مهم ترین ویژگی های تولید محتوا عالی برای اینستاگرام
فهرست مطالب
یک محتوای خوب برای اینستاگرام باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
اینستاگرام امروزه تبدیل به یک بستر مناسب برای گسترش کسب و کارها تبدیل شده است. رعایت نکاتی کلیدی در راستای تولید محتوا برای اینستاگرام به شما کمک شایانی در موفقیت می نماید. مهم ترین ویژگی های یک محتوای ایده آل برای اینستاگرام عبارت اند از:
محتوای شما دارای جذابیت سمعی و بصری باشد
ممکن است شنیده باشید که اینستاگرام یک پلفترم تصویر محور است. به همین علت مخاطبین فعال در آن نیز بیشتر به دنبال تماشای عکس و یا ویدیو هستند. پس با این تفاسیر باید سعی کنید محتوایی را تولید کنید که جذابیت بصری داشته باشد. این نوع محتوا می توانند شامل موشن گرافیک و استوری موشن شوند. شما با استفاده از محتوای ویدیویی می توانید پیام خود را به سادگی به مخاطب هدفتان انتقال دهید. علاوه بر انتقال سریع، این نوع تولید محتوا قابلیت این را دارند که بتوانند نظر مخاطب را به خود جلب کنند. سعی کنید که در کپشن نویسی حتما از نوشته های کوتاهی استفاده کنید که منظور و مفهوم را به مخاطب در کمترین زمان می رسانند. پس دقت کنید از نوشتن متن های طولانی خود داری کنید، زیرا افراد کمی زمان خود را صرف خواندن متون طولانی می کنند.
مخاطب خود را بشناسید و طبق سلیقه ی او پیش بروید
این راز را هیچوقت فراموش نکنید که، مخاطب کلید موفقیت شماست! هرچه محتوایی که برایش تولید می کنید بیشتر مطابق سلیقه اش باشد، او بیشتر به سمت شما می آید. پش از این جمله به چه نتیجه ای می رسیم؟ بله درست است؛ اگر می خواهید که افراد بیشتری را جذب کنید باید درک خوبی از سلیقه ی آن ها داشته باشید و طبق آن تولید محتوا اینستاگرام خود را برنامه ریزی کنید.
محتوایی تولید کنید که تعامل بین شما و مخاطب را بیشتر کند
تعامل بین مخاطب هدف و شما یکی از ارکان تولید محتوا برای اینستاگرام می باشد. محتوا باید به گونه طراحی و تولید شوند که مخاطب با دیدن آن واکنش نشان دهد و با شما ارتباط برقرار کند. تعامل باعث می شود که کاربر به مرور زمان با شما احساس صمیمیت کند و دیگر نتواند پیج شما را ترک کند. استفاده از موضوعات ترند و مطرح می تواند کمک شایانی به شما در این مسیر نماید. افراد به دنبال این موضوعات می آیند و در این هنگام اگر از محتوای پیج شما خوششان بیاید دیگر شما را ترک نخواهند کرد.
دو نکته مهم برای ایده تولید محتوا در اینستاگرام
قبل از اینکه برای اینستاگرام خود برنامه ریزی کنید، لازم است که دو موضوع کلیدی را برای چیدمان تولید محتوا برای اینستاگرام در نظر بگیرید که بازاریابی در صفحه اینستاگرام شما به موفقیت نزدیک شود.
تصمیمگیری در مورد سبک محتوای پیج
زمانی که قوانین اینستاگرام را مشاهده می کنید شاید برای پیج های ارائه دهنده خدمات یا محصولات اشاره کرده اند که 30 درصد از محتوای رسانهتان باید در مورد خود محصول و 70 درصد هم موضوعات جذاب برای مخاطبان مثل آموزش را تشکیل دهد . یعنی از هر 9 پستی که در حوزه موشن گرافیک دارید، 3 تای آن در مورد دوره آموزش موشن گرافی و 6 عد پست منتشر شده بعدی در رابطه با نمونه کار باشد و یا موضوعات داغ روز را در نظر بگیرد.
البته باید بدانید که این اعداد حقیقی نیستند پیشنهاد می کنیم که با تست کردن مخاطبین و شرایط حوزه کاری خود به دنبال محتوایی باشید که مخاطبین شما دوست دارند. کاربران شما محتوای آموزشی دوست دارند یا غیر تبلیغاتی همگی به علاقه کاربرانی ارتباط دار که شما را دنبال می کنند.
تصمیمگیری در مورد استراتژی پست و استوری
شاید سال ها قبل تمرکز تمام پیج های اینستاگرامی بر روی پست ها بودهخ است اما تجربه این روزها نشان می دهد که استوری و ریلزها از اهمیت بیشتری برخوردارند. اگر به استوریها توجه نکنید، بنابر الگوریتمهای جدید احتمالاً پستهایتان هم مورد توجه قرار نمیگیرد.
نکات ضروری در تولید محتوای برای اینستاگرام
رعایت نکات و قوانین در ابتدا لازمه ی شروع هر کاری است. تولید محتوا در اینستاگرام نیز برای اینکه کاربر پسند باشد باید باتوجه به نکاتی تولید شود. مهم ترین نکات کلیدی در تولید محتوا اینستاگرام عبارت اند از:
استفاده از استراتژی محتوایی
درست است که تولید محتوا در اینستاگرام بسیار مهم و ضروری است اما انتشار محتوا در اینستاگرام بدون برنامه ریزی و پیروی از یک استراتژی هدفمند اشتباه محض است. شما برای موفیقت لازم است بدانید که چه زمانی باید چه نوع محتوایی را منتشر کنید که بازدید بیشتری داشته باشد. اگر اول راه هستید توصیه می کنیم که مقاله ی چگونه برای تولید محتوا اینستاگرام برنامه ریزی کنیم را بخوانید تا بتوانید راحت تر در مسیر موفقیت قدم بردارید.
از محتوای خلاقانه و ویدیویی استفاده کنید
بدون شک این موضوع برای همه ی ما پیش آمده است که برای آموزش انجام کاری و یا حتی گذراندن اوقات فراغت خود ترجیح دهیم به جای خواندن متن های طولانی ویدیو ببینیم. به همین علت است که می گوییم بهتر است در تولید محتوا اینستاگرام خود از تولید محتوای ویدیویی بهره ببرید. سعی کنید که از پیج های مشابه خود ایده بگیرید و از پرطرفدار ترین محتواهای اینستاگرام استفاده کنید اما کپی به هیچ وجه! انتشار محتوای کپی و تکراری هیچ دردی را از شما دوا نمی کند.
انتشار محتوا در ساعات طلایی
زمان هایی وجود دارند که اوج فعالیت افراد در اینستاگرام هستند. این ساعات بهترین زمان برای منتشر کردن محتوا برای اینستاگرام هستند. شما می توانید برای پیدا کردن این ساعات به گزینه ی اینسایت حساب کاربری خود بروید و زمان اوج فعالیت مخاطبین خود را مشاهده کنید. با انتشار محتوا در این ساعات افراد بیشتری پیج شما را خواهند دید و شانس شما در رفتن به اکسپلور چندین برابر می شود. اگر می خواهید به اکسپلور بروید خواند مقاله ی چگونه به اکسپلور برویم را از دست ندهید.
درخواست اقدام به عمل داشته باشد (Call To Action)
یک محتوای خوب و ایده آل باید به گونه ای طراحی شود که در انتهای آن دعوت به اقدام Call To Action صورت بگیرد. برایتان سوال پیش آمده است که یعنی چه؟ Call To Action به این معناست که شما باتوجه به محتوایی که ارائه داده اید از مخاطب درخواست به عمل می کنید. در این مواقع مخاطب احساس می کند که با شما ارتباط برقرار کرده است و تعاملی میان شما شکل گرفته.
سفارش تولید محتوا برای اینستاگرام
آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ با بهره گیری از دانش و تجربیات کادر حرفه ای تولید محتوا، قادر است که محتوای ایده آل را برای صفحه ی اینستاگرام شما تولید کند. پلاسینگ این قول را به شما می دهد که، به کمک ما در کمترین زمان به اکسپلور اینستاگرام بروید. برای سفارش تولید محتوا اینستاگرام و استعلام از هزینه تولید محتوا برای اینستاگرام با کارشناسان مجموعه ی پلاسینگ تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان سفارش خود را ثبت کنید.
جمع بندی نهایی
در این مقاله نیز مانند دیگر مقالات مرتبط به مبحث تولید محتوا اینستاگرام گفته شد که یک محتوای ایده آل از نظر کاربر و الگوریتم های اینستاگرام باید چه ویژگی هایی داشته باشد. ممکن است میزان درآمد تولید محتوای اینستاگرام برای بسیاری از افراد وسوسه کننده باشد و فکر کنند که به راحتی می توانند این کار را انجام دهند و کسب درآمد کنند اما این باور اشتباه است. شما برای تولید یک محتوای موثر باید به صورت کامل با فوت و فن های این کار آشنا باشید. رعایت نکات کلیدی و مهمی که در این مقاله بیان شد به شما کمک می کند تا بتوانید مخاطب هدفتان را در مسیری که مد نظر قرار دهید و همراه خود نمائید. اگر علم کافی برای انجام این کار را ندارید کافی است که با پلاسینگ تماس بگیرید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
راز انتخاب خلاقانه نرم افزار تولید محتوا در اینستاگرام
چگونه فیچر اینستاگرام کسب و کار شما را در سال 2024 متحول میکند؟
استراتژی تبلیغات ارز دیجیتال در اینستاگرام + نمونه کار و تقویم محتوایی
آموزش اتصال اینستاگرام به فیسبوک در 4 گام | معجزه لینک کردن
8 نکته طلایی برای عکس پروفایل اینستاگرام حرفهای
آموزش سئو اینستاگرام | افزایش بازدید پیج اینستاگرام
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
هزینه تولید محتوای اینستاگرام چقدره؟ لطفا راهنماییم کنید
تعرفه تولید محتوای برای اینستاگرام باتوجه به درخواست های مشتری متغییر است، برای استعلام از هزینه تولید محتوا با کارشناسان پلاسینگ تماس بگیرید.
مقاله مفیدی بود دست شما دردنکنه
سپاس از توجه شما
خیلی مفید و کاربردی بود ، ممنونم ازتون
تشکر از شما برای خواندن این مقاله