تولید محتوای اینستاگرام چیست؟
امروزه اینستاگرام با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال توانسته است به یکی از پلتفرم های پر طرفدار و محبوب در بین مردم جهان شناخته شود. از این رو بسیاری از مردم عادی و شرکت ها در جهت گسترش کسب و کارخود و ایجاد برندینگ به این شبکه ی اجتماعی روی آورده اند؛ زمانی که افراد می توانند با پرداخت هزینه ی کم در اینستاگرام تبلیغات خود را ارائه دهند و مخاطب هدف را جذب کنند. به نظر شما باز هم جای تعجبی باقی می ماند که چرا تولید محتوا در اینستاگرام انقدر پرطرفدار است؟ در ادامه با پلاسینگ همراه باشید تا با مفهوم تولید محتوای اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام
در ابتدا باید بگوییم که موفقیت در اینستاگرام فقط محدود به اشتراک گذاری عکس های بی شمار و بدون برنامه نیست، شما باید به خوبی این موضوع را درک کرده باشید که چگونه می توانید از طریق پست، ریلز، استوری و هشتگ های مناسب مخاطب را درگیر محتوای اینستاگرام خود کنید.
شما زمانی موفق می شوید که پیج اینستاگرام عالی داشته باشید که بتوانید یک تولید محتوای کاربرپسند را به مخاطب خود ارائه دهید، هنگامی که یک آنلاین شاپ فروش محصولات خانگی دارید اما محتوای خوبی ندارید که کاربر بتواند تمامی محصولات شما را ببیند، چگونه می خواهید موفق شوید و او را به سمت خود هدایت کنید؟ حال به این نتیجه رسیدید که تولید محتوا اینستاگرام کلید موفقیت شما در این شبکه ی اجتماعی است؟
اگر می خواهید که مخاطب هدف خود را به مشتری وفادار تبدیل نمایید باید از یک استراتژی مناسب و برنامه ریزی شده برای تولید محتوا در اینستاگرام خود استفاده کنید، تولید محتوا در اینستاگرام قادر است که افراد را با سلیقه های متفاوت در هر گوشه از جهان به یکدیگر متصل کند و این موضوع یعنی محتواسازی در اینستاگرام، اصلی ترین گزینه برای توسعه کسب و کار و برندینگ شما به حساب می آید.
چگونه برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
برای اینکه بتوانید یک محتوای عالی و کاربر پسند را تولید کنید در ابتدا باید بدانید که چه راه هایی برای تولید محتوا وجود دارد، بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست و با استفاده از چه ابزار هایی باید یک محتوای کاربردی را بسازید. در ادامه با ما باشید تا این موضوعات را بررسی کنیم.
انواع تولید محتوا در اینستاگرام
جالب است بدانید که اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی تصویر محور است و به نسبت متن حجم بیشتری عکس و ویدیو در آن به اشتراک گذاشته می شود. روش های تولید محتوا در اینستاگرام عبارت اند از:
- پُست (عکس یا ویدیو)
- استوری (عکس یا ویدیو)
- Reels (نسخه کپی شده تیک تاک)
- Live (ویدیو زنده)
اهمیت آموزش تولید محتوا در اینستاگرام
همان طور که در مطالب بالا گفته شد، اینستاگرام یک رسانه ی اجتماعی پرطرفدار در بین مردم است که کاربران زیادی طی شبانه روز وقت خود را صرف تماشای محتوای آن می کنند، زمانی که شما بدانید چگونه باید در اینستاگرام تولید محتوا انجام دهید که افراد بیشتری آن ها را ببینند؛ مهم ترین قدم را در جهت برندینگ برداشته اید.
هرچه افراد بیشتری محتوایی که به اشتراک گذاشته اید را ببینند و آن ها را بپسندند روز به روز دنبال کننده های بیشتری خواهید داشت و این یعنی موفقیت! هنگامی که بتوانید محتوای ارزشمند و تاثیرگذار را به گونه ای تولید کنید که مخاطب بتواند جواب سوال و نیاز خود را از صفحه ی شما بگیرد، باتوجه به تعداد فالوور ها و لایک های شما ترغیب می شود که صفحه ی شما را دنبال کند.
هدف از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تعیین هدف در ابتدای شروع کار بسیار مهم و ضروری است، شما باید به خوبی بدانید که برای چه چیزی می خواهید جنگ دیده شدن را با رقبای خود را شروع کنید؟! در اکثر مواقع هدف از تولید محتوا در اینستاگرام توسعه کسب و کار است. مهم ترین اهداف تولید محتوا در اینستاگرام عبارت اند از:
برندینگ
در سراسر جهان برند های معروفی وجود دارند که همه ی ما نام آن ها را شنیده ایم و به خوبی آن ها را می شناسیم، اما تعدادی کسب و کار هم وجود دارند که تازه وارد بازار کار شده اند و نیاز به دیده شدن دارند، در این مواقع تولید محتوا در اینستاگرام می تواند یک روش عالی در جهت برند سازی باشد.
افزایش درآمد
اگر بتوانید محتوایی حرفه ای و عالی تولید کنید که مخاطب را جذب خود کند، دنبال کنندگان شما به مرور زمان افزایش می یابد و این افزایش دنبال کننده رونق درآمد شما را به همراه دارد. امروزه یکی از روش های پر طرفدار تولید محتوا در اینستاگرام، ویدیوهای تبلیغاتی همچون موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی هستند. این نوع محتوا گزینه ی بسیار خلاقانه ای برای این هستند که بتوانید از طریق تولید محتوای سرگرم کننده کاربر را جذب کنید.
افزایش فالوور
بدون شک به خوبی متوجه اهمیت تعداد فالوور هستید. زمانی که یک صفحه را با هدف شروع یک کسب و کار راه اندازی می کنید وجود تعداد قابل توجهی دنبال کننده اصلی ترین فاکتور برای شما است. دنبال کننده امکان دارد در آینده به مشتری وفادار شما تبدیل شود و این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد.
فروش محصولات و معرفی خدمات
تفاوتی ندارد که یک کسب و کار کوچک داشته باشید یا یک شرکت بزرگ با چندین پرسنل، شما برای اینکه بتوانید افراد بیشتری را جذب خود کنید نیازمند این هستید که محصولات و خدمات خود را از طریق تبلیغات به دیگران معرفی کنید حالا که تبلیغات در اینستاگرام بسیار مقرون به صرفه هستند چرا این روش را انتخاب نکنید؟! شما به راحتی می توانید با استفاده از عکاسی محصولات محصولات و خدمات خود را با فهمی ساده به مخاطب معرفی کنید. تولید محتوا برای اینستاگرام دارای تعدادی قوانین و قواعد است که رعایت همین نکات باعث می شود تا نتیجه ی خوبی عمل آید پس بهتر است که با سفارش تولید محتوا اینستاگرام کارتان را به افراد خبره و حرفه ای بسپارید.
10 نکته کلیدی برای تولید محتوای اینستاگرام
- استفاده از روش های مختلف تولید محتوا جهت جلوگیری از خستگی کاربر
- محتوای خود را در یک زمان مناسب منتشر کنید.
- از اینفلوئنسر ها برای همکاری استفاده کنید.
- محتوای جذاب و غیر تکراری منتشر کنید.
- با خلاقیت از محتوای ترند شده، بازدید بیشتری بگیرید.
- با کاربر خود ارتباط برقرار کنید و با او صمیمی شوید.
- کپشن های مرتبط و مناسب بنوسید.
- هشتگ گذاری را فراموش نکنید.
- به صورت روزانه استوری بگذارید.
- از عکس های با کیفیت استفاده کنید.
چه محتوایی در اینستاگرام پر طرفدار هستند؟
بیشتر افراد ترجیح می دهند که محتوای ویدیویی جذاب را در اینستاگرام دنبال کنند. محتوای آموزشی، ترندها، تخفیفات و تمام محتوای طراحی گرافیکی در لیست محتواهای بسیار پر بازدید هستند. شما می توانید با شناخت درست و تولید این محتوا به آسانی کسب درآمد کنید.
ابزار های تولید محتوا در اینستاگرام
برنامه های گوناگونی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها محتوای اینستاگرام خود را تولید کنید. فتوشاپ، ایلاستریتور و افترافکت از جمله برنامه های معروف و کاربردی هستند که می توانند شما را در تولید محتوای با کیفیت کمک کنند.
تعرفه تولید محتوا اینستاگرام
فاکتور های گوناگونی وجود دارند که قیمت تولید محتوای اینستاگرام را مشخص می کنند. عواملی مانند: تعداد پست و استوری، نوع محتوا، میزان سخت بودن موضوع فعالیت و غیره اگر شما بخواهید از پست های تبلیغاتی با کیفیتی همچون فتومونتاژ یا موشن فتومونتاژ استفاده کنید باید هزینه ی بیشتری را پرداخت نمایئد. شما عزیزان می توانید به راحتی برای سفارش تولید محتوا برای اینستاگرام خود و یا استعلام از قیمت با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ تماس بگیرید.
جمع بندی نهایی
در این مقاله گفتیم که تولید محتوای اینستاگرام چیست و از چه راه هایی انجام می شود. اگر توقع دارید که بدون برنامه ریزی، هدف و آموزش تولید محتوا کنید و موفق شوید بهتر است بدانید که یک خیال باطل است! شما برای اینکه بتوانید مخاطب هدف خود را در این شبکه ی اجتماعی بشناسید و خدمات خود را با روشی که کسل کننده نباشد معرفی کنید یا باید آموزش گام به گام تولید محتوا برای اینستاگرام را دنبال کنید. تولید محتوای خود را به شرکت های حرفه ای بسپارید، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
جامع ترین چک لیست و راهنمای تولید محتوا اینستاگرام
مهم ترین ویژگی های تولید محتوا عالی برای اینستاگرام
تعرفه و هزینه تولید محتوا در اینستاگرام | پلاسینگ
چگونه برای تولید محتوا اینستاگرام برنامه ریزی کنیم
چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟
میزان درآمد تولید محتوا در اینستاگرام
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
چه چیزی برای تولید محتوا اینستاگرام ضروری است؟