مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی کدام است ؟
در عصر حاضر، ویدیو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدیویی حرف اول را در حوزۀ تبلیغات میزند. زیرا شما را قادر میسازد که به راحتی احساسات بیننده را برانگیزید، روی او تأثیر بگذارید و او را به عمل ترغیب کنید. جالب اینجاست که همۀ اینها میتواند در کمتر از یک دقیقه اتفاق بیفتد!
مراحل ساخت تیزر، اغلب پرهزینه و پردردسر میباشند. زیبایی تاثیر تیزر تبلیغاتی این است که مستقیما روی نتیجۀ کار شما تأثیر میگذارند. آنها قرار است در مورد برند، خدمات و پیشنهاد های شما حرف بزنند.یک تیزر تبلیغاتی، نوعی محتوای ویدیویی است که به طور خاص، برای تبلیغ یا بیان یک پیشنهاد ساخته می شود. این پیشنهاد میتواند یک محصول، خدمت، دورۀ آموزشی، تخفیف و… باشد.
نکتهای که خیلی از افراد نمی دانند، این است که ویدیو های تبلیغاتی کاملاً متفاوت از محتوا های آموزشی هستند. در ویدیو های آموزشی، شما قرار است اطلاعات مهمی را به اشتراک بگذارید. هدف از ساخت محتوای آموزشی، دستیابی به حداکثر افرادی است که قرار است آن آموزش را تجربه میکنند. اما مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی برای اهداف بالا طی نمیشود. ویدیو های تبلیغاتی به شدت تحت تأثیر نام تجاری و پیشنهاد های شما قرار دارند، آنها نشان میدهند که محصول یا خدمت شما چگونه کار میکند و چگونه قرار است زندگی آن ها را آسان کند.
اگر هنوز جواب سوال تیزر تبلیغاتی چیست؟ را نمیدانید؛ پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید.

مراحل ساخت تیزر
برای ساخت تیزر تبلیغاتی باید پیش تولید و تولید تیزر تبلیغاتی و مراحل پس تولید تیزر را به درستی طی نمایید تا خروجی نهایی کیفیت بالایی را برای ارائه داشته باشد.
مرحله پیش تولید تیزر و توضیح آن
- جمعآوری اطلاعات و داده ها؛
معمولاً برای اقدام به ساخت تیزر باید اطلاعات، محتوا و داده ها را جمع آوری کنید تا ساخت تیزر تبلیغاتی به درستی انجام می شود. برای طی کردن مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی لازم است یک چک لیست اولیه تهیه کنید. - مشخص کردن هدف ساخت؛
هدف مهم ترین بخشی است که ویدیوی شما را می سازد. ممکن است فکر کنید شناخت هدف یا اهداف، امری پیش پا افتاده است اما بهتر است هدف خود را از مشخص کنید. هدف از ساخت تیزر ممکن است هر چیزی باشد مانند آگاهی بخشی از نام تجاری، آموزش مشتریان، افزایش تعامل با مشتری و… .
لازم است در بین اهداف خود مشخص کنید میخواهید مشتریان چگونه تجارت شما را بشناسند و آن را درک کنند تا بتوانید یک تیزر مبتنی بر اهداف برند و تجارت خود بسازید. - مشخص کردن زمان و بودجه؛
مراحل ساخت تیزر باید با توجه به زمان و بودجه شما برنامه ریزی گردد. تیزر تبلیغاتی خیلی طولانی یا خیلی کوتاه، هر دو میتوانند به تبلیغ شما آسیب برسانند و آن را بیاثر کنند. انتخاب مدتزمان مناسب برای تیزر تبلیغاتی، معمولاً به عواملی مانند بودجۀ بستگی دارد. امروزه طول اکثر ویدئوهای تبلیغاتی که ساخته میشود، بین 15 ثانیه تا 1 دقیقه است. این محدوده از نظر عملکرد، بهترین مدت زمان را برای یک تیزر تبلیغاتی است. - نگارش سناریو؛
نوشتن سناریو، از ارکان مهم پیش تولید و تولید تیزر تبلیغاتی است. سناریونویسی به معنی نگارش و سازماندهی مطالب در قالب صحنه هایی که قرار است فیلم برداری شوند یا توسط ابزار های انیمیشن ساخته شوند. توصیف هر صحنه و ملزومات اصلی آن باید به طور دقیق و با جزئیات نوشته شود.
سناریو همان مراحل ساخت تیزر شما روی کاغذ است که این دست نوشته ها به شما خواهد گفت که چه اتفاقی قرار است در مقابل دوربین رخ دهد. - انتخاب عوامل پروژه
انتخاب عوامل پروژه بخش مهم و تاثیر گذار در کار نهایی است پس در زمان انتخاب عوامل پروژ نهایت دقت را داشته باشد.
- انتخاب زمان و مکان مناسب
انتخاب لوکیشن بسیار مهم است چرا که این مکان و زمان فیلم برداری است که بکگراند تصویر، شیوۀ نورپردازی و صدابرداری، نوع گریم بازیگران و… را تعیین میکند. توجه داشته باشید که در کنار مکان و زمان، این متن شماست که تصمیم میگیرد که چه نوع بازیگرانی برای فیلم تبلیغاتی مناسب هستند.
پس سعی کنید بازیگرانی که انتخاب میکنید که در راستای پیام و لحن شما باشند. همچنین حواستان باشید که چه بخواهید چه نخواهید، سلیقۀ تک تک اعضای گروه، از فیلم بردار گرفته تا گریمور، در تیزر نهایی تأثیر خواهد گذاشت. پس انتخاب های هوشمندانه کمک زیادی به کیفیت کار شما خواهد کرد.

تولید تیزر
اگر مسیر پیش تولید و تولید تیزر تبلیغاتی را درست برداشته باشید، مراحل تولید تیزر سریع ترین و آسان ترین قسمت ماجرا خواهد بود چرا که کار طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمام مراحل ضبط پیش می رود.تصمیماتی که در این مرحله گرفته میشوند و کسانی که آنها را اجرا میکنند تا حد زیادی بر کیفیت تیزر شما تاثیر دارد. ممکن است بهترین سناریو برای تیزر شما نوشته شده باشد اما به دلیل متخصص نبودن تیم تولید پروژه نهایی خوب نشود. تفاوتی ندارد که شما سناریو و برنامه ریزی را برای تیزر تبلیغاتی محصول، تیزر تبلیغاتی صنعتی یا تیزر تبلیغاتی موزیکال پیش میبرید؛ قاعده تمام عناصر یکی است.
چیز دیگری که در این مرحله مهم است و باید به آن توجه داشته باشید این است که قصد دارید این تیزر تبلیغاتی را در کجا به نمایش بگذارید. به عنوان مثال اگر این تیزر را برای تلویزیون میسازید طبیعی است که باید قوانین و مقررات آن را رعایت کنید.

مراحل پس تولید تیزر
- تدوین و افزودن عناصر گرافیکی؛ مراحل ساخت تیزر در این قسمت شامل تدوین فیلم بردای که تیم تولید آن را انجام دادهاند، توسط تدوینگر تدوین ویدیو میشود. موارد دیگری مانند ذکر عنوانها، حاشیهنویسی، زیرنویس و فراخواننویسی در این مرحله انجام می گیرد. اگر تیزر شما نیاز به عناصر گرافیکی دارد در این مرحله به ویدیو اضافه می شود. طراحی تیزر تبلیغاتی در این مرحله باعث پررنگ شدن نقاط حیاتی ویدیو یا برجسته سازی و به نوعی باعث جلب توجه بینندگان را به دنبال دارد. توجه داشته باشد که قبل از این مرحله رنگ و محل قرارگیری عناصر گرافیکی و… را مشخص کنید.
- موسیقی و صداگذاری. در نهایت پروژه را صداگذاری کنید و موسیقی مورد نظر و مناسبی با کار روی پروژه قرار دهید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
قانون نسبت طلایی در عکاسی چیست؟ چطوری عکس های خوبی بگیریم؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
مهمترین بخش یک تیزر شامل چیا هستش؟
تیزر تبلیغاتی حالت سیستمی دارد و دارای آیتم های مهمی چون سناریو یا فیلم نامه مناسب، انتخاب لوکیشن و بازیگر مناسب ، فیلم برداری و سایر روند ساخت تیزر تبلیغاتی است که باید در ابتدا با انتخاب یک تیم متخصص و کاربلد مسیر را پیش ببرید.