همه چیز درباره مدیریت پیج اینستاگرام | افزایش مخاطب با کمپین تبلیغاتی
فهرست مطالب
پیجهای فعال اینستاگرام در شرایط کنونی یکی از فضاهای بسیار مناسب برای تبلیغات و فروش مستقیم کالا یا خدمات هستند. از این جهت مدیریت پیج اینستاگرام نیز برای تبدیل نگاه مخاطبین به مشتریان وفادار حائز روز به روز اهمیت پیدا می کند. با این شرایط اینستاگرام، بستری مناسب برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله همه چیز درباره مدیریت پیج اینستاگرام و افزایش مخاطبب، وظایف ادمین، دستمزد ، راهنمایی برای اجرای کمپین و مزایای تبلیغات در اینستاگرام خواهیم داشت.
17 وظیفه اصلی از وظایف مدیریت پیج اینستاگرام
مدیریت پیج اینستاگرام یا ادمین اینستاگرام موظف است که تمام فعالیت هایی که برای بهتر دیده شدن یک صفحه اینستاگرامی و جذب مخاطب به این صفحات انجام می شود؛ را پیگیری نماید. این فعالیت ها شامل ساخت اکانت تا برنامه ریزی استراتژی های تبیلغاتی را دربرمی گیرد. ادمین اینستاگرام طبق اصول و با توجه به الگوریتم های اینستاگرام پیش می رود تا با جذب مخاطب و گسترش صفحه بتواند، پیج کاری را به نتیجه دلخواه برساند. در ادامه 17 وظیفه ادمین اینستاگرام را در حوزه تولید محتوا اینستاگرام، استراتژی تبلیغات و ساخت کمپین تبلیغاتی و غیره باهم مرور می کنیم:
- ساخت تولید محتوا اینستاگرام مناسب در پیج
- یادگیری اصول بازاریابی و فروش
- طراحی پروفایل و بیوی مناسب
- افزایش تعداد فالوور پیج
- قرار دادن منظم پست و استوری در پیج | محتوا سازی حرفه ای
- یادگیری روشهای مناسب برای تبلیغات در پیج اینستاگرام
- استفاده از هشتک های مرتبط با حوزه فعالیت و ترندهای روز
- حذف کامنتهای نامناسب و یا نامرتبط
- مهارت و دانش ارتباط مناسب با مشتری
- ایجاد بستر تعامل مناسب با کاربران و پاسخ به کامنت و تعامل های مخاطبین صفحه
- تولید محتوا متنی هدفمند در کپشن برای جلب نظر کاربر در پست اینستاگرام
- تسلط نسبی به زبان انگلیسی
- افزایش میزان لایک و کامنت پستها
- استفاده از خلاقیت و نوآوری در محتوا سازی پیج
- تغییر پسورد و افزایش امنیت پیج جهت جلوگیری از هک شدن پیج
- خلاقیت در تولید محتوا برای اینستاگرام و کار با نرم افزارهای گرافیکی
- روحیه کار تیمی و انتقاد پذیری بالا
درآمد و حقوق ادمین اینستاگرام در سال 1403 چقدر است؟
حقوق ادمین اینستاگرام عدد ثابتی نیست و بسته به عوامل گوناگونی مشخص می گردد. ادمین اینستاگرام بسته به تخصص، دانش بازاریابی و آشنایی به نرم افزارهای گرافیکی دریافتی متفاوتی دارد.
1. حقوق زیر 10 میلیون تومان(ادمین اینستاگرام)
در این دسته از افراد وظایف کاری سبک تری وجود دارد و اصولا پیج شرکت ها یا کسب وکارهای کوچک را مدیریت می کنند. وظایف ادمین (مثلاً انتشار محتوا، تعامل با مخاطبان، ثبت سفارشها و گزارشدهی به کارفرما) را بر عهده دارند، بازه حقوقی بین 2.5 تا 9 میلیون برای این افراد در نظر گرفته می شود.
2. حقوق بین 9 تا 15 میلیون تومان(مدیریت پیج اینستاگرام)
ادمینهایی که در این بازه درآمدی حضور دارند از مهارت بالایی در تولید انواع محتواهای باکیفیت و جذاب برخوردارند. عکاسی تبلیغاتی، فیلم برداری برای ساخت تیزر تبلیغاتی، تولید محتوا برای اینستاگرام در حوزه ادیت، تدوین ویدیو و طراحی بنر اینستاگرامی را به خوبی انجام می دهند. البته ادمین های اینستاگرام که کار در حوزه تبلیغات، برنامهریزی، بازاریابی و مشاوره هم حضور دارند؛ حقوق بالایی دریافت می کنند.
3. حقوق 15 میلیون تومان و بالاتر (کارشناس پیج اینستاگرام)
در این بازه درآمدی، ادمینهای همهفن حریف هستند. مدیریت پیج های اینستاگرام را با دانش بازاریابی و فروش آنلاین پیش می برند. علاوه بر اینستاگرام، مشاوری برای سایر پلتفرمهای اینترنتی یک کارفرما نیز حضور دارند. به عبارتی دیگر، این ادمینها باید دانش بالایی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. درآمد ادمینهای همهفن حریف با مشاورههای حرفهای به پیجهای بزرگ، به درآمد 30 میلیون تومانی هم رسیدهاند.
اجرای کمپین در اینستاگرام و رسیدن به درآمد بیشتر
معمولا محتواهای روزانه یا BAU که محتوای روزانه و معمولی روزمره است با هدف نگهداری مخاطبین، برندسازی، افزایش مخاطب منتشر می گردد. در مقابل، کمپین اینستاگرام (Instagram campaign) مانند پستهای BAU روزانه نیستند و در یک بازه زمانی انجام خاص با استراتژی هدفمند یا هدف مشخص طراحی می گردد. کمپین تبلیغاتی ، به مجموعهای از فعالیتهای برنامه ریزی شده مختلف اما همسو با هم که برای رسیدن به یک هدف مشخص می گویند.
در اینستاگرام نیز با تبلیغات به هدفتان (فروش، برند سازی، افزایش فالوور) به راحتی دست پیدا می کنید، باید فعالیتهای برنامهریزی شدهای را انجام بدهید تا به همان چیزی که می خواهید دست بیابید.
برخلاف روش تبلیغات معمول و انتشار پستهای روزانه، نتایج کمپینها قابل اندازه گیری خواهند بود. در واقع نتیجه کمپین در اینستاگرام ملموستر و در مدت زمانی که اجرا میشود، میتوان نتایج خاصی را مشاهده نماید.
مزایای تبلیغات در اینستاگرام + افزایش بازدهی = فروش بیشتر
بنظر شما چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ با توجه به رشد کسب و کارها و افزایش تعداد رقبا، شناخته شدن شما در بازار کار اصلا کار راحتی نخواهد بود. شما اگر بهترین محصولات یا خدمات را به بهترین قیمت و کیفیت نیز در دسترس کاربران قرار بدهید تا زمانی که دیده نشوید؛ مشتری ندارید!
از جهت دیگر نیز اینستاگرام به عنوان پرجمعیتترین شبکه یا رسانه اجتماعی در دسترس کاربران قرار دارد این فرصت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد که کسب وکارتان را به خوبی معرفی نمایید.
فراموش نکنید در میان 40 میلیون کاربر ایران، حتما افراد زیادی هستند که به محصولات و خدماتتان نیاز دارند.
مزایای تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
تبلیغات در اینستاگرام نه تنها به شناختهشدن برند کمک زیادی میکند، بلکه مزیتهای متعددی دارد که شامل:
- داشتن مخاطبان میلیونی
- کسب اطلاع از عملکرد رقبا
- همکاری با سایر برندها و اینفلوئنسرها
- تبلیغات با هزینه کم
- عدم نیاز به مجوز
نتیجه گیری
مدیریت پیج اینستاگرام برای گسترش کسب وکارهایی که فعالیت زیادی را در این فضای رسانه ای دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینستاگرام از پلتفرم هایی است که امروزه کاربرین فعال زیادی را به خود جذب می کند و توانسته است که محبوبیت زیادی را در میان رقبا بدست بیاورید.
حتی برندهای بزرگ در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیز به قدرت اینستاگرام نیاز دارند. حضور در اینستاگرام باعث جذب مخاطب ،افزایش مشتری و رواج کسب و کار اینترنتی است. در کنار تمام مزایای پیج اینستاگرام باید در نظر داشته باشید که اینکار اصلا ساده نیست و برای کسب حداکثر بازدهی طبق اصول خاصی باید پیش بروید. تمام این موارد اهمیت حضور ادمین اینستاگرام حرفه ای را پر رنگ تر می کند.
دیدگاهتان را بنویسید