابر صلاحدید خود (با توجه به قواعد اعلام شده در صفحه ارائه تخفیف) از 5 درصد تا 99 درصد تخفیف ارائه نماید .
- تعرفه نهایی گوینده پس از تخفیف نباید کمتر از مقدار اعلام شده در ماده 8 باشد.
- تخفیف ارائه شده بر روی کل تعرفه گوینده لحاظ می گردد و کارمزد پلاسینگ از مبلغ نهایی (تخفیف یافته) کسر خواهد شد .
- تخفیف باید واقعی باشد و چنانچه مشاهده گردد گوینده ابتدا تعرفه خود را افزایش داده و پس از آن ارائه تخفیف نموده ، تعرفه توسط پشتیبانی به مبلغ قبل بازگردانده خواهد شد و در آن مدت (مدت ارائه تخفیف) گوینده موظف است با همان میزان تخفیف خدمات ارائه نماید. (مثال : تعرفه گوینده قبل از ارائه تخفیف به ازای هر دقیقه یک میلیون تومان بوده است و گوینده ابتدا تعرفه را به هر دقیقه 1.5 میلیون افزایش داده و پس از آن 50 درصد تخفیف به مدت 7 روز ارائه نموده است ، در این حالت پشتیبان تعرفه را به همان صفحه ای یک میلیون تومان باز می گرداند و گوینده موظف است طی این 7 روز با تعرفه هر دقیقه 500 هزار تومان (50درصد تخفیف) خدمات خود را ارائه نماید.)
- تخفیف ها پس از ارائه امکان حذف و کنسل کردن توسط گوینده را ندارند.
- گوینده می تواند با رعایت فاصله زمانی اعلام شده هر تعدادی کمپین تخفیف (برای آینده) ایجاد نماید.
ممنوعیت ارائه تخفیف خلاف واقع
چنانچه گوینده تعرفه خود را افزایش دهد و تخفیفی بگذارد که نزدیک به همان تعرفه پیش از تخفیف باشد ، بعنوان تخفیف خلاف واقع بحساب می آید.
به عنوان مثال اگر تعرفه گوینده ای به ازای هر دقیقه 700.000 تومان باشد و تعرفه را به 1.000.000 تومان افزایش دهد و 30% تخفیف بگذارد تا مبلغ نهایی همان 700.000 تومان شود، این تخفیف خلاف واقع تشخیص داده شده و تائید نخواهد شد.
ماده 10 : عضویت و کارشناسی
هزینه کارشناسی نمونه کارهای ارسالی گوینده : جهت بررسی نمونه کارهای ارسالی گوینده توسط کارشناس پلاسینگ، گوینده می بایست ابتدا مبلغ 50.000 تومان را در پنل خود شارژ آنلاین نموده و به پشتیبانی اطلاع دهد. این هزینه تنها می بایست یکبار پرداخت گردد و تا چند بار ارسال نمونه کار نیازی به پرداخت مجدد هزینه کارشناسی نیست.امکان عودت هزینه کارشناسی در صورت عدم تائید نمونه کارها وجود ندارد .
هزینه ورودی و فعال سازی پنل گوینده : چنانچه نمونه کارهای گوینده تائید گردد و تمامی مراحل فعال سازی از جمله تصویر آواتار، تعیین تعرفه، بارگذاری نمونه کارها، تکمیل اطلاعات حساب کاربری و … را انجام داده باشد، مبلغ 200.000 تومان بابت هزینه ورودی یکساله را بصورت آنلاین در پنل می بایست شارژ آنلاین بزند و به واحد پشتیبانی واتساپ اطلاع دهد تا هزینه کسر و پنل به سایت انتقال یابد.
هزینه ورودی و فعال سازی مجدد پنل گوینده : چنانچه پنل گوینده به دلایل نظارتی (پس از اخطار های مکرر) و یا به درخواست گوینده به هر دلیلی حذف/غیرفعال شود و پس از مدتی گوینده مجدداً اقدام به ثبت نام در پلاسینگ نماید، ضمن آنکه می بایست تمام مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه ها را مجددا انجام دهد ، هزینه ورودی به 5 برابر مبلغ پایه (1.000.000 تومان) تغییر خواهد نمود.