4 قدم اصلی، مراحل ساخت اینفوگرافیک ( گامبه گام سفارش اینفوگرافیک)
فهرست مطالب
اینفوگرافیک (Infographic)، ترکیب دو کلمه اینفو (Information) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) است و به تصویری گفته می شود که در آن اطلاعات، آمار و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، چارت و… ارائه می شود و هدف آن ساده سازی فهم اطلاعات پیچیده باشد.
![اینفوگرافیک](https://plusing.ir/wp-content/uploads/2022/12/infographic-exclusive-02-1024x717.jpg)
از اینفوگرافیک برای رسیدن به مقاصد مختلفی مانند اطلاع رسانی، انتقال اطلاعات با سرعت بیشتر، آموزش، قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات در فضایی کم، نتایج یک تحقیق علمی پژوهشی، جلب توجه بینندگان به یک موضوع مهم و پیچیده، نقشه ها برای مسیریابی و… به کار می رود. چهار بخش اصلی برای تولید اینفوگرافیک در استراتژی بازاریابی محتوا عبارتند از:
- انتخاب موضوع مناسب؛
- تحقیق و جمع آوری اطلاعات؛
- تولید اینفوگرافیک؛
- توزیع آن در کانال های موثر.
انتخاب موضوع اینفوگرافیک
مهم ترین قسمت قبل از ساخت زمانی که شما اموزش ساخت اینفوگرافیک را میبینید هم به شما میگویند؛ انتخاب موضوع، هدف ایجاد و توزیع آن برای ارائه بهتر محتوا است. انتخاب موضوع مناسب و هدفمند برای سفارش اینفوگرافیک که مورد استقبال و علاقه مخاطب واقع شود بسیار مهم است، پس پیش از هرچیز باید چارچوب محتوایی خود را مشخص کنید اگر قصد دارید یک موضوع و متن بلند را به عنوان مرجع خود برای استخراج محتوای اینفوگرافیک قرار دهید، باید دقت کنید که محتوای استخراج شده بیش از حد بلند و خستهکننده برای مخاطب نباشد. سوالات زیر به شما کمک میکند تا چارچوب محتوایی خود را در طراحی اینفوگرافیک رعایت کنید:
- هدف شما از طراحی اینفوگرافیک چیست؟
- نحوه ساخت اینفوگرافی چگونه است؟
- اینفوگرافیک قرار است چه پیامی را منتقل کند؟
- مخاطبان شما چه کسانی هستند و علاقه آن ها چیست؟
- چه سوالاتی حول موضوع اصلی ممکن است برای مخاطبان ایجاد شود؟
3 روش انتخاب موضوع مناسب برای ساخت اینفوگرافیک
برای طراحی و ساخت اینفوگرافیک ابتدا باید موضوع را به درستی انتخاب نمایید. انتخاب موضوع از سه روش اصلی صورت می گیرد که شامل:
انتخاب موضوع بر اساس پرسونا و علاقه مخاطبان؛
برای انتخاب موضوع مناسب بهتر است جلسه طوفان فکری با همکاران خود برگزار کنید تا از همه افراد با دیدگاه های مختلف ایده بگیرید. در انتخاب موضوع نهایت دقت را داشته باشید.نحوه ساخت اینفوگرافیک با موضوعات تخصصی را بیش از اندازه جزیی و کوتاه نکنید چرا که می تواند شانس شما را برای ارتباط با مخاطبان کاهش دهد.
ساده سازی یک موضوع پیچیده با اینفوگرافیک؛
با اینفوگرافیک می توانید حجم زیادی از اطلاعات را با تصویر و متن های کوتاه اما مهم به مخاطب عرضه کنید. به کمک این خاصیت اینفوگرافیک می توانید یک مساله پیچیده و سخت را ساده کنید و با زبانی به مخاطب عرضه کنید که به سادگی آن را درک و هضم کند.
انتخاب موضوع بر اساس پدیده های در حال رشد در جامعه
بهترین راه برای پیدا کردن علاقه و پدیده های در حال رشد در جامعه رسانه های اجتماعی هستند که بهترین ابزار برای فهمیدن روند ها و اتفاق های بازار هدف هستند. به عنوان نمونه دلایل ایجاد استرس در کودکان می تواند یک موضوع مناسب و جذاب برای اینفوگرافیک باشد که در این موضوع، نیازی نیست راه کار کاهش آن را ارائه کنید، فقط کافی است دلایل را نمایش دهید.
تحقیق و جمع آوری اطلاعات
توجه داشته باشید که محتوایی که میخواهید در طراحی اینفوگرافیک به کار ببرید به اندازه طراحی آن مهم است. برای ساخت یک اینفوگرافیک با کیفیت بالا، ابتدا باید اطلاعات مرتبط با موضوع انتخابی خود را جمع آوری کنید که در زمان جمع آوری می توانید از اطلاعات آماری مرتبط، تصاویر و نمودارهای مختلف استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که که اگر اطلاعات را از منبعی برداشت کردید، حتما منبع آن را ذکر کنید. ذکر منبع نشان دهنده موثق بودن اطلاعات شما باشد ضمن این که امانت داری شما را نیز نمایان می کند.
![اینفوگرافیک](https://plusing.ir/wp-content/uploads/2022/12/infographic-exclusive-06-1024x724.jpg)
ساخت و تولید اینفوگرافیک در پلاسینگ
با توجه به این که اینفوگرافیک یک حوزه تخصصی است بهتر است کار طراحی و تولید آن را به یک شرکت متخصص بسپارید، آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ در حوزه ساخت اینفوگرافیک به صورت تخصصی فعالیت دارد همین حالا برای سفارش اینفوگرافیک با ما تماس بگیرید. مراحل ساخت اینفوگرافیک در شرکت پلاسینگ:
- تماس و ارتباط گرفتن با کارشناسان واحد طراحی اینفوگرافیک پلاسینگ؛
- انتخاب مدل اینفوگرافیک و ارسال اطلاعات و مطالب مورد نیاز برای ساخت اینفوگرافیک؛
- در این مرحله کارشناسان ما زمان تحویل را محاسبه و پیش فاکتور را همراه با اعلام زمان تحویل پروژه برای شما ارسال می کنند؛
- در این مرحله آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ نوع اینفوگرافیک و اطلاعات مورد نظر را در اختیار طراح برای شروع طراحی اینفوگرافی قرار می دهد.
- بعد از آماده سازی سفارش، واحد تحویل آن را در فضای ابری آپلود می کند سپس لینک را برای شما ارسال می کند تا همیشه پروژه اینفوگرافیک در دسترس شما باشد؛
- در صورت وجود اشکالات در سفارش واحد پشتیبانی در کنار شماست تا اشکالاتی که از طرف طراح رخ داده را اصلاح کند.
توزیع اینفوگرافیک در کانال های موثر
برای توزیع اینفوگرافیک خود به مخاطب، می توانید آن را روی وبلاگ، وب سایت شبکه های اجتماعی بگذارید یا در محیط کاری خود چاپ کنید و در معرض دید عموم قرار دهید؛ با این روش ترافیک سایت خود را بالا می برید و همچنین می توانید از روی آن یک ویدیو تهیه کنید و آن روی سایت های و شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.اگر دوست دارید با سبک های اینفوگرافیک بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله مورد نظر کلیک کنید و چند دقیقه وقت بگذارید تا کاملا با سبک های مختلف آشنا شوید.
نتیجه گیری
در این مقاله اشاره کردیم که چه شما آموزش طراحی اینفوگرافیک می بینید و یا طراح اینفوگرافی حرفه ای هستید، این تکنیک به عنوان یک ابزار قدرتمند در ارائه اطلاعات به صورت بصری شناخته شده است. این شکل از ارائه اطلاعات ترکیبی از متن، تصاویر، نمودارها، جدولها و آیکونها می باشد که به صورت طراحی و نمای بصری اطلاعات متعددی از شما را در اختیارتان قرار می دهد. روش و مراحل ساخت اینفوگرافیک را در این مقاله باهم مرور کردیم که در نهایت اگر مایل به سفارش اینفوگرافیک هستید؛ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید