8 اصل تبلیغات بیلبوردی موثر برای کسب و کارها ( سال 1403)
فرقی ندارد زمانی که شما با ماشین در مسیر باشید یا پای پیاده بخواهید یک مسیری را طی نمایید. در هر صورت ممکن است که بیرون از خانه حداقل چند بیلبورد تبلیغاتی مشاهده نمایید و شاید تنها بعضی از آنها برای شما جذاب باشند. بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۲۳، ۴۹٪ از مشتریان بزرگسالان بیش از سال گذشته به طراحی بنر بیلبورد توجه داشته اند. تبلیغات از طریق بیلبورد به معنای جذب مشتری با کمک طراحی بنر خلاقانه با سایر بزرگ بر روی بیلبورد هاست که باید در کمتر از 5 ثانیه مخاطب را جذب نماید.
طراحی بیلبورد حرفه ای در دسته طراحی گرافیکی تبلیغات محیطی و داینامیک است که باید در زمان بسیار کم در انتقال پیام به مخاطب موفق عمل کند. طراحی بنر بیلبورد خلاقانه باید با فونت خوانا و چاپ بزرگ به دور از هر گونه پیچیدگی بتواند در کمترین زمان ممکن اطلاعات را منتقل کند. سفارش طراحی بیلبورد یکی از استراتژی های اصلی و عالی برای افزایش برندینگ است.
بیلبورد تبلیغاتی چیست؟
بیلبوردهای تبلیغاتی یا بیلبورد شهری (یلبورد یا تابلوی تبلیغات یا آگهینما ) یکی از تبلیغات محیطی – خارجی است که برای برندینگ و ماندگاری نام برند در ذهن مخاطبین مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی بیلبورد تبلیغاتی اولین استراتژی شاید اولین روش تبلیغاتی مدنظر برندهای بزرگ نباشد، اما روشی تاثیرگذار برای معرفی و جذب مخاطب بیشتر است.
نمونه بیلبوردهای تبلیغاتی بستری می سازد که در زمان بسیار کم، ذهن مخاطبین و افراد را درگیر شما کند و به مانند یک قلاب فروش بیشتر را به همراه داشته باشد. اصولا در برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی از بیلبوردها و مزایای آن به دفعات نام برده می شود. تابلوی تبلیغات (بیلبورد) بسته هدف و بودجه تبلیغاتی کسب وکارتان می تواند در جاهای مختلف با اهداف تبلیغاتی متعدد نصب شود اما به طور کلی از بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراهها و خیابانها و اماکن پرتردد و پر رفت و آمد کمک گرفته می شود. نحوه طراحی بیلبورد تبلیغاتی و چاپ بیلبورد نکات مهمی است که باید به صورت جدی برای آن برنامه ریزی شود.
طراحی بیلبورد تبلیغاتی برای تمام برند مناسب است؟
در هر کمپین تبلیغاتی، کسب و کارهایی که به دنبال بیشترین دیده شدن و جلب توجه مخاطبان هستند، اگر بودجه مناسبی داشته باشند، معمولاً طراحی بیلبورد را انتخاب می کنند. زمانی که بودجه کافی برای تبلیغات ویدئویی، مانند تیزر تبلیغاتی تلویزیونی ندارید، تبلیغات بیلبوردی یکی از بهترین راه ها برای آگاه کردن مردم یک شهر یا منطقه از حضور برند شماست. آگاهی از برند به زبان ساده یعنی اینکه مخاطبان و مشتریان از وجود کسب و کار شما مطلع شوند و با تکرار نام برند، در ذهن آنها ماندگار شوید. طراحی بنر بیلبورد و رعایت اصول طراحی بیلبورد می تواند تأثیر بزرگی بر میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی شما بگذارد. بیلبوردها بهویژه برای کسب و کارهای زیر مفید هستند:- خرده فروشی ها مانند فروشگاه های زنجیره ای رفاه، افق کوروش و هفت.
- رستوران ها و کافه ها که به دنبال جذب مشتری محلی هستند.
- آژانس های املاک برای جذب مشتریان جدید.
- بانک ها و موسسات مالی، از جمله کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گذاری.
- خدمات درمانی و زیبایی، مانند کلینیک های پزشکی و سالن های زیبایی.
- کسب و کار های مرتبط با خانه، مانند شرکت های ساخت و ساز، سیستم های سرمایش و گرمایش.
- باشگاه های ورزشی و خدمات ورزشی.
- موسسات آموزشی که به دنبال جذب دانشآموزان و دانشجویان هستند.
- فروشگاه ها و خدمات آنلاین مانند دیجی کالا و علی بابا. این روش تبلیغاتی به شما کمک می کند تا در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبان قرار بگیرید، چه هدف شما جلب مشتریان محلی باشد، چه تبلیغ بهصورت گسترده در سطح شهر.
هزینه تبلیغات بیلبوردی چقدر است؟
قیمت و تعرفه بیلبورد شهری تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی دارد که در شهرهای بزرگ از 150 میلیون تومان تا 5 میلیارد در ماه قیمت اجاره بیلبورد تبلیغاتی متغیر است. البته عوامل زیر هم در کم یا زیاد شدن قیمت بیلبوردها تاثیرگذارند:- مکان و موقعیت بیلبورد
- متراژ و اندازه بیلبورد
- ترافیک و ایمپرشن بنر شهری
- ویژگیهای جمعیتی و منطقه ای محل نصب بنر شهری
- امکانات جانبی همراه طراحی بیلبورد شهری
آیا تبلیغات از طریق طراحی بنر شهری برای کسب و کارها مؤثر است؟
پاسخ روشن است: بله، طراحی بنر شهری می تواند تأثیر بسیار زیادی بر موفقیت کسب و کار شما داشته باشد، اما تنها به شرطی که برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. یک کمپین تبلیغاتی موفق شامل ترکیبی از روش های مختلف تبلیغات است؛ مانند موشن گرافیک، استوری موشن، تیزر تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی و رسانه ها، همچنین طراحی کاتالوگ، بنر سایت و بنر شهری برای تبلیغات فیزیکی. زمانی که این عناصر در یک بازه زمانی مشخص و بهصورت هماهنگ اجرا شوند، بیشترین تأثیر را خواهند داشت. برای طراحی بیلبورد یا بنر شهری، باید محل نصب آن را به دقت انتخاب کنید تا با نوع کسب و کار شما متناسب باشد. انتخاب مکان مناسب می تواند نتیجه نهایی را به طور چشمگیری بهبود ببخشد و توجه مخاطبان بسیاری را به سمت شما جلب کند. در واقع، اجرای صحیح اصول طراحی بیلبورد و نصب آن در مکان های استراتژیک، باعث رونق کسب و کار و افزایش مشتریان می شود. با استفاده از طراحی بنر بیلبورد و رعایت نکات مهم در طراحی بیلبورد، شما می توانید به طور مؤثر برند خود را معرفی کرده و کسب و کار خود را به سطح جدیدی از موفقیت برسانید.چگونه در 8 قدم، تبلیغات بیلبوردی موفق داشته باشیم؟
برای اینکه تبلیغات بنر شهری نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشد، باید اصول را جدی بگیرید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
ساده و مشخص باشد
طبیعی است که رانندهها و عابران پیاده، خیلی سریع از کنار بیلبوردها رد می شوند و زمان زیادی برای خواندن یک بنر تبلیغاتی ندارد . طراحی بنر شهری شما در عین کوتاهی متن، پیام تبلیغ را به واضحترین و سادهترین حالت ممکن، اعلام نماید. البته نباید سادگی زیاد بیلبورد باعث گردد که فهم و شیوایی متن را درک کند.
به محل بیلبورد توجه بیشتری کنید.
بیلبورد تبلیغاتی را جای نصب نمایید که سرعت دیدن و خواندن در کمتر از 5 ثانیه را میسر سازد. سعی کنید در کنار درختان و یا ساختمان های بلند با ارتفاع خیلی بالا محل خوبی برای نصب بیلبورد نمی باشد.
از فضای اطراف بیلبورد کمک بگیرید.
برای اینکه کمی خلاقیت را چاشنی بیلبورد کنید، المان و عناصر محیط اطراف بیلبورد برای القای حس تبلیغاتی خود کمک بگیرید. مانند تبلیغات کوکاکولا که بر روی ساختمان قدیمی نصب شده است.
به عناصر بصری بیشتر از متن توجه کنید.
تصاویر خیلی بیشتر از نوشتهها نظر مردم را جلب خود می کنند. تجزیه و تحلیل کلمات در زمان رانندگی سخت خواهد بود اما یک تصویر خلاقانه نظر مخاطب را به خوبی جلب کند. حضور تصاویر باکیفیت و جذاب در کنار و رنگها و اشکال، حداکثر استفاده را از فضای تبلیغاتی برایتان میسر می کند و این موضئع شانس دیدهشدن را بالا میبرد.
مخاطبین شما را به خاطر بسپارد.
متفاوت بودن باعث ماندگاری است. یک متن قوی یا پیام هوشمندانه مخاطب را به فکر می برد و با استفاده از تکنیک های بازاریابی احساسی سعی کنید علاقه برند را بیشتر میبرد.
سایز و فونت متن بیلبورد را جدی بگیرید.
برای جلب توجه مخاطب، باید از فونتهایی در زمان طراحی بنر کمک بگیرید که از فاصله دور نیز قابل خواندن باشند. فونتهای کوچک و باریک و نستعلیق و غیره در بیلبوردها گزینه مناسبی نیستند! بهتر است که از فونتهای بزرگ، بولد و خوانا در پسزمینهای با رنگ متضاد برای دیده شدن کمک بگیرید. البته برای انتخاب رنگ باید محیط اطراف بیلبورد نیز دقت کنید تا طرح نهایی شما به چشم بیاید.
به یک بیلبورد اکتفا نکنید!
برای اینکه نتیجه مورد نظرتان را از تبلیغات بیلبوردی کسب نمایید باید کمپین تبلیغاتی شما چند بیلبورد همزمان در شهر اکران نماید.
به سایز لوگو توجه نمایید.
تناسب بین لوگوی برند با سایر عناصر بیلبورد موضوع مهمی است که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد. لوگوی شما باید به گونه ای باشد که هم به خوبی دیده شود و هم به قدری بزرگ نباشد که توجه بیننده را از عنصر اصلی تبلیغ دور نماید.
نتیجه گیری
در این مقاله راجع به تبلیغات بیلبوردی، هزینه تبلیغات بنری، انتخاب محل بیلبورد و 8 اصل مهم در بازدهی بهتر تبلیغات بنر شهری صحبت کردیم. تبلیغات بنری روشی نوین، برای شناختهشدن و گسترش آگاهی از برند در کوتاهمدت، کماکان یکی از بهترین روش ها خواهد بود. باز هم شما هستید که تصمیم می گیرید که آیا از تبلیغات محیطی استفاده کنید یا خیر!
دیدگاهتان را بنویسید