تاثیر موشن گرافیک بر کاربران
آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ ارائه دهنده خدمات بینظیر انواع ساخت موشن گرافیک با قیمت استثنایی است که می تواند شما را در پیشبرد اهداف کسب و کارتان کمک کند. در حال حاضر انیمیشن این هنر و مهارت خارق العاده توانسته به خوبی جای خود را در اینترفیس های وب و موبایل باز کند. یکی از چالش های مرتبط با طراحی موشن گرافیک این است که آیا توانسته بر تجربه کاربران نیز اثر داشته باشد؟ در این مطلب از سایت دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ می خواهیم به جواب این پرسش برسیم.

منظور از طراحی موشن گرافیک چیست
اگرچه موشن گرافیک توانسته با کاربرد های وسیع در بسیاری از حوزه ها به خوبی جایگاهی شاخصی پیدا کند اما برخی آنچنان که می بایست از مفهوم موشن گرافیک و نتایج آن مطلع نیستند.
طراحی موشن گرافیک را می توان ترکیب خلاقانه ای از حرکت، گرافیک و طراحی دانست که در فضا و زمان نتایج شگفت انگیزی را به نمایش می گذارد.
همانطور که در دنیای تجربی طراحی روز به روز از خلاقیت ها و ابتکارات جدیدتری رونمایی می شود، در طراحی حرکت نیز همواره نمونه های نوین همگان را شگفت زده می کند. موشن گرافیک این دنیای رنگارنگ و جذاب در ابتدا فقط محدود به ساخت انیمیشن و جلوه های بصری بود اما در حال حاضر کاربرد وسیعی دارد از دیگر استفاده های رایج طراحی موشن می توان موارد زیر را نام برد:
- فیلم های انیمیشن
- ویدئو ها
- متن متحرک
- برنامه های مبتنی بر وب
بهترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک
هر طراح برای ساخت موشن گرافیک می تواند متناسب با شرایط از نرم افزار ها و ابزار های متنوع موجود استفاده کند. اگرچه ادوبی افتر افکت با توجه به قابلیت های جذابی که در ایجاد و ویرایش گرافیک با افزودن عناصر زمان فراهم کرده با استقبال بیشتری مواجه شده است البته از نقش مهم Maxon Cinema 4D و Softimage نیز نمی توان چشم پوشی کرد.
فراموش نکنید که زمانی یک طراح موشن گرافیک می تواند در این عرصه موفق شود و نامی بر جای بگذارد که علاوه بر مهارت در ترکیب زمان، صدای گوینده و زمان از ابتکار و خلاقیت ذهنی نیز بهره ببرد.
موشن گرافیک در حال حاضر توانسته به حدی کاربردی شود که نه تنها در تلویزیون و در برنامه های متنوع خبری، کارتن ها، انیمیشن شخصیتی، تایپ گرافی های متحرک از آن استقبال شده بلکه در جلوه های بصری نیز تاثیر شگرفی داشته باشد.
اهمیت طراحی موشن گرافیک به چه خاطر است؟
در حال حاضر که در دنیای پر از هیاهو و انفجار اطلاعات مختلف قرار داریم، بیشتر افراد به علت مشغله زیادی که دارند مایلند که در رسانه های خبری به سرعت اطلاعات مدنظر را دریافت کنند بی جهت نیست که با تصاویر بیشتر ارتباط برقرار می کنند.
بازاریابان و کسب و کار های موفق نیز با علم به این موضوع از فرصت طلایی به وجود آمده بیشترین بهره را برده اند تا با موشن گرافیک انقلابی در کسب و کار و رونق مشاغل خود ایجاد کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان از تاکتیک های بازاریابان که مرتبط با موشن گرافیک است گریزی زده شده است.
- تبلیغات سنتی: ویدئو های آنلاین یا تبلیغات تلویزیونی فرصت ویژه ای را فراهم می کند تا از این طریق بتوان ویدئو های متحرک را به نمایش گذاشت.
- ویدئو های تبلیغاتی: در این گروه می توان به انواع فیلم های editorial یا تبلیغاتی مانند ویدیو های viral، تحقیقات موردی، توصیف و مرور کاربران را اشاره کرد.
- ویدئو های توضیحی: موشن گرافیک می تواند فرصت خلاقانه ای را فراهم کند تا برند ها در ویدئو های خود بتوانند علاوه بر ارائه توضیحات درباره محصولات و خدمات، پیشنهادات و حتی نظر سنجی هایی را نیز به شکل بهینه ارائه دهند.
- ویدئو های رسانه ای – اجتماعی: در حال حاضر که فضای دنیای مجازی توانسته به زندگی تمامی اقشار ورود کند بهترین فرصت وجود دارد تا از برنامه های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب با جادوی موشن گرافیک نتایج خارق العاده ای را مشاهده کرد. نتایج مطالعات از جمله Tubular Insights نیز حاکی از آن است که بیش از ۶۴ درصد از مصرف کنندگان با توجه به ارتباطی که با این قبیل ویدئو ها می گیرند از خرید به شدت استقبال می کنند.

تاثیر موشن گرافیک بر افزایش تجربه کاربران
اگرچه برای انتخاب استراتژی تبلیغاتی دست افراد بسیار باز است تا از بین مقالات اینفوگرافی، ویدئو ها و تصاویر بهترین نتیجه ببینند اما تاثیری شگفتی که ویدئو ها بر بازدهی فروش داشته اند را کسی نمی تواند انکار کند.
اگر شما نیز مایلید که از جادوی موشن گرافیک بهره ببرید مطالعه و انجام موارد زیر کمک کننده خواهد بود:
- تولید محتوای احساسی و جذاب
یکی از مهمترین نکاتی که می تواند به موفقیت شما در جلب نظر کاربران کمک کند، دست گذاشتن بر روی احساسات آن هاست. این فرآیند ربطی به کسب و کار و نوع خدمات ندارد، افراد مطابق با پاسخ بیولوژیکی همواره تحت تاثیر عواطف قرار می گیرند و علاوه بر ارتباط با روایت داستان احساسی حتی همدردی نیز می کنند.
- بیان ساده و مستقیم مفاهیم و اهداف مد نظر
در حال حاضر کمتر افرادی از بیان اطلاعات به شکل پیچیده استقبال می کنند. بی جهت نیست که نمایش های بصری توانستند به این حد از موفقیت برسند. اگر دوست دارید با تولید یک موشن گرافیک تاثیر گذار در جلب نظر کاربران هدف موفق باشید، نگاهی ویژه به مراحل کار، تصویرسازی داده ها و مفاهیم انتزاعی داشته باشید.
- بازتاب درست هویت برند
در بیان هویت برند شما طراحی حرکت یکی از ارکان تاثیر گذار است. فرقی ندارد که شما نام تجاری شوخی یا جدی انتخاب کرده اید، طراح حرفه ای باید بتواند با ترکیب خلاقانه در نمایش آن موفق ظاهر شود.
- تهیه موشن گرافیک های کوتاه
یکی از نقاط قوتی که سبب کاربرد وسیع موشن گرافیک ها در بسیاری حوزه ها شده، تاثیر گذاری آن حتی در محدوده کم بین ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه است.
با توجه به این که بسیاری از افراد به جای خواندن متون نوشتاری طولانی ترجیح می دهند به سرعت اطلاعات را دریافت و پردازش کنند، شما می توانید در این بازه کم همان اطلاعاتی که فرد به آن نیاز دارد را بیان کنید.
سخن پایانی
اگرچه برخی تصور می کنند موشن گرافیک این هنر خلاقانه و جذاب فقط برای کار های زینتی و تزئینی کاربرد دارد اما در دنیای امروز که برند ها روز به روز از استراتژی های جدیدتری استفاده می کنند، طراحی موشن گرافیک این ابزار قدرتمند می تواند نتایج شگرفی را به شما هدیه دهد به شرطی که از اهداف و روایت داستان غافل نشوید. در این مورد توصیه می کنیم مقاله «شناخت بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ» را مطالعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید