چگونه برای تولید محتوا اینستاگرام برنامه ریزی کنیم
تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟ فرقی نمی کند که می خواهید چه کاری را شروع کنید، در ابتدای کار برنامه ریزی حکم رکن اصلی برای رشد بیشتر کسب و کارتان را دارد. باید به خوبی به درک کامل این موضوع برسید که می خواهید در چه زمینه ای فعالیت کنید، هدف شما راه اندازی یک آنلاین شاپ است یا می خواهید مطالب آموزشی را در صفحه ی خود منتشر کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با یکدیگر مرور کنیم که چگونه باید یک استراتژی و برنامه ریزی کاربردی را برای تولید محتوای اینستاگرام خود بچینیم.
برنامه ریزی تولید محتوای اینستاگرام چیست؟ | تقویم محتوایی اینستاگرام
در پشت پرده ی پست ها و استوری های اینستاگرام حجم زیادی استراتژی با هدف کسب درآمد وجود دارد. وقتی آگاه باشید که چه سبکی از محتوا را چگونه انجام دهید؛ تولید محتوای اینستاگرام را انجام داده اید. این موضوع نظر افراد بیشتری را جذب صفحه شما می کند. این یعنی شما نصف بیشتر راه موفقیت را طی کرده اید. اما به نظر شما مابقی راه را چگونه برویم تا به نتیجه ی مطلوبی که انتظارش را داریم برسیم؟ جواب سوال شما برنامه ریزی است، می پرسید یعنی چه؟
برنامه ریزی برای تولید محتوای اینستاگرام به این معناست که شما قبل از اینکه تولید محتوا برای اینستاگرام را شروع کنید باید به خوبی مخاطب خود را بشناسید و موضوعاتی که می خواهید درباره ی آن ها تولید محتوا انجام دهید را تحلیل و بررسی نمائید.
هدف هر فرد برای راه اندازی پیج اینستاگرام متفاوت است، عده ای فقط برای گذراندن وقت و تماشای محتوای اینستاگرام آن را نصب می کنند و تعدادی دیگر هم به منظور گسترش کسب و کار خود و افزایش مراجعه کننده به این شبکه ی اجتماعی رویی می آورند.فرقی ندارد که در چه حوزه ای فعالیت دارید برای رسیدن به موفقیت نیاز است که محتوای برنامه ریزی شده منتشر کنید. این موضوع باعث می شود که مخاطب شما جذب صفحه ی اینستاگرام شما شود.
9 نکته کلیدی در تولید محتوای اینستاگرام
ممکن است عده ای بر این باور باشند که تولید محتوا در اینستاگرام کار بسیار ساده ای است و انجام آن نیاز به هیچگونه آموزشی ندارد؟! باید بگوییم که اگر قصد پیشرفت و رفتن به اکسپلور اینستاگرام را دارید بهتر است که این خیال خام را از سرتان بیرون کنید. مهم ترین نکات کلیدی در زمینه ی تولید محتوای اینستاگرام عبارت اند از:
- داشتن یک برنامه ریزی دقیق؛
- به کاربردن ایده های جذاب و غیر تکراری؛
- شناخت کامل مخاطب هدف؛
- استفاده از تقویم محتوایی؛
- آشنایی با مسیر جذب مخاطب؛
- استفاده از کپشن های قوی؛
- انتشار محتوای تولید شده در ساعات معین؛
- استفاده از هشتگ های ترند شده؛
- رعایت استراتژی های تولید محتوا در اینستاگرام.
تقویم محتوایی (content calendar) چیست؟
تقویم محتوایی یک صفحه ی آنلاین است که به کمک آن می توانید برای کارهایی که می خواهید انجام دهید یک برنامه ریزی و زمان بندی مشخص و مکتوب را برای خود بسازید. با استفاده از content calendar می توانید مشخص کنید که می خواهید مقالات و محتوای اینستاگرام خود را با چه عنوانی، چه جزئیاتی و در چه زمانی منتشر کنید، با به کارگیری از تقویم محتوایی دیگر شما یک برنامه ریزی دقیق برای انتشار محتوای اینستاگرام خود دارید.
اهمیت تقویم محتوایی در برنامه ریزی تولید محتوای اینستاگرام
- جلوگیری از فراموشی محتوا؛
- کاهش دغدغه و استرس از نداشتن محتوا برای انتشار؛
- کاهش اشتباهات رایج؛
- مدیریت مسئولیت های تیم تولید محتوا.
تدوین استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به این معناست که شما باید محتوایی را تولید کنید که کاربر شما با خواندن و یا تماشای آن به سوال خود برسد. حالا چگونه می توانیم یک محتوای عالی بسازیم؟ مخاطب علاقه ی زیادی به تماشای محتوای بصری و ویدیویی دارد، از این رو استفاده از موشن گرافیک می تواند کمک شایانی به شما در جهت تدوین استراتژی تولید محتوای اینستاگرام کند. تفاوتی ندارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی پر بازدید است که تمامی امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد، پس چه بهتر از این فضای رقابتی که در بین تمامی کسب و کار ها در این شبکه ی اجتماعی به وجود آمده است به نحو احسنت بهره ببرید.
عناصر مهم در استراتژی و تقویم محتوایی اینستاگرام
- مشخص کنید که پیج شما نیاز به چه نوع محتوایی دارد؛
- مخاطب خود و نیازش را بشناسید؛
- تعامل خود را با کاربرانتان بیشتر کنید.
جمع بندی نهایی
در این مقاله برای شما توضیح دادیم که برنامه ریزی در تولید محتوای اینستاگرام چقدر با ارزش و تاثیر گذار است، همچنین گفتیم که استفاده از تقویم محتوایی در تولید محتوای اینستاگرام چقدر کاربردی و مهم است پس نتیجه می گیریم که بهتر است برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی و خطا در ابتدای هر هفته تقویم محتوایی یک هفته ی خود را یادداشت کنید تا از هرگونه اشتباه جلوگیری شود. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید جهت ثبت سفارش تولید محتوای اینستاگرام با کارشناسان ما تماس بگیرید. در انتها آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ از شما برای خواندن این مقاله تشکر می کند امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شود.
دیدگاهتان را بنویسید