سفارش استاپ موشن + معرفی 8 نرم افزار ساخت استاپ موشن
آیا تاکنون چیزی در رابطه با ساخت استاپ موشن شنیده اید؟ اگر چیزی نشنیده اید حتما بارها انیمیشن هایی را تماشا کرده اید که با این روش ساخته شده اند. استاپ موشن یکی از انواع موشن گرافیک است که از ترکیب چندین تصویر به پشت سرهم و پی درپی شکل می گیرد. برای انیمیشن یا جلوه های ویژه ای که با سفارش استاپ موشن طراحی می شوند از نقاشی، عروسک،دکور و مدل های واقعی کمک گرفته می شود.
البته در رابطه با تصاویر و انیمیشن های دو بعدی نیز به کمک استاپ موشن تصاویر با دست یا کامپیوتر طراحی می شوند و سپس فریم به فریم کاملا پشت سرهم به نمایش درمی آیند. آیا تنها باید از استاپ موشن در زمینه فیلم و انیمیشن بهره ببریم؟ تا امروز در رابطه با استاپ موشن تبلیغاتی و حضور تبلیغات نوین چیزی شنیده اید؟ حضور تکنیک های جدید در تبلیغات و برندینگ برای کسب جایگاه بهتر در میان رقبا بهترین چراغ راه شماست. پس خالی از لطف نیست که بیشتر با این روش آشنا شوید و در صورت نیاز سفارش استاپ موشن خود را پیگیری کنید.
استاپ موشن در سینما و دنیای کودکان
استاپ موشن با صنعت انیمیشن و سینما به دنیا معرفی گردید. در ادامه با گسترش صنعت تبلیغات و حضور تکنیک های نوین در حوزه تبلیغات نیز به کمک این روش به نتایج درخشانی دست پیدا کردیم.
استاپ موشن هنری به قدمت سینما
استاپ موشن با صنعت فیلم سازی قدمتی نزدیک به هم دارند. بسیاری از تولیدکنندگان فیلم و انیمیشن از این روش برای به حرکت درآوردن اشیا و اجسام کمک می گرفتند. برای اولین بار استوارت بلکتون و آلبرت اسمیت برای ایجاد حرکت در سیرک عروسکی برای فیلم Humpty Dumpty Circus محصول 1897 بهره برده اند.
از استاپ موشن تا امروز برای نمایش زیباتر و دقیق تر جلوه های ویژه کمک گرفته اند. فیلم های معروفی چون
دنیای گمشده (The Lost World محصول 1925 ) و کینگ کونگ ( King Kong محصول 1933) از نمونه هایی بسیار نوستالژی حضور استاپ موشن در دنیای سینما هستند.
سفارش استاپ موشن در دنیای کودکان
همزمان با ساخت مجموعه های انیمیشنی جذابی چون پت و مت و بره ناقلا در دهه شصت میلادی سفارش استاپ موشن برای نمایش انیمیشن روز به روز بیشتر شد.
محبوبیت و دستاوردهای بزرگ مجموعه های انیمیشنی که از ساخت استاپ موشن کمک گرفته بودند، تولید فیلم های بلند در این حوزه رونق داد. فرار مرغی (Chicken Run) یکی از آثار موفق در این حوزه بود که توانست جوایز بسیار ارزنده ای را دریافت نماید. البته این روزها تبلیغات نیز از این حوزه دور نمانده است و برندهای بزرگی در داخل ایران و خارج از ایران با سفارش استاپ موشن سعی در شناخته شدن خود و برندینگ کرده اند.
استاپ موشن تبلیغاتی ( سفارش ساخت تبلیغات حرفه ای با روشی نوین)
انیمیشنهای کوتاه مثل استاپ موشن تبلیغاتی، از بهترین سبک های تبلیغاتی برای انتقال اطلاعات است که نکات کلیدی محصول یا خدمات شما را در زمان بسیار کم به بهترین نحو به بیننده منتقل خواهد کرد.
شاید در نگاه اول ساخت استاپ موشن تبلیغاتی کمی هزینه بر و زمان گیر باشد اما چاشنی حوصله و علاقه در کنار یکدیگر خروجی نهایی را یک کلیپ های زیبایی می سازد که در میان مردم به خوبی دیده می شود.
نکات طلایی در ساخت استاپ موشن تبلیغاتی
ساخت استاپ موشن تبلیغاتی مسیری نیازمند دقت و البته دور نماندن از جزئیات است. عکاسی از حرکت های کوچک اجسام بی جان به صورت مرحله به مرحله نتایج زیبایی را به همراه دارد. یکی از نکات مهم قبل از ساخت استاپ موشن داشتن سناریو هدفمند تبلیغاتی با توجه به جزئیات است.
ساخت دکور، عروسک ها و مدل ها باید مرحله به مرحله صورت بپذیرد. در حرکت دادن مدل ها و اجسام مورد نظر باید دقت کنید که اگر حرکت مدل ها هدفمند نباشد شات های موثری را ثبت کنید. در نتیجه مخاطب موضوع اصلی را به خوبی درک کند.
زمانی که تیم سازنده شات های مورد نیاز خود را ثبت کرد باید به کمک نرم افزارهای مخصوص این حرکات را در کنار یکدیگر جانمایی کند. تدوین مهمترین و کلیدی ترین قسمت ساخت تیزر تبلیغاتی استاپ موشن است. توجه نمایید که در زمان تدوین توالی و ترتیب عکسها را مدنظر داشته باشید تا جذابیت نهایی دچار مشکل نشود. در صورتی که ساخت استاپ موشن با رعایت قوانین و ترفندهای تدوین پیش برود، میزان تاثیرگذاری آن بر روی ذهن مخاطب روز به روز بیشتر می گردد.
8 مورد از بهترین نرم افزار های ساخت استاپ موشن
قبل از ساخت استاپ موشن باید قدرت خلاقیت را جدی بگیرید. خلاقیت از ابتدای نگارش سناریو تا مرحله تدوین این فضا را ایجاد می کند تا ایده های تبلیغاتی را به بهترین شکل نمایش دهد. برای ساخت استاپ موشن نیازمند برنامه های حرفه ای هستیم تا تمام عکس ها و تصاویر با نظم و ترتیب خاص در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در ادامه بهترین نرم افزارها را به شما معرفی می کنیم.
- Wondershare FilmoraPro
- Dragonframe
- Stop Motion Studio
- Boinx iStopMotion
- Stop Motion Pro
- Frames
- iKITMovie
- MonkeyJam
مزایای استفاده از استاپ موشن در بازاریابی و تبلیغات
در این بخش از مقاله به دنبال استفاده از مزایای مهم استاپ موشن در بازاریابی، تبلیغات و کسب وکار هستیم تا در مسیر برندینگ یک مشاور خوب برای شما داشته باشیم.
مزایای استفاده از استاپ موشن در بازاریابی
۱. بهبود تصویر برند
به کمک تکنیک استاپ موشن و ساخت ویدیوهای تبلیغاتی خیلی سریع بر سر زبان ها می افتید و تصویری عالی از برند خود در ذهن مخاطب ماندگار می کنید. رسیدن به برندینگ یکی از دستاوردهای مهم در زمینه کسب وکار است که باید برای رسیدن به آن از تبلیغات را جدی گرفت.
۲. افزایش و بهینهسازی نرخ تبدیل
با این تکینک نرخ تبدیل صفحات سایت بالاتر میرود و میزان تعامل و نرخ بهینه سازی سایت روز به روز بیشتر می گردد. جدای از فضای سایت، تبدیل در شبکه های اجتماعی نیز به کمک تبلیغات و نمایش ویدئوهای جذاب روند صعودی دارد.
۳. آموزش به مخاطبان
از مهمترین رسالتهایی که مدیران و صاحبان کسب و کار برای خودشان در نظر دارند، آموزش است. بسیاری از کسب وکارها به کمک استاپ موشن مسیری جدید برای دریافت نتایج درخشان در ذهن خود ماندگار کرده اند.
4- جذب مخاطبان جدید و افزایش فروش
با استفاده از استاپ موشن مخاطبان کسب و کار خود را بیش از قبل نمایش دهید. جذب مخاطب جدید کار آسانی نیست باید به کمک خلاقیت و نوآوری مسیری بسازید که مخاطب همراه همیشگی شما شود.
جمع بندی
ساخت استاپ موشن یکی از جمله شیوه های موثر برای ساخت انیمیشن، فیلم و تبلیغات کسب وکار ومشاغل است. این روش در دنیای مدرن به نسبت تاریخ گذشته خود دچار تغییرات بسیار زیادی شده است واین روزها برندهای بزرگ برای نمایش حرفه ای و متمایز محصولات، خدمات یا آموزش خود از آن بهره می برند. برای درک بهتر موضوع مقاله ای با عنوان ” استاپ موشن stopmotion چیست؟ | 6 روش ساخت استاپ موشن” را منتشر کرده ایم که با مطالعه آن اطلاعات بسیار کاملی در این رابطه به دست می آورید.
همانطور که می دانید؛ استاپ موشن از انواع و مدل های متعددی بهره می برد که هر کدام هدف خاصی را پشت سرخود دارند. توجه به سبک های متعدد و دانش نرم افزاری مناسب روند تبلیغاتی شما را به مسیر درست هدایت می کند. در این مسیر آژانس مارکتینگ پلاسینگ همراه شماست.
دیدگاهتان را بنویسید