روش های موفق تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
فهرست مطالب
برای اینکه پیج اینستاگرام خود را گسترش دهید و به اکسپلور بروید باید با تولید محتوا در اینستاگرام ، حساب خود را رشد دهید. ساخت محتوای جذاب و با کیفیت بیش از هر زمانی برای دیدن شدن شما مهم است. زیرا دنیای گسترده اینستاگرام رقابت بسیار زیادی دارد و مخاطبان به دنبال بهترین محتوا برای دیده شدن هستند.
دلایل اهمیت کیفیت تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
کسانی که در فضای اینستاگرام فعالیت دارند حتما دانش کافی به الگوریتم اینستاگرام دارند و آگاه هستند که با برای رشد حساب کاربری خود باید همسو با الگوریتم به فعالیت بپردازند. البته توجه داشته باشید که الگوریتم مانع رشد صفحه کاربری شما نمی گردد اما بر شیوه رشد شما تاثیر می گذارد.
با این شرایط اهمیت تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. در سالهای گذشته شاید با تصاویر بی کیفیت و نداشتن یک برنامه منسجم رشد پیج در اینستاگرام عملی بود؛ اما در حال حاضر، ثبات و داشتن یک برنامه ریزی دقیق کلید موفقیت شماست. حضور یک برنامه منظم محتوایی و ایجاد تعامل با کاربر برای رسیدن به موفقیت اصل اساسی تولید محتوا در اینستاگرام است. اگر بتوانید به طور منظم محتوایی با کیفیت پست یا استوری کنید که مورد علاقه مخاطب باشد؛ تعامل سایت بالا می رود.
الگوریتم های اینستاگرام و تولید محتوا عالی
زمانی که الگوریتم های اینستاگرام تشخیص بدهند که شما در حال تولید محتوای متناسب با مخاطب خود هستید؛ پست و استوری های شما را در جایگاه بهتری قرار می دهند و مخاطبان بیشتری شما را می بینند. دلیل دیگر اهمیت تولید محتوا برای اینستاگرام کسب درآمد بیشتر از این فضاست که بسیاری از برندها را مایل به حضور در این فضای اجتماعی می کند. برندهای بزرگ و صاحبان کسب وکارها در نظر دارند با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و بلاگرها برای تولید محتوا برای وبسایت یا حساب اینستاگرام در جهت رشد پیج خود همکاری کنند.
این ارتباط یک رابطه برد برد به حساب می آید از طرفی برای بلاگرها ایجاد درآمد دارد و از جهت دیگر نیز برای صاحبان کسب وکار نیز فضای فروش و جذب مخاطب را ممکن می سازد. البته باید در نظر داشته باشید که تولید محتوا برای اینستاگرام موفقیت یکباره نیست و نیازمند زمان، تلاش، خلاقیت است تا نتیجه نهایی بهترین اثربخشی را داشته باشد.
ارتباط بیشتر و نزدیک با مخاطب و تولید محتوا اینستاگرام
اعتمادسازی و آشنایی مشتری با برند و شخصیت خاص کسب وکارتان باعث افزایش خرید و درآمد می گردد. برای اعتمادسازی بیشتر با تولید محتوای مناسب در استوری و لایو به این هدف می رسید. البته می توانید در اینستاگرام نیز با ایجاد فضای تعاملی از مخاطبین هدف خود بازخورد بگیرید و این عمل در رسیدن به نتیجه عملکرد بهتر بی تاثیر نیست.
تولید محتوا در اینستاگرام صدای برندتان است. این روزها حضور در فضای مجازی بسیار داغ است. بسیاری از کسب وکارها و بیزینس های اینستاگرامی با فعالیت در این عرصه توانسته اند به درآمد بالا برسند. اما باید بدانید که تبلیغات نوین در این فضا برای رسیدن به موفقیت بیشتر بی تاثیر نبوده است.
شناسایی مخاطب بهترین اصل تولید محتوا در اینستاگرام
درک مخاطب هدف برای ایجاد محتوای مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید بدانید که برای چه کسی تولید محتوا می کنید؟ نباید بدون توجه به جامعه هدف تولید محتوا انجام دهید زیرا در این صورت به طور حتم شکست می خورید!
بطور مثال: اگر پیجی مختص بانوان دارید، باید محتوایی بسازید که مخاطب شما را درگیر کنید تا ترغیب به استفاده و خرید از محصولات یا خدمات شما گردد.نوشتن پرسونای جامعه هدف که متشکل از سن، دغدغه، علایق و نیازهای مخاطبتان است باعث می گردد تا دید بهتر و روشن تری را به بازار داشته باشید.
برای درک مخاطب بهتر است که به چند سوال پاسخ دهید که عبارتند از :
- رقبای شما چه کسانی هستند؟
- تولید محتوا اینستاگرام را چگونه پیش ببرید؟
- ایده های خاص شما چیست؟
- برنامه ریزی تولید محتوا پست و استوری شما چگونه است؟
- نقاط ضعف و قوت کسب وکارتان را می دانید؟
- بیشترین بازدید برای کدام یک از محتواهای شماست؟
انتخاب بهترین نوع محتوا برای پیج کسب وکار
اینستاگرام از انواع مختلف محتوا مانند عکس، ویدئو یا ریلز، پست تک یا چند اسلایدی، استوری و لایو تشکیل می شود. اینکه شما چه هدفی را منتشر کنید، برمی گردد به اینکه چه هدف و برنامه ریزی را برای کسب وکار خود دارید. اما طراحی و ساخت استوری موشن، طراحی پست و تدوین ویدئوهای باکیفیت برای رسیدن به موفقیت یکی از کلیدی ترین برنامه ریزی ها در این بستر خواهد بود.
ریلز و بازدید بیشتر مخاطب
ریلز از محتواهای پرطرفدار است که توانسته این روزها بازدید بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد. اگر به دنبال دیده شدن بیشتر محصولات یا خدمات خود هستید. ریلزهای ترند روز و چاشنی خلاقیت، نمایش بیشتر را برای پیج خود به همراه بیاورید.
استوری
طراحی استوری در تولید محتوای اینستاگرام برای نمایش تخفیف، نمایش رویداد، پشتصحنههای کسبوکار، نظرسنجی و مهمتر از همه تعامل بیشتر فالوورها از استوری بهترین گزینه خواهد بود. سعی کنید که استوری های خود را داستانی تعریق نمایید تا مخاطب همیشه به دنبال شما باشد.
لایو و نمایش واقعی برند
برای نمایش واقعی خود و کسب و کارتان باید از لایو بهره ببرید. موضوعات لایو بسیار متداول هستند از پاسخ به سوالات را در برمی گیرند تا پشت صحنه یک بیزینس که همگی در کسب اعتماد مخاطب بهترین انتخاب است.
پست تک یا چنداسلایدی راهی برای فروش بیشتر
اگر محصولی را برای فروش دارید یا هر چیزی که جزئیات آن برای نمایش به مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است، نمایش آن در قالب پست تک یا چند اسلایدی بهترین گزینه است. از تمام ابعاد سوژه تان عکس یا فیلم منتشر کنید تا کاربر را از انتخاب خود مطمئن بسازید.
چگونه طراحی پست را انجام دهیم؟
از مهمترین محتواهایی که در اینستا در حال انتشار است، محتوای ویدیویی و تصویری است. برای انتخاب تصاویر، فیلم برداری و عکاسی باید نکاتی را در نظر داشته باشید:
تمرکز مخاطب را به سمت مورد نظر خود بکشانید
مهم ترین حرکتی که باید انجام دهید این است که کاری کنید که کاربر زمان مشخصی را روی پست ها بگذارد و با آن درگیر شود. برای این کار می توانید به یک نقطه از عکس بیشتر توجه کنید و آن را در معرض دید بیشتری قرار دهید. پس سعی کنید از عکس های شلوغ که باعث گیج شدن مخاطبین می شود استفاده نکنید. اگر عکستان شلوغ نباشد؛ مغز راحت تر می تواند به شناسایی آیتم ها بپردازد. پس وقت کافی در این زمینه بگذارید.
قانون یک سوم در تولید محتوا
قانون یک سوم در عکاسی برای زمانی که به دنبال عکاسی تبلیغاتی محصول هستید به شما کمک می کند که بهترین شکل از محصولات خود را به مخاطب نمایش دهید.
7 قانون برای تولید محتوای متنی در اینستاگرام
تا این بخش از مقاله در رابطه با محتوا تصویری صحبت کرده ایم. حال نوبت به آن رسیده که نکات مربوط به تولید محتوا اینستاگرام متنی را باهم مرور می کنیم.
داستان سرایی
بهترین و جذاب ترین نوع تولید محتوای متنی داستان سرایی ست. داستان همه محصولات خودرا بنویسید؛ به کمک شخصیت پردازی، داستانی متناسب با برند و محصول تان سعی کنید تعامل خوبی با مخاطب برقرار کنید.
برنامه ریزی
برای موفقیت در هر کاری داشتن برنامه ریزی و بیزینس پلن موضوع مهمی است که به شما در مسیر رسیدن به برند کمک می کند. مخاطبان در این مسیر همراه شما هستند. بهتر است که پست های شما با هم در موضوع و محتوا ارتباط داشته باشند این موضوع نشان از همبستگی محتوای پیج شما را می دهد.
رشد در اینستاگرام
برای انتشار پست ها برنامه خاص خود را داشته باشید به نوعی که مخاطب در یک تایم مشخص از روز یا شب منتظر پست شما باشند. خود را ملزم نمایید که همیشه در ساعات مشخص پستی را منتشر کنید.
مخاطبین هدف
مخاطبین شما مهمترین رکن اینستاگرام هستند باید شناخت کافی از مخاطبین، سن و جنسیت آنها داشته باشید تا بتوانید محتوایی را در رابطه با علاقه مندی ها و شخصیتشان تولید نمایید.
از کامنت ها و دایرکت ها نگذرید
بیشتر سوال ها و نظرات افراد در دایرکت و کامنت دیده می شود. برای مخاطبین خود بایدمحتوا بسازید و نظران فالوررهایتان را نسبت به محصولات و سوال های به وجود آمده پاسخ دهید تا در این مسیر اعتماد و نظر سایرین را نیز با خود همراه کنید.
در آخر
تولید محتوا در اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که داستان یا تصویر برند یا محصول خود را در کنار شخصی سازی با مخاطب به اشتراک بگذارید. همیشه از یک رویکرد برای رسیدن به موفقیت در اینستاگرام کمک نگیرید؛ راه های مختلف طبق الگوریتم های جدید باعث رسیدن به تعامل با مخاطب می گردد. شما باید استراتژی خود را جوری تنظیم نمایید تا کاربر مشتاق به دنبال کردن پیج شما باشد. امیدواریم نکاتی که در این مقاله برای چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام اشاره کردیم به شما برای رسیدن به موفقیت کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید