انواع تولید محتوا اینستاگرام
فهرست مطالب
پیدا کردن ایده یا محتوای جذاب و کاربر پسند یکی از اصلی ترین معضل های تولیدمحتوا برای هر فرد یا کسب و کار است که از راه تولید محتوا برای اینستاگرام به دنبال کسب درآمد است. زمانی که شما بتوانید یک محتوای ایده آل از نظر بیننده را منتشر کنید به مرور زمان دنبال کننده های شما بیشتر می شوند و در نهایت این روند باعث افزایش درآمد شما می گردد؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا با انواع روش های تولید محتوا در اینستاگرام که بسیار کاربردی هستند بیشتر آشنا شوید.
چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
این روزها اینستاگرام یکی از پلتفرم های محبوب و پرطرفدار می باشد که در مسیر برندینگ چراغ راه شما است. این شبکه ی اجتماعی با استفاده از انتشار محتوای جذاب بصری به برند ها و مشاغلی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند کمک می کند تا بتوانند به راحتی با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنند.
شما به سادگی می توانید با استفاده از انتشار محتوای کاربردی و گیرا محصولات و خدمات خود را به شیوه ای منحصر به فرد به مخاطبین خود معرفی نمائید، بدون شک با این روش می توانید تاثیر بیشتری روی بیننده بگذارید. با برنامه ریزی روزانه قدم بردارید و بدون داشتن یک برنامه ی از پیش تعیین شده محتویات خود را منتشر نکنید. از آن جایی که اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی مخصوص محتویات بصری است و کاربران آن نیز ترجیح می دهند که محتویات تصویری تماشا کنند، شما می توانید با به کارگیری از تولید محتوای ویدیویی مانند: موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی نظر افراد بیشتری را به خود جلب کنید.
انواع تولید محتوا برای اینستاگرام
شما می توانید در قالب های گوناگونی تولید محتوا اینستاگرام خود در را انجام دهید، برای اینکه بتوانید یک محتوای ایده آل منتشر کنید باید به خوبی بدانید که چه زمانی بهتر است از چه قالبی استفاده کنید. همان طورکه می دانید در این شبکه ی اجتماعی می توانید محتوای خود را به صورت متن، عکس و ویدیو برای مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش های تولید محتوا در اینستاگرام را با یکدیگر بررسی نمائیم.
قالب پست
قالب پست، یکی از روش های پرطرفدار انتشار محتوا در این شبکه ی اجتماعی است. پست ها می توانند شامل عکس، ویدیو و کپشن (محتوای متنی) باشند. سعی کنید که محتوای آموزنده و یا جذابی را برای مخاطب منتشر کنید، اگر بیننده بتواند جواب سوال های خود را از محتوایی که شما منتشر می کنید بگیرد بدون شک دنبال کننده ی دائمی شما خواهد شد؛ سعی کنید پست ها را به صورت منظم در قالبی زیبا و یک دست منتشر کنید این کار باعث می شود تا زمانی که یک فرد برای اولین بار وارد صفحه ی اینستاگرام شما شد جذب زیبایی آن شود و ترغیب شود که شما را دنبال کند؛ هرچه بتوانید محتوای تاثیرگذار تری را تولید کنید و از انتشار محتوای تکراری بپرهیزید شانس بیشتری در پیشرفت دارید.
قالب استوری
شما می توانید با استفاده از این قابلیت اینستاگرام محتوای کوتاه را در قالب متن، عکس، ویدیو برای مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، این محتوا فقط به مدت 24 ساعت در صفحه ی اینستاگرام شما باقی می مانند و پس از گذشت این زمان به طور خودکار حذف می شوند؛ استوری بهترین گزینه برای این است که بتوانید با استفاده از انتشار محتوای روزمره با کاربر خود تعامل بیشتری برقرار کنید تا او احساس راحتی بیشتری با شما کند. اگر یک آنلاین شاپ دارید به راحتی می توانید محصولات جدید و تخفیفات خود را در قالب استوری منتشر و اطلاع رسانی کنید.
قالب ریلز (ویدیو)
ریلرز(reels) یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام می باشد که در سال 2020 به لیست امکانات این شبکه ی اجتماعی اضافه شده است. شما می توانید با استفاده از این قابلیت ویدیوهای کوتاه و جذاب را در جلوه های تصویری و صوتی متنوعی منتشر کنید؛ مدت زمان این ویدیو ها از 15 ثانیه الی 1 دقیقه است. در نهایت باید گفت که ریلز یکی از نسخه های کپی شده تیک تاک می باشد که با انتشار ویدیو قصد رقابت با Tiktok را دارد.
لایو
شما می توانید برای اینکه با مخاطبین خود ارتباط صمیمی تری برقرار کنید باتوجه به حیطه فعالیتی که دارید به صورت هفتگی و یا ماهانه با مخاطبین خود ارتباط زنده برقرار کنید. به کمک این قابلیت اینستاگرام می توانید به صورت مستقیم با کاربران خود صحبت کنید و با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات آن ها محتوای بهتری را تولید و منتشر کنید.
مراحل تولید محتوا برای اینستاگرام
همان طور که در مطالب بالا گفته شد اینستاگرام می تواند یک پلتفرم رایگان عالی برای رونق دادن به کسب و کار شما باشد اما چطور؟ چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم که مخاطب بیشتری را جذب کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب سوال های خود را بگیرید.
انتخاب علت فعالیت و هدف
تعیین هدف، اصلی ترین قدم در جهت تولید یک محتوای جذاب است، به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیوهای نامربوط به حوزه ی فعالیتتان بدون برنامه ریزی و هدف مشخص باعث می شود نتیجه ی مطلوبی که انتظارش را میکشید به سراغتان نیاید! شما باید باتوجه به خدمات و محصولاتی که دارید برای مخاطبین خود ویدیوهای سرگرم کننده و آموزشی به اشتراک بگذارید تا آن ها را مجذوب محتوای خود نمائید.
انتخاب نوع محتوا
بر اساس استراژی که برای تولید محتوا در اینستاگرام مد نظر دارید، مشخص نمائید که می خواهید محتوای خود را به چه صورت منتشر کنید. می خواهید بهترین راه تولید محتوا در اینستاگرام که تولید محتوای بصری است را انتخاب کنید یا ترجیح شما محتوای متنی است؟ شما باید با درنظر گرفتن نیاز کاربر خود و میزان مهارتی که در تولید محتوا دارید نوع محتوایی که می خواهید منتشر کنید را انتخاب نمائید.
تولید محتوای غیرتکراری و ارزشمند
زمانی که مخاطب با دیدن محتوایی که شما منتشر کرده اید احساس کند که اطلاعات مفید و سرگرم کننده ای را مشاهده کرده است، جذب شما می شود و به طور متقابل هم، اگر متوجه ی تکراری بودن و بیهوه بودن آن شود صفحه ی شما را ترک خواهد کرد و زمان خود را صرف دیدن آن ها نمی کند، پس سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای بیننده مفید باشد، این موضوع به این معناست که یا جواب سوالش را از شما بگیرد و یا مشکلش توسط محتوای آموزشی شما حل شود.
مخاطب هدفتان را بشناسید
اینکه بتوانید مخاطب خود را بشناسید، به شما کمک می کند که بتوانید باتوجه به سن، علایق و سلایق مخاطب محتوایی تولید کنید که به برطرف شدن نیازهای او کمک کند.
استفاده از ابزار تولید محتوا
با استفاده از Instagram Insights می توانید به راحتی محتوای خود را بررسی کنید. به کمک این ابزار می توانید متوجه شوید زمانی که یک محتوا منتشر کرده اید چه تعداد از مخاطبانتان به آن علاقمند بودنند و چه کسانی از آن استقبال نکرده اند، این اطلاعات کمک شایانی در راستای بهبود عملکردتان به شما می کند.
تعرفه تولید محتوا برای اینستاگرام
عوامل گوناگونی در تعیین قیمت یک پروژه ی تولید محتوای اینستاگرام دخیل هستند، اگر شما قصد دارید که به صورت تخصصی روی صفحه ی اینستاگرامتان کار شود و روزانه محتوای حرفه ای در پیج شما به اشتراک گذاشته شود باید مبلغ بیشتری را به نسبت یک تولید محتوای عادی روزانه در نظر بگیرید. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت تولید محتوای اینستاگرام با کارشناسان مجموعه ی پلاسینگ تماس بگیرید.
جمع بندی نهایی
سعی کردیم در این مقاله به اهمیت تولید محتوای اینستاگرام در جهت توسعه ی رشد کسب و کار بپردازیم و بگوییم که بهتر است از چه راه هایی تولید محتوا در اینستاگرام انجام دهید. اگر به دنبال یک بستر رایگان برای معرفی محصولات و خدمات خود هستید اینستاگرام می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما باشد، اگر بتوانید محتوای کاربردی و کاربر پسند تولید کنید در مدت زمان کوتاهی می توانید پیشرفت چشمگیری را در کسب و کار خود تجربه کنید. شما برای تولید محتوای اینستاگرام به صورت تخصصی، نیازمند رعایت یک سری قواعد و تسلط به تعدادی نرم افزار هستید، اگر زمان زیادی برای آموزش تولید محتوای اینستاگرام ندارید می توانید از متخصصین و نویسندگان آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ کمک بگیرید و کار خود را به این گروه کاربلد بسپارید.
دیدگاهتان را بنویسید