چگونه با طراحی اینفوگرافیک روح تازه ای به رونق کسب وکار خود ببخشیم؟
فهرست مطالب
چند سالی است که طراحی اینفوگرافیک محبوبیت بالایی را در میان کسب وکارهای آنلاین، ارگان ها، سازمان و شرکت ها به دست آورده است و با ورود این سبک از طراحی گرافیکی به دنیای مجازی بسیاری از کسب وکارهای اینترنتی روح تازه ای پیدا کرده اند.
اگر صاحب کسب وکاری هستید و یا مدیر سازمان در فضای مجازی می باشید؛ اگر داده و اطلاعات زیادی را باید برای مخاطب یا در کنفرانس ها نمایش می دهید؛ سفارش اینفوگرافیک بهترین گزینه برای شماست. به عبارت دیگر اینفوگرافیک هضم محتوا را برای مخاطبین آسان تر میکند. این موضوع باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتر، فروش بالاتر و افزایش درآمد می گردد.
اینفوگرافیک چیست؟
اینفوگرافیک ” Information Graphic ” به معنی ترکیب عکس و متن می باشد که داده های متنی و طراحی گرافیکی را به صورت عکس نمایش می دهد. همانطور که می دانید مغز انسان تصاویر را بهتر از متن پردازش می کند و در حافظه خود نگه می دارد از این جهت این روش برای نمایش داده ها، توضیح مفاهیم ، ساده سازی ارائه ها ، نقشه برداری از روابط ، نمایش روندها و ارائه بینش های اساسی در هر کسب وکاری گزینه ای جالب خواهد بود.
5 نکته مهم از دورن مایه طراحی اینفوگرافیک
ساخت اینفوگرافیک با استفاده از گرافیک، شناخت کاربران از موضوع مورد نظر را بهبود می ده د. ایجاد نمایش بصری به داده ها، گرافیک آماری، ساده سازی داده های پیچیده تنها با اینفوگرافیک امکان پذیر است. اگر بخواهیم بدانیم درون مایه اینفوگرافیک چیست باید به این موارد اشاره کنیم :
- امکان نمایش بهترین و بدترین مقادیر را در یک مجموعه داده
- تغییرات و روندها را در طول زمان
- تحلیل و نمایش اجزای مختلف، موضوع مورد نظر
- توزیع داده ها را به خوبی نمایش دهید
- رابطه بین مقادیر مختلف را نشان میدهد.
چرا اینفوگرافیک بسازیم؟ (6 مورد کلیدی) | طراحی اینفوگرافیک
اینفوگرافی ها برای جمع آوری بسیاری از داده ها در یک قالب، بهترین انتخاب هستند که در کنار جذابیت بصری با حالت سرگرم کننده محتوای مورد نظر را به مخاطب انتقال می دهند. متوسط زمان توجه انسان هشت ثانیه است و بنابراین بازاریابان برای ارتباط با مخاطبان هدف خود باید بلافاصله تأثیر معناداری بگذارند. علاوه بر این موضوع، مغز ما برای هضم محتوای بصری سرعت بهتری دارد و راحت تر عمل میکند.
در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که 90٪ اطلاعات منتقل شده به مغز بصری است. اینفوگرافیک محتوای پیچیده تر را ساده و روشن بیان می کنند که اینها تنها برخی از دلایل ارزش و متنوع بودن اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا به شمار می روند. مزایای بی شماری برای استفاده از اینفوگرافیک برای زندگی روزمره ما وجود دارد که در ادامه نکاتی را باهم مرور می کنیم:
- حداقل متن با حداکثر تاثیرگذاری؛
- ساده سازی مفاهیم یا ایده های پیچیده؛
- اشتراک گذاری آسان در شبکه های اجتماعی؛
- ایجاد محتوای منحصر به فرد مطابق با برندینگ؛
- بهترین گزینه برای آموزش و ارائه اطلاعات آسان؛
- همخوانی با سئو سایت.
چرا باید از اینفوگرافیک در کسب وکار خود استفاده کنیم؟
اینفوگرافیک ها این قابلیت را دارند که اطلاعات کسب وکار شما را با جذابیت بصری نمایش دهند. مخاطبین شما در فضای مجازی و وبسایت ها در عرض هشت ثانیه تمرکز خود را از دست می دهند که اگر شما در این تایم بتوانید او را با خود همراه کنید؛ موفق بوده اید که مخاطب وفادار پیدا کنید.
طراحی اینفوگرافیک حرفه ای و هدفمند می تواند یک متن خسته کننده و آموزنده را به یک تصویر جذاب و مخاطب پسند تبدیل کند که مشتریان زیادی را به سمت خود جذب میکند. با استفاده از اینفوگرافیک ها، می توانید علایق مصرف کننده را به گونه ای جلب نمایید که هم برای مصرف کننده و هم برای رشد تجارت آینده شما مفید باشد.
کسبوکارهایی که با مفاهیم بسیار فنی و سختگیر فعالیت دارند، با سفارش اینفوگرافیک می توانند تجزیه و تحلیل داده را با ترکیب موثر پیش ببرند تا یک محتوای بصری خوانا ایجاد گردد. استفاده از اینفوگرافیک پاراگراف های گیج کننده و پرحرف را از بین می برند و با افزودن تصاویر کلمات را زیباتر و تاثیرگذارتر نمایش می دهد و شانس بیشتری برای افزایش تعامل و اشتراک گذاری اجتماعی بالا میبرد.
توصیه کلیدی برای طراحی اینفوگرافیک عالی
شاید در زمان طراحی اینفوگرافیک برای شما این مورد اهمیت پیدا کند که رنگ های روشن و اشکال برجسته ممکن است که مورد توجه قرار بگیرند، اما جدای از هرچیزی محتوای باکیفیت توانایی این را دارد که توجه مخاطب را به خود جلب کند. اطلاعات اینفوگرافیک باید با دقت انتخاب شود تا بتواند توجه مخاطب را به خوبی جلب نماید. محتوایی با کیفیت بالا و مبتنی بر اطلاعات جالب ، تحقیقات قابل اعتماد ، تجزیه و تحلیل دقیق ، شوخ طبعی مرتبط و احساسات صمیمانه همگی تاثیرات قابل توجهی را بر ارتباط موثر و جذاب اینفوگرافیک با مخاطب برعهده دارد.
توصیه کلیدی برای طراحی اینفوگرافیک
- یک جریان معقول و آسان برای دنبال کردن اطلاعات ایجاد کنید
- از یک پالت سه رنگ با کنتراست استفاده کنید
- سبک ها و نسبت های مشابه را انتخاب کنید
- متن را مختصر و خوانا نگه دارید
- با استفاده از فضای منفی تعادل ایجاد کنید
- حواستان باشد که همیشه منابع خود را ذکر کنید
با دقت به این موارد میتوانید ببینید که دلیل محبوبیت اینفوگرافیک چیست. اینفوگرافیک در بازاریابی مسیر خودش را پیدا کرده است و بخشی جدایی ناپذیر تبدیل شده است. اینفوگرافیک ها با داشتن محتوای با کیفیت و طراحی هوشمند، می توانند به کسب و کارها و بازاریاب ها در برقراری ارتباط مشتری با محتوای خود کمک کنند. به واسطه اینفوگرافیک ها خیالتان جمع باشد که مخاطب محتوای شما را درک میکند.
صحبت پایانی
برای رشد کسب و کار اینترنتی حتما از اینفوگرافیک کمک بگیرید. ساخت اینفوگرافیک در جذب مخاطب و محبوبیت سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. همیشه سعی کنید در ارائه محتوا خلاقیت داشته باشید و طراحی اینفوگرافیک را به سمتی ببرید که مخاطب مجذوب تصاویر شما گردد. بهترین آیکون ها، تصاویر و نمادهای ارتباطی را در تصاویر خود کمک بگیرید که بتواند نیازهای شما را به درستی برآورده کند. اگر دانش کافی در این رابطه ندارید، این کار را به کسانی بسپارید که تخصص کافی در این زمینه داشته باشند.یک اینفوگرافیک جذاب و دوست داشتنی می تواند محبوبیت کسب و کار اینترنتی و یا ارگان و سازمان ها را افزایش دهد وحتی فروش محصولات مورد نظرتان را تا حد زیادی افزایش ببخشد. با این مواردی که اشاره شد اگر به دنبال ارائه اطلاعات به صورت گویا و آسان هستید، اینفوگرافیک بهترین گزینه برای شماست.
دیدگاهتان را بنویسید