معرفی کلیپ و نماهنگ
فهرست مطالب
کلیپ و نماهنگ یکی از سبک روایت گونه موشن گرافیک است که تمام تصاویر و ویدیو ها مورد استفاده در آن از رویداد های واقعی گرفته شده است. این مدل ویدیو بسیار مناسب، مناسبت های مذهبی و سیاسی است و به نوعی روایتگر اتفاقات و داستان های واقعی گذشته درباره جنگ، شهدا، اسلام و… است. در این مدل ویدیو ها به جای استفاده از صدای گوینده یا موسیقی برای روایت داستان از مداحی، مولودی، سخنرانی استفاده می شود تا ویدیو مورد نظر تم مذهبی مناسبتی خود را حفظ کند. در طراحی و ساخت کلیپ و نماهنگ از تصاویر، ویدیو ها و سخنرانی های مرتبط با آن موضوع استفاده می شود که طراح هیچ گونه حق دخل و تصرف در ویدیو را ندارد و باید اتفاق مورد نظر را به همان شكلی که در واقعیت اتفاق افتاده، روایت کند.
کاربرد کلیپ و نماهنگ
کلیپ و نماهنگ ویدیو های جذاب برای روایت اتفاقات گذشته و تاریخی هستند که می توانید آن را برای روایت هر موضوع و اتفاقی بسازید. به کمک این محتوا می توانید افراد را با اتفاقات مهم تاریخی آشنا کنید و به آن ها درباره تاریخ و اتفاقات گذشته اطلاعاتی مفید دهید. از کلیپ و نماهنگ می توانید برای اتفاقات و داستان های واقعی گذشته درباره جنگ، شهدا، اسلام و… استفاده کنید. ساخت نماهنگ و ایده برای ساخت کلیپ مذهبی یکی از ازپرکاربردترین نمونه های ساخت کلیپ و نماهنگ است.
ویژگی های کلیپ و نماهنگ
این سبک موشن گرافیک به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن افراد زیادی را به خود جذب می کند. از مهم ترین ویژگی های کلیپ و نماهنگ عبارتند از:- این نوع موشن گرافی یک پروژه هنرمندانه است؛
- کلیپ و نماهنگ واقعیت محور است که طراح حق هیچ گونه دخل و تصرفی در اصل ماجرا و اتفاق رخ داده، ندارد؛
- پیش زمینه این نوع موشن گرافیک تصاویر مرتبط با موضوع استفاده می شود؛
- در ساخت نماهنگ به جای استفاده از صدای گوینده از مداحی، مولودی و سخنرانی های مرتبط استفاده می شود.
مراحل تهیه کلیپ و نماهنگ
برای ساخت کلیپ و نماهنگ مراحل زیر طی می شود تا ویدیویی زیبا از واقعیت ها به تصویر کشیده شود.
- تیم ایده پردازی؛
ما در شرکت پلاسینگ برای ساخت کلیپ و نماهنگ ابتدا زمانی را صرف ایده پردازی درباره موضوع مد نظر می کنیم تا به یک ایده مناسب برای روایتگری جذاب برسیم. - تیم سناریونویسی؛
زمانی که ایده پردازی ها برای بیان هدف صورت گرفت وقت آن است که سناریو مناسب برای انتقال مفاهیم به مخاطبان نوشته شود، در این مرحله سناریو بر حسب اتفاق و رقم خورده نوشته می شود و نقاط طلایی و مهم داستان در این بخش مشخص می شود. حال سناریو به تصویر ساز داده می شود تا طراح با توجه به سناریو، تصویر سازی های مرتبط را انجام دهد. با طراحی استوری برد می توانید پیش از شروع ساخت ویدیو شکل نهایی آن را در ذهن خود تجسم کنید. - تیم طراحی محیطی و کاراکتر؛
طراح ایده هایی را که از استوری برد گرفته در نرم افزار ایلاستریتور و فتوشاپ پیاده سازی می کند. - تیم متحرک سازی؛
حالا تمامی پلان های خام و ویدیو های انتخاب شده توسط انیماتوردر نرم افزار افترافکت، انیمیت یا تدوین ویدیو می شود تا ویدیو ها و تصاویر مربوطه به کار اضافه شود. - تیم صدا گذاری.
آخرین مرحله در تولید یک موشن گرافیک انتخاب صدا و موزیک مناسب است، که می توان از سخنرانی ها، مداحی ها ومولودی ها استفاده کرد.
در ساخت این نوع ویدیوها، محتوای سناریو توسط نویسنده نوشته می شود و در نهایت بعد از طراحی ویدیو ها و کاراکتر ها با هم ترکیب می شوند تا ویدیویی زیبا تهیه و تولید شود، در آخر بر روی ویدیو ساخته شده صدای مورد نظر صداگذاری می شود. از این نوع ویدیو ها برای بزرگ داشت ها و مناسبت های سیاسی مذهبی استفاده می کنند تا مخاطبان به اون اتفاق اشراف کامل داشته باشند.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
راهنمای کامل نصب و ثبت نام چت جی پی تی (Chat GPT)
همه چیز در مورد تدوین ویدیو | بازاریابی ویدئویی
پادکست چیست و چطور آن را بسازیم؟
آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام + معرفی ابزارها
موشن گرافی یا انیمیشن؟ [ 6 تفاوت و شباهت]
در چه مواردی از موشن گرافیک استفاده کنیم؟
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
لطفا نماهنگ و موارد مربوط به آن را قرار ندهید، چون موسیقی دارد و موسیقی مضر است.