تیزر تبلیغاتی چیست؟
اکثر مردم اگر قرار باشد بین تماشای تیزر تبلیغاتی و خواندن متن یکی را انتخاب کنند، بدون شک ویدئو برنده خواهد شد. اگر محصول یا خدمات جدیدی را معرفی میکنید، هرچه قدر هم متن بلندبالا و بینقصی منتشر کنید؛ هرگز جای یک دقیقه ویدئو جذاب را نخواهد گرفت.
چراکه مردم همیشه از تماشای ویدئو تبلیغاتی لذت میبرند. زمانی که شما یک کلیپ تبلیغاتی را تماشا میکنید، درک بهتری از موضوع بدست میآورید. در زمان ساخت تیزر تبلیغاتی روی حالات مختلف چهره، زبان بدن کاراکترها و حتی لحن تیزر تبلیغاتی تمرکز زیادی می شود تا پیام تبلیغاتی در بهترین شکل به مخاطب منتقل گردد.
در جواب سوال تیزر تبلیغاتی چیست؟ باید بگوییم که بازاریابی ویدئویی همچون چراغ چشمک زنی است که مستقیماً همان نتیجه دلخواهتان را برای شما رقم میزند. کلیپ تبلیغاتی با ایجاد حس کنجکاوی تجربه لذت بخشی از خرید را در مخاطب شما ایجاد میکند که در نتیجه افزایش بازدید وبسایت و درآمد بالاتر را به همراه دارد. ویدئو مارکتینگ یا همان تیزر تبلیغاتی در عصر حاضر، گزینه اول تبلیغات است؛ زیرا با برانگیختن احساسات مخاطب، او را به مشتری وفادار به برندتان تبدیل میکند. نکته جالب اینجاست که تمام این موارد در کمتر از یکچند دقیقه اتفاق میافتد.
در این مقاله، ما نگاهی به کلیپ تبلیغاتی خواهیم داشت، انواع تیزر تبلیغاتی، مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی و ویژگی تیزر تبلیغاتی را باهم مرور میکنیم. اگر به دنبال ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب و نکات رسیدن به تبلیغات ویدئویی مناسب هستید، تا انتها همراه ما باشید.

تیزر تبلیغاتی چیست؟
کلیپ تبلیغاتی بهطورکلی ویدئویی کوتاه است که بهصورت خلاصه محصول، خدمت یا برند شما را به مخاطبان معرفی میکند. هدف کلی و ویژگی تیزر تبلیغاتی، آشنایی مخاطبین بیشتر با کسبوکار شما و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری وفادار است.
تیزر تبلیغاتی، سبک خاصی از ویدئو است که تبلیغ یا پیشنهاد خاصی را به بینندگان پیشنهاد میدهد. این پیشنهاد میتواند یک محصول، خدمت، دورۀ آموزشی، تخفیف در مدتزمان محدود و بسیاری از گزینههای دیگر را در برگیرد. توجه داشته باشید که محتوای این سبک از ویدئو تبلیغاتی با ویدئو آموزشی تفاوت دارد و هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی، دستیابی به حداکثر فروش بیشتر و مشتری وفادار است.
روانشناسان اعتقاد دارند که پیامهای تبلیغاتی در سبک ویدئوهای تبلیغاتی، حس اعتماد و وفاداری بیشتری را در مخاطب ایجاد میکنند. به طور مثال شما یک وبسایت فروشگاهی دارید، برای محصولات متفاوت، متنهای توصیف محصول، ساخت تیزر تبلیغاتی عمق بیشتری از کارایی محصول را برای کاربر نمایش خواهد داد. ویدئو در کنار متن، درک مخاطب را چند پله بالاتر میبرد و این رو اعتمادسازی موفقی رقم میخورد.
جدای از این موضوع داشتن یک کلیپ تبلیغاتی جذاب و حرفهای که نقاط قوت و سبککاری شما را به نمایش بگذارد، شخصیت و هویت منحصربهفردی به کسبوکارتان میبخشد. در دنیای دیجیتال امروز، تیزر تبلیغاتی، نقش کلیدی در فرایند تصمیمگیری مصرفکنندگان برعهده خواهند داشت. ویژگی تیزر تبلیغاتی مزایای زیادی را در رشد کسبوکار و برندینگ شما بر عهده دارد. البته بهصورت خلاصه پروسه تولید تیزر اصولی در سه محور کلی چون:
- همراهکردن مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل و پویا؛
- توضیح و معرفی خلاقانه و جذاب در مورد محصولات/خدمات؛
- اعتلای نام تجاری و تقویت حضور شما در بازار یا همان برندینگ؛ خواهد بود.
همه چیز درباره تیزر تبلیغاتی را در یک مقاله با همین نام بخوانید تا مسیر این مقاله درک بهتری را به دست بیاورید.

انواع تیزر تبلیغاتی
شناسایی هدف ساخت تیزر تبلیغاتی بسته به محتوا و سبککاری شما به انواع مختلفی دستهبندی میشوند. از این رو کلیپ تبلیغاتی کاربردهای متفاوتی پیدا میکند که در ادامه نگاهی به انواع تیزر تبلیغاتی میاندازیم:
تیزر تبلیغاتی رئال
افراد، شخصیتها، محصول، محیط تمام عناصر فیلمبرداری در تیزر تبلیغاتی رئال بهصورت واقعی استفاده میگردد. سبک این کلیپ تبلیغاتی بهصورت ویدئو و فیلمهایی است که با انسانهای واقعی در یک محیط واقعی تصویربرداری میگردد و یک محصول واقعی معرفی میگردد. در این نوع تیزر از هیچگونه موشنگرافیک و جلوههای ویژه استفاده نمیشود. به زبان ساده تمام بازیگران و دکور صحنه شبیه به یک سکانس فیلم سینمایی هستند. تبلیغات تلویزیونی مثل مواد خوراکی از دسته این تبلیغات هستند و نمایش آن برای تمام سنین مناسب است.
همه چیز درباره تیزر رئال که باید بدانید، را در نوشتار جداگانهای منتشر کردهایم؛ پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه نمایید.
تیزر تبلیغاتی موشن رئال
سبک تیزر موشن رئال، ترکیب افکتهای جذاب موشنگرافیک یا تدوین جذاب ویدئوهای جدی با فضای واقعی و افراد واقعی است. افراد حقیقی را با تصاویر انیمیشن ترکیب میگردند. این نوع از تیزر معمولاً برای تبلیغ خوراکی یا محصولات آموزشی کودکان و نوجوانان بیشتر کاربرد دارد.
به عبارتی ترکیب تیزر تبلیغاتی رئال با تیزر رئال و موشنگرافیک خروجی جذابی به نام موشن رئال را میسازد. تبلیغات برند چی توز بیشتر تمرکزش بر این نوع از تیزر تبلیغاتی است.
تیزر تبلیغاتی معرفی محصول
تیزر تبلیغاتی محصول، معرفی محصول، نمایش ویژگیهای آن و نحوه عملکرد منحصربهفردش را با چاشنی خلاقیت و جذابیت در معرض دید مخاطب قرار میدهد. ویژگی تیزر تبلیغاتی معرفی محصول به گونه ای است که برای بازاریابی محصولات یک روش عالی خواهد بود که موردپسند تمام سبک سلیقهها و سنین است. سبک نمایش ویدئو و لحن تیزر تبلیغاتی در کنار پوشش تمام حسنها و فواید محصول موردنظر چون سایز، حجم، رنگ، مدل و غیره حس یک خرید حضوری را برای خریدار تداعی میکند و مخاطب را مجاب به خرید محصول شما خواهد کرد
تیزر تبلیغاتی صنعتی
تیزر صنعتی باهدف معرفی و نشاندادن یک پروژه و یا یک تولیدکننده صنعتی و محیط کار آن مثل کارخانه است که دررابطهبا محل کار، ابعاد پروژه، خط تولید و به زبان کلی، کل فرایند صفر تا صد تولید اطلاعات کامل و جامعی را به مخاطب ارائه میکند.
تیزر تبلیغاتی موزیکال
تیزر موزیکال بیشتر با آهنگ های شاد به همراه خواننده و آواز، محصول یا خدمات معرفی میگردد. این سبک از تیزر تبلیغاتی این روزها بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

رنگ و موسیقی | تاثیر مثبت آن بر تیزر تبلیغاتی
امروزه رسانههای عمومی، فرهنگساز جوامع هستند. بازاریابی تبلیغات شما در بستر رسانه صورت میگیرد، ازاینجهت اهمیت رنگها بیشتر از قبل احساس میگردد. رنگها و لزوم توجه به روانشناسی رنگ برای حفظ حال و هوای تبلیغات بسیار اجباری است.
درک این موضوع بهخصوص در کلیپ تبلیغاتی بیش از قبل خودش را به نمایش میگذارد. انتخاب رنگهای دقیق در نمایش قدرت خلاقیت و پیام تیزر شما تا حد زیادی تأثیرگذار خواهد بود.
زمانی که شما اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی میکنید، تمام عناصر احساسات مخاطب را با شما همسو میکند که رنگ از ارکان قدرتمند در بازاریابی و برندسازی به شمار میرود. انتخاب جهتگیری تیزر تبلیغاتی با توجه به این موارد صورت می گیرد.
به طور مثال: اگر تیزر تبلیغاتی آموزشی دارید باید بدانید که کدام رنگ اهمیت بیشتری دارد. رنگ لباس بازیگران، شخصیت بازیگران و احساس کلی ویدئو را باید نمایش دهید. اگر به دنبال جلبتوجه کسی هستید، ایدۀ خوبی است که رنگ لباس او کمی با دیگران متفاوت گردد. رنگها تزیینات بصری ویدئو شما را میسازند؛ اما در اصل، پیام کلی تیزر تبلیغاتی را به بینندگان منتقل میکند.
تأثیر موسیقی در تیزر تبلیغاتی
موسیقی چون رنگ قدرتمند خواهد بود. موسیقی تأثیر زیادی بر احساسات ما خواهد گذاشت و درک عمیقتری را به همراه دارد. کمتر پیش میآید که یک کلیپ تبلیغاتی را بدون موسیقی مشاهده نمایید.
موسیقیدانان تاثیر و نقش اساسی هارمونی موسیقی و رنگ در انتقال حس و حال، لحن تیزر تبلیغاتی را درک کردهاند و آن را جز اساسی برای رسیدن به نتیجه دلخواه یاد میکنند. تمام این موارد نقشی اساسی در احساس مخاطب ایفا میکند.
نکات ساخت تیزر تبلیغاتی موفق
در زمان ساخت کلیپ تبلیغاتی، ابتدا باید مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی را بهدرستی آگاه باشید که در یک مقاله بهصورت کامل به آن پرداختهایم و سپس به توجه به این نکات به یک خروجی مناسب دست پیدا کنید.
هدفمندی اصول اولیه ساخت تیزر تبلیغاتی
قبل از اینکه ویدئوی تبلیغاتی خود را شروع کنید، از خودتان بپرسید که دلیل اصلی ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟ هزینه ساخت کلیپ تبلیغاتی بهمراتب زیاد است که اگر در قدم اول یعنی هدفگذاری، دلیل خود را شفاف نکنید؛ امکان دارد که هزینه زیادی را از دست بدهید.
در حالت کلی برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی 5 هدف اصلی وجود دارد که عبارتاند از:
- برندینگ
- بالابردن میزان فروش
- افزایش بازدید وبسایت
- تعامل بهتر با مشتری
- آموزش مشتریان
دانستن و شناخت کافی نسبت به برند، مسیر روبهجلوی شما را شفاف و قاعدهمند میکند.
ماهیّت تیزر خود را درک کنید.
فرض کنید که یک شرکت جدید نوپا هستید، یک ویدئوی معرفی از خود برای صفحۀ اصلی سایت داشته باشید. هدف و ویژگی تیزر تبلیغاتی در این موارد شامل برندسازی، معرفی نام تجاری و جذب افراد به مشارکت با شما خواهد بود. دانستن ماهیت تیزر تبلیغاتی، مسیر را به شما نشان میدهد و کمک میکند که اشتباه گام برندارید.
لحن تیزر تبلیغاتی + بالا بردن بازدید کلیپ تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی باید با لحن درست و اصولی به مخاطب منتقل شود. لحن تیزر تبلیغاتی باید جذاب و گیرا باشد تا فروش بیشتر یا معرفی جذابتر را برای شما رقم بزند. همراه شدن ماهیت با لحنی غیرمنتظره، همیشه چیز بدی به همراه ندارد. همه چیز به اجرای درست شما بازمیگردد.
استایل بصری، ویژگی تیزر تبلیغاتی
پس از مشخصشدن سه بخش اصلی تیزر تبلیغاتی (هدف، ماهیت و لحن تیزر تبلیغاتی) حالا باید در نظر بگیرید که سبک بصری متناسب و با استایل جذاب باعث پیشرفت کسبوکارتان میگردد.
نمایش برند و لوگوی کسبوکار خود
برای اینکه کلیپ تبلیغاتی موفقی بسازید، حداقل یکبار در طول زمان ویدئو نام تجاری و نشان شرکت یا مؤسسهتان را در ویدئو نشان دهید. برندهای بزرگ نیز آرم و نام محصول خود را در ویدئو نمایش میدهند تا مخاطب را بهتر با خود آشنا کنند.
نمایش اعتبار اجتماعی خود در کلیپ تبلیغاتی
اگر مخاطبین برند شما بدانند که افراد دیگری برند شما را میشناسند و از آن استفاده میکنند، احتمال اینکه مخاطب محصول شما را بخرد بسیار زیاد است. ازاینرو سعی کنید نوعی اعتبار اجتماعی در تیزر تبلیغاتی خود به نمایش بگذارید.
به طور مثال گواهی گفتاری از مشتریهای راضی و خوشحال خود در ویدئو نمایش دهید یا نظرات سایت را به شکلی خلاقانه ارائه کنید.
طراحی گرافیکی جذاب را فراموش نکنید.
اطلاعات حیاتی، چون کدهای تخفیف، تاریخ و زمان رویدادها یا مهلت پایان فروش آیتمهایی هستند که جذابیت گرافیکی دارند و باید در تیزر تبلیغاتی به کمک تکنیکهای جذاب گرافیکی بهگونهای نمایش داده شوند که مخاطب آنها را از دست ندهد.

چرا تیزر بسازیم؟
این جمله را همیشه در ذهن خود داشته باشید که شغل من در هر جایگاهِ اجتماعی که باشد، باید وضعیتِ موجود من به وضعیت مطلوب برسد. چه کسبوکار کوچکی دارید یا صاحب یک کمپانی بزرگ هستید؛ برای رسیدن به وضعیت بهتر باید ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید. انتخاب جهتگیری تیزر تبلیغاتی متناسب با نیاز شما، مسیر برندینگ را برایتان هموار می کند.
با گسترش شبکههای اجتماعی و تغییر در سبک تبلیغات بهترین و مؤثرترین راه معرفی کسبوکارتان، استفاده از ویژگی تیزر تبلیغاتی است. در ادامه دو دلیل اصلی ساخت تیزر را باهم مرور میکنیم:
تیزر تبلیغاتی+ برندینگ
تیزر تبلیغاتی سلاح قدرتمندی برای اطلاعرسانی دررابطهبا مزیتهای کسبوکار و محصول است. ویدئوهای تبلیغاتی ساخته میشوند تا تصویری مناسب از برند شما در ذهن مخاطب ثبت نمایند. برای حفظ تعامل و دریافت بازخورد بهتر با مخاطب در تیزر تبلیغاتی باید از ترفندهای جالب در ویدئو تبلیغاتی خود کمک بگیرید و از فعالیتهای جالب و هیجانانگیز کسبوکارتان ویدئو منتشر کنید.
تیزر تبلیغاتی، فروش بیشتر
ساخت تیزر تبلیغاتی روندی پولساز در کسبوکار شماست. ویدئو تبلیغاتی تا 80 درصد کمک میکند که بهتر دیده شوید و این امر فروش بیشتر را به همراه دارد.
ساخت ویدئو تبلیغاتی با فروش محصول در یک رابطه مستقیم است. طبق تحقیقات منتشر شده بیش از 74 درصد از مخاطبان پس از مشاهده یک تیزر تبلیغاتی معرفی محصول، مایل به خرید آن شدهاند.

مزیت استفاده تبلیغات ویدئویی در رشد کسبوکارها چیست؟
تبلیغات ویدئوی یا ویدئو مارکتینگ تأثیرگذارترین سبک از تبلیغات هستند که پیام شما را در مدتزمان بسیار کوتاهی به مخاطب انتقال میدهند.
از مزیتهای مهم فیلم تبلیغاتی چیست؟
افزایش بازدید مشتریان
مخاطب با تماشای تیزر تبلیغاتی در کنار درک بهتر نسب به محتوا، لذت خاصی را از تماشای ویدئو فراهم میکند که در نتیجه جذب حداکثری مخاطب را به ارمغان میآورد. تیزر تبلیغاتی با ارتباط بصری مناسب، بازدید بیشتر را بهتر منتقل میکند.
تبدیل مخاطب به مشتری
مشتریان با ویدئوهای تبلیغاتی، تصمیم به خرید یک محصول میگیرند. ساخت تیزر تبلیغاتی هدفمند مخاطب را راغب میکند که مشتری وفادار شما گردد.
اشتراکگذاری بیشتر تیزر تبلیغاتی
معمولاً کاربران پس از مشاهده تبلیغ ویدئویی جالب یا ارزشمند آن را به افراد نزدیک خود بازنشر میکنند. در نتیجه بازدید بیشتری را برای شما رقم میزند که همراه با آن جذب مشتری بیشتری را به همراه دارد.
تیز تبلیغاتی + محبوب کاربران موبایل
تماشای ویدئو یکی از سرگرمیهای محبوب کاربران تلفنهای هوشمند است و این موضوع روزانه بیش از قبل رواج پیدا میکند. اگر تیزر تبلیغاتی جذابی بسازید؛ از این طریق بازدید بیشتری را توسط تلفنهای هوشمند دریافت میکنید.
موتورهای جستجو، علاقهمند به ویدئو
تمام کسبوکارها در جهت کسب رتبه برتر موتورهای گوگل از تبلیغات ویدئویی کمک میگیرند. تیزر تبلیغاتی که بتواند در میان مردم جایگاه خوبی پیدا کند؛ به سئو سایت شما کمک میکند و در نتیجه رتبه وبسایت کسبوکارتان را بالا میبرد.
امکان انتقال مفاهیم و داستان کسبوکار در زمانی کوتاه
ویدئو تبلیغاتی، این امکان را فراهم میکند که در اندک زمانی اطلاعات مدنظر خود را به کاربران منتقل نمایید.
قابلیت اصلی تیزر تبلیغاتی، انتقال اطلاعات از طریق شنیدن و دیدن به شکل همزمان است که درک سادهتر و سریعتر مفاهیم از طریق ویدئو به نسبت سایر محتواها مانند متن را میسر میکند. شرح داستان کسبوکار یا محصولات خود را به زبان خلاقانه بیان کنید تا رابطه محکمتر و بهتری را با مخاطبان برقرار کنید و بر احساسات آنها تأثیر بیشتری بهجای بگذارید.

در انتها، آیندهی تبلیغات ویدئوی به کجا ختم میشود؟
این روزها ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری به همراه دارد. زمانی که شما بهعنوان یک مدیر مجموعه در بازار رقابت وارد میشوید، متوجه میشوید که برندهای زیادی در حوزه فعالیت شما فعال هستند. از تبلیغات مختلفی بهره میبرند و تعامل خوبی را با مشتریان دارند. همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم؛ مزایا تیزر تبلیغاتی و ساخت آن، تاثیر بسیار زیادی دارد که مهمترین آن افزایش آگاهی نسبت به برند شما و فروش بیشتر است.
در حال حاضر، با توسعه و فراگیرشدن اینترنت پرسرعت و لزوم استفاده از موبایل، فضای تبلیغات ویدئوی چون تیزر تبلیغاتی بیشتر درک میشود. در نتیجه میتوان گفت: تیزر تبلیغاتی یکی از بهترین و پرکاربردترین روش تبلیغاتی است که به کمک آن میتوان بهترین نتیجه را در جذب مخاطب و افزایش فروش به دست آورد. هدف اصلی تیزر تبلیغاتی، ایجاد فضای رقابتی سالم و منصفانه با سایر برندهاست.
ساخت تیزرهای تبلیغاتی میتواند به افزایش ارزش برند شما کمک کند و باعث بهبود تصویر برند شما در ذهن مخاطبین شود. ساخت تیزر تبلیغاتی، بهعنوان یک ابزار ارتباطی مؤثر، به شما اجازه میدهد که به طور مستقیم با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و پیام خود را به آنها منتقل کنید.
دیدگاهتان را بنویسید