موشن گرافیک دو بعدی چیست؟
موشنگرافیک دوبعدی چیست؟ یکی از بهترین روشهای جذب مخاطبان به کسبوکارتان کمکگرفتن تبلیغات است. دنیای مارکتینگ این روزها بسیار گسترده است و بسیاری از صاحبان مشاغل و کسبوکارهای کوچک تا بزرگ بودجهای جداگانه برای معرفی و رقابت با سایرین اختصاص دادهاند. اما مهمترین موضوع دراینبین انتخاب سبک مناسب و بروز تبلیغات است.
با تلفیق دنیای گرافیک و دنیای تبلیغات، حوزه ساخت موشنگرافیک بیش از قبل رونق پیدا کرده است. بسیاری از کسبوکارها برای رسیدن به اوج محبوبیت و برندینگ خود از تبلیغات ویدئویی کمک میگیرند تا در میان مخاطبان خود محبوبیت روزافزونی را تجربه نمایند. ازآنجاییکه موشنگرافیک دوبعدی به نسبت سایر تبلیغات ویدئویی از بهصرفهتر است و در زمان کمتری آماده میگردد؛ بیش از سایر تبلیغات ویدئویی جایگاه پیدا کرده است. باتوجهبه این موضوعات در این مقاله در کنار هم به بررسی موشنگرافیک دوبعدی میپردازیم؛ همراه ما باشید.
موشنگرافیک دوبعدی چیست؟
موشن گرافیک دو بعدی به مجموعه تصاویر یا وکتورهایی گفته میشود که در فضای دوبعدی ساخته میشوند. عموما لوگوها، شماتیک و برخی طراحیها و نقشهها بهصورت دوبعدی انیمیت میشوند تا در حوزه کسبوکار شما سختترین پیامها را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کنند و با آن تعامل بگیرند. با مشاوران تیم پلاسینگ تماس بگیرید.
موشنگرافیک دوبعدی چه کاربردهایی دارد؟
یکی از کاربردهای مناسب موشنگرافیک دوبعدی، تاکید و برجستهسازی لوگو و برند یک شرکت یا کمپانی و یا معرفی تولیدات آنها است. از دیگر کاربردهای موشنگرافیک دوبعدی میتوان انتشار دیجیتالی اطلاعیهها، راهنماهای فنی، سمینارها و ارائههای علمی و هر نوع فیلم کوتاه دیگر که حاوی پیامی باشد را اشاره کرد.
چرا از موشن گرافیک باید استفاده کنیم؟
با توجه به گسترش استفاده از موشنگرافیک در کسب وکارهای مختلف سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود؛ این است که دلیل و اهمیت استفاده از موشن گرافیک چیست؟ ساخت موشن گرافیک یکی از کلیدی ترین سوالی است که برای بسیاری از افراد مطرح میشود، دلایل و اهمیت استفاده از موشن گرافیک توسط بسیاری از افراد و سازمانها، همیشه مطرح می گردد و ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می نماید. به همین دلیل، دلایلی را که باید از موشنگرافیک برای کسب و کار خود استفاده کنید را در ادامه باهم مرور می کنیم.
با ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک، برندتان را در ذهن مشتری ماندگار می کنید.
بهدلیل ماهیت بصری موشنگرافیک، تعامل بینندگان با فعالیت شما آسانتر می گردد. بنابراین، در صورتیکه ویدیوی شما به شیوهای بسیار جذاب و سرگرمکننده ارائه گردد؛ شانس شما برای جذب مخاطب به همان مراتب بالا می رود.
ایدههای پیچیده را بهصورت بصری نمایش دهید.
بسیاری از شرکتها به بیش از چند ثانیه نیاز خواهند داشت تا محصولات خود را برای مخاطبان خود به خوبی توضیح دهند. به کمک ایده های جدید برای محصول یا خدماتتان مطالب سخت را به مخاطب انتقال دهید. یک کلیپ کوتاه با استفاده از موشنگرافیک این امکان را دارد تا ماهیت پیچیده آن را برای مشتریان سادهتر کند.
نرخ بازدید بیشتر با موشنگرافیک دو بعدی
در حال حاضر، تولید محتوای ویدئویی مخاطبان بیشتری نسبت به سایر روشها مانند محتوای متنی به خود اختصاص داده است. موشنگرافیک یکی از انواع روشهای تولید محتوای ویدیویی است که بهدلیل منحصربهفرد بودن استقبال زیادی را به سمت خود جذب کرده است. لذا این تبلیغات ویدیویی به تنهایی به اندازه سایر رقبای خود جذاب و تاثیرگذار باشد.
آزادی خلاقانه
موشنگرافیک باید آموزنده و در عین حال سرگرمکننده نیز باشند؛ بهجای بیان حدس و گمان و دادهها حقایق را ارائه دهید. از این جهت، هیچ محدودیتی در طراحی موشنگرافیک وجود ندارد و میتوانید بهراحتی هر چیزی را که مدنظرتان است را به پیادهسازی کنید.
سرمایه گذاری کمتر، بازدهی بیشتر
میزان بازدهی در ازای سرمایهگذاری، یکی از عوامل مهم در انتخاب گزینه مورد نظر جهت معرفی و تبلیغات خواهد بود. از میان گزینههای بسیار زیادی برای که برای این منظور وجود دارد، موشنگرافیک یک گزینه ایدهآل برای سرمایه گذاری تبلیغات است که با هزینه بسیار بصرفه بهترین بازخورد را برایتان رقم می زند.
البته موشنگرافیک یکی از ابزارهای مناسب و کاربردی برای آموزشهای داخلی ادارات و سازمانها، یا همان آموزش حین خدمت نیز به شمار میرود. تعداد بسیار زیادی از کلیپهای انگیزشی نیز که در فضای مجازی مشاهده کردهاید در این دسته از ویدئوها قرار دارند. اگر برای گزارشهای کاری و ارائه اطلاعات به مقامات بالاتر خود به دنبال روش مناسبی هستید؛ بهترین گزینه موشن گرافیک است. موشنگرافیک دوبعدی برای انتقال پیام از المانها بصری کمک میگیرد که این موضوع باعث میشود که محتوای تبلیغات در ذهن مخاطب ماندگار گردد. بهطورکلی، موشنگرافیک دوبعدی یک روش بهصرفه و مناسب برای تأثیرگذاری بیشتر اطلاعات بر مخاطبان و دوام و ماندگاری یک موضوع ارائه شده است.
موشنگرافیک دوبعدی چه مزیتهایی دارد؟
موشنگرافیک دوبعدی یکی از بهترین انتخابها برای تولیدات کسبوکارهای مختلف بهحساب میآید و یک سبک محبوب در از تلفیق ویدئوهای گرافیکی و تبلیغات است. نکات مختلفی برای همهپسند بودن موشنگرافی دوبعدی یاد میشود که در ادامه به مهمترین آنها اشاره میکنیم:
بهصرفه و اقتصادیبودن | تعرفه ساخت موشنگرافیک
در مقایسه با تبلیغات ویدیویی قیمت ساخت موشنگرافیک بسیار بهصرفهتر است و هزینه کمتری برای سفارشدهنده به همراه دارد. البته در کنار هزینه موشن گرافی نباید از تأثیرگذاری بسیار بالا آن بر جامعه هدف غافل شد. دررابطهبا تعرفه اگر ابهامی دارید؛ مقالهای با عنوان تعرفه موشن گرافیک را منتشر کردهایم که خواندن آن خالیازلطف نیست.
سفارش موشنگرافیک، سریع و آسان
یکی از دلایل بهصرفهبودن سفارش موشن گرافیک نسبت به سایر تبلیغات ویدیویی راحت بودن پروسهی تولید و سرعت ساخت بالایی آن است. البته نکته مهم که در این رابطه باید توجه داشته باشید کیفیت ساخت موشنگرافیک است. برای تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات خود باید جدای از بحث هزینه موشنگرافیک تبلیغات خود را به شرکتهایی بسپارید که کیفیت نهایی پروژه شما بتواند رضایت مخاطب را جلب کند.
امکان ادیت موشنگرافیک دوبعدی
در طول فرایند ساخت موشنگرافیک تغییرات جز جدانشدنی کار هستند، البته که این تغییرات در موشنگرافیک دوبعدی هزینه کمتری به نسبت سایر نمونهها دارد. سهولت انجام تغییرات و سرعت بالا از مزیتهای اصلی این سبک از محتوای ویدئویی یاد میشود.
تطابق موشنگرافیک با سایر ویدئوهای تبلیغاتی
شما هم ویدئوهای تبلیغاتی متعددی را مشاهده کرده اید که از ترکیب موشن گرافیک دو بعدی با فرمت های ویدیویی ساخته شده اند. گاهی استفاده خلاقانه دو سبک خاص محتوایی در کنار یکدیگر این امکان را برای شما فراهم میکند که اطلاعات خود را خیلی تأثیرگذارتر بیان کنید.
بصری کردن دادهها با ساخت موشنگرافیک دوبعدی
یکی دیگر از کاربردهای موشنگرافیک در فضای کسبوکارها را میتوان به ترکیب اطلاعات سخت داده و اعداد بهصورت ویدئوهای جذاب بیان کرد. بیان اطلاعات سخت به کمک ویدئوهای جذاب یک فضای بصری جذاب و قابلفهم ایجاد میکند که مخاطب شما درک راحتی را از موضوع به دست میآورد. برای این منظور تلفیق نمودارها، گرافها و اینفوگرافیکها، در موشنگرافیک دریافت موضوع را برای مخاطب بسیار سادهتر خواهد کرد.
نرمافزارهای ساخت موشنگرافیک دوبعدی
نرمافزارهای متعددی برای تولید موشنگرافیک در منابع مختلف نام برده اند.اگر به دنبال ساخت ویدئوهای استاندارد و باکیفیت هستید، بهترین نرمافزارهای مخصوص این کار عبارتاند از:
- افتر افکت Adobe After Effects
- فتوشاپ Adobe Photoshop
- ایلوستریتور Illustrator
نرمافزارهایی که اشاره شد، با تمرکز بر اصول حرفهای و تخصصی به تولید ویدئوهای تبلیغاتی دوبعدی میپردازند. برای آن که بهتر و البته باکیفیتتر در ذهن مخاطب خود ماندگار شوید باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. دنیای تبلیغات حرفهای و پر از رقابت است که اگر به دنبال دیدهشدن هستید باید به بهترین شکل خود را معرفی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از موشن گرافیک به صفحه ی آموزش موشن گرافیک مراجعه نمائید.
در آخر، آیا موشنگرافیک دوبعدی برای کسبوکار من مناسب است؟
جواب این سوال پس از بررسی شرایط کاری و سبک تبلیغات شما مشخص میگردد. موشنگرافیک دو بعدی بهترین گزینه برای هر کسب و کاری کوچک تا بزرگ است. تعرفه موشن گرافیک دوبعدی مناسب، ساخت راحتتر و در زمان کم صورت میگیرد. از دیگر مزیتهای موشنگرافیک دوبعدی میتوان به انتشار سریع آن در فضای مجازی اشاره کرد. با این تفاسیر گرافیک دوبعدی برای هر کسبوکاری قابلانجام خواهد بود. اگر شما هم برای کسبوکار خود به دنبال ساخت موشنگرافیک هستید،
دیدگاهتان را بنویسید