کمیک موشن پلاسینگ

با افتخار از توانایی خود در خلق موشن گرافیک‌های بی‌نظیر استفاده می‌کنیم که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. صفحه‌ی موشن کمیک جواهری در تاج خلاقیت ما، به شما امکان می‌دهد تا شاهد زنده شدن داستان‌های کمیک بوک در قالب انیمیشن‌هایی متحرک و جذاب باشید. هر قطعه موشن گرافیک در این صفحه، نتیجه‌ای است از هم‌آمیزی هنری دقیق و استفاده‌ی خلاقانه از تکنولوژی پیشرفته که هر داستانی را به تجربه‌ای ماندگار تبدیل می‌کند. به ما بپیوندید تا به کشف دنیایی از داستان‌های کمیک بوک بپردازیم که نه تنها خوانده می‌شوند، بلکه به نمایش گذاشته می‌شوند.

لوگو پلاسینگ

کمیک موشن

کمیک بوک ها در گذشته با طراحی ‌هایی ساده و یک طیف رنگی محدود روی کاغذ چاپ می شدند اما امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال کمیک بوک ها هم تغییراتی کرده اند حالا کمیک بوک‌ ها هم به دنیای آنلاین پا گذاشته ‌اند و تبدیل به موشن کمیک که یکی از سبک های موشن گرافیک است، شده اند. موشن کمیک فرآیندی است که در آن به طراحی‌ ها و تصویرسازی ‌های دو بعدی هنرمندان عرصه کمیک بوک، زندگی متحرک داده می شود و آن ‌ها را از چارچوب و مرز کمیک بوک ‌های دو بعدی خارج می‌کند.

کمیک موشن (Motion comic) یک تکنیک انیمیشنی است که به نوعی تلفیق تصویر سازی کتاب ‌های کمیک و پویانمایی است که با استفاده از جلوه‌ های صوتی و انیمیشن، داستانی تاریخی (اساتیری و قهرمانان)، حماسی یا تخیلی را روایت می‌ کند که اولین نمونه ‌های این نوع انیمیشن در سال 2001 میلادی تولید شدند. این روند جدید که با نام کمیک­ موشن شناخته می­شود از کمیک­ بوک­ هایی که در رابطه با افراد محبوب یا یک داستان اختصاصی ساخته شده اند، استفاده می­کند و توسط افترافکت، به شکل لایه­ بندی متحرک می­شوند تا بتواند داستان را به صورت عمیق تر روایت کند. افزودن افکت صوتی در پس زمینه روایت تصویری و یا تغییر دادن زاویه دوربین موجب می­ گردد کمیک ­بوک­ های قدیمی که فقط به صورت سرگرمی استفاده می­شدند اکنون به یک روایت تصویری به روز و مطلوب تبدیل شوند. در حال حاضر برای ساخت کمیک­ موشن­ های جدید از صدای گویندگان استفاده می­ کنند تا شخصیت­ های داستانی را صداگذاری کنند.

موارد استفاده از موشن کمیک

از این تکنیک پرطرفدار برای ساختن فیلم ‌ها، دمو، سینماتیک‌ های بازی ‌های کامپیوتری و سریال ‌های جذاب نیز استفاده می‌ شود که همین امر به میزان زیادی موجب گرایش تهیه‌کنندگان و کارگردانان بزرگ به تولید اثرات بی‌نظیر خود به روش موشن کمیک شده است و هر ساله به تولیدکنندگان و طرفداران آن اضافه می‌ شود. همچنین از این تکنیک برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی فانتزی و آلبوم‌های دیجیتال حرفه‌ای هم استفاده می‌ شود.

کمیک موشن

کمیک بوک ها در گذشته با طراحی ‌هایی ساده و یک طیف رنگی محدود روی کاغذ چاپ می شدند اما امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال کمیک بوک ها هم تغییراتی کرده اند حالا کمیک بوک‌ ها هم به دنیای آنلاین پا گذاشته ‌اند و تبدیل به موشن کمیک شده اند. موشن کمیک فرآیندی است که در آن به طراحی‌ ها و تصویرسازی ‌های دو بعدی هنرمندان عرصه کمیک بوک، زندگی متحرک داده می شود و آن ‌ها را از چارچوب و مرز کمیک بوک ‌های دو بعدی خارج می‌ کند.

کمیک موشن یک تکنیک انیمیشنی است که به نوعی تلفیق تصویر سازی کتاب ‌های کمیک و پویانمایی است که با استفاده از جلوه‌ های صوتی و انیمیشن، داستانی تاریخی (اساتیری و قهرمانان)، حماسی یا تخیلی را روایت می‌ کند که اولین نمونه ‌های این نوع انیمیشن در سال 2001 میلادی تولید شدند. این روند جدید که با نام کمیک­ موشن شناخته می­ شود از کمیک­ بوک­ هایی که در رابطه با افراد محبوب یا یک داستان اختصاصی ساخته شده اند، استفاده می­ کند و توسط افترافکت، به شکل لایه­ بندی متحرک می­ شوند تا بتواند داستان را به صورت عمیق تر روایت کند. افزودن افکت صوتی در پس زمینه روایت تصویری و یا تغییر دادن زاویه دوربین موجب می­ گردد کمیک ­بوک­ های قدیمی که فقط به صورت سرگرمی استفاده می­ شدند اکنون به یک روایت تصویری به روز و مطلوب تبدیل شوند. در حال حاضر برای ساخت کمیک­ موشن­ های جدید از صدای گویندگان استفاده می­ کنند تا شخصیت­ های داستانی را صداگذاری کنند.

 

موارد استفاده از موشن کمیک

از این تکنیک پرطرفدار برای ساختن فیلم ‌ها، دمو، سینماتیک‌ های بازی ‌های کامپیوتری و سریال ‌های جذاب نیز استفاده می‌ شود که همین امر به میزان زیادی موجب گرایش تهیه‌کنندگان و کارگردانان بزرگ به تولید اثرات بی‌ نظیر خود به روش موشن کمیک شده است و هر ساله به تولیدکنندگان و طرفداران آن اضافه می‌ شود. همچنین از این تکنیک برای ساخت تیزر های تبلیغاتی فانتزی و آلبوم‌های دیجیتال حرفه‌ای هم استفاده می‌ شود.

خواندن کمتر مشاهده
لوگو پلاسینگ

انتقال پانل ها در موشن کمیک

برای روایت هر داستان کمیک تصاویر در قالبی کنار هم قرار می گیرند تا داستان به درستی به مخاطب منتقل شود. در زبان کمیک موشن به هر کدام از این قطعات یک پانل می‌گویند. پانل ‌ها باید ساده، روان و به جا انتخاب شده‌ باشند که اگر تصویری را برداریم معنای داستان به کلی عوض شود و این نشان می‌دهد که آن تصویر تا چه اندازه مهم و به جا انتخاب شده است. روش های انتقال از یک پانل به پانل عبارتند از:

  • انتقال لحظه به لحظه؛
    انتقال پانل به پانل بعدی می‌تواند به صورت لحظه‌ای باشد مثل ترسیم لحظه‌ به لحظه ‌ی باز شدن یک چشم یک فرد و…
    این نوع از انتقال برای داستان‌هایی مناسب است که روایت آرامی دارند و می خواهند بر روی یک مطلب خاص تمرکز کنند.
  • انتقال به شیوه ی بازی به بازی؛
    در این شیوه طراح برای هر بازی، رفتار یا حادثه صرفا یک لحظه را انتخاب می‌کند و به نمایش می کشد؛ روایتی سرعت داستان را بالا می‌ برد و برای داستان ‌هایی مناسب است که پر از حادثه و ماجرا هستند.
  • انتقال سوژه به سوژه؛
    نوع دیگری از انتقال بین پانل ها انتقال سوژه به سوژه است مانند شرایطی که دو نفر گفت‌و‌گو می‌کنند و دوربین از چهره‌ ی یک نفر به چهره ‌ی فرد دیگر در حال گردش است.
  • انتقال صحفه به صفحه؛
    در این نوع انتقال ناگهان ما را از یک زمان و مکان به زمان دیگری می‌برد. انتقال صفحه به صفحه برای نشان دادن فواصل زیاد زمانی و مکانی مفید است و داستان را کوتاه و خلاصه می‌کند.
  • انتقال بی‌ارتباط.
    انتقال پانل‌ به پانل حتی می‌تواند بی‌ارتباط با یکدیگر باشد به نوعی بر اساس سلیقه و صلاح دید طراح انتقال صورت بگیرد.

این‌ها چند نمونه از انتقال ‌های پانل به پانل هستند که در کمیک موشن به کار می‌روند. پیشنهاد می کنیم یک بار دیگر نمونه های موشن کمیک در سایت ما نگاه کنید تا نحوه‌ی انتقال پانل‌ ها را بهتر درک کنید.

 

انتخاب فریم در موشن کمیک

ساخت کمیک موشن بی ‌شباهت به فیلم‌ برداری نیست. خالق موشن کمیک ها بسته به زاویه‌ ی دوربین ما را به تماشا و روایت داستان می برد. روش های انتخاب فریم در موشن کمیک عبارتند از:

  • گاهی طراح دوربین را روی تصویر یک شخصیت متمرکز می‌کند.
  • گاهی هم طراح دوربین را عقب ‌تر می‌برد تا فضای اطراف را به بیننده نشان بدهد با این کار به خواننده کمک می‌کند تا در فضای داستان قرار بگیرد و حال و هوای آن را احساس کند.
  • گاهی می توانیم سوژه را از زاویه‌ ی پایین ببینیم که این کار به سوژه اباهت و عظمت می بخشد.
    گاهی هم دورشدن از سوژه گزینه‌ی مناسبی است چرا که اطلاعات زیادی درباره‌ی صحنه ‌ی نمایش و فضای اطراف سوژه در اختیار بیننده می گذارد.

در زمان روایت کمیک موشن طراح مانند یک فیلم‌ بردار حرفه‌ای از انواع و اقسام فریم‌ ها با توجه به هدف داستان بهره می برد. همچنین طراح با کشیدن تصویر هایی با جزئیات تلاش می کند حس داستان و فضای آن را به ببیننده انتقال دهد. انتخاب نوع فریم در زمان طراحی به طراح، داستان و هدف نهایی پروژه دارد.

انتقال پانل ها در موشن کمیک

برای روایت هر داستان کمیک تصاویر در قالبی کنار هم قرار می گیرند تا داستان به درستی به مخاطب منتقل شود. در زبان کمیک موشن به هر کدام از این قطعات یک پانل می‌گویند. پانل ‌ها باید ساده، روان و به جا انتخاب شده‌ باشند که اگر تصویری را برداریم معنای داستان به کلی عوض شود و این نشان می‌دهد که آن تصویر تا چه اندازه مهم و به جا انتخاب شده است. روش های انتقال از یک پانل به پانل عبارتند از:

  • انتقال لحظه به لحظه؛
    انتقال پانل به پانل بعدی می‌تواند به صورت لحظه‌ای باشد مثل ترسیم لحظه‌ به لحظه ‌ی باز شدن یک چشم یک فرد و...
    این نوع از انتقال برای داستان‌هایی مناسب است که روایت آرامی دارند و می خواهند بر روی یک مطلب خاص تمرکز کنند.
  • انتقال به شیوه ی بازی به بازی؛
    در این شیوه طراح برای هر بازی، رفتار یا حادثه صرفا یک لحظه را انتخاب می‌کند و به نمایش می کشد؛ روایتی سرعت داستان را بالا می‌ برد و برای داستان ‌هایی مناسب است که پر از حادثه و ماجرا هستند.
  • انتقال سوژه به سوژه؛
    نوع دیگری از انتقال بین پانل ها انتقال سوژه به سوژه است مانند شرایطی که دو نفر گفت‌و‌گو می‌کنند و دوربین از چهره‌ ی یک نفر به چهره ‌ی فرد دیگر در حال گردش است.
  • انتقال صحفه به صفحه؛
    در این نوع انتقال ناگهان ما را از یک زمان و مکان به زمان دیگری می‌برد. انتقال صفحه به صفحه برای نشان دادن فواصل زیاد زمانی و مکانی مفید است و داستان را کوتاه و خلاصه می‌کند.
  • انتقال بی‌ارتباط.
    انتقال پانل‌ به پانل حتی می‌تواند بی‌ارتباط با یکدیگر باشد به نوعی بر اساس سلیقه و صلاح دید طراح انتقال صورت بگیرد.

این‌ها چند نمونه از انتقال ‌های پانل به پانل هستند که در کمیک موشن به کار می‌روند. پیشنهاد می کنیم یک بار دیگر نمونه های موشن کمیک در سایت ما نگاه کنید تا نحوه‌ی انتقال پانل‌ ها را بهتر درک کنید.

 

انتخاب فریم در موشن کمیک

ساخت کمیک موشن بی ‌شباهت به فیلم‌ برداری نیست. خالق موشن کمیک ها بسته به زاویه‌ ی دوربین ما را به تماشا و روایت داستان می برد. روش های انتخاب فریم در موشن کمیک عبارتند از:

  • گاهی طراح دوربین را روی تصویر یک شخصیت متمرکز می‌کند.
  • گاهی هم طراح دوربین را عقب ‌تر می‌برد تا فضای اطراف را به بیننده نشان بدهد با این کار به خواننده کمک می‌کند تا در فضای داستان قرار بگیرد و حال و هوای آن را احساس کند.
  • گاهی می توانیم سوژه را از زاویه‌ ی پایین ببینیم که این کار به سوژه اباهت و عظمت می بخشد.
    گاهی هم دورشدن از سوژه گزینه‌ی مناسبی است چرا که اطلاعات زیادی درباره‌ی صحنه ‌ی نمایش و فضای اطراف سوژه در اختیار بیننده می گذارد.

در زمان روایت کمیک موشن طراح مانند یک فیلم‌ بردار حرفه‌ای از انواع و اقسام فریم‌ ها با توجه به هدف داستان بهره می برد. همچنین طراح با کشیدن تصویر هایی با جزئیات تلاش می کند حس داستان و فضای آن را به ببیننده انتقال دهد. انتخاب نوع فریم در زمان طراحی به طراح، داستان و هدف نهایی پروژه دارد.

خواندن کمتر مشاهده

سفارش ساخت کمیک موشن را ثبت کنید

اگر به فکر متحول کردن کسب و کار خود هستید همین الان با توجه به بودجه خود در واتس اپ یا تلگرام به ما پیام دهید و موشن گرافیک خود را سفارش دهید، ما در هر ساعت از شبانه روز آماده دریافت سفارشات شما هستیم.

سوالات متداول

بیشترین سوالاتی که پرسیده شده

در حالت کاملا عادی بین 2 الی 3 روز ولی در هفته های پر سفارش معمولا بین 10 الی 12 روز طول می کشد .
شما باید برای سفارش کمیک موشن خود ابتدا به صورت عامیانه یک متن کوتاه از توضیحات کسب و کار خود ارسال ارسال کنید تا توسط نویسندگان پلاسینگ تبدیل به سناریو شود ، لوگو مجموعه خود همراه راهای ارتباطی که نیاز هست در انتهای ویدیو به نمایش آورده شود را ارسال کنید ، چنانچه از تصاویر خاصی که مد نظرتون هست استفاده شود ارسال کنید .

بله شما می توانید یک بار پروژه خود را اصلاح کنید اما هر تغییر که باعث ساخت پروژه جدید شود، مشمول هزینه می شود.

زمانی که سناریو کار برای شما ارسال شود و به تایید شما برسد ، کل هزینه به صورت کارت به کارت یا درگاه پرداخت کامل دریافت میشود .

  1. تماس با کارشناسان پلاسینگ
  2. دریافت مشاوره و انتخاب سبک مورد نظر
  3. ارسال توضیحات کوتاه از کسب و کار در پیام رسان ها
  4. تهیه سناریو و ارسال آن برای به تایید رسیدن شما
  5. تولید پروژه و تحویل در زمان اعلامی

ایمیل خود را وارد کنید

اولین نفر از تخفیفات با خبر شوید

[mc4wp_form id="77"]