آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال | پرده سبز
آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال چگونه میباشد؟ تبلیغات، یکی از ارکان جدانشدنی کسب و کارها از قدیم تا به امروز بوده است. قدرت اصلی تبلیغات، رساندن پیام و هدف شما به افراد موردنظرتان می باشد. آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال، بدون توجه به مرزهای جغرافیای این توانایی را دارد که محصول یا خدمات شما را در هر گوشه و کنار دنیا به زبان منحصربه فردی، عرضه کند. در نتیجه باید گفت این روزها رقابت اصلی کسب و کارها بر سر تبلیغات است!
به بیان دیگر، شما کالای باکیفیتی را تولید کرده اید؛ اما اگر کسی از ویژگی های منحصربه فردش مطلع نباشد، برای خرید پیش قدم می شود؟ مطمئناً خیر! تبلیغات برندتان را به فروش و برندسازی نزدیک می کند. هر چه بیشتر بر روی تبلیغات اصولی سرمایه گذاری کنید، نتیجه آن را در فروش بیشتر حس می کنید.
به طور حتم تیزر تبلیغاتی زیادی را در شبکه های اجتماعی یا تلویزیون مشاهده کرده اید که باقدرت جذابیت و خلاقیت توانسته اند در میان مردم محبوبیت بسیار بالایی را برای خود به دست بیاورند. تیزر موشن رئال با شاخه های متعددی چون تیزر تبلیغاتی محصول، تیزر تبلیغاتی موزیکال و تیزر تبلیغاتی صنعتی از شاخه های محبوب تبلیغات ویدیوی می باشند که این روزها بسیار مورد توجه مشاغل و کسب و کارها قرار گرفته است. در این مقاله به آموزش تیزر موشن رئال می پردازیم تا درک بهتری را از فیلم برداری و لوکیشن در زمان فیلم برداری تیزر تبلیغاتی به دست بیاورید.
تیزر موشن رئال چیست؟
تیزر موشن رئال، یکی از پرکاربردترین سبک های تیزر تبلیغاتی است که در جذب مخاطب قدرتمند عمل می کند. مشخصه اصلی تیزر موشن رئال ایجاد حس هم زاد پنداری برای مخاطب است و از آنجاییکه تمام عناصر تصویربرداری واقعی هستند؛ حس نزدیکی خوبی را برای مخاطب به همراه دارد. البته در کنار تصویربرداری از عناصر واقعی، ترکیب قدرت تدوین و افکت های جذاب سینمایی، نتیجه نهایی را بسیار چشم نواز و خاص نمایش می دهد.
اصول اولیه و کلیدی ساخت تیزر رئال، نگارش سناریو و برنامه ریزی مشخص است. در گام بعدی تیم فیلم برداری و بازیگران، با چیدن ارکان صحنه، فیلم برداری را کلید می زنند. در آخر نیز تدوینگر متخصص، به تدوین ویدیو و اضافه کردن جذابیت های گرافیکی و افکت های خاص به ویدیو می پردازد.
به بیان دیگر، تیزر تبلیغاتی موشن رئال نمایش مجموعه ای از تبلیغات واقعی و نمایشی در رسانه های اجتماعی چون تلویزیون و یا فضای مجازی است که به معرفی محصول یا خدمات توسط کاراکتر واقعی صورت می پذیرد.
نکته حائز اهمیت دررابطه با کیفیت و میزان تأثیرگذاری تیزر موشن رئال بر مخاطبان و مشتریان به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل:
- کیفیت تولید تیزر تبلیغاتی؛
- انتخاب بازیگر مناسب؛
- کیفیت تدوین و اضافه کردن افکت های سینمایی
- نحوه کار و کارگردانی تیزر رئال، همگی در نتیجه نهایی تأثیرگذار هستند.
گام به گام تا آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال
ساخت تیزر تبلیغاتی رئال در سه مرحله اصلی پیش می رود:
پیش از تولید، تولید و پس از تولید
برای به دست آوردن خروجی مناسب، هر یک از این مراحل اصول و برنامه های ویژه خود را طلب می کنند. البته جدای از موارد یاد شده، برخی اصول نیز مشترک است که باید رعایت شود. تیزر تبلیغاتی موشن رئال در صورتی به نتیجه دلخواه می رسد و آثار مثبتی برای مخاطب شما به همراه دارد که هدف خاص آن را شناسایی کنید. پس از اینکه هدف ساخت تیزر موشن رئال را کشف کردید، متناسب با نیاز و خواسته مخاطبان، تبلیغات خود را باکیفیت بالا انجام دهید تا در جلب نظر مخاطبان موفق باشید.
6 گام تا ساخت تیزر رئال
تیزر موشن رئال باقدرت جذب نگاه مخاطب و جذابیت بصری زیاد در لیست تأثیرگذارترین سبک تبلیغات در نگاه مخاطبین قرار گرفته است. از این رو بسیاری از مشاغل به دنبال تبلیغات با این سبک از ویدیوهای جذاب هستند تا در مدت زمان در بین مخاطبین بسیاری دیده شوند.
نکات مهم ساخت تیزر موشن رئال کاربرپسند:
- شناخت اهداف و نیازهای مشتریان و مخاطبان و ایده پردازی خلاقانه و متفکرانه
- نوشتن سناریو گویا و اطلاع رسانی درست به آن
- کمک گرفتن از افراد مجرب و حرفه ای در پشت صحنه مانند کارگردان، تصویربردار، طراح صحنه و لباس، صدابردار
- توجه به آیتم های صحنه و چیدمان صحنه
- ساخت موسیقی مناسب با محتوا تیزر تبلیغاتی
- حضور تیم طراحی و تدوین حرفه ای
شاید برای شما سؤال شده باشد که فیلم برداری تیزر موشن رئال چگونه است؟ اصولاً فیلم برداری تیزر تبلیغاتی به دو دسته فیلم برداری بر روی پرده سبز و فیلم برداری با دکور انتخابی دسته بندی می شود. اینکه شما کدام یک از این دو نمونه را انتخاب کنید و تفاوت بین این دو سبک فیلم برداری در چیست را در ادامه باهم مرور خواهیم کرد.
فیلم برداری تیزر رئال بر روی پرده سبز
کروماتی یا پرده سبز یک قابلیت جلوه ویژه است که اصولاً در فیلم برداری و عکس برداری و ساخت تیزر خارق العاده و تخیلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از قابلیت های اساسی پرده سبز، امکان قراردادن دو فیلم یا دو عکس بر روی یکدیگر و یا حذف پرده سبز و انتخاب بک گراند انتخابی در نرم افزار افترا فکت می توان اشاره کرد. در ادامه در رابطه با ساخت تیزر به کمک پرده سبز یا همان پرده کروماکی صحبت خواهیم کرد:
پرده سبز یا کروماکی چیست؟
پرده کروماکی، پارچه ای پنبه حالت است که با رنگ سبز معروف آن را می شناسید. اصولا پرده سبز پس زمینه ساخت جلوه های ویژه در تیزر تبلیغاتی و فیلم های اکشن و سرگرمی می باشد. بازیگر تیزر رئال یا موشن رئال در جلوی پرده سبز، ضبط را آغاز می کند. کار اصلی پس از فیلم برداری و زمان تدوین و برش پرده کروماکی و البته پیاده سازی افکت های ویژه برای حرفه ای و طبیعی تر شدن کار می باشد.
ساخت تیزر موشن رئال پرده سبز
ساخت تیزر موشن رئال جذاب و مخاطب پسند نیازمند توجه به کیفیت خروجی و حضور جلوه های ویژه خاص است. با فیلم برداری تیزر تبلیغاتی به کمک پرده سبز این امکان برای شما فراهم می گردد که در زمان تدوین هر دکور یا جلوه های ویژه ای را با حذف پرده سبز در تیزر موشن رئال جانمایی کنید. حضور پرده سبز و تدوین حرفه ای یعنی همان چیزی که منتظرش بودید!
مزایای کروماکی یا پرده سبز چیست؟
- عکاسان و فیلم برداران برای ایجاد فضای جلوه های ویژه خارق العاده و اجرای ایده ها و خلاقیت از پرده سبز کمک می گیرند.
- صرفه جویی در فضا به علت لوکیشن کوچک
- صرفه جویی در زمان و سرعت فیلم برداری بیشتر
- بدون پرده سبز دسترسی به بعضی لوکیشن ها سخت و غیرممکن است؛ اما به کمک کروماکی تمام ایده ها پیاده خواهد شد.
به نظر شما صفحه سبز چگونه حذف می شود و تا یک تیزر موشن رئال جذاب داشته باشیم؟ عملکرد کروماکی یک تکنیک است که در نرم افزار های ویرایش ویدیو به کمک افترافکت به صورت دیجیتالی رنگ پشت سر بازیگر را حذف می کند و با جایگزینی آن، با یک تصویر ثابت و یا یک ویدیو، یک محتوای جدید برای شما فراهم خواهد می شود.
فیلم برداری تیزر رئال با دکور انتخابی
شاید نیاز باشد که برای فیلم برداری تیزر تبلیغاتی رئال از یک بگ گراند یا لوکیشن خاص بهره ببرید. لوکیشن های فیلم برداری مختلفی برای ساخت تیزر تبلیغاتی وجود دارد، که نسبت به بودجه و سناریو شما متفاوت هستند.
همان طور که می دانید هر تیزر تبلیغاتی رئال بسته به اینکه چه حد تبلیغاتی یا چه سبک محتوایی دارد، باید چیدمان لوکیشن فیلم برداری خاص خودش را داشته باشد. یکی از آیتم های مهم فیلم برداری تیزر رئال، دکور و دیزاین صحنه در زمان ضبط ویدیوها است. این دکور باید هر چند مدت یک بار تغییر کند تا کاربران از ظاهر تکراری آن خسته نشوند و برای آن ها جذابیت و تازگی به همراه داشته باشد.
چگونه یک پس زمینه خوب انتخاب کنیم؟
انتخاب یک پس زمینه متناسب باهدف تبلیغاتی شما، برای ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای انتخاب یک محیط مناسب برای فیلم برداری تیزر رئال، به کمک یک پرده سبز و چیدمان دکور مناسب، فضای متناسب خلق نمایید.
نتیجه گیری
در مجموع، تیزرهای تبلیغاتی موشن رئال به عنوان یکی از موثرترین روش های تبلیغات در جذب مخاطبان شناخته می شوند. این نوع تیزرها با استفاده از عناصر واقعی و افکت های سینمایی، حس هم زادپنداری و نزدیکی را برای بیننده ایجاد می کنند. کیفیت تولید، انتخاب بازیگر مناسب و کارگردانی حرفه ای از عوامل کلیدی در موفقیت این تیزرها محسوب می شوند.
ساخت تیزرهای موشن رئال به سه مرحله اصلی تقسیم می شود: پیش از تولید، تولید و پس از تولید. هر مرحله نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای حرفه ای است تا نتیجه نهایی چشم نواز و تاثیرگذار باشد. استفاده از پرده سبز یا دکور انتخابی به عنوان پس زمینه، بستگی به نیاز و بودجه پروژه دارد و هر کدام از این روش ها مزایا و چالش های خاص خود را دارند.
در نهایت، موفقیت در ساخت تیزرهای موشن رئال به شناسایی دقیق اهداف و نیازهای مخاطبان بستگی دارد. ایده پردازی خلاقانه، نگارش سناریوی گویا و استفاده از تیم های حرفه ای در تمام مراحل تولید از ضروریات این فرآیند است. توجه به جزئیات و خلق محتوای با کیفیت، کلید جلب نظر مخاطبان و افزایش فروش و برند سازی موثر است.
سوالات متداول
بیشترین سوالاتی که پرسیده شده
ساخت تیزر موشن رئال به سه مرحله اصلی تقسیم می شود: پیش از تولید، تولید و پس از تولید. در مرحله پیش از تولید، نگارش سناریو و برنامهریزی انجام میشود. در مرحله تولید، فیلمبرداری با حضور تیم حرفهای و بازیگران صورت میگیرد. در نهایت، در مرحله پس از تولید، تدوین و اضافه کردن افکتهای گرافیکی و سینمایی انجام میشود تا تیزر نهایی آماده پخش و تبلیغات گردد.
دیدگاهتان را بنویسید