جامع ترین چک لیست و راهنمای تولید محتوا اینستاگرام
فهرست مطالب
تولید محتوا اینستاگرام همانند تولید محتوا برای وبسایت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما برای اینکه بتوانید موفق شوید و حرفی برای گفتن در اینستاگرام داشته باشید باید به صورت اصولی تولید محتوا برای اینستاگرام را انجام دهید. آماده کردن چک لیست تولید محتوا اینستاگرام در ابتدا اولین اقدام برای آغاز است. شما باید یک برنامه برای تولید محتوای خود آماده کنید. انتشار محتوای مفید و کاربردی افزایش فروش اینستاگرام را برای شما به همراه دارد. برای آموزش محتوا سازی و آشنایی با رمز و رموز محتواسازی در ادامه با ما همراه باشید.
چک لیست تولید محتوا اینستاگرام چیست؟
به نظر شما روش موفق تولید محتوا اینستاگرام چیست؟ بدون شک برای اینکه بتوانید به نتیجه ی دلخواهتان برسید باید محتوای بهینه ی خود را طبق یک استراتژی معین منتشر نمائید. چک لیست تولید محتوا، راه را برای ایجاد محتوا در اینستاگرام هموار می سازد. اینکه بدانید دقیقا باید چه محتوایی را تولید کنید و در چه زمانی آن را منتشر نمائید، در کمترین مدت باعث می شود در مسیری که قدم برداشته اید به صورت روز افزون موفق تر شوید. در ادامه به مهم ترین نکات در چک لیست محتوایی اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.
ایده یابی کنید
تولید محتوای سایت با تولید محتوا برای اینستاگرام تفاوت زیادی دارد. در هنگام تولید محتوا برای سایت، نویسنده به دنبال کلمات کلیدی می گردد که کاربر به دنبال آن است و آن را در گوگل جست و جو می کند. در تولید محتوا اینستاگرام کار شما سخت تر می شود. ایده تولید محتوا را خودتان باید کشف کنید. به دنبال ایده های جذابی باشید که برای مخاطب جالب باشد. یکی دیگر از راه های ایده یابی این است که از نگاه یک کاربر به موضوع تولید محتوا نگاه کنید، ببینید که ترجیح می دهید چه نوع محتوایی را بیشتر ببینید، همان را تولید کنید.
تقویم محتوایی بسازید
هرچه ایده در ذهنتان دارید را روی کاغذ بیاورید. در یک فایل اکسل برنامه ی 15 الی 30 روز آینده ی خود را آماده کنید. به صورت کامل در آن مشخص کنید که قصد دارید چه نوع محتوایی با چه موضوعی را در چه تاریخی منتشر کنید. اگر فکر می کنید نکته ی مهمی وجود دارد و حتما باید آن را اجرا کنید، حتما به صورت کامل آن را در فایل اکسل خود مشخص کنید و در موردش توضیح دهید.
کاور جذاب برای پست هایتان بسازید
کاورها اولین چیزی هستند که مخاطبین بعد از وارد شدن به پیج شما آن ها را می بینند. کاور ها قدرت بلایی در جذب کاربر دارند. پس برای جلب نظر افراد بیشتر، سعی کنید به صورت حرفه ای کاورهایی با کیفیت را در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. متن هایی روی کاور پست ها بنوسید که کاربر را ترغیب کند وارد پیجتان شود.
پست های خود را استوری کنید
از آن جایی که استوری بازدید کنندگان بیشتری دارد، شما می توانید برای اینکه افراد بیشتری پست شما را ببینند، آن را در استوری خود نیز به اشتراک بگذارید. حالا باید کاری انجام دهید که کاربر ترغیب شود روی استوری بزند و وارد پست شما شود، متن های سوالی که باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی بیننده می شود را در استوری استفاده کنید تا مخاطب بیشتر خواهان مشاهده محتوای پست شما شود.
از کپشن عالی و هشتگ های ترند غافل نشوید
درست است که افراد بیشتر به محتوای بصری در اینستاگرام اهمیت می دهند اما این دلیل خوبی برای غافل شدن از کپشن نویسی نیست. آگر در اینستاگرام خود محتوای آموزشی قرار می دهید، بهتر است توضیحات تکمیلی را مو به مو در کپشن بنویسید. هشتگ ها نیز یکی از راه های رسیدن کاربر به پیج شما هستند پس از موقعیت طلایی غافل نشوید. سعی کنید از هشتگ های ترند شده و پربیننده استفاده کنید. بهتر است که تعداد 4 الی 6 هشتگ پرمخاطب، 1الی 2 هشتگ اختصاصی برندتان و 4 الی 7 هشتگ کم رقابت به کارببرید.
شرایط تعامل با مخاطب را فراهم کنید
شده برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه به اکسپلور اینستاگرام بروید؟ باید بگویم که تعامل بین شما و مخاطب اولین کلید رفتن به اکسپلور اینستاگرام است. برای افزایش تعامل بین مخاطبین خود به صورت روزانه استوری منتشر کنید. نظر سنجی، کمپین و مسابقه می توانند کمک شایانی به شما در این مسیر کنند. از موزیک های ترند نیز برای افزایش تعامل می توانید بهره ببرید.
زمان بندی درستی را برای انتشار محتوا مشخص کنید
در دوره های آموزش محتواسازی در اینستاگرام گفته می شود که رعایت قوانین و قواعد محتوا سازی است که باعث پیشرفت شما می شود. انتخاب یک ساعت طلایی که ساعات اوج فعالیت کاربران در اینستاگرام است بهترین زمان برای انتشار محتوا در اینستاگرام می باشد. تولید محتوا اینستاگرام در این ساعات باعث می شود که افراد بیشتری محتوای پیج شما را ببینند.
تحلیل پست ها و استوری ها را فراموش نکنید
با تحلیل پیج خود از قسمت insight بررسی کنید که چه محتوایی بازدید کنندگان بیشتر و یا کمتری داشته اند. در این بخش می توانید تعداد بازدیدها، لایک ها، کامنت ها و افرادی که پست شما را ذخیره کرده اند و … را مشاهده کنید. تحلیل محتوایی که منتشر کرده اید به شما کمک می کند که آسان تر بتوانید تصمیم بگیرید که چه محتوایی با چه هشتگ هایی را بسازید و منتشر کنید.
جمع بندی نهایی
در این مقاله سعی کردیم که به صورت جامع چک لیست تولید محتوا در اینستاگرام را با بیانی ساده و قابل فهم برایتان توضیح دهیم. همان طور که در مطالب بالا گفته شد رعایت این قوانین و منتشر کردن محتوا با این روند در صفحه ی اینستاگرام شما به مرور زمان باعث می شود که صفحه اینستاگرامتان پیشرفت کند و افراد بیشتری شما را دنبال کنند. تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام آنقدر ها هم که بسیاری از افراد فکر می کنند ساده نیست و نیاز به آموزش و تجربه دارد. اگر زمان کافی برای آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را ندارید می توانید روی پلاسینگ حساب کنید. شما عزیزان می توانید جهت اسعلام از قیمت تولید محتوا اینستاگرام و سفارش با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ تماس بگیرید. در انتها از شما برای مطالعه ی این مقاله از شما تشکر می کنیم، امیدواریم که در این مسیر موفق شوید.
چطوری به اکسپلور اینستاگرام بریم؟
در روز چندتا استوری خوبه که آپلود کنیم؟
بنظر شما درآمد تولید محتوا اینستاگرام با توجه به چه مواردی افزایش پیدا می کند؟