تاثیر فتومونتاژ در کسب و کار
دنیای دیجیتال دائما به دنبال نوآوری است. اگر ایده تازهای را معرفی کنید بی شک موفقیت اذعان شماست. رشد چشمگیر هنر گرافیک در سالهای اخیر، مولد آفرینش تصاویر زیبا و خلاقانه با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتر شده است، بهرهمندی از ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهای پیشرفته ای نظیر فتوشاپ، ایلوستریتور و غیره بیشتر شده است که باعث میشود تا تمامی محدودیت ها و موانع تصویرسازی از بین برود.
فتومونتاژ یکی از تکنیکهای جالب و موثر برای خلق تصاویر بدیع و شگفت انگیز است که فرصت های جدیدی را برای شکوفایی خلاقیت و نمایش ایده های نو در اختیار هنرمندان این عرصه قرار می دهد.
فتومونتاژ در دسته خدمات طراحی گرافیک قرار میگیرد که از مزیتهای اصلی آن عدم محدودیت زمان و تنوع مکانهای عکاسی محصول است. فتومونتاژ مجموهای از عکسهای تکی از یک سوژه بوده که در کنار یکدیگر یک تصویر واحد را میسازد. دراین تکنیک تصاویر با خلاقیت و ایده ناب به صورت منسجم در کنار یکدیگر قرار میگیرد تا به کل منسجم برسند تا چشم هر بینندهای را ترغیب به تماشا کنند. جذابیت زیاد فتومونتاژ باعث حضور آن در تبلیغات و رشد کسبوکارها شده است که در ادامه به آن میپردازیم.
فتومونتاژ و تاثیر آن بر کسب و کار
در ابتدا به تعریف فتومونتاژ photomontage بپردازیم، این تکنیک از یک واژه فرانسوی به معنای تکه چسبانی با عکس اقتباس شده است. تکنیک فتومونتاژ باعث تحول در دنیای عکس، گرافیک و تبلیغات شده است در این تکنیک احساس مخاطب به هدف کسبوکار و تبلیغات شما گره میخورد و به طور ناخواسته مخاطب را با تبلیغات شما همراه میکند.
در دنیای امروز محصولات و خدمات بسیار زیادی روانه بازار میشوند که از تمامی جهات بهم شبیه هستند اما آن محصولی در ذهن مشتری میماند که تبلیغ و اطلاعرسانی منسجمی رادر برنامه داشته باشد.
در گذشته تبلیغات تنها مختص روزنامهها و یا رسانههای دیداری و شنیداری بود اما با گسترش فضای مجازی و رسانههای اجتماعی تبلیغات در بستری جدید بسیار راحت در دید عموم قرار گرفت.
با حضور تبلیغات بصری استفاده از تکنیک فتومونتاژ تبلیغاتی یکی از خلاقانهترین بسترهای گسترش تبلیغات و به تبع آن رشد کسبوکار را شاهد هستیم.
در دنیای وسیع تبلیغات تجاری و کسبوکارهای متنوع، برای برندسازی و متمایز کردن خود در بین رقبا اصولا طراحان به دنبال تکنیکهای بروزی هستند که توانایی نشان دادن ایدهها و بصری کردن اهداف تبلیغاتی را داشته باشد. استفاده از فتومونتاژ با کمک ایدهپردازی و نمایش خلاقانهای از خدمات، محصول و برند شما تاثیر حداکثری را بر ذهن مشتری رقم میزند.
فتومونتاژ تبلیغاتی و استفاده از آن در تبلیغات آنلاین
با اهمیت روزافزون تبلیغات تجاری و رشد کسبوکارهای متنوع، برای جذب مخاطبان باید از تبلیغات بروز و خلاقانه کمک گرفت. با کمک از فتومونتاژ به کمک تکنیک فوق العاده میتوانید بستری بسیار مناسب برای نمایش ایده ها و اهداف تبلیغاتی خود داشته باشید.
با کسب مهارت کافی، طرح نهایی بسیار تاثیرگذار و کاربردی می شود که این امر افزایش فروش و پیشرفت تبلیغات را به دنبال دارد. از تکنیک فتومونتاژ به راحتی میتوان در دنیای آنلاین بهره برد به طور مثال استفاده از تصاویر طراحی شده برای بنر وب سایت، پوستر، استوری، وب سایت و غیره میتوان استفاده کرد که باعث دیده شدن شما خواهد شد.
فتومونتاژ تبلیغاتی و استفاده از آن در تبلیغات فیزیکی
تبلیغات فیزیکی یکی از ابتداییترین ترین و البته تاثیرگذارترین روشهای تبلیغات برای کسب و کارها به شمار میروند. بیلبورد یکی از شاخص ترین گزینهها برای تبلیغات فیزیکی است که تمامی افراد با آن آشنایی دارند.
شاید برای شما پیش آمده باشد که پشت یک چراغ قرمز خسته از ترافیک سرسامآرو به اطراف نگاه میکنید، هیچ چیز بهتر از یک تصویرگرافیکی جذاب، توجه شما را جلب نخواهد کرد.
از مزیتهای دیگر بیلبورد تبلیغاتی سادگی شناخت آن برای مردم عادی است که باعث ارتباط بهتر با پیام تبلیغات میشود. به کمک فتومونتاژ در تبلیغات فیزیکی پیام تبلیغاتی خود را با زبان خلاقیت به مشتری میرسانید که این امر باعث افزایش شناخت نام برند و یادآوری آن به جامعه میگردد.
با استفاده از فتومونتاژهای اعجابانگیز در تبلیغات بیلبوردی در زمان کم پیام تبلیغاتی خود را به بهترین شکل به مخاطب منتقل کنید تا بهترین تاثیرگذاری را برای مخاطب به رقم بزنید.
سخن نهایی
ردپای فتومونتاژ را با کمی دقت در فضای تبلیغات امروز مشاهده خواهید کرد، صاحبان مشاغل به درستی از این تکنیک درست برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده میکنند. استفاده از چندین عکس و تلفیق آنها با یکدیگر برای خلق یک داستان واحد نیازمند دانش کافی و خلاقیت است که بتواند هدف پشت تبلیغات را به درستی به حداکثر جامعه منتقل کند.
استفاده از فتومونتاژ تبلیغاتی در هر دو شاخه تبلیغات فیزیکی و بر بستر اینترنت، برای رشد کسبوکار شما مناسب است اما مسئله اصلی بودجه موردنظر برای تبلیغات است. اصولا تبلیغات محیطی نیازمند صرف هزینههای بیشتری است. شما با صرف هزینههای بسیار کمتر میتوانید نتیجه بهتری را در فضای آنلاین بدست بیاورید. مهمترین مسئله انتخاب افراد ماهر برای طراحی خلاقانه و مناسب فتومونتاژ است تا بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند.
دیدگاهتان را بنویسید