پاسخگویی سریع دایرکت اینستاگرام چگونه است؟ (ویدیو آموزشی)
فهرست مطالب
پاسخگویی سریع دایرکت اینستاگرام چیست؟ سوالات متداول در بخش دایرکت اینستاگرام چگونه فعال می شود؟ آیا باید برای صفحات بیزینسی و تجاری متن های آماده نتیجه مثبتی را رقم می زند؟ وجود واکنش سریع در اینستاگرام و سوالات متداول، دو ویژگی جالب برای اینستاگرام است که برای پیج های تجاری در دسترس هستند. اگر شما هم از پاسخ دادن به سوالات تکراری در اینستاگرام خسته شده اید؛ یا به دنبال روشی برای ارسال آسان پیام خودکار خود هستید؛ در این مقاله همراه ما باشید تا به شما راحت ترین روش را آموزش دهیم.
تمایز پاسخگویی سریع دایرکت اینستاگرام و پرسشهای متداول
واکنشهای سریع (Quick Reactions) در دایرکت اینستاگرام برای سهولت و سرعت در پاسخگویی به سوالات متداول طراحی می شود. امکان پاسخگویی سریع دایرکت اینستاگرام و سوالات متداول از ویژگی های بی نظیر پیج های تجاری و کریتور است که شما را در چشم مشتری حرفه ای نشان می دهد.
امکان پاسخگویی سریع در دایرکت اینستاگرام یک قابلیت مهم است که شما می توانید به سوالات متداولی که مشتریان یا مخاطبانتان از شما می پرسند؛ پاسخ دهید. با این روش سوالات تکراری را با دو کلیک جواب دهید و از سوی دیگر نیز قادر هستید که جوابهای سریع در دایرکت اینستاگرام را از طریق کاراکتر میانبر، گروهبندی کنید.
ولی منظور از سوالات متداول در دایرکت اینستاگرام چیست؟ جواب اتوماتیک دایرکت اینستاگرام یکی از راه حل های جذاب برای تعامل مناسب کاربر با پیج اینستاگرام است. در دایرکت برخی از پیج های تجاری شاید پیام هایی را مشاهده کنید که قبل از اینکه شما چیزی تایپ کرده باشید از قبل آماده شده و در دایرکت قرار داده شده است. این متن ها می توانند از یک خوشامدگویی ساده تا بعضی از پرسش های متداول که همگی باعث جذب نگاه مخاطب به فعالیتتان می گردد.
از سوی دیگر، سوالات متداول برای آسان کردن کار برای مخاطبان مفیدتر است. بدین صورت که زمانیکه کاربر به بخش دایرکت مراجعه می کند، این پیام ها به صورت پیش فرض برای کاربر نمایش داده میشوند، بر همین اساس برخی از صاحبان مشاغل از پرسش و پاسخ دایرکت اینستاگرام به عنوان متن خوشآمدگویی برای کاربران استفاده می کنند. ایده پرسشهای متداول دایرکت اینستاگرام این است که میتوانید چهار سؤال متداول را در این بخش آماده کنید. به این ترتیب مشتریان می توانند به جای تایپ سوال، با یک کلیک سوال مورد نظر خود را انتخاب کنند.
پاسخ خودکار به ریپلای استوری
پاسخ خودکار به ریپلای استوری به این صورت عمل می کند که زمانی که کسی به استوری شما در اینستاگرام ریپلای (پاسخ) می دهد، به طور خودکار پیامی که از پیش تعیین کرده اید، به او ارسال میشود. این ویژگی برای تشکر از مخاطب، ارائه اطلاعات بیشتر یا هدایت به صفحهای خاص استفاده شود. با این روش، بدون نیاز به پاسخ دستی، به همه افرادی که به استوری شما ریپلای میکنند، به صورت خودکار و سریع پاسخ داده میشود.
معرفی ابزارهای پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام
ما در ادامه مقاله 3 ابزار برای مدیریت پیام ها، پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام را باهم یاد می گیریم. البته توجه داشته باشید که این ابزارها فقط در بیزینس اکانتها فعال می شوند و شما نمیتوانید از آنها برای پیج شخصی کمک بگیرید.
ارسال پیام خوشآمدگویی در دایرکت
احتمالا برای شما هم پیش آمده که در هنگام پیام دادن به پیج ها ، پیام های خوشامدگویی به صورت خودکار دریافت کرده اید. پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام این دست از پیام ها در واقع یک متن خوشامدگویی برای مخاطبینی است که برای اولین بار به دایرکت شما پیامی ارسال می کنند. شما به راحتی با شخصی سازی و ایجاد حس اعتماد و صمیمیت بیشتر با مشتریان خود می توانید؛ روز به روز افراد بیشتری را جذب نمایید.
فواید فعال کردن پیام خوشامدگویی
حضور یک پیام صمیمانه و قوی تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب دارد و منجر به افزایش فالوور یا فروش خواهد شد. از مزایای فعال کردن پیام های خوشآمدگویی برای پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام، میتوانیم به مواردی که در ادامه گفته می شود؛ اشاره کرد:
- حضور پیام باعث احساس ارزشمندی و حرفه ای بودن شما در مخاطب می گردد.
- ایجاد تجربه بهتر برای مخاطبین پیج
- بالا رفتن رضایت مشتریان
- آموزش فعال کردن پیام خوشامدگویی
فعال کردن این قابلیت کار راحتی است و فقط باید مراحل زیر را طی کنید:
- در قدم اول باید مطمئن باشید که اینستاگرام بیزینس اکانت دارید.
- در گام دوم وارد بخش تنظیمات شوید و سپس بر روی گزینه بیزینس ضربه بزنید.
- گزینه welcome massage را کلیک کنید.
- با فعال یا غیرفعال کردن، گزینه خوشآمدگویی خودکار را فعال کنید.
- در بخش بعدی کادر massage را مشاهده می کنید که شما در این قسمت میتوانید پیام خوشامدگویی دلخواه خود را بنویسید؛ بعد از وارد کردن پیام خوشآمدگویی نیز باید بر روی فلش برگشت به صفحه قبل ضربه بزنید تا تغییرات ذخیره گردد.
فعال کردن دایرکت اتوماتیک اینستاگرام
در ادامه بحث پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام این نکته را باید بدانید که بعد از ارائه ابزارهای پیام خوشامدگویی، دسترسی جدیدی به نام frequently asked questions در دسترس قرار گرفت که در ایران با نام دایرکت اتوماتیک اینستاگرام نیز می شناسید.
این ابزار در واقع یک قابلیت برای پاسخگویی اتوماتیک است که با استفاده از آن شما می توانید حداکثر 4 جفت سوال و جواب آماده کنید. سوالات برای کسانی که به دایرکت شما پیام می دهند؛ ارسال نمایید. سؤالاتی مانند آدرس فروشگاه، قیمت محصول، دریافت شماره تماس معمولا در لیست سوالاتی هستند که به صورت متناوب از شما پرسیده خواهد شد. آنها را پاسخ دهید و برای کسانی که به شما پیام میدهند؛ ارسال نمایید.
فعال کردن دایرکت اتوماتیک اینستاگرام
در ادامه بحث پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام این نکته را در نظر بگیرید که برای فعال کردن قابلیت دایرکت اتومانیک باید در بخش منوی تنظیمات، گزینه بیزینس را انتخاب نمایید و سپس در منوی بعدی frequently asked questions را مشاهده میکنید. بر روی آن کلیک کنید.
گزینهی با نام ask a question در دسترس شما قرار دارد که در ایم بخش سوال و جواب های خود را قرار دهید. برای این کار باید در کادر question سوال خود را تایپ کنید و در کنار automated response نیز پاسخ را یادداشت نمایید. در انتها بر روی تیک تایید در قسمت راست صفحه بزنید تا تغییرات اجرا گردد. شما می توانید با استفاده از گزینه show questions این قابلیت را فعال یا غیرفعال نیز نمایید. طبیعی است که برای نمایش سوالات متداول باید این گزینه فعال باشد. قسمت question نیز به شما اجازه اضافه کردن سؤالات بیشتری را میدهد. شما با زدن گزینه add question میتوانید سوال و پاسخ بعدی را نیز دوباره اضافه نمایید.
دسترسی saved replies یا quick replies چیست؟
در کنار دو روش قبلی برای پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام ، ارسال سوالات آماده در دایرکت اینستاگرام، قابلیت quick replies نیز به کسبوکار کمک می کند که با استفاده از آن یکسری پیام پیشنویس داشته باشید تا در هنگام پاسخ دادن به سوالات مشتریان از این پیام کمک بگیرید.
برای فعالسازی saved replies و پاسخ خودکار به دایرکت های اینستاگرام باید موارد زیر را طی کنید:
- وارد تنظیمات شوید.
- بر روی بیزینس ضربه بزنید.
- در گزینه باز شده بر روی saved replies کلیک کنید.
- در صفحه گزینه respond instantly روی آیکن + در گوشه سمت راست و بالا کلیک نمایید.
- حال باید در بخش new saved replies اولین پیام پیش نویس خود را وارد کنید تا جای تایپ مداوم با یک شورت کات آماده دسترسی به متن برایتان مقدور می گردد.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم به شما آموزش دهیم که در کنار تولید محتوا اینستاگرام حرفه ای باید تنظمیاتی را در نظر بگیرید که شما را بیش از قبل قابل اعتماد نشان دهد. شما با تنظیماتی که در این مقاله در اختیارتان قرار داده ایم می توانید از متن های از پیش تعیین شده ای را داشته باشید و سریع تر به مشتریان خود پاسخ دهید تا میزان رضایت بالاتری را بدست بیاورید.
البته در نظر بگیرید که قابلیت های آن تنها برای بیزینس اکانتها فعال می شوند و شما پیشاز هر کاری باید اکانت خود را به حالت بیزینس اکانت درآورید تا اجازه دسترسی به این قابلیتها را بدست بیاورید.
دیدگاهتان را بنویسید