مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
در عصر حاضر، ویدیو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدیویی حرف اول را در حوزۀ تبلیغات میزند. زیرا شما را قادر میسازد که به راحتی احساسات بیننده را برانگیزید، روی او تأثیر بگذارید و او را به عمل ترغیب کنید. جالب اینجاست که همۀ اینها میتواند در کمتر از یک دقیقه اتفاق بیفتد! زیبایی تیزرهای تبلیغاتی این است که مستقیما روی نتیجۀ کار شما تأثیر میگذارند. آنها قرار است در مورد برند، خدمات و پیشنهاد های شما حرف بزنند.
یک تیزر تبلیغاتی، نوعی محتوای ویدیویی است که به طور خاص، برای تبلیغ یا بیان یک پیشنهاد ساخته می شود. این پیشنهاد میتواند یک محصول، خدمت، دورۀ آموزشی، تخفیف و… باشد.

نکته ای که خیلی از افراد نمی دانند، این است که ویدیو های تبلیغاتی کاملاً متفاوت از محتوا های آموزشی هستند. در ویدیو های آموزشی، شما قرار است اطلاعات مهمی را به اشتراک بگذارید. هدف از ساخت محتوای آموزشی، دستیابی به حداکثر افرادی است که قرار است آن آموزش را تجربه میکنند. اما مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی برای اهداف بالا طی نمیشود. ویدیو های تبلیغاتی به شدت تحت تأثیر نام تجاری و پیشنهاد های شما قرار دارند، آنها نشان میدهند که محصول یا خدمت شما چگونه کار میکند و چگونه قرار است زندگی آن ها را آسان کند.
پیش تولید
- جمعآوری مواد لازم؛
معمولاً هر کاری با ساخت یا تهیۀ مواد اولیه برای انجام آن آغاز میشود. برای طی کردن مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی لازم است یک چک لیست اولیه تهیه کنید. - مشخص کردن هدف ساخت؛
هدف مهم ترین بخشی است که ویدیوی شما را می سازد. ممکن است فکر کنید شناخت هدف یا اهداف، امری پیش پا افتاده است اما بهتر است هدف خود را از مشخص کنید. هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی ممکن است هر چیزی باشد مانند آگاهی بخشی از نام تجاری، آموزش مشتریان، افزایش تعامل با مشتری و… .
لازم است در بین اهداف خود مشخص کنید میخواهید مشتریان چگونه تجارت شما را بشناسند و آن را درک کنند تا بتوانید یک تیزر میبتی بر اهداف برند و تجارت خود بسازید. - مشخص کردن زمان و بودجه؛
توجه داشته باشید که یک تیزر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه، هر دو میتوانند به تبلیغ شما آسیب برسانند و آن را بیاثر کنند. انتخاب مدتزمان مناسب برای تیزر تبلیغاتی، معمولاً به عواملی مانند بودجۀ بستگی دارد. امروزه طول اکثر ویدئوهای تبلیغاتی که ساخته میشود، بین 15 ثانیه تا 1 دقیقه است. این محدوده از نظر عملکرد، بهترین مدت زمان را برای یک تیزر تبلیغاتی است. - نگارش سناریو؛
نوشتن سناریو، به معنی نگارش و سازماندهی مطالب در قالب صحنه هایی که قرار است فیلم برداری شوند یا توسط ابزار های انیمیشن ساخته شوند. توصیف هر صحنه و ملزومات اصلی آن باید به طور دقیق و با جزئیات نوشته شود.
سناریو همان تیزر شما روی کاغذ است که این دست نوشته ها به شما خواهد گفت که چه اتفاقی قرار است در مقابل دوربین رخ دهد - انتخاب عوامل پروژه.
انتخاب عوامل پروژه بخش مهم و تاثیر گذار در کار نهایی است پس در زمان انتخاب عوامل پروژ نهایت دقت را داشته باشد.
انتخاب لوکیشن بسیار مهم است چرا که این مکان و زمان فیلم برداری است که بکگراند تصویر، شیوۀ نورپردازی و صدابرداری، نوع گریم بازیگران و… را تعیین میکند. توجه داشته باشید که در کنار مکان و زمان، این متن شماست که تصمیم میگیرد که چه نوع بازیگرانی برای فیلم تبلیغاتی مناسب هستند.
پس سعی کنید بازیگرانی که انتخاب میکنید که در راستای پیام و لحن شما باشند. همچنین حواستان باشید که چه بخواهید چه نخواهید، سلیقۀ تک تک اعضای گروه، از فیلم بردار گرفته تا گریمور، در تیزر نهایی تأثیر خواهد گذاشت. پس انتخاب های هوشمندانه کمک زیادی به کیفیت کار شما خواهد کرد.
تولید
اگر مسیر پیش تولید را درست برداشته باشید، تولید تیزر سریع ترین و آسان ترین قسمت ماجرا خواهد بود چرا که کار طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمام مراحل ضبط پیش می رود.
تصمیماتی که در این مرحله گرفته میشوند و کسانی که آنها را اجرا میکنند تا حد زیادی بر کیفیت تیزر شما تاثیر دارد. ممکن است بهترین سناریو برای تیزر شما نوشته شده باشد اما به دلیل متخصص نبودن تیم تولید پروژه نهایی خوب نشود.
چیز دیگری که در این مرحله مهم است و باید به آن توجه داشته باشید این است که قصد دارید این تیزر تبلیغاتی را در کجا به نمایش بگذارید. به عنوان مثال اگر این تیزر را برای تلویزیون میسازید طبیعی است که باید قوانین و مقررات آن را رعایت کنید.
پس از تولید
- تدوین و افزودن عناصر گرافیکی؛
در این مرحله، راش های فیلم بردای که تیم تولید آن را انجام دادهاند، توسط تدوینگر تدوین ویدیو میشود. موارد دیگری مانند ذکر عنوانها، حاشیهنویسی، زیرنویس و فراخواننویسی در این مرحله انجام می گیرد. اگر تیزر شما نیاز به عناصر گرافیکی دارد در این مرحله به ویدیو اضافه می شود تا نقاط حیاتی ویدیو را برجسته میکند و به نوعی باعث جلب توجه بینندگان استفاده شود. توجه داشته باشد که قبل از این مرحله رنگ و محل قرارگیری عناصر گرافیکی و… را مشخص کنید. - موسیقی و صداگذاری.
در نهایت پروژه را صداگذاری کنید و موسیقی مورد نظر و مناسبی با کار روی پروژه قرار دهید.
اکنون همه چیز مانند تصاویر، گرافیک و صدا با هم ترکیب شدند. حال شما باید تیزر تبلیغاتی را در شبکه هایی که مخاطبان هدف شما بیشتر از آن بازدید میکنند قرار دهید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تاریخچه اینفوگرافیک
اینفوموشن یا اینفوگرافیک متحرک چیست؟
موشن شرکتی چه تاثیری بر رشد کسب و کار دارد؟
انواع فتومونتاژ چیست؟
تاثیر فتومونتاژ در کسب و کار
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
buy cialis canada pharmacy Albuterol was the most common medication used by people participating in the study