تیزر تبلیغاتی چگونه ساخته میشود؟
آیا به دنبال تبلیغات ویدئویی هستید؟ روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی را میشناسید؟ اگر به دنبال یافتن مسیر درست تبلیغات هستید؛ در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به نحوه ساخت تیزرهای تبلیغاتی داشته باشیم.
همانطور که میدانید تیزر تبلیغاتی زمانی اهمیت پیدا میکند که شما به این درک برسید که مخاطب هدف شما با محتوای بصری تعامل بیشتری پیدا خواهد کرد. از جهت دیگر این روزها با رشد و گسترش فضای مجازی مخاطب شما زمان زیادی را در پلتفرمهای مجازی سپری میکند؛ با این تفاسیر اگر تبلیغات هدفمندی چون تیزر تبلیغاتی داشته باشید بهتبع افراد بیشتری شما را میبینند و ازاینرو جایگاه خوبی را در میان مردم به دست میآورید. اگر روش ساخت تیزر تبلیغاتی را بهدرستی طی نمایید؛ برندینگ و افزایش میزان فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که صرفنظر از اینکه در چه رسانه و پلتفرمی تبلیغات شما نمایش داده شود؛ نحوه ساخت تیزرهای تبلیغاتی در تمام شرایط کاملاً یکسان است.
تیزر تبلیغاتی جزئی جدانشدنی از مسیر تبلیغات را به خود اختصاص دادهاند که قابلیت ارتباط بسیار خوبی را با مردم به همراه دارد. بی شک با ساخت تیزر تبلیغاتی جایگاه خوبی را در میان جامعه هدف خود به دست خواهید آورد. در این مقاله دررابطهبا روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی آشنا خواهیم شد.

تیزر تبلیغاتی چیست؟
تیزر تبلیغاتی در واقع یک سبک محتوای ویدئویی است که بهصورت خاص برای تبلیغ یا پیشنهاد هوشمند ساخته میشود. نحوه ساخت تیزرهای تبلیغاتی بهگونهای است که یک محصول، خدمت، دورۀ آموزشی، تخفیف و بسیاری از موارد دیگر را بهدوراز پیچیدگی و در اندک زمانی معرفی میکند.

روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی در 7 مرحله
روش تولید تیزر تبلیغاتی در چند گام اساسی و ثابت پیش میرود که با درک درست این مسیر مزیتهای تبلیغات بصری برای برندتان اتفاق میافتد. در ادامه نگاهی به روش ساخت تیزر تبلیغاتی خواهیم داشت. این مسیر پر از چالش است که با آگاهی و مشورت با افراد متخصص به مقصد درست منتهی میگردد.
برنامهریزی و بررسی جوانب کار
بدون برنامهریزی هر کاری سرانجام خوشی ندارد. نحوه ساخت تیزرهای تبلیغاتی به این گونه است که در ابتدا باید تمام جوانب کار بررسی گردد و سپس باتوجهبه دادههایی که دارید؛ بهترین برنامه ممکن را برای رسیدن به هدف تبلیغاتی خود بچینید.
از نکات حائز اهمیت در بحث برنامهریزی تیزر تبلیغاتی میتوان به:
- تعیین اهداف و انتظارات؛
- مشخصکردن مخاطب هدف؛
- ارائه پلنهای مختلف برای مشتری؛
- راهنمایی مشتری برای انتخاب هر پلن؛
- انتخاب لحن تیزر، مدتزمان تیزر تبلیغاتی؛
- انتخاب بستر انتشار تبلیغات ویدئویی؛
- انتخاب یکی از انواع ویدئوها اشاره کرد که از نکات حائز اهمیت در بحث برنامهریزی تیزر تبلیغاتی به شمار میرود.
نگارش سناریو یا فیلمانه
گام دوم روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی به نوشتن سناریو اختصاص دارد. برای داشتن کلیپ تبلیغاتی اصولی باید تمام جزئیات ریزودرشت یک ویدئو را بهخوبی در این بخش اشاره کنید. موارد مهمی چون نحوه ساخت تیزرهای تبلیغاتی، دکور صحنه، اکت یا حرکات بازیگران تیزر، فضاهای فیلمبرداری و غیره باید مرحلهبهمرحله و بهصورت کامل در سناریو باید نوشته شود.
طراحی استوری بورد
استوری بورد چیست؟ استوری بورد همان تصویرسازی سناریو است. در استوری بورد ارائه پلنهای مختلف برای مشتری صورت میگیرد و به میزانی که جزئیات بهتر بیان گردد در نهایت خروجی نهایی تیزر تبلیغاتی زیباتر خواهد شد. نکته مهم در این بخش چککردن کیفیت خروجی نهایی توسط استوری بورد است.
نحو ساخت ویدئو تیزر تبلیغاتی
پس از انتخاب ویدئو مناسب در بخش روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی دیگر وقت عمل شده است! اگر برای ساخت تیزر تبلیغاتی به لوکیشن خاصی نیاز دارید باید مطمئن شوید که فضای موردنظر شرایط فیلمبرداری دارد. متناسب با بودجه خود برنامهریزی کنید و تیزر تبلیغاتی بسازید که استانداردهای اصلی را داشته باشد.
تدوین نهایی ویدئو
در روش تولید تیزر تبلیغاتی مهمترین قسمت آن تدوین ویدئو است! پس از اینکه تمام مراحل ساخت ویدئو بهدرستی و طبق قاعده پیش میرود، باید تصاویری که فیلمبرداری شدهاند را طبق سناریو کنار هم بچینید. اگر نیاز به نریشن خاصی دارید باید در نظر داشته باشید که در این مرحله باید آن را به تیزر تبلیغاتی خود اضافه کنید.
کنترل نهایی و بررسی کیفیت تیزر
پس از تدوین ویدئو نهایی، کنترل نهایی را جدی بگیرید. قبل از انتشار تیزر تبلیغاتی، یکبار همه چیز را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که تمام موارد داخل سناریو انجام شده باشد. اگر نیاز به تغییراتی بود باید در این مرحله آن را انجام دهید. در این مرحله از روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی، میتوانید به دنبال بسترهای مناسب برای انتشار تبلیغات ویدئویی خود باشید.
انتشار تیزر تبلیغاتی
اصولاً تیزر تبلیغاتی را در رسانههای اجتماعی؛ یوتیوب، تلویزیون و پلتفرمهای مجازی منتشر میکنند تا مخاطب برند شما را بشناسد که این امر افزایش فروش بیشتری را برایتان رقم میزند.

نحوه و نکات بستن عقد قرارداد برای ساخت تیزر
برای تنظیم قرارداد تیزر تبلیغاتی باید مواردی را در نظر بگیرید تا در انتهای کار مجری یا کارفرما مشکلاتی را باهم دچار نشوند.
از بخشهای مهم قرارداد تیزر تبلیغاتی میتوان به
- مشخصات طرفین
- موضوع قرارداد
- مدتزمان پروژه
- مبلغ قرارداد
- تعهدات کارفرما
- تعهدات مجری پروژه
- میزان محرمانگی اطلاعات
- فسخ قرارداد و فورس ماژور را در نظر بگیرید تا در میسر پروژه هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید.

در انتها، نحوه ساخت تیزرهای تبلیغاتی چه تأثیری بر کسبوکار شما دارد؟
شاید برای شما سؤال شود که آیا کسبوکارتان به تیزر تبلیغاتی نیاز دارد؟ همانطور که میدانید ویدئو سبکی از محتوا بوده که این روزها طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. ساخت تیزر تبلیغاتی تأثیرات مختلفی بر رشد کسبوکارتان دارد.
تأثیر ساخت تیزر بر کسبوکار شما شامل:
ارتقای برند: اگر به دنبال ارتقا و گسترش نام برند خود هستید با آشنایی بر روش تولید تیزر تبلیغاتی میتوانید خود را به افراد بیشتری نمایش دهید.
معرفی محصول جدید: تیزر محصول یا تیزر موزیکال اگر به دنبال معرفی و فروش محصول یا خدمات هستید؛ بهترین سبک تبلیغات که با اعتمادسازی بیشتر مشتری را ترغیب به خرید خواهد کرد.
تمایز از رقبا: تبلیغات بصری و داشتن ویدئو تبلیغاتی شما را از رقبا متمایز میکند؛ زیرا افراد بیشتری شما را به یاد میسپارند و مشتری وفادار شما هستند. نمونه ای این سبک تبلیغات، تیزر صنعتی است که این روزها باعث تمایز بسیاری از کسبوکارها در میدان رقابت شده است.
در نتیجه اینگونه میتوان گفت که با روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی، محتوایی بسازید که بر سرزبانها بیافتید. البته با ارائه پلنهای مختلف برای مشتری میتوانید آن را مجاب نمایید که مشتری وفادار شما گردد. در انتها یک نکته برای مجریان تیزر تبلیغاتی و صاحبان کسبوکار لازم است که اشاره کنیم. نحوه و نکات بستن عقد قرارداد برای ساخت تیزر را بهدرستی مطالعه کنید تا هزینه شما اشتباهی از بین نرود. برای درک بهتر اهمیت تیزر تبلیغاتی در رشد کسب و کارها مقالهای با عنوان “ اهمیت تیزر تبلیغاتی در جذب مخاطب ” و “نقش تیزر تبلیغاتی در رشد کسبوکار” را مطالعه نمایید.
دیدگاهتان را بنویسید