آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال | پرده سبز
تبلیغات، یکی از ارکان جدانشدنی کسبوکارها از قدیم تا به امروز بوده است. قدرت اصلی تبلیغات، رساندن پیام و هدف شما به افراد موردنظرتان میباشد. آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال، بدون توجه به مرزهای جغرافیای این توانایی را دارد که محصول یا خدمات شما را در هر گوشهوکنار دنیا به زبان منحصربهفردی، عرضه کند. در نتیجه باید گفت این روزها رقابت اصلی کسبوکارها بر سر تبلیغات است!
به بیان دیگر، شما کالای باکیفیتی را تولید کردهاید؛ اما اگر کسی از ویژگیهای منحصربهفردش مطلع نباشد، برای خرید پیشقدم میشود؟ مطمئناً خیر! تبلیغات برندتان را به فروش و برندسازی نزدیک میکند. هر چه بیشتر بر روی تبلیغات اصولی سرمایهگذاری کنید، نتیجه آن را در فروش بیشتر حس میکنید.
به طور حتم تیزر تبلیغاتی زیادی را در شبکههای اجتماعی یا تلویزیون مشاهده کردهاید که باقدرت جذابیت و خلاقیت توانستهاند در میان مردم محبوبیت بسیار بالایی را برای خود به دست بیاورند. تیزر موشن رئال با شاخههای متعددی چون تیزر محصول، تیزر موزیکال و تیزر صنعتی از شاخههای محبوب تبلیغات ویدئوی میباشند که این روزها بسیار موردتوجه مشاغل و کسبوکارها قرار گرفته است. در این مقاله به آموزش تیزر موشن رئال میپردازیم تا درک بهتری را از فیلمبرداری و لوکیشن در زمان فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی به دست بیاورید.
تیزر موشن رئال چیست؟
تیزر موشن رئال، یکی از پرکاربردترین سبکهای تیزر تبلیغاتی است که در جذب مخاطب قدرتمند عمل میکند. مشخصه اصلی تیزر موشن رئال ایجاد حس همزاد پنداری برای مخاطب است و ازآنجاییکه تمام عناصر تصویربرداری واقعی هستند؛ حس نزدیکی خوبی را برای مخاطب به همراه دارد. البته در کنار تصویربرداری از عناصر واقعی، ترکیب قدرت تدوین و افکتهای جذاب سینمایی، نتیجه نهایی را بسیار چشمنواز و خاص نمایش میدهد.
اصول اولیه و کلیدی ساخت تیزر رئال، نگارش سناریو و برنامهریزی مشخص است. در گام بعدی تیم فیلمبرداری و بازیگران، با چیدن ارکان صحنه، فیلمبرداری را کلید میزنند. در آخر نیز تدوینگر متخصص، به تدوین ویدئو و اضافهکردن جذابیتهای گرافیکی و افکتهای خاص به ویدئو میپردازد.
به بیان دیگر، تیزر تبلیغاتی موشن رئال نمایش مجموعهای از تبلیغات واقعی و نمایشی در رسانههای اجتماعی چون تلویزیون و یا فضای مجازی است که به معرفی محصول یا خدمات توسط کاراکتر واقعی صورت میپذیرد.
نکته حائز اهمیت دررابطهبا کیفیت و میزان تأثیرگذاری تیزر موشن رئال بر مخاطبان و مشتریان به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل:
- کیفیت تولید تیزر تبلیغاتی؛
- انتخاب بازیگر مناسب؛
- کیفیت تدوین و اضافهکردن افکتهای سینمایی
- نحوه کار و کارگردانی تیزر رئال، همگی در نتیجه نهایی تأثیرگذار هستند.
گامبهگام تا آموزش فیلم برداری تیزر موشن رئال
ساخت تیزر تبلیغاتی رئال در سه مرحله اصلی پیش میرود:
پیش از تولید، تولید و پس از تولید
برای بهدستآوردن خروجی مناسب، هر یک از این مراحل اصول و برنامههای ویژة خود را طلب میکنند. البته جدای از موارد یاد شده، برخی اصول نیز مشترک است که باید رعایت شود. تیزر تبلیغاتی موشن رئال در صورتی به نتیجه دلخواه میرسد و آثار مثبتی برای مخاطب شما به همراه دارد که هدف خاص آن را شناسایی کنید. پس از اینکه هدف ساخت تیزر موشن رئال را کشف کردید، متناسب با نیاز و خواسته مخاطبان، تبلیغات خود را باکیفیت بالا انجام دهید تا در جلب نظر مخاطبان موفق باشید.
6 گام تا ساخت تیزر رئال
تیزر موشن رئال باقدرت جذب نگاه مخاطب و جذابیت بصری زیاد در لیست تأثیرگذارترین سبک تبلیغات در نگاه مخاطبین قرار گرفته است. ازاینرو بسیاری از مشاغل به دنبال تبلیغات با این سبک از ویدئوهای جذاب هستند تا در مدتزمان در بین مخاطبین بسیاری دیده شوند.
نکات مهم ساخت تیزر موشن رئال کاربرپسند:
- شناخت اهداف و نیازهای مشتریان و مخاطبان و ایدهپردازی خلاقانه و متفکرانه
- نوشتن سناریو گویا و اطلاعرسانی درست به آن
- کمکگرفتن از افراد مجرب و حرفهای در پشتصحنه مانند کارگردان، تصویربردار، طراح صحنه و لباس، صدابردار
- توجه به آیتمهای صحنه و چیدمان صحنه
- ساخت موسیقی مناسب بامحتوا تیزر تبلیغاتی
- حضور تیم طراحی و تدوین حرفهای
شاید برای شما سؤال شده باشد که فیلمبرداری تیزر موشن رئال چگونه است؟ اصولاً فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی به دودسته فیلمبرداری بر روی پرده سبز و فیلمبرداری با دکور انتخابی دستهبندی میشود. اینکه شما کدام یک از این دو نمونه را انتخاب کنید و تفاوت بین این دو سبک فیلمبرداری در چیست را در ادامه باهم مرور خواهیم کرد.
فیلمبرداری تیزر رئال بر روی پرده سبز
کروماتی یا پرده سبز یک قابلیت جلوه ویژه است که اصولاً در فیلمبرداری و عکسبرداری و ساخت تیزر خارقالعاده و تخیلی بسیار مورداستفاده قرار میگیرد. از قابلیتهای اساسی پرده سبز، امکان قراردادن دو فیلم یا دو عکس بر روی یکدیگر و یا حذف پرده سبز و انتخاب بکگراند انتخابی در نرمافزار افترا فکت میتوان اشاره کرد. در ادامه در رابطه با ساخت تیزر به کمک پرده سبز یا همان پرده کروماکی صحبت خواهیم کرد:
پرده سبز یا کروماکی چیست؟
پرده کروماکی، پارچهای پنبه حالت است که با رنگ سبز معروف آن را میشناسید. اصولا پرده سبز پسزمینه ساخت جلوههای ویژه در تیزر تبلیغاتی و فیلمهای اکشن و سرگرمی میباشد. بازیگر تیزر رئال یا موشن رئال در جلوی پرده سبز، ضبط را آغاز میکند. کار اصلی پس از فیلمبرداری و زمان تدوین و برش پرده کروماکی و البته پیادهسازی افکتهای ویژه برای حرفهای و طبیعیتر شدن کار میباشد.
ساخت تیزر موشن رئال پرده سبز
ساخت تیزر موشن رئال جذاب و مخاطبپسند نیازمند توجه به کیفیت خروجی و حضور جلوههای ویژه خاص است. با فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی به کمک پرده سبز این امکان برای شما فراهم میگردد که در زمان تدوین هر دکور یا جلوههای ویژهای را با حذف پرده سبز در تیزر موشن رئال جانمایی کنید. حضور پرده سبز و تدوین حرفهای یعنی همان چیزی که منتظرش بودید!

مزایای کروماکی یا پرده سبز چیست؟
- عکاسان و فیلمبرداران برای ایجاد فضای جلوههای ویژه خارقالعاده و اجرای ایدهها و خلاقیت از پرده سبز کمک میگیرند.
- صرفهجویی در فضا به علت لوکیشن کوچک
- صرفهجویی در زمان و سرعت فیلمبرداری بیشتر
- بدون پرده سبز دسترسی به بعضی لوکیشنها سخت و غیرممکن است؛ اما به کمک کروماکی تمام ایدهها پیاده خواهد شد.
به نظر شما صفحه سبز چگونه حذف میشود و تا یک تیزر موشن رئال جذاب داشته باشیم؟ عملکرد کروماکی یک تکنیک است که در نرمافزارهای ویرایش ویدئو به کمک افترافکت بهصورت دیجیتالی رنگ پشت سر بازیگر را حذف میکند و با جایگزینی آن، با یک تصویر ثابت و یا یک ویدئو، یک محتوای جدید برای شما فراهم خواهد میشود.
فیلمبرداری تیزر رئال با دکور انتخابی
شاید نیاز باشد که برای فیلمبرداری یک تیزر تبلیغاتی رئال از یک بگ گراند یا لوکیشن خاص بهره ببرید. لوکیشنهای فیلمبرداری مختلفی برای ساخت تیزر تبلیغاتی وجود دارد که در مقالهای با همین نام میتوانید آن را مطالعه نمایید.
همانطور که میدانید هر تیزر تبلیغاتی رئال بسته به اینکه چه حد تبلیغاتی یا چه سبک محتوایی دارد، باید چیدمان لوکیشن فیلمبرداری خاص خودش را داشته باشد. یکی از آیتمهای مهم فیلمبرداری تیزر رئال، دکور و دیزاین صحنه در زمان ضبط ویدئوها است. این دکور باید هر چند مدت یکبار تغییر کند تا کاربران از ظاهر تکراری آن خسته نشوند و برای آنها جذابیت و تازگی به همراه داشته باشد.
چگونه یک پسزمینه خوب انتخاب کنیم؟
انتخاب یک پسزمینه متناسب باهدف تبلیغاتی شما، برای ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای انتخاب یک محیط مناسب برای فیلمبرداری تیزر رئال، میتوانید از بین لوکیشن دکوراتیو نمونه موردنظر خود را انتخاب کنید یا اینکه به کمک یک پرده سبز و چیدمان دکور مناسب، فضای متناسب خلق نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید