اهمیت تصویر سازی در تبلیغات
فهرست مطالب
امروزه شاهد هستیم که هنر تصویرسازی به جایگاه خوبی در عرصه های مختلف پیدا پیدا کرده است، تا جایی که می توان گفت هنر تصویرسازی در صنایع مختلف، حرفی برای گفتن دارد. جالب است بدانید که علاقه انسان به تصویرسازی محدود به چند دهه اخیر نمی باشد، بلکه از دیرباز، انسان ها طیف گسترده ای از هنر و استعداد خود را بوسیله هنرهای تصویری به نمایش می گذاشتند. نقاشیهای معروف و مجسمه های هنرمندان در عرصه های متفاوت، نشان دهنده این جایگاه بالای تصویر سازی در تبلیغات و ذهن انسان می باشد، که توانسته است به شکل فیزیکی به اجرا گذاشته شود. و همینطور توانسته هست هنرهای جدیدی مثل ساخت موشن گرافیک را با خود همراه کند.
با توجه به فراگیری فضای مجازی و بازتاب گسترده ای که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست، تیک تاک و… دارند، شاهد هستیم که هنر تصویر و تصویرسازی توانسته است از جایگاه خوبی برای خود در محتواهای آنها برخوردار شود. امروزه با گستردگی فضای مجازی و رسانه باید بگوویم که نقش تبلیغات در درخشش یک محصول فوق العاده با اهمیت می باشد.
بیاد داشته باشید که همیشه وجود تصویرسازی اصولی و دقیق برای ارائه یک تبلیغ خوب، لازم و ضروری می باشد. است. تحقیقات و مطالعات بیانگر این مطلب است که شرکت های تجاری و صنایع گوناگون زیادی، موفقیت امروز خود را مدیون تبیلغات و استفاده صحیح از هنر تصویرسازی تبلیغاتی می دانند. ما در این مقاله قصد داریم، تا شما را با هنر تصویرسازی تبلیغاتی و اهمیت جایگاه آن در تجارت و بازاریابی آشنا کنیم. همراه ما باشید.
هنر تصویرسازی تبلیغاتی
در توضیح تصویرسازی تبلیغاتی باید بگوییم که در این شیوه از ویژگی های متمایز برای درخشش یک محصول استفاده می شود. با توجه به رونقی که امروزه در بازار تبلیغات وجود دارد، می توان گفت که چشم و ذهن مخاطب به اندازه کافی در معرض انواع شعارهای تبلیغاتی قرار می گیرد، اما تصویرسازی تبلیغاتی، ابزاری است که به طور غیر مستقیم در ذهن مخاطب، جایگاهی را برای خود ایجاد می کند، و رفته رفته خود را در ذهن مخاطب پررنگ تر می نماید. توجه داشته باشید که هنر تصویرسازی تبلیغاتی، روز به روز در حال پیشرفت می باشد و در حال حاضر دارای جایگاه خاصی در پروژههای تبلیغاتی می باشد.
تصویرسازی تبلیغاتی به گونه ای است که هدف انجام تبلیغات بهصورت پنهان و ناپیدا می باشد، در واقع باید بگوییم که هدف اصلی در تصویرسازی تبلیغاتی، برخلاف تصویرسازی در سایر عرصه ها می باشد. تصویرسازی تبلیغاتی به جای استفاده از تصویرسازی های شلوغ، ایده و فکری نوین، فضاسازی تبلیغاتی را انجام می دهد. هر مقدار که تکنیک تصویر سازی در گرافیک شفافتر باشد، اثر طراحی شده بیشتر مورد توجه و مقبولیت واقع می شود، البته همیشه باید به این نکته هم توجه داشت که، تصویرسازی تبلیغاتی نباید خیلی دور از فهم و ذهن مخاطب هم انجام شود.
تصویرها در تصویرسازی تبلیغاتی
کارشناسان بر این نظرند که اولین قدم برای جلب توجه مخاطب و مشتریان، ارائه تصاویر جذاب می باشد. به همین خاطر کمپینهای تبلیغاتی فراوانی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود از گزینه تصویرسازی تبلیغاتی در بازاریابی استفاده می کنند، اما باید بدانید که استفاده نابجا از تصویرسازی تبلیغاتی و عدم اطلاع کافی از چگونگی بکارگیری آن گاهی موجب شکست می گردد، لذا باید برای دستیابی به موفقیت در این زمینه حتما به صورت آگاهانه تصمیم به استفاده از این هنر گرفته شود.
اهمیت تصویرسازی در تبلیغات
نکته ای که باید در تجارت و تیزر تبلیغاتی همیشه به آن توجه داشته باشید این است که، شما باید به نوعی توانایی خواندن ذهن مخاطبین خود را داشته باشید، تا بتوانید چیزی را به نمایش در بیاورید که بیشترین تأثیر را بر ذهن آنها را بگذارد. شاید بتوان گفت که این اقدام مهم ترین کاری است که می توانید برای جذب مشتری های احتمالی و همینطور گسترش مشتری های ثابت خود انجام دهید. در واقع وظیفه تصویرسازی تبلیغاتی همین تلفیق متن و تصویر محصول موردنظر به شکلی زیبا و جذاب در چشم بیننده می باشد.
به عنوان مثال، یک کافی شاپ را در ذهن خود بیاورید، که یک تصویر تبلیغاتی جالب را انتخاب کرده است، و از یک طرحی برای معرفی خود استفاده کرده است که شبیه به یکی از بزرگان درخشان تاریخی می باشد. شما با حضور در کافی شاپ و بعد از خروج از آن، مطمئن باشید فقط خاطره نوشیدن یک قهوه در یک کافی شاپ در ذهن شما باقی نمی ماند، بلکه تصویر یکی از اساطیر تاریخی هم در حین نوشیدن قهوه در در خاطر شما ثبت و ضبط گردیده است.
اهمیت تصویر سازی در تبلیغات
قبلا هم گفتیم که تصویرسازی تاثیر بسزایی در تجارت و بازاریابی مدرن، دارد، و سالهاست که انیمیشن ها بخش قابل توجهی از تبلیغات را به خود اختصاص داده اند. کارشناسان در این حوزه معتقدند که یک تصویر، به اندازه هزار کلمه ارزش دارد. این ارزش و اهمیت، موضوعی است که همه افراد و فعالان حوزه تبلیغات به آن اعتراف دارند، به طوری که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی، موفقیت های بدست آورده خود را مدیون استفاده صحیح از این هنر تصویرسازی می دانند. توجه داشته باشید که در تبلیغات، حتما باید جامعه هدف مشخص باشد و با تصویری مناسب و بجا مورد هدف قرار بگیرد، تا بتوان نتیجه مطلوب را کسب کرد، و الا نباید هیچگاه منتظر پیروزی ماند.
جلب توجه مشتری
تبلیغات یک فعالیتی است که به جهت جذب مشتری برای یک برند و محصول مورد استفاده قرار می گیرد، و از آنجا که جلب توجه مشتری، یک نکته مهم به حساب می آید، لذا تبلیغات باید به شکلی ارائه شود که قبل از آنکه پیام را به مخاطب برساند، ابتدا بتواند توجه او را به طور کامل جلب نماید. هنر تصویرگری این توانایی را دارد تا بتواند به خوبی روی احساسات مشتریان تاثیر مستقیم بگذارد، به خصوص زمانی که این تصویر سازی در حالت طنز گونه باشد. گفتنی است که طنز یکی از ابزارهای خوب و عالی در ارتباط با مشتریان آینده نگر و فعلی می باشد.
باعث ایجاد آگاهی در مخاطب می شود
از دیگر دلایلی که نیاز به تصویرگری در تبلیغات را برای ما دارای اهمیت نشان می دهد، توانایی تصویر سازی در ایجاد و ارتقاء آگاهی مخاطبین و مشتریان می باشد، به اینصورت که مثلا سازندگان تبلیغات می توانند از تصاویر جهت ایجاد آگاهی و یا افزایش اطلاعات مشتریان نسبت به برند مورد نظر استفاده کنند. به عنوان مثال، در تبلیغات یک دارو اگر می خواهیم اثر آن را برای از بین بردن بیماری خاص نشان دهیم، می توانیم مبارزه یک غول و شکستن خوردن توسط یک کوتوله در رینگ بوکس را به نمایش بگذاریم.
دیدگاهتان را بنویسید